Termostat mislis na termometre??A zbog cega moze da bude tolika razlika u temeraturi samo za dva metra daljine??I da,u prizemlju se nalazi kotao.mada pre ovog sam imao drugi i radio je ok koliko se secam,bio sam klinac tada,al znam da je taj stari gutao drva.I zar je moguce da je taj regulator vec crko,posto sam prosle godine kupio pec.nov je.Vratasca nisu zapekla rade sasvim ok.sad jedino kad bi znao da mi obijasnis oko tog regulatora
centralno grejanje-uradi sam
da mislim na termometre. Daljina od dva metra na odlaznom vodu gotovo neznači ništa, moraju i jedan i drugi pokazivati gotovo jednaku temperaturu. Ako je peć nova , ja vjerujem da je termometar u peči točan i pazi da ti temperatura kotla ne prelazi 90 stupnjeva ( po termometru na kotlu ).
Regulator promaje kad okrečeš ona šipka što izlazi iz njega se mora dizati odnosno spuštati, ako ne reagira onda je vjerovatno regulator crko ili je šipka pogrešno uložena u regulator, a možda nije niti dotegnuta sa šarafićem koji se nalazi sa donje strane regulatora pa nemože podizati vratašca. Probaj na ovoj temi http://www.samsvojmajstor.com/Forums/viewtopic/t=7562/postdays=0/postord...
Dali je moguce da je zbog neizolovanosti prozora i kuce po hladnom vremenu kad je non stop u minusu da nemoze da ugreje prostorije pa zbog toga konstantno mi opada temperatura u kotlu,mislim podignem do 80 na termometru na kotlu al vec za sat vremena je na 50 otprilike.A kad je toplije vreme imam utisak da bas puno vise vremena odrzava temperaturu.Inace regulator mi je Thermomat-ov a i ovaj drugi sto je na cevi je isto nov.Pritisak kad je u stanju mirovanja je na 1.4
Naravno da je moguće. Moguće je i da ti je kotao preslab. Neznam kakvu pumpu imaš, ali ako možeš probaj je smanjiti na nižu brzinu, da smanjiš protok vode, Malo sam proguglao o tom tvom kotlu. To je kotao sa 6 članaka i snage 30 KW. Po meni je to preslabo. Ta deklarirana snaga je ako ga ložiš ugljem ili suhim tvrdim drvetom sa postotkom vlage od 12 do 20 %. Znaći ako ložiš drvetom drvo treba da je odležalo barem jednu godinu. Sa sirovim drvetom nevjerujem da taj kotao može da postigne više od 25 KW, pa ako je još dimnjak slabiji i tu ćeš izgubiti još koji KW, tako da u konačnici ti od tog kotla možda izvlačiš samo 20 KW.
Pumpa je grundfos i radi u sporijoj brzini kako je reko majstor.Pec je biasi 3wood 31.Prosecan nominalni kapacitet grejanja je 30.5kw A kapacitet grejanja ugljem je 35kw
Ko ti je pravio pretvarac za pumpu?
Probaj nabaviti uglja i suhih drva , pa onda ćeš vjerovatno bit zadovoljniji sa grijanjem. U kotlovnici izoliraj cijevi da nepotrebno ne rasipaš toplinu, sredi dimnjak i po svemu sudeći ćeš što prije morati izolirati kuću, onda će ti taj kotao imati snagu da održava toplinu.
Pretvarac sam kupio bio jedno 100 eura.Dal znate kolko kosta onaj tubolit za izoliranje cevi?I cime da izoliram dimnjak?Kucu planiram ove godine,a dihtung gume na prozorima bi trebalo da stavim posle praznika.Do koliko kvadrata moze da gura 31kw?
Ovisi od izolacije kuće. Ti bi trebao zbrojiti snagu svih postavljenih radijatora u režimu rada 90 / 70 stupnjeva, te tu snagu uvečaj za oko 20 % i dobit ćeš potrebnu snagu peći .
Imam 14 radijatora od kojih 5 su manji.
Imam 14 radijatora od kojih 5 su manji.
Pa da al kako da je zbrojim???
