Људи, имам алфа плам котао 27kw на дрва, и отворени систем и пумпу. Ставио бих камин на пелет на исти систем, на исту цијев гдје је и алфа, само са друге стране зида, у пословни простор, да се могу гријати кад немам времена да ложим алфу. Може ли та замисао на овај систем који већ имам?
Grejanje na pelet
Vidim da smo i na ovom forumu dobili zeljezaru ali sta ces valda je to sudbina svih foruma .
Pa bas zato sto zivimo u zemlji Srbiji treba da se dobro raspitamo o svemu sto nas interesuje .Onaj ko umeda cita i razmislja brzo i puno nauci i shvati gde je on u svemu tome .Zato je ovaj i slicni forumi prava stvar procitas razna misljenja i slucajeve pa se nadjes negde.
Kada kupujes auto sigurno ne verujes slepo prodavcu vec dobro se raspitas o svemu pa onda odlucujes.Ovo je nesto slicno ulazes veliku lovu u nesto sto treba da traje i sluzi pa shodno tome
moras da se informises i odlucis.Nazalost ljudi su skloni da veruju majstorima pa cesto naprave gresku i to je mozda i osnovna poruka ovog foruma da pre radova provere predloge majstora kojima ukazuju poverenje.Sa druge strane nisam upoznao coveka koji plati kubik drva i stvarno ga dobije.O uglju i rudnicima u kuci sta reci a ne zaplakati , licno sam ga imao u kuci poslednjih dvadeset godina i ne bi da komentarisem.Tako da za mene pelet nema alternative zbog komfora koji pruza.
Kao i u svemu moze prosto : pec,cetvorokraki pumpa u krugu potrosaca i eventualno sobni thermostat i kraj a moze i komplikovanije .Svako prema mogucnostima i htenju.
To da narod trosi silne novce citajuci ovaj forum jednostavno nije tacno , trosi ga jer tako hoce.
O izolacije nema govora ona je osnovni preduslov svakog grejanja i to je svima jasno cak i najvecim laicima.
Tako da ko god ima dilemu neka procita ovaj i neki drugi slicni forum od pocetka, odgovori na sva pitanja su tu.To je ipak mali napor za ono sto ce te dobiti.
I jos da dodam da ne zavrcem ventile na radijatorima jer imam podno grejanje i da na 25 stepeni palim klimu da se hladim.
Pozdrav svima! Imam jedno pitanje. imam gorionik bmax, onaj sa dva potenciometra. Zanima me jel moze neko da mi kaze gde mogu da nabavim (kupim) onaj modul tj. ekran za podesavanje i unosenje parametara. Hvala unapred!
Nece nista faliti ppr cevima. Imaju dosta prednosti u odnosu na celicne cevi, da ih ne nabrajam, mogu se naci na internetu.
Sto se tice ugibanja pod temperaturom, to je tacno, ali meni su sve cevi komplet ustemane u zid. Od kotla do razvodnog ormana.
Isto tako alupex cevi nisam izolovao, jer isto idu kroz zidove, sem tu kod ormana, tu ulaze u pod, pa se posle iza razdvarajaju i idu kroz zid do radijatora. Pod u hodniku je topao, kao da imam podno grejanje, tako da nije ni to lose
PS: u vezi izolacije, ako se pur pena smatra nekim izolatorom, onda jesam, jer su sve cevi ususkane pur penom okolo.
Zemlja se pokazala kao dobar izolator (nabijaca)
Sto se tice potrosnje peleta, u proslu nedelju sam napunio kotao do vrha, isto to sam uradio i juce. Razlika od nedelje do nedelje je 11 vreca peleta. Zadnjih par dana je bilo pretoplo (dobacivalo je 24 stepena u sobama), ali nisam hteo da menjam rezim do kraja perioda, pa da vidim potrosnju.
Meni je 21-22 idealno, sve preko toga mi je pretoplo.
Kotao je valjda radio sve vreme u modulaciji, jer je t vode u kotlu uvek bila 64-65 stepeni (podeseno na 65). Zbog trokrakog je to znacilo sad ova zadnja tri dana, pakao u kuci, jer ga nisam malo zavrnuo, da jesam, mislim da bi se kotao gasio.
