Da,osim ovo danas sto sam isprobavao. Primetio sam da posle duzeg rada kotla(par sati) plamen u snazi P1 dobije malo zuckastu boju. Mozda je to zbog stvrdnutog pepela koji se nalazi pri dnu solje,i zatvori velik broj onih rupica. Zbog toga kad god kotao ode u rezim cekanja ja ocistim solju od tog taloga.
Grejanje na pelet
Meni totalno čudno da imate toliko male obrtaje ventolatora. No vidim da niste jedini, tj ja odudaram sa mojim al opet je fi120 i ovako mi solidno radi.
Kad povecam npr. ventilator u P5 na 140 temperatura dima mi ode preko 220 stepeni.
Srkson:
Po ovom pitanju Zmajdin će Vam sve potanko objasniti. Neka moja paralela je ovde: http://www.samsvojmajstor.com/portal/forums/gradjevinarstvo/instalacije-...
http://www.google.rs/url?sa=t&rct=j&q=&esrc=s&source=web&cd=10&cad=rja&u...
@Petronije1985
Vama se čini da pelet teče isto i da se ventilator čuje isto, ali nije isto, jer da je isto opet bi se zapušila rešetka.
Probajte da ova 3 parametra postavite ovako:
u01 75
u02 4
u03 0
Pumpu koja gura vodu kod roditelja stavite na brzinu III i sobni termostat stavite kod njih. A valjalo bi da nacrtate hidro shemu vašeg sistema da vidimo kako je to sa dve pumpe povezano.
Petronije1985:
Pozdrav Srkson-e, evo i šeme mog sistema kao što sam obećao, nadam se da je jasna. E sada, da li ipak važi ono što ste mi pisali o prepravci kotlarnice, i mešajućim ventilima?
Pozz
@Petronije1985
Grejni sistem po priloženoj šemi može da radi, ali ne valja, odnosno nije održiv, jer potreba za grejanjem u oba objekta nije ista. Zato je kod vas u kući pretoplo, a kod roditelja hladno. To donekle možete da regulišete tako što ćete na sve radijatiore kod vas u kući da stavite termoglave i namestite ih na max. 21C. Tim prigušivanjem više će tople vode da ide kod roditelja u kuću, nego li kod vas, ali opet ima ali....
Nije to pravo rešenje već privremeno dok kotlarnicu ne prepravite po datoj šemi koja je u prilogu ovog posta.
Za sad je kupovina termoglava najjeftinija varijanta kako bi pregurali ovu zimu.
Ima li napretka sa poslednjim parametrima koje sam vam dao?
Postovani forumasi,POZDRAV. Nov sam na ovom forumu ali sam ceo procitao od pocetka do kraja,kao i onaj drugi forum... Planiram da do sledece sezone prepravim sistem grejanja kako bih se grejao na pelet,pa bih ovde postavio neka pitanja. Naime,imam kucu od oko 120m2(prizemlje i sprat),pvc stolariju i dosta dobru izolaciju(heraklit,stiropor,trska,staklena vuna). Trenutno posedujem neki termomontov kotao od 25kw i trosim 14-15 metara drva i 2-3tone otpadnog kukuruza u klipu. Nemam mesni ventil pa T u kuci zna da bude povelika,preko noci,kada se ne lozi ne pada ispod 20 C. U planu mi je da na postojeci sistem dodam kotao Toby 17,mesni ventil+pogon,TrmRglt,pumpu za kotlovski krug i sobni termostat. Ono sto mene zanima je kako to najbolje povezati,sta ce cime upravljati? Znam da je o svemu ovome pisano mnogo puta,ali nekako u svojoj glavi nemogu da sklopim sliku. Znam da nije najbolje da sobni termostat upravlja kotlom,ali neznam da li moze da salje siignal TrmRglt-u da zatvara mesni ventil...? Odnosno kada sobni dostigne zadatu temperaturu da se zatvori mesni...da li je to moguce?
