Srksone skockao si ga bas , svaka cast.
Grejanje na pelet
Bravo za blog !!!
Evo na mom blogu davno obećane recenzije.
http://stsrdjan.blogspot.rs/2016/11/povezivanje-heaton-wchr-01-sa-sistemom.html
Čestitamo!!!
Evo na mom blogu davno obećane recenzije.
http://stsrdjan.blogspot.rs/2016/11/povezivanje-heaton-wchr-01-sa-sistemom.html
Odlično,još samo da majstore nateramo da čitaju ovo
@ srkson
Svaka cast za blog. Koji Seltron je bolji za automatiku od 1min ili 2 min (sporiji ili brzi )?
Lijep pozdrav svima,
Prvi post na ovom odlicnom forumu, prilicno sam laik sto se tice ovih stvari. Pelling eco 35kW maxi, kuća bez izolacije (standardna fasada iz '91), 2 sprata, nešto preko 200 kvadrata, 15 radijatora, 1 bojler spojen kao radijator, IMPPumps neka pumpa sa 3 brzine, nema mješajućeg ventila. Trenutno grijem prvi sprat plus stubište, temperatura kotla podešena na 65, pumpa se pali na 55. Termo ventili na svim radijatorima bez sobnog termostata (podešeni na 5 osim spavaćih u kojima je 4). Peć relativno brzo ugrije radijatore i prostor koji trentno grijem. Uvijek je na modulaciji, a max snaga podešena na 10. Kada dosegne 65 u kotlu spusti na snagu 1 i temperatura raste na 70, pa slijedi gašenje do 62, paljenje i tako u krug. Očito je prva snaga ove peći prejaka za jedan sprat koji trenutno grijem i stoga pregrijavanje. Brine me koliko je zdravo za peć da se često pali gasi? Ventili na radijatorima proizvode šušteći zvuk kada su na rubu zatvaranja i bukvalno čujem vodu kako teče, pa sam smanjio brzinu na pumpi na 1 i tako je podnošljivo (mada i tada sviraju cijevi). Vjerujem da nema ni potrebe držati pumpu na 2 ili 3, ako gornji sprat trenutno ne grijem?!? Ponekad malo i žubore radijatori, odzračen sistem, hladan na 1.6-7, topao na nešto iznad 2 bara.
Zagrijan sam za 4k ventil i neku pametnu pumpu (može preporuka vaša, da su u razumnom cjenovnom rangu) da je stavim u radijatorski krug, hoće li sistem tako biti tiši, a ako ova trenutna pumpa ostane dolje do kotla? Drugo pitanje, bojler je u kotlovnici u drugom uglu 2-3 metra od kotla, pretpostavljam da ga moram spojiti u kotlovski krug, odnosno dovuci nove cijevi do njega posto je sada spojen kao prvi radijator?!? Hoću li T peći podići iznad 65 kada dođe 4k ventil? Koliko puštati ka radijatorima? Evo slika instalacije, može li neko od majstora kaže svoje mišljenje gdje ugraditi ventil i pumpe, eventualno nepovratni ventil u radijatorski krug?
Hvala puno.
@bester
Poslao sam Vam PM.
Hvala svima na pohvalama i čestitkama, potrudiću se da održavam blog da imamo neke korisne stvari na jednom mestu. Valjda će se naći i neki "majstor" da ga pročita.
@sasa-74
Na automatici HeatOn WCHR-01 može se izabrati brzina motora koji imamo 30/60/120/140/240/480 sek. Svaki motor ventila (aktuator) ima svoju brzinu kojom se zakreće od 0-90° i tu se ne postavlja pitanje šta je bolje, već šta nam je potrebno. Kod malih kućnih sistema grejanja sa četvorokrakim ventilom od 1" motori od 120 sec. su sasvim OK. Kod većih promera cevi-protoka valjalo bi stavljati motor sa dužim intervalom zakretanja, znači 240 i 480 sec. i obrnuto.
@alibeg
Pohvalili ste forum, kažete da je odličan, a da ste ga pročitali našli biste odgovore na sva Vaša pitanja.
Idemo redom:
0. pročitajte bar poslednjh 30 strana ove teme
1. četvorokraki mešni ventil i još jednu pumpu (lično ne bih pametnu) ugraditi koliko odmah, imate modulaciju i šteta da ne napravite optimalan sistem grejanja
2. bojler se mora spojiti u kotlovski krug sa preporukom da za njega ide posebna pumpa i diferencijalni sklop da kontroliše njegovo grejanje
3. termoventili tj. termoglave su Vam otvorene skroz, znači kao i da ih nemate. Možda grešim, bar je kod Caleffi termoglava baždarenje je od 1 do 5. Čudi me da je sistem bučan ako su termoglave otvorene, mada Vam je pritisak u sistemu previsok, ali ako ne pomaže ništa onda jedan radijator u sistemu i to onaj najbliži kotlu ne sme da ima termoglavu na sebi već MORA da bude otvoren skroz, ako i tada ima buke onda ugraditi prestrujni ventil u sistem.
