Verovatno je preveliko doziranje peleta. Prvo izmerite doziranje za minut pa onda ponovo konfigurisite potrosnju za sve snage posebno ili u meniju smanjite doziranje za 10, 15 posto pa procenite. Kod mene je bio slucaj da sam imao doziranje sa jednim peletom 70 g a sa drugim 55 g za minut. *Naravno nije isti kotao
Grejanje na pelet
s.milos Koji gorionik imate i kolike je snage?
Toby 12b
Zanimalo me je zbog malog kapaciteta puža. Gledam tabelu sa parametrima za toby pa mi nije jasno mora li baš tako? Ako se doziraju 3 grama peleta pa onda pauza 1,8 ili 2 sekunde i opet 3 grama peleta, mislim da se samo ubija motor od dozatora. Garantujem da više puta za tih 2,4 ili 3 ekunde doziranja ne upadne niti jedan komadić peleta i opet vatra ne doživi velike promjene. Zašto ne pokušati sa manjim brojem ciklusa doziranja u minuti? Ja imam regulaciju na dozatoru i na najvećoj zadatoj snazi radi non stop ali na manjim snagama imam svega 3 ciklusa doziranja u minuti. Znam da ima razlike između nasipnih gorionika i gorionika sa unutrašnjim dodavačem, ali radi se o malim dozama peleta i mislim da doza do 10 grama nebi pravila problem. Nikom ne želim da solim pamet, samo me interesuju iskustva drugih da uporedim sa mojim eksperimentima. Toplo neka bude kod svakog domaćina koji se trudi da zagrije svoj dom.
Dobro veče dobri ljudi,
Treba mi mala pomoć. Alfa Commo Compact je namontirana, napunjen sistem, u petak dolazi serviser da je pusti u rad.
Da li neko može da mi opiše proceduru pvoezivanja termostata (bežičnog) ko ima ovaj kotao
Šema je ova ako se ne varam: http://i.imgur.com/prvo20D.jpg
A termostat je ovaj: http://www.coex.rs/wp-content/uploads/2015/09/%5EF41E021D8DEF05F258220DD...
uniTEC SQ7 RF
Po logici stvari N i L nula i faza na termostat (da li ima iz kotla ili ide direkt u struju?) i NO i COM na levi deo štampane ploče gde je TERMOSTAT EXIT (No na MINUS i COM na drugi kontakt)
Da, gde je to u kotlu i kako se dolazi do štampane ploče pošto im je upustvo kao za ložača na Titaniku, a ne tehničko upustvo za uređaj.
Ja imam Commo Compact i termostat veom slican Vasem, q7rf. Koliko vidim sa slike baza je ista kao moja. Kada je otvorite imate 4 kontakta koja trebate povezati L i N su faza i nula i kontakti 1 i 2 se vezu na kotao. Fazu i nulu postavite kako treba a kontakte za kotao mozete kako hocete jer se ponasaju kao prekidac. Mislim da je najbolje sa Vam serviser poveze kotao sa bazom jer nije bas lako skinuti lim sa lijeve strane (skida se dio gdje je display pa se otvore prednja vrata i gornja i donja pa se odvrcu vijci iznutra i tako dalje a na kraju se u servisnom meniju podesi opcija da kotao slusa naredbe daljinskog termostata). Meni su serviseri Alfe dosli i sve to uradili besplatno. E sad ono sto su uradili kod mene na kraju je nesto sto se meni nije svidjelo. Postavili su temperaturu vide na 65C a temperaturu prostorije (onu koju mjeri kotao) postavili na 28C. Ja sam pitao servisera zasto a on mi je rekao da se ne bi desilo da kotao ode u stand by prije nego sto ga daljinski termostat tamo posalje. Tako sam ga koristio nekoliko dana i kotao nikad nije radio u modulaciji nego se vise puta u toku dana palio i radio na maksimalnoj snazi. Posto imam cetvorokraki mjesni ventil otvorio sam ga negdje oko 50% podigao temperaturu vode u kotlu na 72C a temperaturu prostorije (onu koju mjeri kotao) spustio na 19C kao i izlaznu snagu kotla na 4 od maksimalnih 5. Sve termo glave u kuci sam postavio na 22C a daljinski termostat sam podesio na 24C u toku dana i 19C u toku noci. Sad mi kotao radi u modulaciji veci dio dana na snazi 2 i trosim oko 18kg peleta na 24h. Temperatura u prostoriji u kojoj se nalazi daljinski termostat (dnevni boravak) je oko 23C-23,5C a temperatura vode prema kuci je nesto malo vise od 50C dok je pritisak 1,6 bara kad je sistem maksimalno zagrijan.
