Zmajdine,
ako se smanji vreme rada puža (dodavanje peleta) a poveća pauza između dva dodavanja i smanje obrtaji na ventilatoru, da li se time smanjuje snaga odnosno potrosnja?
Grejanje na pelet
Nebojsa nista znacajno neces da postignes CM je jedno veliko neopevano g...no. Problwm je sto nema modulaciju i radi po principu potpala do zadane t, gasenje i tako u krug
Šta bi bilo ako bi parametrima i određenim turbulatorima nekako smanjio snagu i time naterao gorionik da radi nonstop? Smanjio količinu doziranja, povećao vreme pauze, smanjio obrtaje!?
Tačno tako, s tim da tu ima i neke računice: snaga je količina peleta na sat, promaja kvalitet sagorevanja, odnosno stepen iskorišćenja goriva.
pozdrav ponovo, opet imam probem.Dakle majstor koji mi treba ugraditi koncar kombinovani bojler od 80l na instalaciju u drugoj manjoj kuci(140m2) gdje imam thermoflux 14kw i 7radijatora(i sada je problem da se ugrije) tvrdi da se on racuna 700w a gledam po stranicama proizvodjaca da su izmjenjivaci po 4-5kw? moze li mala pomoc
@kojikotao
Najkraće rečeno : izmjenjivač možda ima 700W ako se koristi i električni grijač da podgrijava vodu . Termostat na bojleru podešen recimo na 40 stepeni a dalje dogrijavanje ide sa CG.
Ako se ne koristi el. grijač i bojler zagrijava isključivo na izmjenjivač u hladnom startu će sigurno povući 4-5 kW kako je proizvođač naglasio. Znači da će se peć još više mučiti nego ranije.
Ova situacija se može riješiti ugradnjom termostatskog trokrakog ventila od 3/4 cola ( sa podesivom temperaturom ) na ulaz izmjenjivača bojlera. Njegova uloga je da pusti vodu ka bojleru tek na nekoj temperaturi sistema ( kad je već zagrijan) a istovremeno štiti bojler od hlađenja kad se peć ugasi.
maks_rs
hvala na odgovoru, ipak cu ostati na klasicnom bojleru. Ah ti majstori, samo da uzmu koji dinar.
Dobro veče dobri ljudi!
Pitanje je sledeće: Imam Alfa Plam Commo Compact
http://www.alfaplam.rs/sr/products/details/87
i pošto u ovoj mojoj selendri na 20km od centra Beograda malo malo pa švićne neka varijacija napona, nestanak struje na 3 sekunde, ili na par minuta sledeća stavka pred kraj sezone mi je neki od uređaja za neprekidno napajanje kotla. E sad, prva ideja je bila UPS (pročitao pre par strana), e sad moram ovih dana da povežem Ampermetar na kotao pa da vidim koliko struje vuče pri gašenju peći pa da to sve sračunam, da vidim da li postoji mogućnost da neki UPS isprati ceo proces rada peći od recimo 5 min plus ceo proces gašenja do OFF stanja.
Video sam i neke invertere sa prespojavanjem gradske mreže, tj rade slično UPSu, samo što koriste akumulator od auta.
Da li neko ima nešto od ovih stvari da preporuči, i kako to radi i koliko bez struje.
Pozdrav
Imam pitanje, pa me zanima vase milsljenje.
Moze li da kotao na cvrsto gorivo sa pelet gorionikom da bude predimenzionisan?
U smislu da ako stavimo na kotao od 30KW gorionik koji moze da radi po rasponima snaga ili modulaciji on ce davati recimo 12KW koliko je prostoru potrebno i odrzavati temperaturu kotla na 70C.
Pitam jer se planiram da uzmem Viadrus u22 i na njega postavim gorionik.Realno meni su potrebe za 25kw ili 5 clanaka, a razmisljanja sam da uzmem sa 6 clanaka kako bi bila veca aktivna povrsina , duzi put dimnih gasova i veca komora loziste za bolje razvijanje plamena.Razlika u ceni je zanemarljiva na ceo trosak.
Hvala
@sremac13,
Svaki ups će ti odraditi posao,za ono što tebi treba,a to je par minuta prekida napajanja. Snaga koja je potrebna kotlu je maksimalno 500w,ali više od pola vuče grejač koji radi nekoliko minuta prilikom potpale vatre.Vrlo je mala verovatnoća da će baš tad doći do nestanka struje. Ja imam od 360w ups i jednom sam pratio 5 minuta je izdržao vrlo lako.