4. na kojim temperaturama sistem grejanja treba da radi posle ugradnje četvorokrakog mešnog ventila vidite ovde - http://stsrdjan.blogspot.rs/2016/11/povezivanje-heaton-wchr-01-sa-sistem...
5. nije dobro da se kotao stalno pali i gasi zbog upaljača i ostalih komponenti, a najviše što se time povećava potrošnja energenta
6. pumpe neka rade u najnižoj brzini, a po potrebi ih prilagođavati
7. pritisak u sistemu Vam je previsok, stavite da u hladnom režimu bude 1,2 bara, te će u zagrejanom sistemu biti max. 1,5 bara (nije potrebno više)
8. izolujte ove cevi u kotlarnici
9. uraditi izolaciju kuće i automatizovati rad četvorokrakog mešnog ventila čim se steknu finansijski uslovi.
@Srkson, mnogo hvala na iscrpnom odgovoru.
Čitao sam forum, vjerujem da sam pročitao i sve strane ove teme, ali kao laiku još je meni sve imaginarno, 4k ventil, pametne pumpe, nepovratni ventili itd. Zaista cijenim što ste odvojili vremena da napišete odgovor, iako znam da je sve to više puta prožvakano kroz temu.
1. 4K ventil ugrađujem što prije (čim majstor uhvati malo slobodnog vremena za mene ), ali svi mi preporučuju pametnu pumpu na polaz radijatorskog kruga inače ću opet imati huk vode u cijevima sa ovom IMP Pumps ako istu namontiram u radijatorski krug. Gdje ide nepovratni ventil, pumpa > nepovratni > radijatori?
2. Znači do bojlera ću morati postaviti dvije nove cijevi. To sam i sam zaključio. Imam postojeću pumpu u kotlovskom krugu, nebi li bilo previše postavljati još jednu za bojler? Ili ovoj promjeniti mjesto? (pumpa gore na slici) Šta je to diferencijalni sklop? Nikad čuo. Svi mi kažu skidaj bojler sa grijanja i griji vodu na struju, jeftinije je. Zbog čega?!?
3. Termoventili su Hertz series 7000, sa podiocima od 1-6, gdje 4 označava 20C, a 5 23.5C. Najbliži kotlu je sušač u WCu iznad kotlovnice (2m cijevi od kotla) koji je uvijek na maksimumu otvoren (podiok 6). Šta je to prestrujni ventil?
4. Jasno mi je.
5. Hoću li ugradnjom 4k ventila postići da peć na snazi 1 ne pregrijava temperaturu i gasi se? Meni kao laiku to izgleda da će ju brže pregrijavati i gasiti se nego bez mješajućeg ventila. (sada će biti manja temperaturna razlika za nadoknaditi do postavljene). Ili se varam?
6. Kotlovska pumpa (sa slike) uvijek je na brzini 1. Kad odvrnem radijatore drugog sprata ravnomjerno su zagrijani (pretpostavljam da je dovoljna brzina pumpe). A sada kada dođe nova pumpa na radijatorski krug, ne znam kako će to ići, zbog toga sam htio pametnu da sama sebi prilagođava brzinu.
7. Pritisak je danas opao, vjerovatno što sam odzračivao radijatore. Hladan na 1.4, topao 1.8.
8. Cijevi u kotlovnici od bojlera su izolirane, kao i ostatak horizontalnih cijevi u garaži i ostatku podruma cca 15m dužine. Ove do kotla nisam radio upravo radi ovih izmjena na sistemu, kad to završim izolirat ću ih.
9. Izolacija kuće će biti najvjerovatnije sljedeće godine. Mene zanima automatizacija 4k ventila. Htio sam kupiti Seltron ACC10. Možete mi objasniti na kojem principu on funkcioniše? Senzor vanjske temperature?
Znam da mnogo pitam, ali prvi put sam prije mjesec dana ovo instalirao i tek se učim.
Hvala još jednom.