Jedno pitanje u vezi povezivanja termostata. Ako stavim da mi sobni termostat gasi kotao, onda ce se kotao stalno paliti gasiti? Da li ga je moguce drzati u modulaciji bez cetvorokrakog (i automatike na mesnom), samo sa sobnim termostatom?
#bolevee
Ne mozes preko sobnog termostata da prebacujes stand by-modulat, to radis na kotlu. A mozes da je drzis u modulatu, kada dostigne zadatu temp na termostatu, kotao ce preci u modulaciju, a posto nemas mesni mozda ce ti biti pretoplo u kuci na temperaturama u plusu.
U modulaciji bi trebalo da radi na snazi 1?
Ili je to neki poseban rezim?
Da u snazi 1. Ja imam trokraki, i koristio sam modulaciju 4-5 dana dok je bilo mraza, sad sam vec vratio na stand-by.
Poštovani, da li vam se dešava da se bežični termostat „zaglupi“?
Par dana mi je radio na jednom mestu, pa odbio poslušnost. Pritiskom na taster „test“ prijemna jedinica uopšte nije dobijala signal.
Zatim sam ga premestio na drugi kraj sobe, gde bi trebalo da ima bolji prijem (kroz prozor, a ne kroz zidove). Juče ulazim u kuću, a ono pakao (mislim, volim ja toplo, ali ne baš 26 stepeni!) jer termostat nije prebacio kotao u stendbaj, jer opet ne dobija signal (što sam ustanovio pritiskom na taster „test“).
Kako je moguće da termostat neko vreme radi bez problema, a onda odjednom prijemna jedinica više ne dobija signal sobnog termostata?
Zaboravih da kažem da mi termostat ne javlja da su baterije pri kraju.
Aha, hvala. I ja imam trokraki, ali nisam bio kuci, a ostao j e otvoren ka kuci, nekih 40-50%, pa je bio pakao
Ako sam dobro razumeo, da imam automatiku za mesni, plus sobni termostat, oni bi tezili da kotao drze u modulaciji, a ako je to nemoguce, npr. napolju +20, onda se kotao ipak gasi?
Sto se tice tog WiFi termostata, to ti je normalno. Ne znam kakve zidove imas, ali mozda je dobro da dignes prijemnu jedinicu na tavan, ako si u prizemnoj kuci. Odnosno da je tako stavis, da signal prolazi kroz najmanje zidova. Npr. ako je na tavanu, onda iz skoro svake prostorije, imas samo plafon kao prepreku, sto nije veliki problem.
@makazoruki
Resetuj termostat i ponovo ga upari sa prijemnom jedinicom.
@boleeve
Da li ce kotao biti u modulaciji zavisi od vise faktora a naj pre od spoljne temperature i toplotnih gubitaka objekta.To je neka vrsta odrzavanja plamena kada kotao postignre zadatu temp.(Tako pise na displeju tvog kotla kada je u snazi 1 pise kotao u radu a kad dostigne zadatu pojavi se kotao u modulaciji)
Cime ces da isklucis grejanje kada prostor dostigne zadatu temp,Ako nemas termostat .Mozes recimo termoglavama na radijatorima ali tada ce se kotao gasiti kada se sve termoglave zatvore i kotao presisa zadatu temp za 5 stepeni pa u krug.(to je kod toby kotlova)Automatika na mesnom ne moze da direktno utice na modulaciju kotla ali moze da pomogne..Termostat je svakako pozeljan da bi upravo palio i gasio kotao po zadatoj temp(moze i vremenu kod ovih boljih termoststa).Termoglave na radijatore u prostorijam gde se ne nalazi termostat i malo empirije i to mora da fercera.Automatikom bi mogao da zadas precizno temperaturu polaznog voda pri kojoj ce kotao da se najduze zadrzi u modulaciji ako je to cilj.Ali ipak krajni cilj je zadata temperatura prostora uz najmanju potrosnju.
Meni na displeju ne pise nista, sem t vode ili izduvnih gasova, sta selektujes.
Na onom prvom, busnom kotlu je pisao ECO mode, i da ce se kotao sam upaliti posle odredjenog vremena. Ovde to ne pise.