Odlično!
Hvala na brzom odgovoru. Išao sam u školu dok su još bila analogna vremena pa reko da pitam. Posle šrafciger zamenio za tastaturu i to tako ostade.
Ja ću da pripremim sve pa kad dođe serviser nabošćemo te dve žice gde treba.
Slike i info po završetku projekta
Nema na cemu i ne brinite. Serviseri ce to brzo zavrsiti. Nego ja sam postavio moj sistem kao sto sam Vam gore opisao ali to ima smisla samo ako imate cetvorokraki mjesni ventil (a zaista se nadam da imate) i ako imate termo glave. Vratite se koju stranicu unazad na ovom forumu i pogledajte post #4378 od clana Srkson. Meni je mnogo znacio mada kad biste prosli kroz ovu temu sto je vise moguce sve bi Vam bilo kristalno jasno i na kraju biste podesili Vas sistem kako treba (da je toplo u kuci a da trosi minimalno peleta i sve to bez kondenzacije u kotlu). Ja sam na ovaj forum dosao bez ikakvog znanja o sistemim grijanja na pelet ali sam je procitao od pocetka i poslusao savjete iskusnih ljudi i na kraju slozio kockice i ugradio sve potrebne elemente u sistem a posebno skrecem paznju na cetvorokraki a po vaznosti su tu i termo glave. Naravno nastavio sam da pratim forum jer stvarno ima ljudi sirokog znanja i velikog srca i pomazu svaki dan.
Zelim Vam topao dom!
Da, imam četvorokraki mešni i termo glave.
Sistem je:
Dnevna soba - Dva radijatora ispod dva prozora bez termo glava (tu će da bude termostat bežični)
Tri sobe (dve spavaće i radna) - Radijatori sa termo glavama
Hodnik - Radijator bez termo glave
Kupatilo - Sušač bez termo glave
Super. Mozete probati podesiti sistem kao sto sam ja. Naravno ja ne znam da li je ovo definitivno kod mene jer tek predstoji prava zima pa ce sigurno biti nekih promjena a mozda i Vi pronadjete neko bolje rjesenje pa ga molim Vas podjelite sa mnom I nisam Vam rekao da grijem oko 150m2 pristojno izolovanov prostora (kuca je zidana ciglom sa 5cm stiropora i 5cm stiropora iznutra po plafonima na spratu.
Dušane i ja to preferiram, što manje intervala, kod mene je 5, o tome sam već davno pisao i baš iz tog razloga da se u većini slučajeva ne ubaci pelet pa krkne puno na već uspavanu vatru.
Meni kotao rikno, a nisam ga ni pokrenuo prakticno, ganjc nov.
Procurio, sad cekam da dodju majstori da dovare.
Nije mi jasno, u brosuri stoji da je kotao testiran pod pritiskom. Kako onda nisu primetili da curi ...
@gotik911
Još to kod vas može da se uštine. Temperaturu kotla držite preko 72C i neka gorionik radi u modulaciji. Probajte da smanjite snagu gorionika i da sa snagom 3 postignete zadatu temperaturu u kotlu bar u ovom prelaznom periodu, a kad zagudi podizati po potrebi.
Suviše visoku temperaturu puštate u radijatore, sa ovakvim spoljnim temperaturama je i više nego dovoljno 40C. Pritvorite mešni ventil u položaj male kazaljke na 13h ili na 11h zavisno od smera otvaranja istog. Znači otvorenost mešnog ventila da bude 42% i manje. Nadam se da imate termometre na sve četiri strane četvorokrakog mešnog ventila da ispratite sve temperature. Okvirno: polaz iz kotla od 72C do 86C, polaz ka radijatorima od 33C do 47C, povrat iz radijatora zavisi od toplotnih gubitaka objekta koji grejete, što manja razlika (delta T), manji gubici, ali 'ajde da kažemo 4C manje od polaza ka radijatorima, povrat u kotao 65C i više.