Evo i mene poslije duzeg vremena. Nadam se da je svima toplo i da kotlovi rade punom parom. Moj Toby 30 sljaka ko singerica iako pelet nije bas kako treba. Potrosnja se krece od 2,5 do 3 kg/h ovih hladnih dana za 220 m2.
Pitanje za srksona, ako ima slicno iskustvo: da li se razdvajanje sistema na dva odvojena kruga (po datoj shemi) moze izvesti i u slucaju da se sabirnici postave dalje od kotla na nekih 20tak metara (mjereci duzinu cijevi)? U mom slucaju kotlarnica je van objekta pa bih zelio da izbjegnem ponovno probijanje spoljnjeg zida kuce i sabirnik postavim u kuci na mjestu prvog racvanja glavne cijevi.
Pozdrav za Ironmaiden-a.
Pozdrav,
Evo i ja sam malo stabilizovao podešavanja kotla i temperature, i sada sve to izgleda puno bolje u odnosu na prethodnu godinu. Imam toby12, grejem oko 65-70kvm dobro izolovanog prvog sprata kuće, temperatura u kući dnevna oko 22, noćna ne ispod 20 (dvoje sitne dece)... Kotao radi u proseku 15-16h dnevno, za ova dva meseca je prosečna potrošnja 1,03 kg/h... Pelet i nije neki, već sam jednom morao da čistim turbulatore.... elem, ovo su temperature u kotlu, i u radijatorima... kada budem proširivao prostor (na oko 120kvm) planiram i neku automatiku za mešni, za sada je rukajle...
Šta mi je pametnije, da termostat pali/gasi pumpu radijatorskog kruga ili kotao?
Drzim vec 3,4 dana na 75 stepeni kotao.
Sem toga sto je napolju hladnije, a u kuci toplije, primetna je vec potrosnja, ali na oko onako, koliko sipam. Doduse imao sam 14 dzakova nekog loseg peleta.
Ono mi je upalo u oci za razliku od postavke sa 65 stepeni, jeste da je temperatura gasova skoro duplo veca sada.
Ranije je bila 70-80-90, sada je 140-150-160
Za vikend cu pokusati da desifrujem parametre i postavim termostat.
Neka greška se tu potkrala: ne biva toliki skok temperature dima za tako malu razliku u temperaturi kotla.
Ne znam.
Mozda treba podesiti jos neke parametre.
I jutros sam gledao, 165 stepeni t gasova, a t vode 74.
Nesto se razmisljam o dogradnji strujnog kotla da radi sa ovim kotlom na pelet. S obzirom da je investicija relativno mala, do 30,000 mozes da biras kotao, a ja bih svakako verovatno uzeo neki od najslabijih modela.
Pa bih koristio strujni kotao nocu, da mi odrzava t 18-19-20 ili koliko vec treba, da se ne razmisljam. A pelet palio preko dana.
Isto tako za neku alarmantnu situaciju, kao sto sam imao sa ovim losim peletom, da se zagusi kotao od nenormalne kolicine sljake, a ja nisam kuci.
Ako kotao ugasim u uvece 23h, onda ujutru u 4h pre paljenja kotla, t u najhladnijoj sobi bude oko 18 stepeni. Znaci kuca prakticno ne uspe da se ohladi ispod 18 stepeni. Napolju je bilo -6.
Valjda su zidovi nabijace upili dovoljno toplote za ovih mesec i kusur, pa ih nije tako lako ohladiti.
Ono sto se desi tada jeste da se prozoro orose.
Ako celu noc drzim na 21, onda nema orosavanja. Ali spalim nepotrebno barem jedan dzak peleta, mozda i dva, jer mislim da sagorevanje nije dobro podeseno.
Za vikend cu morati da prostudiram to sve.