Stalno stoji recimo 64, 65 stepeni, osciluje izmedju te dve vrednosti i ne gasi se.
Ako bih otvorio mesni prema kotlu malo vise, onda bi se verovatno gasio, jer nema sta da "ohladi" vodu, kotao je prejak i u prvoj snazi za tako malo otvorenost mesnog, pa se ugasi.
Imam termostat WiFi, ali ga jos nisam povezao. Nemam vremena.
Da li je ona dole rupa na kotlu, pored strujnog kabla, namenjena da se provuce kabl od termostata? Ne vidim nijedan drugi ulaz. A tuda bi kabl isao mozda preko vrucih delova ... Ne znam, dali da uzmem onaj protkani, za temperature vece?
Ne bi trebalo da kabl igde ide preko vrucih delova ,to je neka nova generacija tobija kod mog sam provuko kabl kroz otvor za vazdu blize elektronici inace tu je odma i napojni i kabl za pumpu (toby 30 iz 2014 ) ,Ta rupa pored strujnog je sigurno prava rupa i taj napojni zavrsava do elektronoke pa prati njega sigurno ne ide preko vrucih delova.Ta razlika temperature kotla od jednog stepena (ako je zadata npr 65 a u kotlu 64 ) je skroz ok i tako je i kod mene sve dok ne postigne zadatu temp u kuci i sobni onda ugasi kotao.nastane pauza od vise sati u zavisnosti od spolne temp,pa ponovo.Na ovim temperaturama pali se dva puta ujutru i uvece po jedno dva tri sata.
Za druga rupa je za napojni kabel od pumpe,al pošto je tebi već unutra pumpa ostalo je mesto.
Ko bi reko da cu i grejanje da studiram. Sve je bilo lakse sa kaminom u sobi
Kupih toby 20 za podno grejanje pre mesec dana pa resio da se igram malo.
Iscitah gomilu strana pa posto neznam vise sta je gore a sta dole da pitam neke sitnice:
1. kada se kaze temeratura u kotlu dali se tu misli na temperaturu vode u kotlu?
2. Koliko sam razumeo min temperatura vode bi trebalo da je 60C kada kotao radi. Kada stavim da kotao radi na snagu 1 ne moze da predje vise od 52C. Dali je dobro da se drzi voda na toj temperaturi? Za sada ne vidim da curi niti ima crno po zidovima kotla. Pelet sagoreva na isti nacin kao kada se pojaca snaga i voda stigne na 60-62C. Grejanje u kuci je fino.
I naravno kao i ostalima majstor mi nije stavio mesajuci da greje vodu koja ulazi u kotao. Stavio je pre pumpe na topli vod ESBE VTA372 koji vise sluzi kao osigurac da u sistem ne udje vise od 42C tako sto mesa povratnu vodu sa toplom samo sto ovo nema veze sa ulazom vode u kotao.
Hvala
Ја се не бавим системима грејања, али волим да читам о томе, па сам тако прочитао да је тај ваш ESBE VTA372 трокраки мешни вентил и да се поставља у систем грејања баш тако како је мајстор поставио.
1. Da
2. Presao bi ti 60, da imas trokraki za kotao. Prakticno na bilo kojoj snazi kotla, ti sa trokrakim mozes da namestis da ti u kotlu bude 60 stepeni. Jedino mozda ne, ako ti kotao stoji napolju na minus 20
Tebi je moralo tako da se stavi, jer podno grejanje ne voli visoke temperature. Koliko moje skromno znanje dozvoljava, mozes staviti jos jedan trokraki, za kotao.
Ili da si odmah stavio samo cetvorokraki.
Ako kotao radi na niskoj t pa još i povrat uvek podhlađen...ne vidim neku svetlu budućnost za njega.
maxo
Da misli se na temp vode u kotlu.
Nisi opisao one osnovne stvari kolika je grejna povrsina ,da li je sve u podnom grejanju ili imas jos nesto okaceno na kotao kao bojler potrosne tople vode ili slicno.
