Kako znati da je odnos vazduha i farbe dobar pri farbanju automobila? Da li postoji neki nacin da se proadje pravi odnos?
Farbanje auta
Puno hvala na savetu i dobroj volji.
Koliko kosta farbanje Passata 3 ?
ja bih tu dodala koliko treba za zastavu 128 belu?
Za farbanje zastave 128 kazu majstori treba 3 litra farbe (farbanje samo spolja), inace cene farbe su razlicite od 900,00din pa vise.
znaci oko 3000din + ruke?
pa to i nije tako strasno, hvala twister
I plus razredjivac i plus git i plus spric git i plus smirgla i plus traka pa tek onda plus ruke. Od stanja auta zavisi koliko gita treba (mozda neko "peglanje" lima)
aaaaaaaaaaaaaaaaaah! pa toliko moj krs i ne vredi! a emotivno sam vezana za njega
pa suma sumarum koja bi to cifra bila, onako odokativno?
Ranije su se po halo oglasima reklamirali neki dundjeri koji za juga, keca itd naplacuju 100-150 evra komplet.
moze li neko da objasni postupak pripreme automobila za farbanje.
ujedno me interesuje priprema plasticnih brabika i priprema golog lima tj podloge pre farbanja .
kako sanirati ogrebotine ( zafarbati)
materijali
spric kit ,filter ,prajmeri itd
smirgle
Moj majsore.Vidim niko da se prihvati tako opsirne teme.Aj da ja pocnem neko ce verov da nastavi.Prvo ide dobro brusenje do golog lima bez i jedne tackice korozije pa onda fiber ili alu git pa se onda to ugrubo presmirgla.Posle se nanosi cement git zavisi koliki je krs auto ali najmanje u dve ruke kad se cement obrusi idealno bez neravnina ide spric git najbolje dvokomp koji na nanosi pistoljem bolje da je dizna sira npr.1,8 .Na spric git i se nanosi nitro git.S tim sto sam zaboravio da napisem da pre ikakvih radova auto treba matirati na suvo ili vodenom smirglom npr granulacija 400 ili sitnija.Kad ga matiras pojave se sve neravnine i korozija. Stali smo kod nitro gita njega skidas u zavisnosti sa kojom bojom farbas auto vodenom smirglom ako je akril od 400 pa navise 800 ako je metalik 600,800.Kad skines nitro git mozda ce se pojaviti neke neravnine sto jos mozes da ispravis sa malo nitro gita koga opet skidas vodenom smirglom.Kad sve to zavrsis posle par dana ide boja .Garaza mora da bude cista idealno ako nema komore koja bas i nije nesto neophodna ali opet zavisi od kola koliko kostaju i koliko hoces da ulozis u njih.
Plasticni delovi se isto prvo matiraju vodenom ili suvom smirglom masinski pa se neravnine popune fiber gitom pa cenentom najsitnije neravnine i rupice nitro gitom.Obavezno pre nanosenja boje ispricaj plastik prajmer da se farbe nebi ljustila.
S tim sto u svoj ovoj mojoj prici ima jos milion sitnih finesa
uglavnom je covek sve rekao a ja cu da okacim slicice, i da dodam da sve neravnine i nepravilnosti posle lakiranja (curenje, prasina) mogu da se poprave mukotrpnim poliranjem polir pastama kojih sada ima i kod nas.
to je za farbanje odozgo ali ja bih da uradim zastitu odozdo pa je pitanje sta bih trebao da uradim da bih farbao zastitom jer se stara dobro oljustila i propala pa ne bih bas voleo zimu da docekam sa nezasticenim patosom
Опереш добро ауто одоздо,пустиш га да се мушки осуши купиш боди 930 одприлике ти треба 4 паковања и прскај.
da li za taj bodi treba poseban pistolj ili onnaj obican za farbanje zato sto je taj bodi u onim posebnim pakovanjima
Za zastitu znam da je najbolje body 999, i da se nanosi obicnom cetkom, uopste nije potreban pistolj za to.
mozda jeste najbolji ali kako da pridjem sa cetkom svugde i do svake rupice to je skoro nemoguce i zato ja mislim da je bolje sa kompresorom
Moj tata je auto-lakirer i tvrdi da je najbolje da se cetkom predje, i da iskljucivo tako radi.
Verovatno je najbolje koristiti obe stvari.Cetkom se nanosi deblji sloj ali jedino kompresorom mozes da isprskas nepristupacne delove.Nisam nikad radio zastitu ali sam negde citao da prava zastita podrazumeva i prskanje unutrasnjosti vrata, sajtni, rubova - a to mozes jedino pistoljem.Postoje specijalni pistolji za zastitu i oni koriste specijalna pakovanja koja su samo za primenu tim pistoljem.