Srkson:
Grejni sistem po priloženoj šemi može da radi, ali ne valja, odnosno nije održiv, jer potreba za grejanjem u oba objekta nije ista. Zato je kod vas u kući pretoplo, a kod roditelja hladno. To donekle možete da regulišete tako što ćete na sve radijatiore kod vas u kući da stavite termoglave i namestite ih na max. 21C. Tim prigušivanjem više će tople vode da ide kod roditelja u kuću, nego li kod vas, ali opet ima ali.... Sad
Nije to pravo rešenje već privremeno dok kotlarnicu ne prepravite po datoj šemi koja je u prilogu ovog posta.
Za sad je kupovina termoglava najjeftinija varijanta kako bi pregurali ovu zimu.
Ima li napretka sa poslednjim parametrima koje sam vam dao?
@Srkson
Pa mislim da je nijansu bolje sa poslednjim parametrima, ali nisam siguran i vreme je promenljivo pa ne mogu baš da procenim, a termoglave imamo bukvalno na svim radijatorima, kod roditelja smo stavili svuda ove godine kada smo ugradili kotao na pelet (ranije su imali samo na nekim radijatorima), a kod mene smo u startu stavili svuda (kuća je renovirana skoro i na svim radijatorima smo stavili termoglave).
Inače kod mene su termoglave nameštene na 3, osim u dnevnoj sobi gde mi se nalazi sobni termostat, tamo su na 5 (najjače), tako piše u uputstvu za termostate (termostat gubi funkciju ako postoje termoglave u toj prostoriji pa zato mora da odvrne do kraja). Isto su tako podešeni i u drugoj kući.
Da li bi trebalo i tu nešto da promenim? Baš smo se nekako razočarali, mislili smo to je to, dobro i savremeno grejanje, ali ... kada su nam majstori prepravljali instalaciju rekli su da nema potrebe ni mešajući ventil ni ovo, ni ono ...
Izvinjavam se ako sam malo dosadan ali nemam kog drugog da pitam
Pitanje za srksona, ako ima slicno iskustvo: da li se razdvajanje sistema na dva odvojena kruga (po datoj shemi) moze izvesti i u slucaju da se sabirnici postave dalje od kotla na nekih 20tak metara (mjereci duzinu cijevi)? U mom slucaju kotlarnica je van objekta pa bih zelio da izbjegnem ponovno probijanje spoljnjeg zida kuce i sabirnik postavim u kuci na mjestu prvog racvanja glavne cijevi.
Sugerišem Vam da se direktno obratite Grejaču koji je pun iskustava, te sam siguran da će Vam on dati adekvatan odgovor na gore postavljeno pitanje. Međutim biću slobodan da odgovorim onako kako mi logika i skromno znanje dozvoljavaju. Mišljenja sam da takav sistem kakav ste Vi zamislili može da radi bez problema, ali.....!? Zašto ali?
Uvek treba težiti da kotlovski krug ima što kraću petlju, tj. da iz potisa voda pređe što kraći put i vrati se u povrat. Tada, pri tim visokim temperaturama kotlovskog kruga od 72C-86C, su gubici toplotne energije najmanji, a i samim tim ne povećavamo zampreminu vode u sistemu. Ako bi kotlovski krug bio dugačak moralo bi da se prevashodno razmišlja da sve cevi u petlji budu izolovane na najbolji mogući način i da se gubici u toj petlji svedu na minimum. To znači da će Vam takav grejni sistem sigurno raditi bez problema. Njegovu efikasnost, odnosno gubitke u kotlovskom krugu videćete po termometrima koje ćete postaviti uz sam kotao na potisu i povratu i uz samu hidrauličnu skretnicu bez razlike pritiska (tako je i u datoj šemi). Razlika u temperaturama potisa i povrata (i cele potisne cevi i povratne cevi) prilikom zatvorenih mešnih ventila svakog od grejnih krugova mora da bude 0C ili eventualno 0,1C (ništa ne može da bude idealno). Tada ćete znati da Vam toliko dugačak kotlovski krug radi dobro i ima zanemarljive gubitke. Brzinu pumpe u kotlovskom krugu podešavaćete u skladu sa brzinom postizanja temperature u povratu od 65C kada grejni krugovi rade. Ako se tromo dostiže temperatura od 65C onda povećajte brzinu pumpe u kotlovskom krugu sa brzine I na II, odnosno sa II na III.