@alibeg
1. Mišljenja sam da Vam pametna pumpa nije potrebna, te predlažem da kupite još jednu istu kao ovu što imate. Ugradnjom pametne pumpe (skupo rešenje) nećete eliminisati huk vode, a postoje i neka ograničenja kada ista treba da radi u kombinaciji sa pojedinim automatikama.
a) Smer od četvorokrakog mešnog ventila do ulaza povratne cevi u kotao – 1. četvorokraki mešni ventil, 2. pumpa, 3. nepovratni ventil, 4. čaura za termometar-termometar, 5. čaura za senzor što bliže kotlu (ista kao za termometar), 6. kotao.
b) Smer izlaz potisne cevi iz kotla do četvorokrakog mešnog ventila – 1. kotao, 2. čaura za senzor što bliže kotlu (ista kao za termometar), 3. čaura za termometar-termometar, 4. četvorokraki mešni ventil
c) Smer polazna cev od četvorokrakog mešnog ventila ka radijatorima – 1. pumpa, 2. nepovratni ventil, 3. čaura za senzor (ista kao za termometar), 4. Slavina za punjenje i pražnjenje, 5. termomanometar, 6. Radijatori
d) Smer od radijatora ka četvorokrakom mešnom ventilu - 1. Radijatori, 2. čaura za termometar-termometar, 3. četvorokraki mešni ventil
2. Opišite kakav je to bojler. Propisno spajanje bojlera sanitarne vode je ako se isti povezuje kao posebna grana grejanja iz kotlovskog kruga i zahteva posebnu pumpu koja mora da bude kontrolisana termostatom (diferencijalnim sklopom – recimo dva kapilarna termostata i rele ili neko slično rešenje) koji pali i gasi pumpu u krugu bojlera kada se zadovolje setovane temperature vode u bojleru, a preko kapilara tih termostata, dole (gasi) i gore (pali). U suprotnom može da se poveže taj bojler direktno na kotlovski krug, ali zbog dužine cevi bojim se da to neće raditi kako treba. Bojler zimi uključivati u struju, a u toku rada kotla je suludo. Zašto ne iskoristiti grejanje sanitarne vode preko kotla?! Jeftinije? Ne bih rekao!
3. Probajte da otvorite sve termoglave i vidite da li je huk vode nestao. Da li te termoglave skidate sa radijatora ili ih otvorite skroz tokom leta? Ako to ne radite moguće je da su ventili na radijatorima negde zapekli pa je oslabljen protok konstantno i zato se čuje huk. Treba možda i izbalansirati sistem preko prigušnica dole na radijatorima, mada kažete kod stavke 9 da svi radijatori greju ravnomerno. O prestrujnom ventilu imate na netu pregršt toga da pročitate. Služi baš da spreči to što se kod vas dešava.
4. Nije Vam baš najjasnije s obzirom da me pitate kod stavke 9 za ACC 10 (nije to uređaj koji Vama treba, uz to je preskup). Pročitajte na mom blogu sve detaljno i kliknite na link HeatOn WCHR-01 i tada će Vam biti jasnije.
5. Izbalannsiraće se sistem i radiće u drugačijem režimu, gorionik je prejak za prostor koji grejete, ne možete očekivati da se ne gasi, ali će bar uvek raditi u modulaciji, što drastično smanjuje potrošnju.
6. Obe pumpe ćete staviti da rade u prvoj brzini I biće to OK.
7. Hladan system neka bude pod max. pritiskom od 1,2 bara
8. Jasno.
9. Srećno sa finasijama! ACC 10 out! Pročitajte blog i ovo: https://app.box.com/v/heatonwchr01
alibeg,tvoj je problem sto ga gonis na najjacoj snazi10
zato se pregrije
kad prede u modulaciju,jos raste t kotla zbog snage 10 sto si isao
cemu voznja kotla na snazi 10?
@Srkson
Nije mi jasno, šta je čaura za senzor? Pored čaure za termometar trebam i čauru za senzor?
Što se tiče bojlera, radi se o standardnom kombinovanom bojleru sanitarne vode. Nema nikakve senzore pomoću kojih bi kontrolirao pumpu ka bojleru?!?
Postoji li negdje na netu shema ovakve instalacije?
@el magnifico
Kotao radi u snazi 10 do 62C, potom do 65 smanjuje ka snazi 1, dok kad dođe do 65 konstantno radi na snazi 1. I tako se pregrijava. (Način rada > modulacija, maksimalna snaga 10 - tako je podešen).
stavi ga na snagu 4 kad ga potpaljujes ,dajem ti vrecu peleta ako se pregrije ikada
@el magnifico
Tako će mu samo trebati duplo više vremena do temperature 65. Efekat je isti. Nakon 65 je na snazi 1, kao i kod mene sada.
fino ti kazem,tempearatura dalje raste zato sto ima cug zbog snage 10
cuj to,sanga 1 mu prejaka za 200 kvadrata,bez izolacije
a objasni mi zasto ides na snazi 10,35 kw ikada?
mislis da nesto postizes sa tim sto ides na p 10?
da postizes,kotao ti se gasi
imas problem,ja ti nudim rjesenje,ai ti dzaba po svome
u stvari,ti nemas problem
vec ga sam pravis
Ne čitaš. Grijem trenutno 100 kvadrata. I ne pregrije se odmah (kako kažeš zato što ima cug od snage 10 ) već nakon par sati kad zatvori sve radijatore, a tad peć uveliko drnda na snazi 1.