Koje radijatore imaš, člankaste, pločaste , cijevne i od kojeg proizvođaća. Kad to utvrdiš , onda pogledaj na stranicama proizvođaća koje su deklarirane snage tih radijatora. Ili ako neznaš stavi sliku radijatora.
evo slika radijatora i imam tri panelna
evo slika radijatora i imam tri panelna
Ovaj radijator ti je Lipovica ekonomik. Ako mu je visina 60 cm onda mu je snaga 129 W po jednom članku ( rebru ), a ako mu je visina 69 cm onda ima snagu od 168 W po članku. Zbroji sve članke koje imaš u kući i pomnoži sa watima . 1000 W ti je 1 KW. Još utvrdi snagu i pločastih, ako nemožeš utvrditi koje su marke, a ti premjeri visinu, širinu i debljinu istih, pa uporedi snagu sa takvim ili sličnim radijatorom nekog drugog proizvođaća ( mala su odstupanja )
Znas otprilike jacinu ovih sa slika??? Lipovica su od 69cm.Ovi manji su od 30 cm
Ovaj manji aluminijski ako je rebro široko 6 cm je lipovica SE 285, i visina mu je 28,5 cm a snaga je 105 W po članku.
One metalne ćeš barem morati premjeriti ( širinau i visinu ) pa se može odrediti približna snaga.
Aha super.izracunao sam i negde je ipak ispod 30000w sto znaci da je kotao nesto jaci.Da neznas koji drugi razlog moze da bude zbog razlike temperature na kotlu i na odvodnom vodu?I hvala ti sto si mi razjasnio neke stvari.vidi se da se razumes oko grejanja.
Da li si u izračun ubacio još 20 - tak % snage, koju otpuštaju cijevi. Ako jesi onda je snaga kotla minimalna , ali dovoljna, ali samo pod uvjetom da ložiš ugljem ili kvalitetnim suhim drvima, u suprotnom ako ložiš vlažnim ili mokrim drvetom peć ti je preslaba.. Moje mišljenje je da ti je dimnjak barem metar niži nego što je potreba, usput to je obični zidani dimljak, koji ima manji uzgon od šamotnih, te još nije ožbukan a niti izoliran. Znaći dimnjak ti je bolna točka ( loš dimnjak bitno može da umanji snagu peći, čak i do 30 - tak % ). Najbolje da ti dimnjačar provjeri stanje dimnjaka i izvrši potrebita mjerenja , pa ćeš biti pametniji šta dalje raditi s njim. Pod br. 2. mislim da su ti problem drva ( sirova drva mogu također umanjiti snagu peći 20 - 30 - tak % ). Što se tiće razlike u temperaturi na peći i na onom termometru iznad peći na odlaznom vodu, mišljenja sam 99 % da je jedan od termometara neispravan, jer nema razloga da bude tolika razlika u temperaturama, razlika bi postojala ako imaš zraka u sistemu, ali bi ond cirkulacija bila jako slaba, što mi govori da ti se peć ne bi brzo rashlađivala, već naprotiv ne bi mogao u istoj spustiti temperaturu. Jedan od razloga može i ležati u nepravilno podešenoj peći ( možda neki dio unutar peći nije pravilno uložen, pa ti svu temperaturu baca u dimnjak). Moraš ići redom korak po korak, i vjerojatno češ brzo detektirati problem. Za početak provjeri da ti dimnjak ili dimnjača ne vuče falš zrak, nabavi nešto uglja ili kvalitetnih suhih drva pa naloži, i odmah ćeš vidjeti da li je problem u ogrjevu