Termoglave na radijatorima koristiti samo u prostorijama u kojima ne boravite, a gde treba ograničiti temperaturu nižu od neke prijatne za boravak u toj prostoriji. Termoglave su jako trome u svojoj reakciji, pa one ne pružaju ono što prosečan korisnik misli da treba da mu pruže. Nikada niko ne govori o toj tromosti njihove reakcije, znači one jesu dobre, ali samo za ograničavanje temperature u prostorijama gde nam treba niža od neke prijatne dnevne. Na ovu temu ima mnogo toga da se kaže, ali da ne ulazimo sad u to vrzino kolo.
Po meni Vama je pretoplo u kući, možda ste navikli, ne znam, ali nije dobro za organizam da boravi na toliko visokoj temperaturi. Smanjite dnevnu sobnu temperaturu na 21C i navikavajte ukućane upravo na tu maksimalnu temperaturu. Noćnu stavite na 19C. Nemate automatiku na mešnom ventilu da recimo održavate radijatore mlakim i onda se preko dana gubi onaj subjektivni osećaj da je u sobi hladno, jer su radijatori hladni zbog toga što je sobni termostat isključio gorionik-kotao.
I još jedna veoma bitna stvar, a to je da u referentnoj prostoriji objekta gde držite sobni termostat sve termoglave MORAJU DA BUDU OTVORENE DO MAXIMUMA (a ta referentna prostorija treba da bude ona u kojoj se najsporije dostiže zadata temperatura).
Nakon ovakvog podešavanja Vama će se potrošnja još smanjiti.
Kako kaže naš drug Zmajdin, treba biti minimalista i sa time postići najviše, lako je biti megaloman i biti najjači i najbolji, ali to mnogo košta! Sve i svašta se rasipa, od energije do hrane, a toliko gladnih i smrznutih na planeti i onda se pitamo kuda ide ovaj svet!?
@boleeve
Baš mi je žao.
Ali šta ima da krpe kotao, neka daju odmah novi, ako je isti u garanciji i nije korišćen mnogo?
Srkson,
Hvala Vam na ovako dobrom savjetu. Danas cu postaviti ove parametre pa cu javiti utiske.
Do sad sam drzao termo glave u referentnoj prostoriji na 22C, dakle prigusenu, jer sam htio da drzim temperaturu u prostoriji nesto malo nizu od zadate na termostatu da bih uvjek imao tople radijatore a da se kotao ne ugasi. Slazem se da mi je temp vode u radijatorima veoma visoka ali kad zatvorim mjesni ventil vise od 50% poveca se buka u radijatorima jer pretpostavljam da poraste pritisak u kotlovskom krugu (imam pumpu u kotlovskom i pumpu u radijatorskom krugu). Na zalost nemam termo-barometre na svim granama pa ne mogu da vidim pritiske i temperature ali se nadam da cu za vikend stici da zavrsim elektroniku za upravljanje mjesnim ventilom pa cu na displeju ispisivati temeperature svake grane (koristim display od 3,2" pa ce biti mjesta za dosta podataka. Stavio sam i enkoder pa cu ispisivati procenat otvorenosti mjesnog ventila).
Ne znam da li se moze smanjiti brzina integrisane pumpe iz servisnih parametara kotla ali mislim da bi bilo super da se stavi na najmanju brzinu jer ona vrti mnogo manje vide u odnosu na pumpu u radijatorskom krugu (ispravite me ako grijesim). Nisam do sad nikad zatvarao mjesni ventil do kraja jer nisam imao podatak o pritisku u kotlu (da li se to moze vidjeti u samoj elektronici kotla?) pa se plasim da ne zeznem nesto.
I na kraju, mi smo se nekako navikli na malo visu temperaturu u prostoriji gdje biravimo, ne gdje spavamo, pa se nadam da cemo se adaptirati na 22C kako je budem lagano smanjivao. Pretpostavljam da ako radijatori uvjek budu bili mlaki da necemo imati osjecaj hladnoce jer do sad ugrijemo jucu na 24C, kotao se ugasi i teperatura u kuci pocne da pada i na 23C nam vec hladno
@gotik911
Otvorite mešni ventil do kraja, u tom trenutku očitajte pritisak na manometru. Mora da bude oko 1,5 bara max. u vrućem režimu rada (72C i više). Isti taj pritisak je svuda u sistemu i pritisak ne zavisi od zatvaranja i otvaranja mešnog ventila. U hladnom režimu dovoljan je pritisak od 1,2 bara. Poželjno je da obe pumpe rade istom brzinom. Najbolje na najnižoj brzini, a kad je baš hladno povećati brzinu obe pumpe, znači sinhronizovano. Brzinu pumpe je najbolje podešavati po brzini postizanja temperature od 65C na povratnom vodu u kotao. Ako se tromo dolazi do temperature od 65C na povratu u kotao brzinom 1, onda povećati brzinu pumpe na 2. U Vašem slučaju vidite šta se može promeniti parametrima na samoj elektronici kotla.
