Ako ti cevi idu pri podu tj ispod radijatora,onda idi vodoravno posto se tada odzracava na radijatorima.25 rebara su ti 2 metra,preko toga nema smisla.
centralno grejanje-uradi sam
pozdravi
da se zahvalim prvo na odgovorima i da najavim da cu jos neko vreme
biti malo dosadan.
Naime,nameravam da sam postavim i povezem radijatore,pa nailazim na razne "mitove" koje bih zeleo da razjasnim.
Pre svega da li je priblizno tacna racunica gubitaka
P*(razlika u temperaturi)*koeficijent provodljivosti(0,6 za zid od opeke sa demit fasadom)?
Ako je formula ispravna,dobije se odredjena vrednost W,koju bi ja trebalo da "pokrijem" brojem rebara odredjene visine,sa datom temperaturom vode?
Sto se tice velicine radijatora,imam jedan prozor od 2m(vidi se na planu,ako
uspem da ga okacim),pa sam ispod njega mislio da stavim 25 rebara.
ziveli
Vidiš, računica je čudo.
Ispada da se meni više isplati da koristim običan grejač po jeftinijoj tarifi nego da koristim toplotnu pumpu po višoj tarifi. Ispade mi koeficient u prvom slučaju 4, a koeficient (COP) u drugom je oko 3.
Ovo za najveću efikasnost od 30-40 stepeni mi ruši celu ideju.
Prepiska je bila korisna svim, nadam se.
Zato i kazem da je svaka zgrada sistem energetski za sebe i stoga treba pojedinacni proracun a neka uopstena resenja nisu svakome i svuda optimalna.
Da ne bi bilo moguce zabune kod citalaca, u drugom slucaju je koeficijent u novcu 12 za iste radne uslove.
A kod tebe su razliciti radni uslovi sto menja stvari donekle, tj u novcu dok je kolicina energije ista.
Tvoja racunica je uslovno cudo, i dobra je ali...
koliko vidim nisi uracunao
-taksu na kilovate (mesecnu koja je proporcionalna instalisanoj snazi kucnog prikljucka),
-faktor porasta cene struje i do 12 puta zavisno od zbirne potrosnje vec prema "boji" tarife.
- da li si predvideo varijantu kada se uvedu limitatori na prikljucku, kolika je jednovremena snaga grejaca koje ces upotrebiti ?
Takodje, nocna struja koja je jeftinija je samo 1/3 vremena grejanja na raspolaganju.
Tvoja ideja je jako zgodna ako se steknu preduslovi da se sve kockcie uklope u mozaik.
I ranije se pokusavalo sa akumulacionim pecima da se postigne isti cilj, nocu punjenje jeftinijom energijom a onda danju polagano praznjenje, tj odavanje toplote.Nekada bude uspesno u praksi a znalo je i da se pokaze kao potpuni promasaj,
Mnogo toga zavisi od termickih osobina zgrade, za izbor optimalnog resenja.
Ako sam dobro razumeo tvoj toplotni gubitak je 11kW pa mesecna potrosnja zbirno 11kW x 720 sati , nekih 7900 kWh samo za grejanje.
To je definitivno crvena tarifa, sto ne bih ni da racunam koliko na kraju kosta bilo dnevne bilo nocne tarife.
Moze da radi toplotna pumpa i u drugim rezimima a generalno sto je veci dt manja je efikasnost prepumpavanja toplote.
Ako prepiska i nije sada korisna bice nekim buducim citaocima , pogotovu za par godina kada se ponovo izmesaju energetske karte i promene cene raznih varijanti grejanja.
Uveree sam da ne skode iskustva pa ocekujem zeljno tvoje iskustvo sa akumulacionim rezervoarom u prakticnoj primeni kao moguci putokaz jeftinijeg grejanja a uz sav komfor.
Pre svega da li je priblizno tacna racunica gubitaka
P*(razlika u temperaturi)*koeficijent provodljivosti(0,6 za zid od opeke sa demit fasadom)?
Ako je formula ispravna,dobije se odredjena vrednost W,koju bi ja trebalo da "pokrijem" brojem rebara odredjene visine,sa datom temperaturom vode?
