i ja sam moj sistem radio citajuci ovaj forum i konsultujuci clana Bore-a odnosno Borisa kome se ovom prilikom javno zahvaljujem na strpljenju i razumevanju. Mastor je isto imao svoje zamisli ja svoje i izdogovarasmo se kako ce da izgleda Ostalo je jos da se automatizuje Zmajdinovom elektronikom i to bi bilo to . Evo malo slicica
Grejanje na pelet
Pozdrav,
zna li neko dobrog centrometalovig ovlascenog servisera u okolini jagodine koji bi znao i imao cime da podesi cetrometalov pelt set.
Hvala
Al se tu neko namešao fitinga ....
I jel moguće da ste celu instalaciju uradili sa fi 20 ??
@boleeve
tebi se sad desava isto sto i sistemima bez pumpe u kotlovskom krugu a sa cetvorokrakimventilom. Tebi je sad izbalansiran kotlovski krug a velike oscilacije u radijatorskom krugu. To je mana tvog sistema. Znaci i potvrdjuje se po ko zna koji put: pravilan sistem je cetvorokraki sa dve pumpe i onda su izbalansirana oba kruga grejanja .
Sve je 1"
20 je samo na tim T komadima gde su instrumenti.
Evo slika pre izolovanja:
Potrpao sam sta sam imao od fitinga, nesto dokupio, jer sam vec baratao sa tim, u vezi plastenika i navodnjavanja ...
Stavio sam holendere prema kotlu i sa sve tri strane mesnog.
Znaci do proleca da skupljam lovu za jos jednu pumpu, cetvorokraki i automatiku?
Mene sad vise brine, sto se kotao cesce pali/gasi. Ne znam jel to uopste lose, sa stanovista potrosnje energenta. Moracu se bolje obuci i pratiti koliko dugo radi, a koliko dugo je ugasen. Sad sam bio u sorcu, pa je postalo neprijatno posle par minuta
I dalje mi nije jasno zasto ne mogu da koristim tajmere na samom kotlu?!
Da li se i oni mogu ukljuciti/iskljuciti negde u servisnom meniju?
Jesi pročitao uputstvo zs upotrebu? Ako nisi ima na njihovoj stranici,malo su zakomplikovali ,mora se proučiti.
Jesam citao, ali ne znam sta tu moze biti komplikovano ... izgleda da moze.
Citao sam ono sto je doslo uz kotao.
Ako upalim tajmer ON, pojavi se ikonica sata na glavnom ekranu.
Ali nemam pojma koji tajmeri su aktivni, jer je lista tajmera prazna.
Pogledacu jos jednom upustvo.
@ boree
da li su parametri na novoj elektronici isti kao na starim kotlovima. ako je isti raspored parametra i sifre onda @ boleeve moze da vidi parametre drugih korisnika i vidi sta da koriguje .Ponavljam se ponovo, smanjuj snagu 1 da ti se ne bi gasio kotao
Drugačija je elektronika al su u glavnom isti parametri aktivni, al drugi raspored totalno...akše je kad se ima napisano kao što imaju serviseri, ovako se mora svaki tipkati i čitati pta je.
@MyX-Mesha
Kao što vam je sasa-74 rekao, pumpu u kotlovskom krugu na povratu posle mešnog stavite što pre. Razlika (delta T) između potisa i povrata u kotao treba da bude 7C i manje. Obe pumpe postavite da rade na najmanjoj brzini (I), a onda gledajte dinamiku postizanja max. temperature povrata (recimo 65C), ako se temperatura penje tromo povećajte brzinu obe pumpe na (II).
Eh super, hvala Vam na i vise nego blagovremenom odgovoru! Samo jos jedno podpitanje vezano za pumpu, posto ste naveli da im brzine trebam podesavati ravnomjerno, da li to znaci da moraju biti pumpe identicnih snaga odnosno brzina. Posto cisto sumnjam da u danasnjem vremenu mogu naci istu pumpu poput ove koju vec imam (koja je ugradjena prije 20ak godina).
Ako sta znaci, trenutno mi je ova pumpa koju imam na brzini (I), jer cini mi se da mi je neko to ranije savjetovao tako da stavim.