Još jednom apelujem na sve, a to je da postepeno navikavate ukućane ne niže sobne temperature (21C max.), biće lepše svima, a i novčanicima to mnogo godi.
Buka se stvara jer ste, pretpostavljam, stavili termo glave na sve radijatore u kući? To nije dobro! Najbliži radijator do kotla MORA da bude bez termoglave i UVEK max. otvoren! Valjalo bi da stavite i prestrujni ventil, ali on mnogo košta. Probajte sa ovim jednim radijatorom bez termoglave i sa njegovom otvorenošću 100%. Međutim ako poslušate moj savet i da u referentnoj sobi gde Vam je sobni termostat otvorite sve termoglave na max. onda se buka neće čuti. Pritvorite mešni ventil slobodno na 42% ili još bolje na 40% i polaz prema radijatorima na spoljnoj temperaturi od 9C neka bude 41C max.
Možete li da podelite sa nama ovde o toj elektronici-automatici na kojoj radite. To mi je jako zanimljivo!
Nije kotao koristen uopste, ganc nov je, tek otpakovan.
Dosao serviser da pusti u rad kotao i videli smo da curi.
INSISTIRAJTE da Vam zamene kotao! Koliko ODMAH!!!
Baš tako! U inat al bukvalno !
Pozdrav drugari , poznanici , braco po peletu i vama koji ce te pre ili kasnije da se uhvatite u kostac sa peletom. Tako se i ja uhvatih sa slovenackim biodomom c25 sa biologic tehnologijom ali bih voleo da ga malo vise prostudiram - podesim. Djavo mi ne da mira da sedim i samo sipam pelet. Masinac sam po stuci a bavim se i elektrikom i elektronikom i naravno da bih voleo odma da mu vidim sva sitna crevca i da ga rasturim , ali mi onaj papiric zvani garancija jos drzi alat u kutiji. nego ... citam forum i rekao bih da mi po vasoj prici ne sagoreva lepo ima crnih zidova one meke sljake u piksli i dima na odzaku. Znam recicete ako dima nek vidi komsija da ti je lepo toplo ali koliko vidim ne bi trebalo da dimi. Pa je moje pitanje ima li ko listu parametara za njega ( biodom c25 slovenacki) ? Od svih 100+ parametara provalio sam dva za temp paljenja i gasenja njegove pumpe. I te vrednosti sam podigao jer kad krene da vrti vodu preko mesnog ohladi kotao sa 75 na 45 dok se ne ugasi pumpa. Unapred zahvalan
Kod Biodoma nemate šta da čačkate po parametrima za sagorevanje peleta jer kotao sam podešava brzinu ventilatora i doziranje peleta na osnovu plamena, a preko piezo elementa.
Dignite tempeturu kotla na minimum 72C. Pumpa u kotlovskom krugu neka se pali na 50C. Ne razumem kako pumpa rashladi kotao preko mešnog? Imate li pumpu u gadijatorskom krugu? Koliko grana ima? Ako ima više grana, imate li nepovratni ventil posle svake pumpe u radijatorskim krugovima? Šture informacije imamo.
Možete li da nam nacrtate hidrauličnu šemu Vašeg grejnog sistema.
Srkson, da li ovaj najvlizi radijator do kotla mora da bude otvoren uvek, ja sam to vec negde cuo ali kad sam pitao mog majstora rekao je da moze da se zatvori bez problema. Inace meni je najblizi radijator u dnev. boravku gde imam jos dva veca, na njima nemam termo glave vec se temp. regulise pomocu sobnog termostata. Posto mi se i drugim sobama sporije greje onda zatvorim.ovaj u dn boravku da bi imao svuda istu ili slicnu temp.