Sto se tice velicine radijatora,imam jedan prozor od 2m(vidi se na planu,ako
uspem da ga okacim),pa sam ispod njega mislio da stavim 25 rebara.
ziveli
Računica je OK za gubitke vanjskih zidova, međutim, postoje još i gubici pregradnih zidova prema grijanim i negrijanim prostorijama, prozora i vrata, stropa, poda, toplinskih mostova (serklaži i sl.) te gubici prirodnog i prisilnog provjetravanja. Onda imamo i toplinske dobitke od trošila i osoba u kući. Sve to ulazi u račun.
pozdrav
ok,ok,jasno mi je da su gubici svuda,samo sam hteo da proverim
racun koji sam nasao na forumu.
sada se sve moze izracunati,pa i dodati koje rebro vise,cisto da ne bude na
-15 -ajde ukljuci grejalicu.
zivio
Da ne bi bilo moguce zabune kod citalaca, u drugom slucaju je koeficijent u novcu 12 za iste radne uslove.
Ne razumem šta to 12 znači.
Tvoja racunica je uslovno cudo, i dobra je ali...
koliko vidim nisi uracunao
-taksu na kilovate (mesecnu koja je proporcionalna instalisanoj snazi kucnog prikljucka),
-faktor porasta cene struje i do 12 puta zavisno od zbirne potrosnje vec prema "boji" tarife.
- da li si predvideo varijantu kada se uvedu limitatori na prikljucku, kolika je jednovremena snaga grejaca koje ces upotrebiti ?
Takodje, nocna struja koja je jeftinija je samo 1/3 vremena grejanja na raspolaganju.
Lepo što si to pitao, vidi se da si ušao u problem.
- Taksu plaćam i ovako i onako od 25A (kao i svi stari korisnici) i ne računam je kao neki dodatni trošak.
- boja tarife je isključivo plava. Imam 2 brojila, trošim oko 1300kw mesečno, a do kraja plave tarife imam 3600kw. Dakle ostaje mi oko 2300kw za grejanje. Dakle 1.75 din/kw niža tarifa plave zone.
- limitator me ne pogađa jer ne prelazim 25A. Ja se uklapam i u 16A jer sam uzeo grejače koji rade na 380v, pa jedan grejač od 6kw (a imam ih dva, na svakom brojilu po jedan), uzima 15A (umesto 27A da su grejači na 220v). Mali, ali vrlo koristan trik.
- Za 8 sati niže tarife mogao bih da upotrebim za grejanje 96kw. Zbog napred napisanog, za grejanje računam 70kw na dan, a to znači oko 6 sati jeftine struje.
Tvoja ideja je jako zgodna ako se steknu preduslovi da se sve kockcie uklope u mozaik.
I ranije se pokusavalo sa akumulacionim pecima da se postigne isti cilj, nocu punjenje jeftinijom energijom a onda danju polagano praznjenje, tj odavanje toplote.Nekada bude uspesno u praksi a znalo je i da se pokaze kao potpuni promasaj,
Imao TA peći pre 15 godina i prodao kad je stigao gas :tup . Ukidanjem poslepodnevne niže tarife TA peći su neupotreljive jer ne mogu da akomuliraju dovoljno energije za ceo dan, a i celo pre podne je pretoplo u sobi.
Ako sam dobro razumeo tvoj toplotni gubitak je 11kW pa mesecna potrosnja zbirno 11kW x 720 sati , nekih 7900 kWh samo za grejanje.
To je definitivno crvena tarifa, sto ne bih ni da racunam koliko na kraju kosta bilo dnevne bilo nocne tarife.
E sad se sa ovim delom uopšte ne slažem. Bila bi tačna kada bi svih 24 časa, ceo mesec (30 dana) bila temperatura -20 napolju. To je daleko od realnog. Prosečna desetogodišnja zimska temperatura u NS do 1990. je +4 stepena, a zadnjih desetak zima je sigurno i viša. To bi značiko da mi prosečno treba oko 4kw/h.
Ali ja sam se vodio drugom računicom. Cele zime, (zadnjih 2-3 godine) trošim oko 2200m3 gasa. To je po računici oko 22000kw struje, a pošto je gas mnogo lošiji nego što piše u knjigama, onda i manje. Po računima za gas, samo u decembru i januaru trošim više od 300m3 gasa. Dakle, za te mesece predviđam loženje (kupio 5m3 drva i imam 2t uglja od pre) da ne bi otišao u crvenu tarifu.