Hajde da još jednom ispričam staru priču za laku noć:
Pera iskusni vuk i Laza početnik rade u brzoj pošti u Beogradu. Obojica imaju isti službeni automobil i danas moraju da isporuče 20 pošiljki na 20 različitih adresa po gradu. Laza samo prati Peru drugim automobilom i uči kako se to radi.
Krenuli su u isto vreme sa parkinga ispred magacina svoje firme (tačka A), obojica sa punim rezervoarima do čepa!
Na svakoj od 20 adresa Pera nije gasio motor svog službenog automobila tokom procedure isporuke pošiljke svakom od tih 20 primaoca, a Laza je svaki put gasio motor svog službenog automobila. Procedura isporuke za svakog primaoca je trajala po 15 minuta.
Kada su se na kraju dana vratili na početnu tačku A, na parkingu ispred magacina svoje firme, Laza je bio srećan jer je naučio posao i procedure rada, ali je u isto vreme i tužan jer je shvatio zašto Pera tokom čitavog puta nije gasio motor svog službenog automobila! Laza je imao upaljenu lempicu za rezervu, a kod Pere je bila kazaljka na 1/2 rezervoara!
Čiča miča gotova priča!
@MyX-Mesha
Nađite neku najsličniju sa približnim brojem obrtaja po svakoj brzini. Radiće to više nego zadovoljavajuće.
Pre pola sata sam isao da stavim snagu na 1, medjutim sad odem ono opet na displeju pise cooling down ...
Ako sam iskljucio 5-auto i stavio 1 snagu, onda ne bi trebalo nikad da se gasi, sem u slucaju da prokuva?
@boleeve
Da li je moguće da je razlika (delta T) između polaza ka radijatorima i povrata iz njih 10C??? Imate li Vi prozore na kući? Tu nešto nije u redu!
Previsoka je temperatura polaza ka radijatorima. Za ove temperature u plusu čak i kod ne tako dobro izolovanih objekata dovoljno je i 40C.
U vezi ovog posta,ali nevezano samo za njega,glede odlaza i povrata ka radijatorima.Moglo bi se prodiskutovati zasto je "dobro" da su odlaz i povrat sto manje razlike.
Ja to ne vidim tako,veca temperaturna razlika ne znaci samo da je objekat veliki potrosac,vec da se i voda(energija) ,koju smo poslali u radijatore,prilicno dobro iskoristila.Povrat nizak ne znaci podhladjivanje kotla,imamo regulaciju(gde je nema druga je prica).Cetvorokraki sa pumpom u kotl. krugu omogucava neku regulaciju,prilicno dobru.
Pre pola sata sam isao da stavim snagu na 1, medjutim sad odem ono opet na displeju pise cooling down ...
Ako sam iskljucio 5-auto i stavio 1 snagu, onda ne bi trebalo nikad da se gasi, sem u slucaju da prokuva?
ne, nego ti je i snaga 1 jaca, veca nego sto su ti potrebe objekta,
trebas smanjiti snagu 1, ili da se gasi tako dok ne dodju prave zime
Što je veća razlika u potisu i povratu kod radijatora tim su veći i gubitci objekta,veliko rasipanje energije, a samim tim i kotlu je teže održavati tj nadoknaditi tu razliku . Zamislite samo kad bi razlika bila 10° ,kolika energija treba kotlu da ispegla tj digne t vode za tih 10° u roku koliko se voda zadrži u kotlu. Recimo pumpa da ima protok od 20l/min i kotao od 40l , za dva minuta mora da digne 10° , ako digne samo 8° a gubitak kuće je 10° ...razumete jel?
Kada je cirkulacija vode nedovoljna nastaje velika razlika polaza i povrata. Povećati brzinu pumpe.
Kada je velika razlika (npr. 10-20*C a tipično nastaje u sistemima koji imaju gravitacionu cirkulaciju tj bez pumpe) radijatori greju samo gornjim delom dok su ispod pola prohladni. Pošto radijator ne greje celom površinom, ponaša se kao da je manje površine pa treba veća temperatura polazne vode.
Nađite neku najsličniju sa približnim brojem obrtaja po svakoj brzini. Radiće to više nego zadovoljavajuće.
Hvala Vam jos jednom...bit ce tako uradjeno.
Da temperatura polaza ima i te kakve veze sa grejanjem prostora.
Sto niza,dovoljna ,temperatura polaza ali i sto nizi,dovoljan protok kroz radijatore treba da da optimalno iskoriscenje vode(energije) u prostoru.