Hvala
Postavicu semu. Ima pumpu u u radijatorskom krugu i u kotlovskom je ona integrisana kotlovska. Recimo nocu mi se ne psli kotao uopste jer temp ne padne u prostoriji za sada toliko da termostat upali kotao. I sta se desava da onog trenutka kad term upali kotao on pali i obe pumpe ( radijatorska pump je preko releja vezana za kotlovsku) u kotlu preko 55 stepeni recimo , on pocinje potpalu kotla ali pumpa vrti vodu i mesa je sa radijatorskom koja je recimo 22-23 stepena . Dok se kotao potpali on ohladi vodu na 45 i nize. E ja sam podesio da kad kotao sad padne ispod 50 da ugasi pumpu(e) i da ih pali kad se zagreje na 62 . Zadata temp kotla je 75stepeni. Ono sto bih jos voleo da namestim je i da laganije ulazi u modulaciju jer mi radi recimo na 3 do 72 stepena pa onda na 73 predje odmah na 2 i brzo na 1 i ako krene da se gasi onda valjda zbog peleta koji sagoreva dok se hladi on je podigne na 85u kotlu. Nikako da odem do Zmajdina po onaj termoreg. Da stavim pogon mesnog , skuplja mi prasinu
Evo seme
@tufi979
Što je pre moguće motorizujte mešni ventil i stavite automatiku koja će da zatvara mešni ventil, odnosno da predvaja kotlovski od radijatorskog kruga onog trenutka kad u kotlu padne temperatura ispod 67C.
Zadatu temperaturu kotla dignite na 80C, u modulaciji sa snagom 1 mora da radi najduže i da kotao ne odlazi u gašenje preko svog termostata, već da ga isključuje sobni termostat. Ukoliko se kotao isključuje sam na 80C preko svog termostata, onda je i snaga modulacije prejaka za Vaš grejni prostor. Sobni termostat neka u isto vreme uključuje i isključuje kotao i pumpu u radijatorskom krugu, a pumpu u kotlovskom krugu neka uključuje elektronika kotla na postignutih 50C u kotlu. Kod vas su obe pumpe u paralelnoj vezi preko releja, to je tako OK, ali samo kada imate automatiku na mešnom ventilu, ovako kako je sad namešteno nije dobro. Mislim, bilo bi dobro, ali da silazite do kotlarnice i zatvarate ručno mešni ventil.
Kada krene da se otvara mešni ventil preko automatike, tog trenutka kreće i mešanje vode iz radijatorskog kruga (hladna - cca 24C) sa vodom iz kotlovskog kruga (vruća - 67C) mora da dolazi do pada temperature vode i ako padne ispod 67C automatika ponovo zatvara mešni i sve tako dok se sistem ne stabilizuje. U nekom manjem sistemu kao što je Vaš do 2 puta da se ovako nešto desi prilikom hladnog starta.
@BebacKG
Važno je da je bar jedan radijator u sistemu otvoren 100%. Dovoljni su i sušači u kupatilu. Bitno je da negde u sistemu ima nesmetan protok vode.
Mislite da imam osnova da trazim nov kotao?
Ko garantuje i taj novi da ce biti dobar.
Pusta na mestu gde je vec vareno. Ako i posle popravke bude pustalo, trazicu drugi kotao. Odnosno, ako ima vise supljina.
Platio si nov kotao a dobio poluproizvod , ja bi im iz inata tražio nov tj drugi kotao, ono je kaubojština što rade u poslednje vreme.
Nikakva zavarivanja kotla !!! . Zašto od gotovog pravite veresiju? Samo nov zahtevajte , imate na to pravo .
Ili povracaj para, pa nek biraju. Ne kosta kotao 100e i ne kupuje se svaki dan. Ako sad krenu da ga krpe ima da ih zovete stalno.
Kpljenje kotla spada u poslove koji se rade samo kad mora . Drugo niti se može kotao zavariti na licu mesta ,niti će to biti uradjeno kako treba , za par meseci najkasnije taj kotao će procureti .
To spada u fabričke greške i propust u kontroli . Dakle da ponovim ili nov kotao ili pare nazad !!
Iskreno ne znam vise sta da radim, stavio sam cevi u dimnjak fi120 ali opet ista prica, mozda malo manja potrosnja ali na snazi 5 t vode ide do 185s, dodje mi da prodam kotao:(.