Letos sam stavio 10cm stiropora na 2 zida i smanjio gubitke sa 15kw/h na pomenutih 11kw/h tj za 30%, pa ako se i to uračuna trebalo bi da se pokrijem.
Zima će pokazati koliko sam u pravu.
Ako prepiska i nije sada korisna bice nekim buducim citaocima , pogotovu za par godina kada se ponovo izmesaju energetske karte i promene cene raznih varijanti grejanja.
Mislio sam da nikada neću koristiti struju kao energent, ali eto pogrešio sam. Ispada da kuća mora imati sve varijante grejanja pa u svakom mesecu računati šta je najjeftinije.
Dakle, tajna isplativosti ovog rešenja je u 2 brojila i velikoj većini se ovo rešenje ne isplati. Da bi ostali sa prihvatljivom potrošnjom struje, MORAJU koristiti toplotnu pumpu. I meni bi dobro došla, ali pod uslovima da može da radi noću (kad je najhladnije zimi) i da daje temperaturu od bar 60-70 stepeni (da ne bi radila danju).
Investicija nije mala, ali rezervoar otvara rešenja i za solarno i za toplu potrošnu vodu - uvek kada treba trošiti energiju a je izvor nedostupan.
Kad sve sredim sledi foto-strip.
Kako si naveo prednost da trosis nocnu struju, sto je faktor 1/4 dnevne cene struje, a kako je COP (neki usrednjeni) toplotne pumpe, to je potrosnja struje toplotne pumpe sa faktorom 1/12.
Ovo resenje sa 2 brojila bitno menja kalkulaciju cene kWh koji ce biti placen, i svaka cast na dosetki.
Ovde u BG je koliko znam EDB prebacila stare korisnike prema prosecnoj godisnjoj potrosnji u kategoriju jednovremene snage od 6,6kW (3 x 10A glavni osiguraci) ili 11kW (3x 16A) pri cemu se racuna monofazno prikljucenje trosila tj grejaca.
Limitatori jos nisu postavljani ali kako na racunu pise sta pise, samo je pitanje vremena kada ce krenuti realizacija.
Zato sam pitao kako resavas pitanje snage grejaca s obzirom na potrebnih 96kWh akumulacije za 8 ili manje sati.
Ulazak u crvenu nocnu tarifu je vec kazna a dnevna crvena je neizdrziva pri poredjenju sa bilo kojim energentom, mislim na visekratno vecu cenu.
Hocu da ti pozelim uspeh u realizaciji zapocetog projekta akumulatora.
Kako si naveo prednost da trosis nocnu struju, sto je faktor 1/4 dnevne cene struje, a kako je COP (neki usrednjeni) toplotne pumpe, to je potrosnja struje toplotne pumpe sa faktorom 1/12.
E da, koja bi to naučna fantastika bila. Jeftino, al nema nigde.
Ovde u BG je koliko znam EDB prebacila stare korisnike prema prosecnoj godisnjoj potrosnji u kategoriju jednovremene snage od 6,6kW (3 x 10A glavni osiguraci) ili 11kW (3x 16A) pri cemu se racuna monofazno prikljucenje trosila tj grejaca.
Limitatori jos nisu postavljani ali kako na racunu pise sta pise, samo je pitanje vremena kada ce krenuti realizacija.
Zato sam pitao kako resavas pitanje snage grejaca s obzirom na potrebnih 96kWh akumulacije za 8 ili manje sati.
I ovde u NS je isto, ista je to država. Zbog limitatora sam i uzeo 6kw grejače za 380v. Ubio sam se tražeći i onda sam kod komšije naručio 3 komada da mi namota (ima firmu i radi industrijske grejače) i ispalo prečnik 5/4" dužina 40cm. I cena bila pristojna - 1000din/kom. Valjda i rade :hh .
Ulazak u crvenu nocnu tarifu je vec kazna a dnevna crvena je neizdrziva pri poredjenju sa bilo kojim energentom, mislim na visekratno vecu cenu.
Crvenu ne planiram. Loženje i to 2 vatre popodne.
Videćemo kako će to ispasti. Jedino mi nepoznanica kako će funkcionisati izmenjivač (upalaši me neko).