Ako je Viadrus, onda nema problema ako je veći: dok nije udario ovaj minus kod mene je na Viadrusu od 7 članaka bio namontiran gorionik od 11.3 kW, sad je 17.7. U kotlu je 75 stepeni, kuća iznad bezmalo 250 kvadrata.
Šta mislite da li se u ložištu ovog kotla može napraviti još polica kako bi put toplog vazduha bio još duži? Mislim da ima dosta neiskorišćene visine! Da li bi dodatne police negativno uticale na sagorevanje? Da li je neko već nešto slično pokušao?
Ako je Viadrus, onda nema problema ako je veći: dok nije udario ovaj minus kod mene je na Viadrusu od 7 članaka bio namontiran gorionik od 11.3 kW, sad je 17.7. U kotlu je 75 stepeni, kuća iznad bezmalo 250 kvadrata.
Hvala Zmajdine
Jesam li u pravu sto se tice efikasnosti u smislu duze putanje gasova i veceg prostora za razvijanje plamena?
NebojsaUzice
Tu lepo čučne šamotna cev u koju gorionik bljuje vatru, a vreli dim se vrti naokolo.
DzigiBau
U pravu ste.
Zmajdine,
da li može nešto preciznije? Unutrašnji prečnik cevi, dužina cevi(razmak izmedju kraja cevi i zida kotla gde plamen udara)? Ili to nije btno samo da prođe kroz vrata kotla? Da li bi se postigao isti efekat ako bi se naslagale cigle iz TA peći u toj formi?
Za sve forumaše, specijalno za CENTROMETAL-ove korisnike jedno zapažanje!
U sredu veče sam povadio sve cigle i dodatnu opremu iz kotla koju sam imao. Gorionik CPPL 20-35 mi je radio na snazi P3 i trošio dnevno oko 37.5kg peleta! Sobni termostat je bio podošen na temperaturu od 21 stepen od 07 do 23h a noćna 19 stepeni. Možda su tmperature malo više jer termostat nije postavljen na 1,5m visine ali to sada nije ni bitno!
Grejem u prizemlju nekih 45m2 i na spratu 80m2! Izolacija 8cm stiropora sa strane, po ploči iznad sprata 2cm stiropora, ali pošto gore imam nazide i izidane zidove a nemam izolovan krov kao da nemam ništa!
Sinoć sam za danas podesio da 19stepeni bude sve do 12h a onda da podigne na 21 sto gorionik nije uspeo ni do 17h kada sam usao u kuću bilo je 19.6 stepeni! Otišao sam u kotlarnicu, vratio cigle i napravio tunel kako sam znao, na police ubacio sta sam imao da napravim turbulatore (nasao sam 6 snegobrana).
Počeo sam da se igram sa parametrima, temperatura u kotlu je pocela da se podiže sa 50stepeni. Fabrički je na snazi P3 podešeno 6sec dodavanje peleta, 8sec pauza. Podesim pauzu na 12sec, plamen bude slabiji ali radi, podiže temperaturu polako iako su ubacene hladne cigle!
Podiže se temperatura na 61stepen i pumpa pocinje da radi! Temperatura se i dalje podiže sve do 37stepeni! Sada je bitan momenat, mešni je podešen da šalje ka radijatorima 50stepeni, pošto je pumpa duže vreme radila u povratnom vodu temperatura dostiže 37 stepeni, UMESTO DA TEMPERATURA KOTLA RASTE ONA POČINJE DA PADA, pada na 58stepeni i naravno gasi pumpu! Dolazim na ideju da skratim pauzu sa 12 na 11 sec, temperatura u kotlu raste! Plamen maaaalo jači... U povratnom vodu raste temperatura na 40stepeni, u kotlu izlazi na 67 I PONOVO POČINJE DA PADA! OVA POJAVA MI NIJE JASNA! ŠTA JE HLADILO VODU U KOTLU!
Pošto sam se smrzao otišao sam u kuću, sada je temperatura u sobi dostignuta a kotao se ugasio! Jedno je sigurno, naterao sam gorionik da radi sporije a opet da zagreje koliko treba! Kada je brže grejao, imao sam smatram NEŽELJEN EFEKAT da termostat pokrene pumpu, pumpa obori temperaturu u kotlu, gorionik se pokrene, radi u jednom momentu paralelno sa pumpom, gorionik brže zagreva vodu u kotlu nego što pumpa hladi, kada pređe 70stepeni, gorionik se isključuje a pumpa nastavlja. Nakon samo par minuta temperatura kotla se smanjuje pa se gorionik opet ukljucuje, pa onda zaleće P1 pa P2 pa tek onda P3! Nadam se da me iskusniji razumeju!