@Petronije1985
Sobni termostat stavite kod roditelja u kuću. Tamo se sporo postiže zadata temperatura i logično je da tamo bude sobni termostat. Kod vas u kući sve termoglave stavite na 3 i kada one odreaguju (kod Vas se u kući brzo postigne zadata temperatura), onda će se topla voda u većem protoku preusmeriti kod njih. Kod roditelja skinite sve termoglave, znači ne da budu odvrnute do kraja, već ih skinite.
Jednostavno grejni sistem kod Vas morate da prepravite prema datoj šemi i tek tada će sve biti drugačije i mnooogooo bolje.
I da ne zaboravim, pozdravite "majstore"!
U vezi ugradnje električnog kotla kao dopunu grejanju smo vodili diskusiju sredinom februara ove godine na forumu "grejanje na pelet" i ja sam preko leta to i odradio.Ugradio sam ručno pravljeni protočni bojler sa 2 grejača - od 9 i 6 kw, a uz savete člana forma Goranto automatizovao rad oba kotla, pumpe, mesnog ventila i trmrglt-a.Naravno, el. bojler mi radi od 0 do 8 sati kad je jeftina tarifa ( u ovim hladnim noćima kad mi je potrebno grejanje celu noć), a kada mi nije trebalo noćno grejanje palio se u 6 sati, do 8 sati ugreje vodu u sistemu i prostorije i onda se pali kotao na pelet, otvara mešni ventil (voda je već ugrejana pa nema pothlađivanja kotla).Malo sam se pomučio da sve uskladim i pazim da ne pređem u crvenu zonu ali se isplatilo,
Grejem oko 300 m2 srednje izolovanog prostora, Toby 30, četvorokraki mešni, trmrglt,pogon seltron. Toby radi 8 - 23, u radijatore ide 41-43 stepen (po dosadašnjim spoljnim temperaturama), u kući 21 stepen . Potrošnja 2,5-3 kg/sat.Noću upalim grejač od 9 kw i održava mi mlake radijatore,kad se preračuna potrošnja struje i peleta uštedim cca 100-150 dinara za noć.
U vezi ugradnje električnog kotla kao dopunu grejanju smo vodili diskusiju sredinom februara ove godine na forumu "grejanje na pelet" i ja sam preko leta to i odradio.Ugradio sam ručno pravljeni protočni bojler sa 2 grejača - od 9 i 6 kw, a uz savete člana forma Goranto automatizovao rad oba kotla, pumpe, mesnog ventila i trmrglt-a.Naravno, el. bojler mi radi od 0 do 8 sati kad je jeftina tarifa ( u ovim hladnim noćima kad mi je potrebno grejanje celu noć), a kada mi nije trebalo noćno grejanje palio se u 6 sati, do 8 sati ugreje vodu u sistemu i prostorije i onda se pali kotao na pelet, otvara mešni ventil (voda je već ugrejana pa nema pothlađivanja kotla).Malo sam se pomučio da sve uskladim i pazim da ne pređem u crvenu zonu ali se isplatilo,
Grejem oko 300 m2 srednje izolovanog prostora, Toby 30, četvorokraki mešni, trmrglt,pogon seltron. Toby radi 8 - 23, u radijatore ide 41-43 stepen (po dosadašnjim spoljnim temperaturama), u kući 21 stepen . Potrošnja 2,5-3 kg/sat.Noću upalim grejač od 9 kw i održava mi mlake radijatore,kad se preračuna potrošnja struje i peleta uštedim cca 100-150 dinara za noć.
