Kako vecu?
Grejanje na pelet
болеве : неможе сонда да мери на пластичним цевима.Мора нека импровизација , да се стави метални део који ће да проводи топлоту.
Uzeo sam par dzakova peleta od Lazica iz Mrkonjic grada,u pitanju je 80% cetinar(jela) 20% bukva.Poceo sam da spaljujem sinoc,za sada ne izgleda lose.Videcemo sta kaze pepeljara....
boleeve Kako vecu?
Вишу за 1,5 степени у односу на проверен немачки живин термометар.
Aha nisam te dobro razumeo.
Nesto sam se prebacio, pa sam pomislio na plasticnim cevima da ti pokazuje vecu.
To sto kazes je vec ok.
1.5 stepen ne bi trebalo da je neka previse bitna razlika, zar ne?
Mogao bih da stavim na krajeve mesnog ventila, on je metalni. Ali bojim se da su blizu jedan drugog, odnosno da ce preko metalnog tela ventila da se prenese temperatura sa svim krajeva, pa nece meriti t vode na kraku, nego t metala ventila
Ili da stavim T komada, sa onim umetcima mesinganim, kao za termometre one okrugle. Pa u te umetke da ubacim.
Elem, kupio sam 6 dzakova peleta iz Mladenova, EKO - nesto..., prave i briket.
Ima u Uradi Sam.
Slobodno zaobidjite.
Jednom dnevno mi se ugasi kotao, jer se pepeljara napuni sljakom, pa se pelet rasipa okolo.
Ovo sam izvadio jutros iz pepeljare. Bukvalno celu je ispuni.
Verovatno stavljaju slamu ili tako nesto.
Postovani
Problem je sledeći sa Lamborgini gorionikom
Pre svakog paljenja pojavi se greška F05
Potrebno je oko 5 minuta da bi zapoceo proces potpale .
Molim ako neko ima iskustva da mi razjasni šta mi je činiti
Unapred hvala.
Trenutna potrosnja mi je oko 1,79 vreca peleta dnevno.
Kotao toby12 set.
Povrsina 90m2, nabijaca. Stolarija uglavnom sredjena, drvo 60mm, ostala jos dva prozora da se zamene plus jedan veliki dupli prozor u kuhinji.
Racunam da kada i te prozore zamenim, plus dogradim automatiku na kotao, da ce mi se potrosnja smanjiti.
Sada trenutno kotao radi na 65 stepeni, od 04h do 22h. Koliko sam primetio sa ovom postavkom i ovim temperaturama (nocu minus) ne gasi se nikad. Vrti se tu do 67-68 stepeni t vode.
Ocekujem jos mozda i plafon da izolujem. Ne znam da li da radim iznutra, gore su oni vitlovi ili kako se vec zovu. Ne bih da kvarim taj rusticni izgled zaobljenih coskova
Ili da prostrem po tavanu nesto.
Sta predlazete sa po tavanu? Min. vunu, stiropor? Da li da stavljam nesto preko njega, OSB ploce i slicno (da ga onako upakujem izmedju greda)?
Gore izolacija spolja,mineralna vuna,bar 10 cm,i to sa sve folijama. Prvo se prostre parna brana pa na to vuna pa paropropusna folija,naravno sve preklapaš po 10cm i lepiš jednu za drugu,da na kraju dobiješ umotanu vunu. Meni je dalo extra rezultate, pre mi je 120 kg peleta trajalo oko 45-50h rada kotla,sad to lagano ide preko 70 čak do 80h ! I kad to sve odradiš i staviš automatiku digni t kotla na 75°, msm ja bih to odmah uradio...
Ne razumem kako da dobijem "umotanu vunu"?
Da li se po tom tavanu moze hodati posle?
Jel moguce da je tolika razlika u potrosnji?
Edit:
Sta konkretno dobijam, ako dignem t kotla?
Meni je da bi imao tople radijatore 65 i vise nego dovoljno, ako stavim 75, onda bih samo morao malo da privrnem mesni ventil, da ne ide tako vruca voda u radijatore.