A tvoja pitanja i komentari su još jedna provera da nisam nešto preskočio. Ipak ovo nije moja struka.
Pa tih 1/12 je moguce i prakticno ako si spreman na pocetna ulaganja u dovoljno veliku akumulaciju bilo samog objekta kroz masivne zidove bilo kroz akumulator toplote. (u odnosu na dnevnu i recimo klasicni kalorifer kao najjeftinije pocetno ulaganje).
Radili ljudi u praksi i akumulatore letnje solarne toplote kojom se greju kroz celu zimu. Sistem ima vodeni rezervoar tipa 50.000-60.000 litara koji se zagreje na 80 i vise C tokom leta potpuno besplatnom energijom Sunca preko vodenih kolektora i onda se polagano prazni naredih 6 meseci pri cemu podmiruje potrebe za grejanjem i za toplom sanitarnom vodom.
Nisam licno video objekat, ali jesam vrlo detaljan izvestaj o tom projektu sa sve rezultatim merenja. Kuca namenski izgradjena u Svajcarskoj.
Pominjali i neku cenu, nisam ni zapamtio jer je dovoljno velika da pomisao na tako nesto donosi glavobolju.
Kada smo vec u prici oko akumulacije, predlazem da pogledas na temu PCM materijala (akumulacija latentne toplote) i vrlo brz razvoj te oblasti.
Ja sam kao nesto pokusao da pribavim prakticno PCM (Micronal firme BASF) upitom direktno kod proizvodjaca ali na tome se zavrsilo posto nakon prepiske i upita nikada nije stigao odgovor.
Mislim da bi to u tvom slucaju za potrebe nocne akumulacije bilo resenje koje bi sa lakocom sacuvalo tih 100njak kWh.
Ja krenuo od akomulacije od 2500l. Do one od 25000 ili 250 000l je mala razlika: samo 10 ili 100 puta. Ogroman potreban prostor, a ja sam u gradu.
Znam za one akomulacije u kamenu ili vodi, ali se to radi planski i obično je to ispod kuće. Moja je doziđivana 5 puta.
Ovo za materijal ću pogledati, mada sada računica kaže da bi mogao da uštedim sa toplotnom pumpom još samo oko 300 evra za zimu, što mi produžava isplativost investicije na puno godina.
Verovatno ću na leto probati sa nekom pumpom vazduh-voda do 5-6kw, ali ako je ispod 1000 evra.
Treba malo da vidim i koristi od investicije. :hh
http://www.boroe.com/bibliotek/pdf/Produktblad_T_utanpris.pdf
pogledaj jedno fabricko resenje.
Oni koriste za izmenjivac bakarnu cev fi22mm duzine 10-15m zavisno od potreba.
Razlicito se motaju shodno nacinu primene, toplotnoj raspodeli slojeva vode u rezervoaru po visini slojeva.
Ja sam kao uzor uzeo Lentherm
http://www.lentherminvest.si/index.php?gk=Domov&pk=PrvaStran&ln=En
pošto tamo dosta detaljno piše i površina i temperature izmenjivača.
Bakar mi je tvrd za savijanje (to ne mogu sam, a pitao sam jednog majstora koji je ocepio 500 evra za izmenjivač). Sa mekanim bakrom nisam nikada radio (nisam znao ni da postoji), ali mi je prečnik od 18mm mali. Brzina vode bi bila preko 3m/s što (po knjigama piše) da se čuje i da se ne radi. 20mm mi je minimum koji odgovara, a veći su neproporcionalno skuplji.
Namerno sam predimenzionisao izmenjivač za 20% i po računici bi trebao da radi i kada je delta t (vode u rezervoaru i u izmenjivaču) 4 stepena. Ako ne bude radio dobro, povećam temeperaturu u rezervoaru za 10 stepeni i ima da radi
Živo me zanima da vidim valja li to šta.
ja sam novi na ovom forumu i grejanje je van moje struke ali me zanima i zelim sto vise da saznam o njemu pa krecem od osnovnih stvari malo sam dosadan ali sta cu
Duskodusko iscitaj prethodne teme,sve je vec objasnjeno.Glupo je da jednu stvar pisemo deset puta,na sta bi forum licio i ko bi se snasao.