Najbolje je da isprskas zastitu pistoljem koji je za to namenjen kosta oko 1000 din. Na njega navrnes kartusu bodi 950 koji je oko 600 din komad .Kad tu prvu kartusu potrosis onda mozes unutra sipati i bodi 930 koji je jeftiniji a nije nista posebno losiji od 950 mosda je cak i bolji jer je masniji i nece da puca.Samo sto pre toga moras da dobro operes auto odozdo ,ocistis najboje sa celicnom cetkom svu rdu i staru zastitu koja se skida.Pozeljno bi bilo da skines plasticne zastite ispod krila pa da i taj deo ispricas sa zastitom.Kad razredujes bodi 930 na 5 litara zastite slobodno dodaj 2-3 lit nafte dobro izmesaj pa sipaj u kartusu od 950 koji si ranije vec ispricao po kolima,Tih 5 lit bodi 930kad razredis bi trebalo da zavrsi posao na prosecnom auto za zastitu odozdo i ispod krila i po mprostoru oko zadnjih tockova .Bilo bi dobro da poskidas sve tapacire sa vrate i da tu ponovis postupak skidanja rde i kasnije to sve zastitis ali to uradi sa 950 jer moze nesto da ti iz vrate curne po boji a 930 se kasnije malo teze farba jer uvek izbija ono njegovo crnilo.
hvala tuntunde to je za sada najbolji savet koji sam dobio sada krecem u praznjenje garaze pa na posao a kada to zavrsim onda ide farbanje
Nema frke. Ako negde zapne pitaj, pomazem ako mogu savetom.
idem na buvljak u subotu da pazarim pistolj za hobit pa bi mi trebalo malo uputstvo sta da kupim ili sta da trazim
tuntunde zasto da razredjujem sa naftom zar ne ide to sa benzinom
Mozes i sa benzinom ,ja to sa naftom razredim.Imas namenske pistolje za bodi kartuse sa donje strane imaju neku cev koja se nabode u kartusu i vuce iz nje bodi.Koga god pitas od prodavaca za pistolj za bodi svi ce ti dati sigurno dobar ne verujem da cete prevariti.U merkuru imas za 1000 din takav pistolj ne verujem da je na buvljaku drasticno jeftiniji,jedino ako ne zelis da kupujes jos neke stvarcice za kola pa da ih sve nades na jednom mestu.Imaju 3 varijante tih pistolja u osnovi ista stvar sa nekim sitnim varijacijama.Jedan ima i dodatak koji izgleda kao crevo koje mozes da zavuces u sablonske tacke na kolim pa mozes da napunis sajtne i dr. nepristupacne delove sa bodijem,taj je super za nova kola i prvu zastitu ali danas svi daju po 5 god garancije za lim tako da to i nema nekog smisla kod stranih kola ali kod nase zastavice to je jos uvek obavezno treba uraditi.Ja kad uradim nekog krsa povadim dedista i tapacirunge pa ga odozgo nalijem bitulitom to je super zvucna i antikorozivna zastita ali kad ga sledeci put bude neko krpio ima da se ubije od posla dok skine tu zastitu.
Pitaj opet kad nesto zapne
zapelo
bio sam na buvljaku i vidim svasta zanimljivo sto me baci na razmisljanje pa idu sledeca pitanja:
1 video sam komplet alata za kompresor u rodicu i tamo ima pistolj za farbanje,pistolj za izduvavanje prasine,crevo,pistolj za pumpanje guma i pistolj sa crvenom kanticom ispod sve to kosta 1600 din da li je to dobar posao?
2 pricao sa cikicom na buvljaku i on kaze da je taj crveni pistolj isto i sto je i taj poseban pistolj za posebnu kartusu za bodi da li je to istina?
3 da li ja da kupim taj poseban pistolj pa da kupim jedan bodi za njega pa da teram dalje sa drugim hobitom ili moze i sa ovim crvenim sto ima svoju kanticu i da teram dalje?