Ne znam kako bih ustedeo, ako kotao dogerva i drzi 75, a ne na 65 stepeni vodu.
Umotana kao cokolada sa plasticnim omotom
Ide folija pa vuna pa folija i sve krajeve zalepis.
Za hodanje moras da stavis grede pa osb ploce ali ce sigurno bolje da ti drzi od stiropora. Kod mene ima 3 sloja od po 10 cm mineralne vune. Gornji sprat koji ne grejem je na stalnih 19.5C
Testiraj nekoliko dana da kotao bude na 75 i prati potrosnju i temepraturu vani i unutra. Mozda ima razlike u potrosnji.
Šta da ti kažem...i sâm sam se iznenadio i to veoma prijatno, a samo 10 cm sam stavio. Dizanjem t kotla ćeš dobiti bolje uslove za sagorevanje,potrošnja ne bi smela da se poveća,samo za tih početnih 10° dogrevanja, iako se poveća to je jaaako malo al kotao ćeš zaštititi. Pre neki dan sam gledao servisera kako smanjuje sa 75° na 65° zarad kvazi manje potrošnje...razočarao sam se, a da ne kažem koliko su opet omašili u dimenzionisanju kotla, od prilike 100%...
Овако сам ја поређао 10 цм мин. вуне( без икаквих фолија ) и добио сличне резултате које је навео Боре...
Dobar dan svima i hvala za mnogo dobrih saveta.
Evo da podelim i ja svoje iskustvo sa peletom, koji koristim od ove godine. Grejem 160 m2, kuća na sprat, dva stana, kotlarnica je u podrumu. Kuća ima solidnu izolaciju, a stolarija je drvena, nije sjajna kad duva vetar.
Prethodnih godina sam se grejao na ugalj i trošio 4-6 tona kamenog uglja u zavisnosti od jačine zime. Ugradio sam jesenas Ferroli gorionik p7 na tri godine star Solid term kotao 34kw. Grejanje nema mešni ventil ni termo glave, ima oko 200 rebara radijatorskih. Gorionik je podešen na on/off režim i na snagu 3. Povezan je sa termometrom u stanu, temperatura 21danju-22 popodne i uveče. Noću se ne pali jer ne padne ispod 19,5stepeni.
Za novembar sam vodio evidenciju potrošnje i izašlo je 580 kg. Sa tim sam vrlo zadovoljan.
Ono što mi se ne sviđa je kad su hladniji dani u intervalu između dva paljenja voda u sistemu se ohladi i do 25 stepeni i mislim da je veća potrošnja nego kad bi na neki način održavao minimalnu temperaturu od bar 35. Pitao sam servisera da li je to izvodljivo, rekao je da nije
Ako neko ima neki predlog za bolja podešavanja kotla, premena režima u modulacioni i sl. I druga štelovanja. To je za ovu sezonu, a sledeće ću uraditi ono što ovde preporučujete mešni ventil i ostalo.
Hvala unapred i pozdrav svima
Sta konkretno dobijam, ako dignem t kotla?
Meni je da bi imao tople radijatore 65 i vise nego dovoljno, ako stavim 75, onda bih samo morao malo da privrnem mesni ventil, da ne ide tako vruca voda u radijatore.
Ne znam kako bih ustedeo, ako kotao dogerva i drzi 75, a ne na 65 stepeni vodu.
Ti baš uporno ignorišeš moje postove!
@zilijent
Pročitajte moje postove na 20 poslednjih strana kao i moj blog http://stsrdjan.blogspot.rs/2016/11/povezivanje-heaton-wchr-01-sa-sistem...
I da ne zaboravim, pozdravite servisera - "majstora"!
Ma ne ignorisem, samo racunam ako kotao non stop bez gasenja drzi 65, zasto bi manje/vise trosio, nego ako to isto radi sa 75?
Ako znamo da je sagorevanje mnogo bolje na 75C, onda ćemo i doziranje energenta da naštelujemo drugačije, ujednačenije, ravnomernije, mninimalno. Kotao u takvom režimu ima INERCIJU po kojoj radi i tu je ta ušteda. Na 65C je sagorevanje lošije i treba i dalje konstantno "stiskati gas" da se održi ta temperatura jer je INERCIJA slaba.