Imam HeatOn regulaciju polaza,koja ima mogucnost smanjenja protoka pumpe, i ternutno je pumpa na najmanjoj brzini i jos 50% snage(da li je to i 50% protoka ne znam) i situacija je zadovoljavajuca,baz pipanja radijatora.
Probam i sa 25% trenutno pa cu videti kakva je situacija !
@MyX-Mesha
Kao što vam je sasa-74 rekao, pumpu u kotlovskom krugu na povratu posle mešnog stavite što pre. Razlika (delta T) između potisa i povrata u kotao treba da bude 7C i manje. Obe pumpe postavite da rade na najmanjoj brzini (I), a onda gledajte dinamiku postizanja max. temperature povrata (recimo 65C), ako se temperatura penje tromo povećajte brzinu obe pumpe na (II).
Pozdrav
Gledajuci ovu Vasu shemu,vidimda u povratu poslije mijesnog betila nema nikakvih dodatnih mjesajucih ventila,obicnih sa motorom ili termostatskih bez motora.
Je li to to?
Jer,imam cetvorokrakimjesajiuci sa motorom i pumpom u polazu,i htjeo sam ugraditi jos pumpu u polvrat.
Pa da imam sto manje posla i manje para ulazem.
Jos jedna stvar.Pumpa u polazu mi je grundfos alpha,pametna.
koja u auto adaptu radi na 12 ili 13 w.
A imam jednu staru pumpu u rezervi,koja je na najmanjoj snazi I 40 W.
Hoce li biti dobro d anju stavim u povrat?
Hvala lijepo
I sta se sad desava?
Povrat u kotao mi je problizno isti kao odlaz u radijatore,50-55 stepeni.
A izlaz iz kotla mi je 72-77 stepeni.
Jer ,ne mogu smanjivati polaz u radijatore manje,jer onda nemam 22,23 stepena u kuci
A i kotao mi se pregrijava onda u modulaciji,na toj najmanjoj snazi,ako stavim t polaza u radijatore ispod 50.
Tako da imam u povrat u kotao onoliko sta ostane dok se pomijesa odgovarajuca t polaza u radijatore.
A to sto ostane iz polaza,nakon 4-krakog,daje T povrata 50-55 stepeni
@el magnifico
Da, šema koju sam postavio je potpuno ispravna. U povratu ka kotlu posle četvorokrakog mešnog ventila nalazi se samo pumpa i Vi možete da montirate tu postojeću koju imate, a ista će napraviti dovoljnu cirkulaciju vode u kotlovskom krugu. Izvedbu paljenja i gašenja pumpe u kotlovskom krugu uradite preko dodatnih releja, a kojim će upravljati prijemnik-rele sobnog termostata. Pumpu u kotlovskom krugu, ako je isti cevno kratak možete paliti u isto vreme kad i gorionik-kotao i gasiti je kad se gasi i gorionik, tj onda kada grejanje prostorija više nije potrebno. Postoje i varijante sa nalegajućim termostatima ili pumpom u kotlovskom krugu upravlja elektronika kotla, ali to nije slučaj kod Vas. Automatku na mešnom ventilu stavite što pre, naravno ako Vam mogućnosti dozvoljavaju (+/- 200 EUR).
1. jeftinije rešenje TrmRglt 1.1 ( http://www.grnplt.rs/wp-content/uploads/2015/11/TrmRglt-1.1-Uputstvo-za-... )
i
2. nešto skuplje rešenje HeatOn WCHR-01 ( https://app.box.com/v/heatonwchr01 )
oba ova rešenja moguće je upariti sa motornim pogonom za IVAR i ESBE mešne ventile - SELTRON PROMIX AVC05 (5Nm, 2min, 230V, 1AVC0532M210-030)
Međutim Vi imate problem a predimenzionisanim kotlom za prostor koji grejete. Ako ne možete još malo da spustite snagu gorionika, onda je za Vaš sistem neophodan akumulator toplote koji će ispeglati višak proizvedene toplotne energije-vode.
Da ponovim:
Radna temperatura kotla: od 72C do 86C
Očekivani povrat u kotao: 65C i više
Polaz ka radijatorima: od 33C do 47C (zavisno od toplotnih gubitaka grejnog prostora pri spoljnim temperaturnim promenama - kriva grejanja)
Povrat iz radijatora: razlika (delta T) što manja - 1C, 2C, 3C.....(zavisno od toplotnih gubitaka grejnog prostora)
Jutros sam zatekao ugasen kotao sa porukom da nema dovoljno goriva. Medjutim bunker je bio do pola pun.