Ok hvala ti i upravu si nasao sam dosta toga.
Da aktiviram i ovu temu i nastavim gde smo stali prošle godine.
Rezultati rada rezervoara od 2500l:
Za mesec decembar:
1) Od 1-11. decembra korišćen gas - potrošeno 166m3.
2) Od 12.-31 decembra priključen rezervoar i potrošeno ukupno 2600kwh struje, 1970kwh niže tarife.
3) temperatura vode u rezervoaru ujutru u 7h je 70*.
4) temperatura vode iz izmenjivača je 4* manja od one u rezervoaru kada pumpa radi na najvećoj brzini od 85w. Ja je držim na brzini 2 (60w), razlika u temp je oko 2*.
5) ako je spoljna temperatura preko dana oko 0* nema loženja. Najkraće mi je izdržalo u onom hladnom talasu do 15h.
Sve u svemu, nisam ni mislio da će ispasti tako dobro. Čak i da je sva niža tarifa otišla za grejanje (a nije, ima 3 bojlera+ 2 mašine za veš itd) to ispade 3500din za 20 dana za grejanje na struju u odnosu na 6400din za 11 dana grejanja na gas.
Da li si ti na mernoj grupi kad racunas na 2600KW istu cenu KW tj nesto preko 1din / KW?
Ako si na mernoj grupi onda to jeste tako, ali zaboravljas onda cenu maxigrafa koja i nije mala suma
Ako imas klasicno merenje treba da uzmes da imas tri tarife a i obavezno sa ovom potrosnjom uleces u crvenu zonu, a mozda si onda racuna srednju cene nize tarife pa od prilike izracunao sa nekom manjom greskom u racunici
E sad i mene interesuje jos nesto sto si spomenuo. Kako se racuna potrebna velicina akumulacionog bojlera za CG i sta je jos potrebno od opreme pri ugradnji istog (meni je CG na cvrsto gorivo, a ovo bih radio bas zbog ovog prelaznog perioda jer unisticu nov kotao a i jedno bolje lozenje pa si miran ceo dan, a ovako ne smem da nalozim full kotao jer onda je u kuci nepodnosljivo a kad ga po malo lozim onda neizbezna smola)
Vidim da ti akumulacioni bojleri nisu neka velika investicija, ali koliko jos treba para pored njega na dodatne elemente?
Poz
P.S.
Koliku ti kvadraturu grejes?
Da li si ti na mernoj grupi kad racunas na 2600KW istu cenu KW tj nesto preko 1din / KW?
Nemam mernu grupu već 2 brojila i potrošim manje od 1600kw na svakom tj plava zona, jefinija tarifa 1.75din/kw.
E sad i mene interesuje jos nesto sto si spomenuo. Kako se racuna potrebna velicina akumulacionog bojlera za CG i sta je jos potrebno od opreme pri ugradnji istog (meni je CG na cvrsto gorivo, a ovo bih radio bas zbog ovog prelaznog perioda jer unisticu nov kotao a i jedno bolje lozenje pa si miran ceo dan, a ovako ne smem da nalozim full kotao jer onda je u kuci nepodnosljivo a kad ga po malo lozim onda neizbezna smola)
Vidim da ti akumulacioni bojleri nisu neka velika investicija, ali koliko jos treba para pored njega na dodatne elemente?
Koliku ti kvadraturu grejes?
1m3 vode od 60 stepeni ima 70kw energije. Korisna energija je ona preko projektovane (kod mene 40*) pa na osnovu potreba objekta lako sračunaš.
Prva odluka je da li je akomulacioni bojler pod pritiskom grejanja ili ne. Prva varijanta je jednostavnija (samo se poveže u sistem), ali skuplja (jer mora da radi do 2.5bara). Najjeftiniji koji sam našao je 1500evra prohromski od 2500l.
Druga varijanta (koju ja imam) je plastični rezervoar bez pritiska gde se izmenjivačem oduzima temperatura i nosi u radijatore.
Ja sam se dosta namučio da nađem plastični rezervoar jer niko nije smeo da mi garantuje temp do 100* što sam tražio (pričao sam sa bar 10 firmi koje rade plastične rezervoare i plastike koje koriste su mekane preko 60*). Na kraju sam naručio od poznanika koji koristi plastiku koja drži do 180*.