Kako sam ja izracunao bez tih 20% je na neki 29350 a kotao ima 30500 w a koliko sam video u brosuri pri lozenju ugljem kotao ima 35000 w to jest 35kw.Mislim da je taman negde na granici.Al negde sam procitao valjda da je bolje da je kotao za nijansu slabiji nego jaci,zbog potrosnje drva.Oko ovih delova postavljenih u pecki mislim da je sve ok.Prosle sezone cele dok sam lozio drzao sam dimnjacu skroz otvorenu na kotlu ,al sam procitao ovde na forumu da kad se podigne temperatura onda se zatvori ta klapna ne skroz valjda da nebi sva temperatura otisla u dimnjak,probao sam i stvarno mnogo sporije sagori drva.Al nekako sve se mislim da je sve od izolacije kuce.Jer kad je do -5 nekako uspevam da odrzavam temperaturu stim da opet 70% lozim sa sirovim drvima.Al kad je bas hladno -10 i vise onda nikako da ugreje kucu ne moze da predje preko 18-19 stepeni i cim padne temperatura u kotlu cim malo nelozim odma pada temp.u kuci.to je neverovatno.Danas mi stigle dihtung gume za prozore pa ce vidimo.I jos nesto.Kad je malo hladnije bas ima razlike u temperaturi na ovom dolaznom vodu,znaci ovaj koji vraca vodu,nesto je preko 20.Izvini ako te zbunjujem pitanjima i podpitanjima..Al imam dosta nejasnoca
Kad na tih 29350 W dodaš 20 % ispadne 35 220 W. Taj kotao znači to može postići ali isključivo da ga ložiš ugljenom. Na suha drva je preslab da bi držao sistem na 90 stupnjeva.
Onaj termometar na povratnom vodu nemoj niti gledati, jer taj nemože pravilno očitavati temperaturu pošto se nalazi koliko vidim na sljepom vodu ( od sigurnosnog ventila ) a udaljen je desetak centimetara od povratnog voda. Na njemu možeš očitati samo pritisak.
Naravno, kada izoliraš kuću onda će taj kotao biti dovoljno jak, jer će ti da bi zagrijao kuću biti dovoljna temperatura vode i 60 - 70 stupnjeva ( što naravno ovisi o debljini i kvaliteti izrade izolacije ).
Al sve u svemu je bolji nego da bude jaci jer bi onda potrosnja bila veca.A i mislim da je van pameti drzati ga non stop na 90.Od uglja sta predlazes?Lozio sam sa kostolcem al nije bas neki.bar ja imam takav utisak.Po tebi sta je bolje,imati manji kotao uz ekonomicnije lozenje i izolirati kucu ili kupiti veci kotao??
al sam procitao ovde na forumu da kad se podigne temperatura onda se zatvori ta klapna ne skroz valjda da nebi sva temperatura otisla u dimnjak,probao sam i stvarno mnogo sporije sagori drva.Al nekako sve se mislim da je sve od izolacije kuce.Jer kad je do -5 nekako uspevam da odrzavam temperaturu stim da opet 70% lozim sa sirovim drvima.Al kad je bas hladno -10 i vise onda nikako da ugreje kucu ne moze da predje preko 18-19 stepeni i cim padne temperatura u kotlu cim malo nelozim odma pada temp.u kuci.to je neverovatno.Danas mi stigle dihtung gume za prozore pa ce vidimo.I jos nesto.Kad je malo hladnije bas ima razlike u temperaturi na ovom dolaznom vodu,znaci ovaj koji vraca vodu,nesto je preko 20.Izvini ako te zbunjujem pitanjima i podpitanjima..Al imam dosta nejasnoca
Da...jedino sto mozes pre izolacije da krenes sa ugljem jer ces tako uspeti i da podignes temperaturu i vreme sagorevanja .U tom slucaju imaces makar za 2* vecu temp. u kuci od sadasnjeg za iste uslove ....
probaj da zameniš termometre ako su isti ili ako idu na isti navoj, samo ih odšrafi i zameni im mesta. Dešava se da neki ''laže'' ili da se zaglavljuje, možeš i da ih kucneš malo, to pomaže kad se glave. Ako i tad jedan ima veliku razliku zameni ga nisu nešto skupi
Al pre nego odsrafim moram da ispustam vodu ili ne?I sta je jos interesantno dok ja manja temperatura u kotlu oko 40 tad se tu i tamo slazu al posle kad naraste onaj na cevi uvek pokazuje manje i to dosta.Na kotlu 80 a onaj 55.Da ne pokazuje ovaj na kotlu vise?I koji je ugalj najbolji?
