Koji ugalj da kupim?
centralno grejanje-uradi sam
Koji ugalj da kupim?
Pogledaj ovu temu http://www.samsvojmajstor.com/Forums/viewtopic/t=5380/postdays=0/postord... . Mislim da se ti briketi uglja isplate, barem da ih imaš za hladnije dane. I ruski ugalj ti je jako kvalitetan. Za manje para je odličan i Banovići ( od banovičkog uglja se i prave briketi brigo ), ali ostaje puno za čistiti pepela i šljake, što kod briketa nije slučaj, jer za njim ti ostaje fini pepel ( skoro kao i od drva ).
Ove sezone sam po prvi put uzeo ugalj ''štavallj'' i pokazao se odlično, moja preporuka, imam i soko ali štavalj duže gori i nema gotovo uopšte kamena i pepela.
Jel istina da ruski ugalj 1 tona zamenjuje 2,5 do 3 tone drvenog uglja???Jel sme da se cisti kotao sa onim garavanom??I niko mi nije obijasnio kako da se uradi taj temperaturno osiguran povratni vod????I koja je cena otprilike onog tubolit-a za izolaciju cevi?
izolacija za cev je od oko 40 do 100 din metar zavisno od prečnika cevi za koji su, garvan je za šporete tipa smederevac za kotlove nije dobar niti nešto radi, ja sam probao i ništa nije očistio samo mi je malo progoreo-oštetio rešetku iako sam ga koristio po uputstvu, što se tiče ruskog uglja pogledaj energetsku vrednost njega i tog drugog uglja pa ćeš videti koji je odnos ali uzmi to sa rezervom jer nije bitna samo energetska vrednost već i vreme za koji će ugalj pregoreti tj. vreme na koje ćeš ložiti kotao, takđe je taj ugalj veoma sitan treba će ti gusta rešetka za njega da ne propada kroz rešetku.
Videcu sledece nedelje da kupim 30tak kila ruskog i banovici pa cu probam.I kako da izvedem temperaturno osiguran povratni vod?
Pumpa je grundfos i radi u sporijoj brzini kako je reko majstor.Pec je biasi 3wood 31.Prosecan nominalni kapacitet grejanja je 30.5kw A kapacitet grejanja ugljem je 35kw
stavi na trecu brzinu i probaj....Kad budes lozio ugalj i podignes temp. u kotlu probaj da zatvoris skroz klapnu na usisnom vodu i prati sta se desava ...tj. da li temperatura stagnira , raste ili opada.Koji ti je pritisak u sistemu kad se nelozi i pumpa neradi?
Kad se nelozi i pumpa neradi pritisak je na 1.4
Kad se nelozi i pumpa neradi pritisak je na 1.4
pritisak je ok ako je 1.4 bar. Bitno je da pri maksimalnoj temperaturi od 70* i kad je pumpa u radu pritisak neprelazi 2.0-2.1 bar.Sigurnosni ventili za rasterecenje su projektovani po standardu da ispustaju na 2.5 bara.
Robert88 wrote:Kad se nelozi i pumpa neradi pritisak je na 1.4
pritisak je ok ako je 1.4 bar. Bitno je da pri maksimalnoj temperaturi od 70* i kad je pumpa u radu pritisak neprelazi 2.0-2.1 bar.Sigurnosni ventili za rasterecenje su projektovani po standardu da ispustaju na 2.5 bara.
Ovo može a nemora biti točno, a odokativno računanje tlaka u mreži nije preporučljivo. Ima peći koje imaju maksimalni radni tlak od 1,8 bara te se na njih ugrađuje sigurnosni venti od 1,5 bara ( neki kotlovi VIESSMANN ), a ima peći koje imaju maximalni radni tlak i od 4 bara ( što je ovdje slučaj ) pa sigurnjak može biti i 3,5 bara. Drugo, radni tlak kotla koji radi u zatvorenom sistemu se određuje po visini vodenog stupa u mreži . Znaći ako je razlika između dna peći i najvišljeg dijela instalacije npr. 7 metara onda je minimalni radni tlak tog sistema 7 x 0,1 = 0,7 bara. Radi sigurnosti se uvijek doda još od 0,2 do 0,3 bara, te ispada da je dostatan radni tlak u navedenom primjeru 0,9 do 1 bar.