Da je majstor stavio cetvotokraki ventil i razdvojio krug potrosacki od kruga kotla i imao bi sistem po ps-u i sto kazu ubio bi vise muva jednim udarcem.Mogao bi da imas veliku temp i na 1.snazi
a ujedno bi sistem bio hidroulicki izbalansiran ne bi bilo potrebe za hidro skretnicom takodje bi imao kaontrolu nad povratnom trmp. u kotao.
Sve to resava cetvorokraki koji i nije neka investicija.
Ako mozes postavi skicu hidro sheme tvog sistema pa da vidimo i da ti spoznas sta bi eventualno trebao da popravis jednog dana.Tebi to kazes lepo radi sto je odlicno.
Studiranje grejanja si trbao da primenis pre gradnje sistema pa da ti kazes majstoru sta da radi.Ali nikad nije kasno
Majstor, instalater bi trebao da instalira grejanje.
A projektovanje grejanja radi inzenjer.
To za nase male kuce nije neki problem, pa odrade majstori sve, ali za neke velike sisteme, tek tamo jeste i tek tamo se vide mane i nedostaci.
Ista prica kao za gradnju kuce. Arhitekta, statika i sve ostalo. Majstor(i) po planu odrade, zidaju, postave instalacije i ne razmisljaju mnogo o apstrakciji problema, nego rade po unapred utvrdjenom planu, a resavaju probleme kako blokove uklopiti i kako zamesati malter, a ne koliko ce vati Sunce ostaviti na krovu i pod kojim uglom je najbolje da se krov postavi.
To je sve tako u teoriji. U praksi se to malo zaobilazi, stedi i slicno. Nekad to bude greska, a nekad radi bez greske. Sve zavisi kakve majstore nadjes. Postoje majstori koji stalno uce i usavrsavaju se i rade svoj posao savesno. A postoje i majstor kojima kada kazes nesto da nisu dobro uradili, toliko se uvrede, kao da si im nedaj boze ubio nekog rodjenog.
Za dan dva dolazi da namesti to sto nije namestio. Danas treba da pazarim ventil a cena za cetvorokraki i trokraki je skoro ista.
Sa trokrakim deo vode mogu da preusmerim u hladni vod da se greje kotao dok cetvrokraki on mesa vodu za kotao ali i za grejanje.
Mislim da ce torkraki ovde vise da odgovara zbog ona 2 vta ventila nakon njega koji traze vecu tem vode zbog mesanja sa povratnom vodom. mislim da bi VRG130 odgovarao. Ono sto mi cudno je sto je majstor reko da se uzme mesajuci ventil sa 5/4 ulazom i izlazom dok su mi sve cevi na 1" kod kotla. Kaze bolje zbog protoka.
Greje se oko 100m2 ali ima i sprat od 80m2 za klince koji treba da se aktivira. Izolacija 20cm beli stiropor, 30cm mineralne u krovu i PVC sa 3 stakla. Sve je podno.
Zakacena je schema za grjenaje. Prozracni ventil je na vrucem vodu i ima tu rucke za otvaranej i zatvaranje tople i hladne vode oko pumpe kao i termostat za ulaz i izlaz vode u podno.
Povratna voda je oko 30-35 zavisi koliko se dugo greje. Do 32 stize relativno broz dok se nakon toga sporo penje. Tako da sa trenutnom instlacijom u kotao ulazi oko 32C.
U sustini zadovoljan sam instalacijom jedino sto fali mesajuci ventil kod kotla.
1.salee
studirao sam grejanje jos pre 2 godine i merkao sam toplotnu pumpu vazduh voda. Ali nedostatak finansija pa morao da odustanem od toga. Jedino sto nisam studirao je detalje koji ventil sta radi. Lepo sam pitao za mesajuci vetnil i rekao da je obavezan za kotao. A odgovor: da imas 2 komada kod pumpe
Zasto su pumpa i trokraki stavljeni posle razdelnika, pa su samim tim duplirani (za svako kolo grejanja)?
Zar to nije moglo da se stavi pre razdelnika?
Odvojen je gornji i donji sprat i moze da se steluje temepratura za svaki sprat zasebno. Da je islo pre razdelnika morala bi jaca pumpa i nebi moglo da se podesi temepratura za svaki sprat zasebno. Donji sprat drzim na oko 22-23C dok gore i ako se ne greje je oko 19.5C.