Zanima me vaše mišljenje, da li će gorionik moći da funkcioniše normalno ako povećam pauzu na 12sekundi (fabrički je za P3 8sekundi) i da li će potrošnja biti manja ili će gorionik raditi proporcionalno duže i trošiti isto peleta?
6-8=26.6kW/h=5.66kg/h
6-10=23.3kW/h=4.95kg/h
6-12=20.7kW/h= 4.40kg/h pod predpostavkom da je toplotna moc peleta 4.7kWh.
Samo mozes da imas problem, bar je tako kod mene, sa sljakom tj. pesice ces tesko da stignes do dobrog rezultata. Pravog smisla po meni i prckanju po parametrima jedino ima smisla sa analizatorom dima. ovako pesaka je velika dqnguba. Bar sam ja takav utisak stekao.
Jesi probao sa vremenima prelaska iz snage u snagu.
Ako se ne varam kod CM35kW vreme prelaska iz p1 je 240sec iz p2 100 sec. p3 90 p4 72.
Kod mene je to 150-60-60-48, a danas sam podesio na 200-90-90-68 da ga nateram da radi duze na malim snagama i da kasnije dodje do najace i samim tim smanjim vreme rada u maksimalnoj snazi dok su mi dozaze ostale iste.
Videcu za par dana kakose ponaša što se šljake tiče! Da li ove podatke dobijate iz neke tabele ili merenjem količine po sekundama? Tabela bi mi bila potrebna ukoliko je neko ima da vidim kako se dijagram ponaša kada se pomeraju sva tri faktora: dužina doyiranja, dužina pauye i bryina ventilatora! Predpostavljam da u slučaju smanjenja vremena doziranja (smanjenje količine peleta u vremenu) treba smanjiniti i bryinu ventilatora! Da li proporcionalno ili već kako!?
Što se tiče dima, merim tako što rastavim dimnjaču, ubacim ruku da presečem dim i to je to! Na fabričkim podešavanjima na P3 mogu da držim ruku ali počinje da prži, nakon promene na 11 sekundi pauze prži mnogo manje
Nisam pomerao vremena prelaska sa P1 na P2 i dalje! Negde pročitah da na tim snagama ne greje, već samo raspaljuje pelet! Nemam pojma, ali sada malo bolje razmislim, p to su najniže moguće snage mog gorionika, možda su idealne da u njima gorionik što duže boravi!!!
Mislim da cu tek da stelujem na fino gorionik, đavo neda mira! Smanjivaću brzinu grejanja vode u kotlu tj. snagu sa ova tri parametra, ali šta da radim sa mešnim, da li da ga ostavim na ovoj poziciji ili da smanjujem temperaturu vode ka radijatorima?
Vlasnici Naturela automatike. Dali neko ima link gdje se može skinuti softver za povezivanje automatike sa računarom? Hvala
Hristos se rodi
moze li neko da mi objasni histezu jer sam se sreo na par mesta s njom i nigde nisam konkretan odgovor dobio. Ima li svhe cackati?
Šta konkretno?
Mislim cemu sluzi?. konkretno kod mene u podesavanjima mogu da idem 5-10-15 cini mi se, gde je 15= 75c. Ako namestim 75 sta bih time dobio ili nebi
Moram da priznam da ne rezumem ama baš ništa. O kom gorioniku/kotlu je reč?
centrometal 40-50kW. Ako sam dobro razumeo ima neke veze sa ''spremnikom vode'', a na raznim forumima je pominjana ta histeza. Evo recimo ovde http://www.elitemadzone.org/t390535-524 pomenuo clan dadoposusje a pisalo je '' ako u tom slučaju nema dovoljno toplinsku energiju za dostizanje temperature do 75 C uz histerezom od 15 C,,obavezno uz 4 putnih ventila i digit.regulacijom(dajcova ili zmajdinova) za pol.temperature do radijatora
u početku izbora snage možete birati do P3 ili P4 ili P5 ili P6....kako vam paše,treba strpljivosti !!!''