Videcu sledece nedelje da kupim 30tak kila ruskog i banovici pa cu probam.I kako da izvedem temperaturno osiguran povratni vod?
Kupi odmah i nešto briketa pa usporedi što ti je najbolje.
Trebao bi imati ugrađen četveroputni miš ( mješajući ) ventil, koji ti štiti kotao od korozije ( što kod gusanih kotlova i nije toliko bitno ), štiti kotao od hladnog šoka ( što je kod tebe jako bitno ) i omogučava da npr. u danima kad je vani toplo ali ipak treba ložiti održavaš u kotlu poželjno radnu temperaturu kotla ( oko 65 stupnjeva ) a u mrežu šalješ npr. samo 40 stupnjeva.
Razlog više za ugradnju miš ventila na lijevanoželjeznom (gus) kotlu je zaštita od pucanja članaka uslijed hladnog šoka. Često se pucanje članaka dogodi kad se kotao zagrije (npr. početak loženje) a ne krene pumpa grijanja (nestane struje, korisnik ju ne upali, zašteka ciejvni termostat...). Ako je kotao na visokoj temperaturi i naglo mu dođe velika količina hladne vode iz mreže članak puca. Ponavljam, miš ventil smanjuje protok povratne vode kroz kotao i vrlo je poželjan na svakoj instalaciji. Naravno hladni šok se najčešće dešava kad se nadopunjuje sistem hladnom vodom, a kotao je vruć. Pošto vidim na slici da ti imaš i UPS pa u slučaju da ti nestane struje će ti pumpa i dalje raditit ne moraš se previše bojati temperaturnog šoka u redovnom radu ( ali ipak može da se desi ako nešto zakaže )
Znaci nije hitno staviti taj mis ventil.Ukljucujem pumpu uvek pre nego upalim pec.A na primer jer valja kad radi pec da nadopunjujem mrezu stim da uvek kad to radim temperaturu drzim nisko na 40stepeni???
Dopunu sistema je najbolje raditi kad je voda hladna jer tako mozes precizno odrediti pritisak u instalaciji.
Kao što je darkelja rekao najbolje je da se peć dopunjuje dok je hladna, ali ako je potreba dopuniti peć dok je ista u pogonu onda je to dobro uraditi na nekom od radijatora ( npr. u kupatilu ) ako imaš ugrađenu tu mogučnost. Naravno možeš i u kotlovnici, ali pusti vodu vrlo lagano da ulazi u sistem te na taj način nemože doći do temperaturnog šoka ni da ti je kotao na 60 stupnjeva. Što se tiće miš ventila nemoj se previše brinuti jer nemoraš ga uopće ugraditi ako ćeš paziti ( pogotovo da ti je neprekidno napajanje pumpe uvijek u ispravanom stanju ), iako je za tvoju peć poželjan miš ventil.
Znaci da bi uradio toplotno izolovan povratni vod treba da se ugradi samo mis ventil???!!Pretpostavljam da se montira na povratnom vodu?Evo bas sad gledam termometar ima u sobi 20 a napolje je oko 0..Videcu sa izolacijom kad uradim
Treba da promenim ozraku na radijatoru al neznam koje je dimenzije?3/8 ili pola cola.radijatori su lipovica!
Treba da promenim ozraku na radijatoru al neznam koje je dimenzije?3/8 ili pola cola.radijatori su lipovica!
ventili za ispustanje vazduha mogu biti 1/4",3/8", 1/2",3/4"....moras prvo da proveris...