Grejem 270m2.
Jel mozes da pojasnis oko tog racunanja, koje sve parametre moram da uzmem u obzir ili ako postoji negde primer racunanja istog
Evo gledao sam npr ove akumulacione bojlere
http://www.etazgrejanje.com/katalog.php?prodID=591
Ja grejem oko 100m2 i ovako grubo gledano 500l bi mi radilo posao, ali bi ipak bolje to da preracunam kako treba da ne bih posle pravio dupli trosak tj npr kupovina jos jednog od 500l
E sad, da li je nesto od dodatne opreme potrebno, osim cevi
Da li je to onda varijanta da se "zmija" iz bojlera vezuje na izvode iz kotla koja greje tu vodu u bojleru, a izvodi od bojlera vezuju na sistem za grejanje i tu vodu vrti pumpa ili treba jos jedna pumpa izmedju kotla i bojlera i sta jos od "dodatne" opreme
Jel mozes da pojasnis oko tog racunanja, koje sve parametre moram da uzmem u obzir ili ako postoji negde primer racunanja istog
Evo jedan:
Neka je projektovana t vode 50* na -20 napolju, na 0* je 40*. 1m3 akomulatora ima kapacitet 70kw na 60*. Korisna energija je 60*-40*=20* (recimo da je prosečna spoljna t 0*). Ako vodu greješ na 70*, onda imaš u 1m3 35kw korisne energije (70*-40*=30*).
Ili jednostavnije, za svaki stepen iznad potrebne temperature (ovom primeru 40*) imaš 1.16kw energije na 1m3 vode.
E sad, da li je nesto od dodatne opreme potrebno, osim cevi
Da li je to onda varijanta da se "zmija" iz bojlera vezuje na izvode iz kotla koja greje tu vodu u bojleru, a izvodi od bojlera vezuju na sistem za grejanje i tu vodu vrti pumpa ili treba jos jedna pumpa izmedju kotla i bojlera i sta jos od "dodatne" opreme
Ne znam kako su oni predvideli, ali mislim da može na oba načina.
Ja sam rešio da mi uvek ide voda iz akomulacije, a ja je grejem (strujom ili ložim) kada nema dovoljno energije. To traži 2 pumpe (jednu za radijatore i 2. za vezu kotao-akomulacija), ali mi akomulacija nije pod pritiskom i duplo je jeftinija od onih cena koje si izlinkovao.
Napravi kalkulaciju: meni je bilo jeftinije da kupim akomulaciju bez pritiska+pumpa+izmenjivač nego akomulacija pod pritiskom. Tu je još problem dilatacije vode koji traži dodatnu ekspanzionu posudu od bar 150l što meni ne treba.
Ne znam kako su oni predvideli, ali mislim da može na oba načina.
Ja sam rešio da mi uvek ide voda iz akomulacije, a ja je grejem (strujom ili ložim) kada nema dovoljno energije. To traži 2 pumpe (jednu za radijatore i 2. za vezu kotao-akomulacija), ali mi akomulacija nije pod pritiskom i duplo je jeftinija od onih cena koje si izlinkovao.
Napravi kalkulaciju: meni je bilo jeftinije da kupim akomulaciju bez pritiska+pumpa+izmenjivač nego akomulacija pod pritiskom. Tu je još problem dilatacije vode koji traži dodatnu ekspanzionu posudu od bar 150l što meni ne treba.
Daj neki link za te akumulacije gde si ti pazario....Normalno da je svakom u cilju da prodje sto jeftinije a da mu radi posao kako je planirao
Poz
Nema linka, radjeno po narudžbini. Ja dao dimenzije, pozicije otvora, a firma tehničku izradu sa garancijom za materijal.
Da ih ne reklamiram na pp ti mogu poslati adresu za E-mail kontakt ili telefonski razgovor.
Ja sam uzeo samo akomulator sa otvorima, a izolaciju i ugradnju sam radio sam. Cena 600evra, valjak Fi 140cm, visine 180cm., kapacitet 2500l. Materijal je neki poli... nešto, koliko sam video lepljena tkanina (kao što se gips na lomovima ruku stavlja) u 5 slojeva.