Zbog cega mi takva poruka moze da se pojavi, sem zbog samo goriva?
I tajmere nikako nisam uspeo da namestim. Dzabe upustvo dzabe sve. Jednostavno kada klinem SAVE, ne sacuva timer, vrati me na listu tajmera, gde ima samo add new timer i to je to.
Na prvo, busnom kotlu se lista tajmera uredno azurirala, kada dodas novi timer.
I gde se uopste nalaze ti parametri za podesavanje, kada kazete sifra 4321 i sifra 1234?
Pre pola sata sam isao da stavim snagu na 1, medjutim sad odem ono opet na displeju pise cooling down ...
Ako sam iskljucio 5-auto i stavio 1 snagu, onda ne bi trebalo nikad da se gasi, sem u slucaju da prokuva?
Nije tacno. 5 znaci da koristis svih 5 snaga za zagrevanje objekta ,kad stavis 1 koristis samo jednu snagu. Ovako to radi . nastelujes kotao na 65c i upalis. Kotao radi posle stabilizacije plamena na snazi 5 ( to je to 5-auto ) i greje dok temperatura vode u kotlu ne dostigne 61c. onda se smanji snaga na 4 i greje do 62c, zatim greje u snazi 3 do 63c. u snazi 2 greje do 64c . kad dostigne 64c u kotlu kotao radi u snazi 1. kad se izjednace zadata temperatura od 65c i polazna ka radijatorima 65c kotao ide u modulaciju . u modulaciji kotao radi sve do 70c (sto se tebi desava )kada ide na cekanje odnosno postignuta je temperatura i on sad ceka pad temperature od 10c da bi se ponovo upalio. kotao ceka na paljenje onoliko koliko je zadato po parametrima ( kod mene je zadato 10c od referentne zadate temperature kotla65c. to mozes da nastelujes da bude manje ili vise. ako imas termostat onda ga pali i gasi termostat po zadatim parametrima na termostatu.
to sto si ti stavio 1-auto ti si samo ogranicio da ti kotao radi samo u snazi 1 . Ovom postupkom tebi treba mnogo vise vremena da postignes zeljenu temperaturu nego onako kao
sam ti gore opisao. Kod mene je stavljeno na 4,odnosno koristim samo 4 snage ( uvideo sam da dovoljno brzo zagreje sistem sa 4 snage i 5 snaga mi je nepotrebna). pokusaj da odrzis kotao da radi u rasponu 65c zadatih do 70c kad ide u gasenje. Ako to je zadata veca npr 70c onda modulacija ide od 70c do 75c. ako uspes da nastelujes 1 snagu da radi u tih delta5c raspona od zadate do gasenja imaces sav komfor i ustedu.Snage stelujes kad udjes u parametre sa sifrom 4321 e ad posto ti je nova elektronika ti lepo otvori ovu tabelu iz mog potpisa i parameter 26 je snaga doziranja u snazi 1 parametar 27 je vreme pauze izmedju doziranja. Nadji ta dva parametra kod tebe i pocni da se "igras". srecno u kotlarnici
@el magnifico
Ma ima svega toga nesto kod mene.
Ja vec imam motor za mjesajuci ventil,ali je seltron acc10
On mi sada ne pase za tu automatiku koju ste nabrojali.
A imam viska i jedan 3 kraki sebe ventil vrg131
Kod mene nije predimenzionisan kota,vec je majstor stedio na rebrima radijatora,jer me je zaj...ao kad smo pogadali posao.
Njegov materijal i ruke,stedio na materijalu da njemu ostane vise cistih para.