Pozdrav svima,
Od pre dva meseca sam poceo da koristim kotao BOSH SOLD 2000B sa goreonikom PELET BRENIN 2000, 32kw ukupno grejem negde oko 200 kvadrata, na kuci nije odradjena fasadna izolacija, stolarija i sve ostalo je novo, trenutna potrosnja peleta za ovu kvadraturu jeste 60kg 24h, da li je to normalna potrosnja? za ovakve kotlove ili ne.cesto mi se desava da su mi radijatori mlaki...
Da li moze nekakva upustva. ..
@mvp84
Mogu li da Vas zamolim da postavite ovde hidro i električnu šemu Vašeg grejnog sistema. Hvala!
Nije losa usteda. Ustedis oko 1t peleta godisnje.
Ako ti za 300m2 potrosis 2.5-3 kg peleta na sat, onda bih ja po sadasnjoj situaciji trosio 10kg.
Cenim da sada negde otprilike tucem 2kg po satu, sa toby12, 90m2.
Ili sam mozda ipak trebao staviti pvc stolariju, umesto drvene, i to sa tri stakla.
Možda tj verovatno bi ti dosta pomoglo samo da na tavan nabaciš izolaciju, meni je puno pomoglo, pre mi je bilo oko 2-2,2kg/h sad je 1,5-1,6kg/h. Od početka grejanja sam do sad potrošio 1000kg, na 145m2 sa oko 23c danju, noću još nisam morao uključivati kotao,čak i po ovakvom vremenu, ja prezadovoljan.
To mi je sad sledeci korak, izolacija tavana. Samo cekam povoljan finansijski momenat, jer su me kotao i "sitnice" oko kotla bas istresle iz gaca
Pelet bukvalno kupujem za svaki mesec koliko mi treba
Da li se isplati ugradjivati akumulator toplote na kotao sa peletom?
Iz svega sto sam procitao na forumu, ispada da je podno grejanje najisplativije. A ako ne podno, onda sa sto vise radijatora. Da bi na kraju imao relativno nisku ulaznu temperaturu u kucu, a koja zadovoljava potrebu za toplotom.
Jedno pitanje, kako racunate potrosnju na sat?
Da li uzimate samo neto vreme, kada je kotao zaista radio ili potrosnju peleta za recimo 10 dana podelite sa 240?
Moja potrosnja za zadnjih 23 dana je otprilike 27.39kg peleta dnevno.
@ Srkson
Postaviću fotografije i šemu čim ovi mlađi ustanu i slikaju ovim mobilnim telefonima, ja se u te stvari baš ne razumem previše.
Računam prema onom satu na elektronici, znači radni sati kotla.
ironmaiden wrote:Pitanje za srksona, ako ima slicno iskustvo: da li se razdvajanje sistema na dva odvojena kruga (po datoj shemi) moze izvesti i u slucaju da se sabirnici postave dalje od kotla na nekih 20tak metara (mjereci duzinu cijevi)? U mom slucaju kotlarnica je van objekta pa bih zelio da izbjegnem ponovno probijanje spoljnjeg zida kuce i sabirnik postavim u kuci na mjestu prvog racvanja glavne cijevi.
Sugerišem Vam da se direktno obratite Grejaču koji je pun iskustava, te sam siguran da će Vam on dati adekvatan odgovor na gore postavljeno pitanje. Međutim biću slobodan da odgovorim onako kako mi logika i skromno znanje dozvoljavaju. Mišljenja sam da takav sistem kakav ste Vi zamislili može da radi bez problema, ali.....!? Zašto ali?