Problem sa ovima sa sajtovima je bio što nisu hteli za 1 komad da menjaju lepak i prave alat, ili su imali puno posla, ili im se nisam učinio zanimljivim ili su ocepili 1200evra. Uglavnom, ono što sam prvo pomislio (cisterne za naftu) rekli su da ne može da izdrži temperaturu, a može lepo da se opere. Ni one bele za vodu ne drže više od 60*.
Možda ima negde i jeftinije, ali kako su "ozbiljni" proizvođači zacenili ja zadovoljan. Inače, čovek radi u Novim Banovcima, a u NS nisam našao jeftinije od 1000evra isto to (kod komšije plastičara "ko za mene specijalno" 1150evra).
Ako merim kroz utrošeni materijal (a nešto sam i saznao), akomulator mi je težak oko 120kg, materijal košta oko 2evra/kg pa im je trošak oko 250evra. Ostalo je nedelju dana rada i zarada. Šta znam može li jeftinije. Firma je to, ima 6-7 zaposlenih, ko će to izdržavati?
da se zahvalim prvo na odgovorima i da najavim da cu jos neko vreme biti malo dosadan.
Imaš pp pa pročitaj
Jel mozes da pojasnis oko tog racunanja, koje sve parametre moram da uzmem u obzir ili ako postoji negde primer racunanja istog
Evo gledao sam npr ove akumulacione bojlere
http://www.etazgrejanje.com/katalog.php?prodID=591
Ja grejem oko 100m2 i ovako grubo gledano 500l bi mi radilo posao, ali bi ipak bolje to da preracunam kako treba da ne bih posle pravio dupli trosak tj npr kupovina jos jednog od 500l
E sad, da li je nesto od dodatne opreme potrebno, osim cevi
Da li je to onda varijanta da se "zmija" iz bojlera vezuje na izvode iz kotla koja greje tu vodu u bojleru, a izvodi od bojlera vezuju na sistem za grejanje i tu vodu vrti pumpa ili treba jos jedna pumpa izmedju kotla i bojlera i sta jos od "dodatne" opreme
http://www.ingenium.si/prometej/index.php?action=lasthour
trebaju ti izmenjivaci, cirkulacione pumpe, mesni ventili,termosonde i programator grejanjakoji upravlja celim sistemom.
Kolicina toplote u akumulaciji se racuna kao: masa vode x (temperatura aku- temperatura grejne vode) x 1,16 izrazeno u W
na primer ako je t polazne vode u radijatore 40C a t akumulacije 80C energija iznosi 46,40W za svaki litar vode u akumulaciji.
tako 100litara sadrzi 4640W.
od te cifre se oduzimaju gubici skladistenja, obicno oko 20tak %.
Ako je kuca potrosac od oko 2kWh to znaci da bi akumuliaran toplota bila dovoljna za oko 2 sata grejanja.
Ja sam uzeo za izradu akumulacije belo plasticno bure od 210lit, proizvodnja "Zlatar" Nova Varos sa okruglim poklopcem na navoj na vrhu.
Bela debela plastika, bez problema izdrzava 85C.
Kostalo je oko 30 evra sa PDV u radnji.
Ja sam uzeo za izradu akumulacije belo plasticno bure od 210lit, proizvodnja "Zlatar" Nova Varos sa okruglim poklopcem na navoj na vrhu.
Bela debela plastika, bez problema izdrzava 85C.
Kostalo je oko 30 evra sa PDV u radnji.
E vidiš meni rekli da ne može da izdrži 60* bez deformacija. Letos gledao te bele rezervoare za vodu i u avgustu na suncu mi mnogo mekano na dodir izgledaju pa sam im poverovao.
Ehho, akomulacija ispod 1000l teško da ima smisla (to je oko 35kw akomulirane energije) što za prosečno izolovanu kuću traje veći deo dana.
Od elemenata koji ti trebaju treba sve već da imaš. Jedino je ventil za mešanje važan, a on se može i ručno kontrolisati (2-3 puta se povećava odnos u toku dana). Time se loženje odlaže za 6-8 sati što je već nešto.
Ja prolazio autom, video gomilu od malecnih do ovog najveceg, resio da za tu cenu uzmem radi eksperimenta, zagrejavao kao samostojeci i dosao do rezultata da zadovoljava.
I na 80C je zid vrlo tvrd, nema nikave deformacije.