Histereza je temperaturni raspon na čijim se krajnjim vrednostima događa neka promena, a kakva je to promena određujemo mi. U vašem slučaju, kad temperatura vode u kotlu dostigne ciljanu temperaturu, on se gasi, a ponovo će da se upali kad temperatura vode u kotlu padne za vrednost histereze u odnosu na ciljanu temperaturu.
Iskreno se nadam da grejete bar 400 kvadrata.
I preko 400. E sad ako mi je maksimum histeze 75, to bi znacilo da tad pali kotao ponovo, a zadana mu 90?Ili histeza 75, a pali na 60 Sto se potrosnje tice juce bilo -13/-14 prerko noci -25 spucao 8 dzaka za 24h. Nisam mogao ceo dan da prebacim 20.5c u sobi sa termostatom dok nisam odvrnuo skoro do kraja mesaoni.
Rekoh, histereza je u ovom slučaju temperaturni raspon kojem je gornja granica ciljana temperatura. Stavite vi ciljanu temperaturu na 80, histereza fabrička, odredite na kojoj od dve moguće snage je dovoljno da radi - pretpostavljam onu veću i ništa više ne dirajte, najtoplije preporučujem.
Imam jedno konkretno pitanje. Koristim gorionik na pelet treću godinu. Svasta sam isprobavao al opet ostao glup. naime, svi su me savetovali da je bolje da gorionik radi na manjoj snazi jer su ustede peleta veće. To pravilo sam i prihvatio. Grejem oko 150 m2. Potrošnja mi je prosečno po sezoni oko 4300kg. Uvek držim gorionik na snazi od oko 18kw i na automatskom radu ili kod nekih ma modularnom radu gde mi je najveća zadata kw 18 a najmanja 9kw. Prilikom prvog paljenja on uvek uključuje 18 kw a potom kod drugog, trćeg paljenja vrti od 12kw do 15kw, a ako se voda previše ishladi on opet uključuje 18 kw. I sve je to ok. u oktobru sam potrošio 400kg peleta u novembru 600kg, a u decembru oko 1000kg. Sada kad je ova temparatura oko bižića pala na -10do -15c potrošnja mi je otišla na 60kg po danu. Shvatio sam da ovakav način rada i ova snaga nije dovoljno jaka i gorionik praktično ceo dan radi ne bi li postigao zadatu temparaturu u kući od 22c. Sam modularni rad gde mi uključuje od 12 do 15 kw je na ovoj hladnoću nedevoljan da postugne temparaturu u kotlu ni 50 c pa tako ni u kući nemože da postigne 22c. Isključio sam modularni režim i ostavio snagu gorionika na 21kw. Potrošnja mi je juče bila 40-45kg na dan, dakle dobrih 20tak kg manje nego predhodnog dana sa manjom snagom gorionika. predpostavljam da kadbih digao snagu na recimo 30kw da bi potrošnja opet bila veća negona 21kw.
Moja predpostavka je da snagu kotla treba uskladiti sa spoljnom temparaturom. Ne znam da li sam u pravu, i to je razlog što ovajtekst pišem. Ako negde grešim molim da mi pojasnite kako bi bilo adekvatno naštelovati gorionik.
Inače koristim kotao trajnožareći tropromajni koji ima u sebi 120l vode, i gorionik ecopell i nemam mešne ventile. Temparatura vode u kotlu mi nikad nije dostigla više od 55c, jer se kuća zagreje na zadatu temperaturu i gorionik isključi. A kuća je solidno izolovana.
Takođe me interesuje vašemišljenje da li je potrošnja peleta veća ako je kuća 24 sata na režimu 22c temperature, ili ako posle 22h ostavim na recimo 19c a onda od 6h ponovo na 22c.
Hvala
U pravu ste: snagu gorionika, ako već nema "proper" modulaciju, menja se shodno vremenskim uslovima. Prosto, što niža spoljna temperatura, to je veća snaga potrebna. To što kotao nikad nije dostigao temperaturu veću od 55 stepeni nije dobro - ugradite četvorokraki ventil, postavite ciljanu temperaturu na bar 75: tad će 18 kW na ovom minusu da bude više nego dovoljno.
Pema potrošnji peleta cenim da vam je kuća zaista solidno izolovana, ne verujem da tokom noći spadne na ispod 19 stepeni. Ja bih tako podesio termostat: nije 22 stepena dobra temperatura za spavanje.
Marko hvala puno na savetima.
Podesiću tako pa ćemo videti.
A svakako planiram da radim izolaciju i menjam prozore,
tako bi trebalo biti dosta bolje.
Pozdrav