Uvek treba težiti da kotlovski krug ima što kraću petlju, tj. da iz potisa voda pređe što kraći put i vrati se u povrat. Tada, pri tim visokim temperaturama kotlovskog kruga od 72C-86C, su gubici toplotne energije najmanji, a i samim tim ne povećavamo zampreminu vode u sistemu. Ako bi kotlovski krug bio dugačak moralo bi da se prevashodno razmišlja da sve cevi u petlji budu izolovane na najbolji mogući način i da se gubici u toj petlji svedu na minimum. To znači da će Vam takav grejni sistem sigurno raditi bez problema. Njegovu efikasnost, odnosno gubitke u kotlovskom krugu videćete po termometrima koje ćete postaviti uz sam kotao na potisu i povratu i uz samu hidrauličnu skretnicu bez razlike pritiska (tako je i u datoj šemi). Razlika u temperaturama potisa i povrata prilikom zatvorenih mešnih ventila svakog od grejnih krugova mora da bude 0C ili eventualno 0,1C (ništa ne može da bude idealno). Tada ćete znati da Vam toliko dugačak kotlovski krug radi dobro i ima zanemarljive gubitke. Brzinu pumpe u kotlovskom krugu podešavaćete u skladu sa brzinom postizanja temperature u povratu od 65C kada grejni krugovi rade. Ako se tromo dostiže temperatura od 65C onda povećajte brzinu pumpe u kotlovskom krugu sa brzine I na II, odnosno sa II na III.
@Petronije1985
Sobni termostat stavite kod roditelja u kuću. Tamo se teže postiže zadata temperatura i logično je da tamo bude sobni termostat. Kod vas u kući sve termoglave stavite na 3 i kada one odreaguju (kod Vas se u kući brzo postigne zadata temperatura), onda će se topla voda u većem protoku preusmeriti kod njih. Kod roditelja skinite sve termoglave, znači ne da budu odvrnute do kraja, već ih skinite.
Jednostavno grejni sistem kod Vas morate da prepravite prema datoj šemi i tek tada će sve biti drugačije i mnooogooo bolje.
I da ne zaboravim, pozdravite "majstore"!
Ja Vam nisam napomenuo da imamo dva termostata za svaku kuću posebno, tako smo uzeli u kompletu (dva termostata i jedan prijemnik - computherm q8), šta u tom slučaju?
Verovatno ćemo u proleće da menjamo sistem, a do tada se snalazimo ... pozz
Aaaaa, pa to već složenija priča i imam veoma važno pitanje: Kako je Vaš otac povezao bežične prijemnike oba sobna termostata i po komandi kog sobnog termostata se ugasi pumpa i gorionik (njegovog ili vašeg), a preko onog dodatnog relea???
To se radi sa dva relea sa po dva radna kontakta, ali hajde da sačekam odgovor, pa tek onda da nastavimo na ovu temu.
Aaaaa, pa to već složenija priča i imam veoma važno pitanje: Kako je Vaš otac povezao bežične prijemnike oba sobna termostata i po komandi kog sobnog termostata se ugasi pumpa i gorionik (njegovog ili vašeg), a preko onog dodatnog releja???
To se radi sa tri releja, ali hajde da sačekam odgovor, pa tek onda da nastavimo na ovu temu.
Pa ovako: ugradio je dva kontaktora za dve pumpe, a ta dva kontaktora su međusobno povezana (izvinjavam se unapred na terminima - ja sam ipak ekonomista a moj otac elektroinženjer ), a od njih kabli do gorionika. Dok god radi barem jedna pumpa radi i gorionik. Čim termostat dostigne temperaturu, gasi se i pumpa pa samim tim i gorionik. Eto to bi bilo ukratko.
@ Srkson:
Mogu i da Vam slikam kotlarnicu i sve te uređaje popodne pa da vidite ako Vam znači
Onda je to OK. Jedan je otac! Fotografije su uvek poželjne. Hvala!
Uradite sa termoglavama kako sam vam savetovao, a valjalo bi da u tom vašem sistemu ima i nepovratnih ventila posle obe pumpe, a skoro sam siguran da ih nema?
U svakom slučaju ozbiljna prepravka kotlarnice Vam predstoji za sledeću sezonu.
Parametri su ti oni u tabeli ?
Parametri raznih korisnika toby kotlova : https://goo.gl/Qphrli by: koyote®