4 cikica kaze da je plastobit kao bolji od obicnog plastobit kosta 300 din flasa i kaze da mi treba oko 5-6 flasa a obican kosta oko 250 din litar pa sada da li se isplati da ja stedim 50 kinti po flasi ako je ovaj bolji(plastobit)
5 da li se ovo isplati zato sto cu da farbam sada pa ko zna kada pa sada da li mi se isplati da uzmem ceo komplet pa da radim ili da uzmem samo ovaj poseban pistolj pa posebnu kanticu pa da radim ali sa druge strane u kompletu dobijem i pistolj za farbanje pa bih ga upotrebio na prolece za farbanje?
uf ala sam se raspisao ali voleo bih iskren savet samo sta je bolje?
sa naznakom da cu ja sam da radim i to sada i ko zna kada?
bas ne znam sta hocu
Laze te cikica za mali crveni pistolj.Takav pistolj se koristi za pranje motora odnosno naftiranje .Za zastitu se koristi za to namenjen pistolj koji ima malo vecu diznu.Moze biti za kartusu bodija ili neke druge zastite i sa loncem sa donje strane koji lici na pitolj za farbanje.Ako ces samo da otrljas auto odozdo odradi to sa cetkom.Bodi 930 ti je kao nekadasnji kobit on je malo meksi pa trpi udarce kamencica i nece da otpadne sa lima .Bodi 930 je plastobit kao sto je nekad pravila fabrika kotroman i on je kao sto mu sama rec kaze plastika ne bas bukvalno plastika ali tako nesto.Nisam u tom poslu vise pa nebaratam tacno ciframa ali znam da je zastita sa bodijem 930 bila 3-4 puta jeftinija od bodija 930 ali mozda se to sada promenilo.Cistije ti je sa 930 da radis zastitu nemoras da se zezas sa mesanjem zastite sipanjem u kartusu pa ti procuri po pistolju pa posle zaprljas ruke .Sa 1 kantom bodija 930 od 5 kg sam zasticivao 2 kola neznam koliko sad kosta ali cini mi se da sam video neki dan u farbari da je 930 kostao 600 din jedna kartusa a to ti je dovoljno za zastitu jednog krila sa unutrasnje strane sto bih ti savetovao isto da uradis a ne da samo zastitis auto odozdo.Imaju i neki vosak za zastitu cujem sada i to se koristi za zastitu unutrasnjosti vozila a i to se nanosi pistoljem kako ga ja zovem za bodi Pa ti vidi sta ces imas 101 varijantu kako da odradis zastitu od rucne sa cetkom do voska ajde evo sad ce hladno vreme pa kise ,snegovi ati se mislis i u razmisljanju osta go lim po patosu da ga jede rda pa da na prolece trazis limara da ti radi patos
vidim ja da cu da samo odem kupim pistolj i bodi 930 u kartusi i da to isprskam i zavrsim stvar da se ne smaram mnogo
hvala na savetima tuntunde
To je najbolj varijanta,isprskaj i makar koseve .Skini plastiku na potkrilu i ispricaj zastitom.To je deo koji je posle patosa najizlozeniji rdanju pogotovu zadnji kosevi
1 kako da prskam?ima li nekakva preporuka sa koje daljine,kojom brzinom ili da se oslonim na osecaj?
nekada sam farbao autolakom iz spreja vrata za kola i nije bolo lose isto po osecaju!
Nista posebno,videces koliko pistolj baca samo ga duze drzis na odredenom mestu ako hoces da bude deblja zastita.Najbitnije je da dobro operes povrsinu koju zasticujes,bilo bi pozeljno da uvece operes auto ,ostavis ga do sutra da se ocedi.Idealno bi bilo da ceo patos odnosno staru zastitu obrises krpom natopljenom u benzin pre nanisenja nove zastite.Dobro promuckaj bocu sa zastitom pre zavrtanja na pistolj.Patos mora da bude suv i bez blata i prasine da bi se nova zastita lepo zalepila na podlogu.Ako imas fleka na patosu od krpljenja dobro bi bilo da im ivice omazes sa bodi 999, to je ziva guma i kad se nanese zastita manje se primecuje da je auto krpljen a ima i ulogu da ne propusta vodu .Ako zasticujes auto na kanalu obrati paznju na ventilaciju smrdi zastita opasno pogotovo u zatvorenom prostoru kao sto je kanal
Auff... To je jako tesko opisati ovako, posebno ako nisi dosad radio sa pistoljem. Prvo, treba ubosti gustinu farbe tako da nesmetano izlazi kroz diznu, a da ipak lepo pokriva i da se ne razliva. Vazduh podesavas tako da dobro (citaj:odlicno) rasprsuje boju, a da je mlaz vazduha ne razliva okolo ako slucajno negde vise naneses. Najbolje ti je da prezalis 200 grama farbe, pa da isprobavas na nekom limu dok ne ubodes idealan odnos. Ili, pre toga, da odes kod nekog lakirera ako ga poznajes, pa da mu kazes satro treba da farbas neku stolariju, pa da ti pokaze kako treba da izgleda dobar mlaz.
zr "Akijana", peskiranje predmeta od stakla
064/116-83-72