Inace dosta tesko se busi, potrebna je bas ostra burgija odnosno krunska testera.
Mozda sam pogodio dobar primerak ili navedeni proizvodjac pravi drugacije od tih na koje si naisao, ne znam.
Zid je debeo oko 4mm.
Kazu prema preporukama 50 litara za svaki kW snage kotla (grejaca) kao minimum zapremine akumulacione vode.
Ja prolazio autom, video gomilu od malecnih do ovog najveceg, resio da za tu cenu uzmem radi eksperimenta, zagrejavao kao samostojeci i dosao do rezultata da zadovoljava.
I na 80C je zid vrlo tvrd, nema nikave deformacije.
Inace dosta tesko se busi, potrebna je bas ostra burgija odnosno krunska testera.
Mozda sam pogodio dobar primerak ili navedeni proizvodjac pravi drugacije od tih na koje si naisao, ne znam.
Zid je debeo oko 4mm.
Kazu prema preporukama 50 litara za svaki kW snage kotla (grejaca) kao minimum zapremine akumulacione vode.
Ja sam stao tako u Staroj Pazovi na nekoliko mesta i nijedan gazda mi nije ni pokušao da tvrdi da može da izdrži 80*, a zvao sam valjda u Kraljevo - ništa. Ponadao se u Merkuru neki nemački od 1500l, ali stigao Email od njih da ne može. Super ako radi posao, ja nisam smeo da rizikujem.
Ovo bi trebalo da je jače i trajnije jer je u pitanju upletena tkanina koja se bandažira oko modela i lepi valjda stakloplastikom. Ovaj moj ima 5 slojeva i neka traje. Kapacitet je veći da bi u njega stavljao hladniju vodu (ne grejem preko 70*). To je neki moj kompromis sa količinom raspoložive struje dnevno (2000kw mesečno, 70kw dnevno, korisna temp preko 40*, najveća temp 70*). Što niža temp to bolje, a i lakše je naložiti na 70* nego na 80* ili 90*.
Ovo za 50l po kw snage kotla sam i ja pročitao, ali to je za 1kw struje premalo. Još ako se uzme korisna energija, ispada da bi se moralo grejati i preko 90* što za vodu neće da može.
Mislim da oni pirolitički imaju bolji proračun i da se ne preporučuje manji od 1000l. Razlika u ceni je mala, a pruža mnogo veći komfor i produžuje vreme loženja za duplo.
Tebi 200l radi posao jer prudužava paljenje tp za 2 sata što produžuje vek, ali za loženje 2 sata je malo: bar 6 sati je mera.
Meni je 200 litara pomocno, sakuplja ionako bacenu energiju kroz dimnjak kamina.
Inace je dovoljno za oko 10-12 sati, toliko treba da se ohladi.
Posto vec decenijama u automobilima se koristi plastika pri 120C poput ususne grane, vodene pumpe, hladnjaka i to se vec pokazalo da traje minimum 10 godina ja nisam imao dilema ili straha od plastike.
Isto tako elektro kotlovi se prave takodje od plastike, fabricki, kao i bojleri za toplu vodu.
Verovatno je razlika u kvalitetu plastike od firme do firme, a time i radne temperature.
Ti si dobro isplanirao prema potrebama pa su i takvi dobri rezultati. Za primer.
Sve se sme samo nešto nema smisla. Dakle, pošto je na dovodu radijatora obično 1/2" taj broj rebara (prosečnih) efikasno prenosi unetu energiju. Više rebara zahteva veći prečnik ulaza. I naravno, sve preko 10-15 rebara ide sa odvodom sa suprotne strane. Ne znam kakva bi tu pumpa trebala i koji prečnik cevi da bi, recimo, radijator od 40 rebara bio ceo iste temperature (vruć). A i odlazna voda bi bila mnogo hladnija nego na ostalim radijatorima. Idealno je da su radijatori sličnih dimenzija, makar ih bilo više u sobi.
Ako se napravi vazdušni čep zbog pogrešnog nagiba cevi ili radijatora grejanje ne radi. Pošto na cevi obično nema ventila za odzračivanje, a na radijatoru ima, onda nagib mora biti takav da vazduh može da, bez prepreka, doputuje do odzračnog ventila gde će biti izbačen iz sistema.