Slikovitije mogu da objasnim ovako: Vozim auto po ravnom i konstantno držim gas u najvećem stepenu prenosa (to je uvek cilj pri vožnji) do 100km/h, onda pustim papučicu gasa i ubacim u ler i po toj inerciji auto ide, pa brzina padne na 80km/h, pa opet ubacim u najveći stepen prenosa i sa malim konstantnim gasom ponovo dođem do 100km/h, pa sve iznova!
Kada bih to sve radio na 65km/h u nižem stepenu prenosa potrošnja bi bila veća.
Nadam se da ovo objašnjenje može da se svari.
Ok, sad je jasnije, jer ste rekli doziranje, to je drugi par rukavica. Odnosno nije samo zamena temperature.
Ali ja te parametre ne znam menjati, pa ih ne diram
boleeve , el ti imas novije generacije elektroniku , dali moze dase menjaju parametre
Ako znamo da je sagorevanje mnogo bolje na 75C, onda ćemo i doziranje energenta da naštelujemo drugačije, ujednačenije, ravnomernije, mninimalno. Kotao u takvom režimu ima INERCIJU po kojoj radi i tu je ta ušteda. Na 65C je sagorevanje lošije i treba i dalje konstantno "stiskati gas" da se održi ta temperatura jer je INERCIJA slaba.
Slikovitije mogu da objasnim ovako: Vozim auto po ravnom i konstantno držim gas u najvećem stepenu prenosa (to je uvek cilj pri vožnji) do 100km/h, onda pustim papučicu gasa i ubacim u ler i po toj inerciji auto ide, pa brzina padne na 80km/h, pa opet ubacim u najveći stepen prenosa i sa malim konstantnim gasom ponovo dođem do 100km/h, pa sve iznova!
Kada bih to sve radio na 65km/h u nižem stepenu prenosa potrošnja bi bila veća.
Nadam se da ovo objašnjenje može da se svari.
Kako znate da je na 65C sagorevanje losije nego na 75C, jeste li merili analizatorom gasova ili onako odokativno ? Ja pokusavam da svarim vase objasnjenje, ali mi nesto ne ide, a nisam bas laik u toj oblasti.
.
boleeve , el ti imas novije generacije elektroniku , dali moze dase menjaju parametre
koliko sam primetio može da se menja samo pauza na 1 i 5 snazi...fantazija od posla, koliko sam mislio da će mi ovo biti sledeći kotao toliko sad mislim da neće, gledam peltec 12-zver od kotla !
Kepo je isto dobar kotao. Ja sad da uzimam,uzeo bih taj.
I on je u igri, jeste dobar,i upola jeftiniji.
Koja je bolja šema za povezivanje AT i PTV?
bester
Ja merio.
Pozdrav Srkson-e, izvinjavam se što kasnim sa obaveštenjem (obaveze, šta da se radi), probao sam sa ovim podešavanjima što ste mi napisali.
Prilično su se razlikovala od onih koje nam je podesio majstor za gorionik, prošlo je skoro 2 nedelje i iskreno ne vidim neku razliku hmm, jedino što sam primetio je da se od tada više nije desilo da se crevo zapuši. Što se tiče pepela i dalje je situacija slična i sada kada je zahladnelo imamo problem sa većom kućom (tamo gde se i nalazi kotlarnica) - nikako da je zagrejemo. Kod mene u kući (65 kvm) se prilično brzo zagreje i sve je ok, a kod mojih katastrofa..., a dok smo ložili na drva bilo je super, čak i previše toplo ... Možda je ipak i ono što ste mi rekli u vezi prepravke kotlarnice razlog zbog lošeg grejanja...?
I još jedno pitanje, da li da probam sa izmenom jačine gorionika na broj 4? Probao bih ali ne znam da li bi imalo efekta, a i iskreno se ne razumem i nije mi jasno koja je ustvari razlika u jačini kada se po meni isto čuje i na jedinici i na trojci, pelet teče isto i ventilator radi manje više isto? Verovatno sam smešan što to pitam ali kad ne znam šta da radim ...