Da je kuća izolovana dovoljno bi bilo 10, neka bude 20 budući da nema izolacije, ali 35 kW... Ta modulacija - obaranje snage moglo bi i ranije da počne, a i ciljana temperatura bi mogla da bude viša. Recimo, ciljana 80, a početak modulacije na 70, možda čak i na 65 stepeni, pumpa na "keca", četvorokraki ventil kako mora.
Ljudi molim za pomoc, mislio sam da sam resio problem sa pritiskom ali cim malo zahladi i kotao pocne da radi na visim temperaturama pritisal se znacajno povecava. Dok je hladan smanjio sam pritisak na 1.1 ali se prilikom zagrevanja on poveca na 2 bara. Pricam o pritisku u kotlu, na manometru van kotla ide od 1.3 do 2.5 kad je vruc. Imam osecaj da kao da se vremenom pritasak nekako poveca i dok je hladan pa sa 1 ode na 1.1 vremenom, da li je ovo moguce i zasto se desava. Meni je nekako logicno da pritasak vremeno opadne jer automatske ozrake ispuste visak vazduha.Inace radi se o Kepo Mc 15 kotlu, trokraki ventil, eksp posuda je u kotlu..
A da možda manometar ne laže: ne biva u spojenim sudovima tolika razlika u pritisku.
Pa ne bi trebalo da lazu oba, tj i onaj u kotlu koji na displeju pokazuje pritisak i ovaj koji su majstori postavili. Jeste da se razlikuje pritiaak na njima ali je opeta razlika toplo hladno i kod jednog i kod drugog primetna.
Kolika je zapremina boce , i koliko ima kojih radijatora i kojih su dimenzija i tipa ?
I proverite pritisak u boci !
Ovo je slika boce, zapremina je 5l, radijatori su global a ima H600x 29kom ,H900x34kom, Oskar H2000x5 kom i jedan susac u kupatilu. Boca je nekako spustena skoro do poda i ne znam kako da izmerim pritisak ali prema onome sto ovde piise trebalo bi da je 1bar.
Ovo je slika boce, zapremina je 5l, radijatori su global a ima H600x 29kom ,H900x34kom, Oskar H2000x5 kom i jedan susac u kupatilu. Boca je nekako spustena skoro do poda i ne znam kako da izmerim pritisak ali prema onome sto ovde piise trebalo bi da je 1bar.
Ekspanziona posuda mora da bude najmanje 4 odsto ukupnog kapaciteta sistema. Ako je u njoj pritisak (vazduha) 1 bar, a u sistemu na hladno 1,1, to mu dođe kao da je nema. Inače, pritisak u njoj može da se izmeri isto kao i u automobilskim gumama - manometrom.
@alibeg
Dok su temperature jos u plusu, u postavkama kotla prebaci da ti kotao radi u konstantnom radu na snazi 5 ili 6 recimo, i kotao kada postigne zadatu temperaturu ili se priblizi zadatoj sam ce da modulira i obori snagu na 1. Ja trenutno grijem oko 80 kvm od ukupnih 150, i podesio sam takav nacin rada i temperaturu na 65*C. Kotao kada postigne zadanih 65 smanji snagu na 2, kada predje na 66/67*C smanji na 1 i dozator tada radi na nekih 17-19% i uvjek otprilike odrzava tu temperaturu.
Zmajdine,
Da li bi onda znacilo da smanjim pritasak u sistemu ispod 1, trebalo bi da to bude dovoljno jer za sada ne koristim sprat. Jasno mi je da se meri isto kao na gumama ali ne vidim ovde ventil uopste.
Mala je boca. A ventil je pokriven plasticnom kapom na drgom dancetu
@alibeg
Dok su temperature jos u plusu, u postavkama kotla prebaci da ti kotao radi u konstantnom radu na snazi 5 ili 6 recimo, i kotao kada postigne zadatu temperaturu ili se priblizi zadatoj sam ce da modulira i obori snagu na 1. Ja trenutno grijem oko 80 kvm od ukupnih 150, i podesio sam takav nacin rada i temperaturu na 65*C. Kotao kada postigne zadanih 65 smanji snagu na 2, kada predje na 66/67*C smanji na 1 i dozator tada radi na nekih 17-19% i uvjek otprilike odrzava tu temperaturu.
Znači
Način rada > konstantan
Snaga rada > 5
I ovako kotao opet radi modulaciju nakon 65? Čemu onda način rada modulacija.
Probat ću danas.
@alibeg
Da, u mene trenutno radi tako i dok god sobni ne ugasi pumpe radi priblizno oko zadane temp. i smanji snagu od 1-3, kada padne temp. ispod 63 pojacava max na zadanu snagu.
Gde ima da se kupi ta automatika heaton wchr ?