Davno je to bilo,1997,jos sam bio dijete tada
Da, šema koju sam postavio je potpuno ispravna. U povratu ka kotlu posle četvorokrakog mešnog ventila nalazi se samo pumpa i Vi možete da montirate tu postojeću koju imate, a ista će napraviti dovoljnu cirkulaciju vode u kotlovskom krugu. Izvedbu paljenja i gašenja pumpe u kotlovskom krugu uradite preko dodatnih releja, a kojim će upravljati prijemnik-rele sobnog termostata. Pumpu u kotlovskom krugu, ako je isti cevno kratak možete paliti u isto vreme kad i gorionik-kotao i gasiti je kad se gasi i gorionik, tj onda kada grejanje prostorija više nije potrebno. Postoje i varijante sa nalegajućim termostatima ili pumpom u kotlovskom krugu upravlja elektronika kotla, ali to nije slučaj kod Vas. Automatku na mešnom ventilu stavite što pre, naravno ako Vam mogućnosti dozvoljavaju (+/- 200 EUR).
1. jeftinije rešenje TrmRglt 1.1 ( http://www.grnplt.rs/wp-content/uploads/2015/11/TrmRglt-1.1-Uputstvo-za-... )
i
2. nešto skuplje rešenje HeatOn WCHR-01 ( https://app.box.com/v/heatonwchr01 )
oba ova rešenja moguće je upariti sa motornim pogonom za IVAR i ESBE mešne ventile - SELTRON PROMIX AVC05 (5Nm, 2min, 230V, 1AVC0532M210-030)
Međutim Vi imate problem a predimenzionisanim kotlom za prostor koji grejete. Ako ne možete još malo da spustite snagu gorionika, onda je za Vaš sistem neophodan akumulator toplote koji će ispeglati višak proizvedene toplotne energije-vode.
Da ponovim:
Radna temperatura kotla: od 72C do 86C
Očekivani povrat u kotao: 65C i više
Polaz ka radijatorima: od 33C do 47C (zavisno od toplotnih gubitaka grejnog prostora pri spoljnim temperaturnim promenama - kriva grejanja)
Povrat iz radijatora: razlika (delta T) što manja - 1C, 2C, 3C.....(zavisno od toplotnih gubitaka grejnog prostora)
Ma ima svega toga nesto kod mene.
Ja vec imam motor za mjesajuci ventil,ali je seltron acc10
On mi sada ne pase za tu automatiku koju ste nabrojali.
A imam viska i jedan 3 kraki sebe ventil vrg131
Kod mene nije predimenzionisan kota,vec je majstor stedio na rebrima radijatora,jer me je zaj...ao kad smo pogadali posao.
Njegov materijal i ruke,stedio na materijalu da njemu ostane vise cistih para.
Davno je to bilo,1997,jos sam bio dijete tada
Na žalost i ovi mlađi su učili zanat od tih takvih priučenih starijih i naravno ništa nisu naučili, odnosno naučili nakaradno. Što je najgore, ovi su mlađi sada umislili da su majstori, a da su nešto novo pročitali i ispratili trendove nema blage veze. "majstori" i dalje misle da je sistem grejanja na pelet identičan sistemu grejanja na ugalj i drva!
Malo sam se igrao po onom meniju i slucajno promenim jezik na talijanski. Sva sreca pa zna trikan te parla vora
Tada se sw restartovao (valjda) posto se displej ugasio u upalio opet sa logo termomont.
Onda sam opet vratio engleski i sad mi rade tajmeri ?!
Uredno kada dodam tajmer pojavi se u listi sa obeleznim danima i temperaturom ... svasta.
Elem, malo sam se igrao i sa mesnim ventilom. Tako da je trenutno sledeca situacija:
kotao postavljen na 67, t vode unutra trenutno 66.
t iz kotla 66.
t u kotao 64.
t u radijatore 44.
t iz radijatora 44.
Mislim da mi ovi termomanometri ne rade bas najbolje. Nekako su ili inertni ili ne znam koji im je djavo.
Ovi sto se vade iz uloska, sto mere samo t, oni beli gore na slikama, za tri sekunde pomere kazaljku na temperaturu.
Nisam menjao parametre 26 i 27, posto ja te parametre uopste nemam. Ili ne znam da ih nadjem.
Posle 25 skoci na 30 ili 50, ne znam tacno. I ne poklapaju se ni brojcano ni po vrednostima kada poredim sa tom excel tabelom iz potpisa.
Jel neko ima ovakav sw:
@zvukoljub
U Srbiji naći majstora da zna da radi svoj posao kako treba i da prati savremene trendove je čista akrobacija. Ovo ti kaže čovek koji je u poslednje dve godine imao posla sa svim vrstama majstora.
Parametri raznih korisnika toby kotlova : https://goo.gl/Qphrli by: koyote®