Pa znam da treba da izmerim al cime??Mogu i da izvadim pa da odem stim da kupim al je bolje da prvo kupim pa da zamenim
Zatvori ventile na tom radijatoru,skini ozracnicu i kupi takvu,ili prvo kupi sve tri pa onda menjaj .
http://www.aqua.hr/custom/pdf/TB%2003A6010%20Rev.%20B%20-%20Cijevni%20Na...
Ovdje imaš tabelu , pa ćeš lakše odrediti promjer navoja
Kolega,Ti iJa to mozemo i odoka ali on svakako mora da je skine.A kad je skine onda i neka je ponese .
Kolega,Ti iJa to mozemo i odoka ali on svakako mora da je skine.A kad je skine onda i neka je ponese .
To bi mu bilo najbolje, ali možda nemože do kraja da zatvori ventil ili prigušnicu, pa bi mu voda cijelo vrijeme curila ili kapljala, a i pitanje je koliko je isti udaljen od trgovine jer cijelo vrijeme bi mu radijator bio van pogona, a i ovako se jedva grije. .
Ma na radijatoru u kupatilu se nalazi taj ventil za ispustanje vazduha.A ako zatvorim ta dva ventila i skinem ventil za ispustanje vazduha jel ostatak mreze moze da radi,to jest da greje???Mislim da sam uspeo da nastelujem rugulator promaje....Kad padne temperatura na nekih 40 stepeni on otvori klapnu a sto je blize 60 sve je vise zatvorenija.A i sad uglavnom drzim zatvorenu dimnjacu,onako ne ni skroz otvorenu a ni skroz zatvorenu i mnogo duze odrzava temp a i manje trosi.Probao juce da nadjem ugalj i nema ga za sad.Jel neko imao priliku da lozi sa cokotima od vinograda??I jel uopste valja da se lozi njima??
Ako zatvoris radijator u kupatilu ostatak radi bez problema.Svaki radijator radi za sebe.Napokon za to izmedju ostalog i sluze ventili.Cokote loze sam koristio za pecenje prasica.Nema razloga zasto ne bi mogli i da se koriste za lozenje kotla.
Ma cuo sam da kao cokoti imaju neku kiselinu pa valjda izjeda kotao???!!!U brosuri sto sam dobijo sa kotlom pise da vlaznost drva mora da bude od 12-20%.E sad koliko vremena treba da odstoje da budu u toj ganici,jednu godinu ili?
Loza se od pamtivijeka koristila u krušnim pećima. Nema boljeg drveta za ispeći kruh, pitu neko pečenje i sl. Danas se smije za te svrhe koristiti samo loza koja se nešprica. Što se tiće tvoje peći , nemaj brige u gusane peći možeš da stavljaš doslovno sve što gori. Što se tiće regulatora na kojem broju ili temperaturi ti tako radi.
Drva se sad prave za nagodinu i ostavljaju se na promaji, i onda nećeš imati problema ( bilo bi najbolje sad za drugu godinu ali gdje skladištiti toliko drvo )
Ovako.Prvo sam postavio regulator na 60 stepeni,nalozio pec dok nije postigao 60 stim da sam lanac skinuo a vratasca sam naslonio i kad je postigao 60 namestio lanac tako da vrata to jest ta klapna bude skoro skroz zatvorena,fali jedno 2-3mm da budu bas skroz zatvorena.
Dobro si to uradio, sad samo pojačaj regulator na 80 - 85 stupnjeva kad je vani hladno, i peć nemoj često ložiti pomalo, već ju uvijek napuni do kraja, a sljedeće loženje tek kad se sav ogrijev užari, onda malo proroštaš rešetku od pepeli i ponovo napuni do kraja ( na taj način će peć pravilnije raditi , i neće ti dimiti dok ju ložiš ). Preko noći smanji regulator promaje na 40 - 50 stupnjeva, i naravno obavezno puna peć.
Mislis na termomanometar,svi noviji to imaju.