Steta sto nisi uspeo sa toplotnom pumpom ne bi te mucili ovakvi problemi a i jeftinije je u eksploataciji i verovatno bi se vremenom isplatila investicija.Kuca ti je super izolovana i to je prava stvar.
Tvoja potrosnja ce biti za primer.Majstor je u pravu za velicinu ventila,svakako ce biti bolji protok.To sa razdelnikom i dva mes ventila je super to se tako i radi.Svaki sprat svoju pumpu pa moze da se pumpe pale i gase na sobne (bolje reci spratne ) termostate koji bi kontrolisali i kotao i gotova stvar.
Mislim da ipak trba cetvorokraki za tvoj sistem koji bi bio hidro balans i kontrolisao povrat i polaz .bez obzira sto imas trokrake na polzu krugova za spratove.
Ima ovde mnogo strucnijeg sveta od mene pa molim da prokomentarisu.
Neznam salee, nesto mi neam logike da 2 puta hladim vodu. Ako se stavi cetvorokraki na pola pocetak grejanja ide:
1. hladna voda oko 22 iz poda, u kotlu 60 ispada da u kotao ide 41 i u drugi mesni 41 i ta se opet izmesa sa 22 i ispada da u pod ide 30
2. kada se vrati 30 u kotao ide 45 i u drugi mesni 45 koja se opet izmesa sa 30 i ispada da u pod ide oko 37
Duze ce trebati da se postigne ulazna temperatura za pod i za kotao.
Ako se stavi trokraki onda do drugog mesnog ide 60 i mogu da podesim koliko ide u pod dok visak ide nazad u kotao.
Mozda gresim negde, ipak sam jos level 1
Imas trokrake za podno stavi jos termostatski trokraki 60-70*C na povratu u kotao i kotao drzi na 80*C.4K ventil sada moze samo da smeta.
Vidoh taj trokraki ali i on radi na istom principu, uzima hladnu vodu mesa je sa toplom i pusti u cev samo kolko treba. Taj nece visak tople vode da gurne u hladni vod da vrati visak u kotao.
Upravo je u tome fora .U mesanju vode da povrat u kotao bude 60+ temperatura u kotlu 80+ a polazni vod 40+..Najlakse je to postici pumpom u kotlovskom krugu i 4k ventilom.
Pa je recimo tako moguce da nekom automatikom zadas temp plaznog voda po spoljnoj temp.a preko 4k ventila u rasponu od npr 35 do 48.(u zavisnosti od spoljne temp,).trokrake slavine stite pod i ne dozvoljavaju vise od 45.povrat iz poda posle odredjenog vremena je samo par stepeni nizi od polaza i takva voda se vraca do 4k slavine gde se deo vrele vode iz kotla mesa sa povratom iz poda i dobija se 60+.na povratu kotla.Zadovoljeni uslovi povratne vode i optimalne temp kotla .
boleeve i 1.salee, hvala vam na odgovoru u vezi sa bežičnim termostatom.
Ispada da je bolje da sam sproveo žicu za obični termostat kada sam sprovodio struju u kuću, budući da je po svemu sudeći normalno da se bežični s vremena na vreme „zaglupi“.
Evo na mom blogu davno obećane recenzije.
http://stsrdjan.blogspot.rs/2016/11/povezivanje-heaton-wchr-01-sa-sistem...
Ma šta se je skupo ljudi bre šta pričate , uporedite cene, ima mali milon cenovnika online ažuriranih danas pa vidite cene . Pogotovo za velike prečnike koji se iovako ne rade od bakra jer je vrlo skupo i komplikovano ! Uporedite cenu crnih (his ) cevi 5/4 , 6/4 i 2 cola sa cenom PPR cevi fi 50 i fi 60 i 75 pa pogledajte cenu fitinga za crne cevi vam ne trebaju fitinzi osim kolena a za PPR vam svaki fiting treba .
https://www.facebook.com/tenzor1/
https://tenzorisanje.wordpress.com/
https://www.youtube.com/channel/UCHEOtDmyQYSMVXVjjyVsWkw