Al sve u svemu je bolji nego da bude jaci jer bi onda potrosnja bila veca.A i mislim da je van pameti drzati ga non stop na 90.Od uglja sta predlazes?Lozio sam sa kostolcem al nije bas neki.bar ja imam takav utisak.Po tebi sta je bolje,imati manji kotao uz ekonomicnije lozenje i izolirati kucu ili kupiti veci kotao??
Da li misliš da je bolje sa fićom 750 vući prikolicu od dvije tone , ili sa nekim đipom od 2500 kubika.
Peć nevalja kad je prejaka, ali tvoja je definitivno preslaba za kuću koju griješ jer ona tvoja peć biasi 3wood 31 ( šestica ) ima snagu od 104 000 BTU/HR što iznosi 30 479 W. Toj peći pošto je gusana uopće nesmeta da radi do 90 stupnjeva, ali će naravno više da troši dok radi na tom režimu. Ja ti samo pokušavam pomoći da se ogriješ dok nestaviš izolaciju. Sada imaš i premalo radijatora u kući, jer već na -10 ti nemožeš održavati temperaturu ( ali to je druga prića ). Znaći dok nestaviš izolaciju ti moraš LOŽITI peć režimom koji će ti kuću zagrijati. Da imaš više radijatora u kući barem 30 % onda bi se puno lakše grijao ( na nižem režimu rada ). Veliki problem ti je i što ti peć nema temperaturno osiguran povratni vod, jer povratni vod nesmije biti manji od 50 stupnjeva kada je peć zagrijana na 90 ( u protivnom može doći do pucanja nekog članka u peći, što možeš da i očekuješ ). Naravno kada i ako staviš izolaciju, peć će biti dovoljno snažna kao i radijatori, a do tad loži, jer nema druge pomoći.
( inaće, sve gusane peći su u stvari namjenjene za ugalj , dok su za drva puno bolje peći od kotlovskog lima jer imaju bolju iskoristivost i 20 - tak % )
Koju funkciju ima taj temperaturno osiguran povratni vod?Kako nesme biti manji od 50 stepeni kad odlazni vod ima 50 nemoze i povratni da ima 50.Jel komplikovano da se odradi taj temperaturno osiguran povratni vod???
Smanjenje razlike odlazne i dolazne vode se može postići i povećanjem brzine pumpe (staviti je na najveći broj).
Ako je temperatura -10 onda intenzivnije i duže ložiti, poslednji put oko ponoći i tako ostaviti do ujutru... ujutru u 6 krenuti ponovo loženje. Tada nema noćnog gašenja vatre jer ujutru do podne ne može da se zagreje.
To ne bi trebao biti problem jer takvih dana nema mnogo u toku zime... 3-4 dana pa popusti zima.
kod mene mogu da odšrafim termostat bez ispuštanja vode, ima neki svoj sigurnosni ventil u onom šrafu što je zalemljen na cev pa ne curi voda iz njega kad ga skinem, a po slici mi deluje da je ko tvoj, gore pokazuje pritisak a dole temperaturu vode
Robert 88 , ti nemaš miš ventil, te je onda vjerojatno jedan od termostata neispravan.
Odzračnik na radijatoru možeš promjeniti na način kako si zamislio, znaći nemoraš ispuštati cijeli sistem, nego zatvori ventil i prigušni ventil na radijatoru, te na odzračnik ispusti nešto vode da ga možeš skinuti i zamjeniti.
Koliko vidim na slici, dimnjak je iznad krova visok oko 3 metra, e sad ako je ona kotlovnica u prizemlju a ne u podrumu onda vjerovatno od ulaza dimnjače u dimnjak pa do vrha dimnjaka nema više od 5 metara. Mislim da je to malo, po meni bi ga poboljšao ako bi ga barem ožbukao i stavio na njega termo izolaciju.
Regulator promaje ili ti je crko ili ona šipka što ulazi u njega nije pravilno stavljena pa ju regulator nemože pomjerati, ili su ti zapekla vratašca pa se ne mogu spustiti.