Pozdrav i hvala
Srkson:
Dobro ste napravili to sa kontaktorima. Znači kad se u referentnoj sobi gde se nalazi sobni termostat dostigne zadata temperatura on gasi i gorionik i pumpu. Serviser vam je dao dobru preporuku da Vam je dovoljna snaga 3, ali to što se rešetka zapuši dešava se zbog neusklađenosti parametra za doziranje peleta i promaje.
Za početak probajte da stavite ove parametre:
t01 0
t02 1
t03 51
t04 8
t05 100
t06 100
t07 18
t08 50
t09 24
t10 58
t11 28
t12 68
t13 33
t14 82
t15 39
t16 98
t17 46
t18 1
t19 99
t20 50
u01 68
u02 3
u03 0
Što se ostalih stvari tiče morate da preradite kotlarnicu. Imate dve grejne grane sa dve pumpe posle kojih mora da dodju nepovratni ventili, a pre njih dva četvorokraka mešna ventila, a pre njih hidraulična skretnica bez razlike pritiska i još jedna pumpa u kotlovskom krugu. Tek onda će to raditi po svim propisima. Ali ostavite se sad toga i probajte da naštelujete parametre ovako kako sam Vam poslao da bar podesite sagorevanje kako valja i da se ogrejete koliko toliko kao ljudi. Naravno da sve zavisi i od peleta, gledaćete u plamen da bude svetlo žut po svakoj snazi, nikako narandžast, pa onda krenite u fine tuning sa promenom parametara za promaju po svakoj snazi i to t08, t10, t12
Pozdrav Srkson-e, izvinjavam se što kasnim sa obaveštenjem (obaveze, šta da se radi), probao sam sa ovim podešavanjima što ste mi napisali.
Prilično su se razlikovala od onih koje nam je podesio majstor za gorionik, prošlo je skoro 2 nedelje i iskreno ne vidim neku razliku hmm, jedino što sam primetio je da se od tada više nije desilo da se crevo zapuši. Što se tiče pepela i dalje je situacija slična i sada kada je zahladnelo imamo problem sa većom kućom (tamo gde se i nalazi kotlarnica) - nikako da je zagrejemo. Kod mene u kući (65 kvm) se prilično brzo zagreje i sve je ok, a kod mojih katastrofa..., a dok smo ložili na drva bilo je super, čak i previše toplo ... Možda je ipak i ono što ste mi rekli u vezi prepravke kotlarnice razlog zbog lošeg grejanja...?
I još jedno pitanje, da li da probam sa izmenom jačine gorionika na broj 4? Probao bih ali ne znam da li bi imalo efekta, a i iskreno se ne razumem i nije mi jasno koja je ustvari razlika u jačini kada se po meni isto čuje i na jedinici i na trojci, pelet teče isto i ventilator radi manje više isto? Verovatno sam smešan što to pitam ali kad ne znam šta da radim Smile ...
Pozdrav i hvala
Jel zna neko cemu sluze ovi parametri na novom tobju?
@bester
Po ovom pitanju Zmajdin će Vam sve potanko objasniti. Neka moja paralela je ovde: http://www.samsvojmajstor.com/portal/forums/gradjevinarstvo/instalacije-...
http://www.google.rs/url?sa=t&rct=j&q=&esrc=s&source=web&cd=10&cad=rja&u...
@Petronije1985
Vama se čini da pelet teče isto i da se ventilator čuje isto, ali nije isto, jer da je isto opet bi se zapušila rešetka.
Probajte da ova 3 parametra postavite ovako:
u01 75
u02 4
u03 0
Pumpu koja gura vodu kod roditelja stavite na brzinu III i sobni termostat stavite kod njih. A valjalo bi da nacrtate hidro shemu vašeg sistema da vidimo kako je to sa dve pumpe povezano.
Показују већу Т за 1,5 степени, барем код мене.