Da li je ova resetka zrela za zamenu zbog ovih naslaga?
Grejanje na pelet
Očistite je i nek služi dalje.
Mnogaja ljeta.
''BLeban
Pozdrav svima,
da li je neko možda imao problem sa topljenjem plamene cevi kod ferroli/bosh/lamborghini gorionika. Ovo je druga sezona prošle godine sve bilo OK. Zna li neko možda uzrok? ''
Mislim da ne bi trebalo nagadjati "verovatno'' ili "mislim" nije uradjeno id vatropotpornog inox-a. Promenuce vam novu izduvnu cev na gorioniku, ali cete imati isti problem i posle god ili dve ce se isto desiti. Ako vam je prosle godine sve bilo u redu i nije se iskrivila plamena cev (a da nije od vatropotpornog inox desilo bi se vec prve godine deformacija), a to se desilo druge sezone, pre mislim da je mozda do peleta ili stelovanja ventilatora, ili mozda kotao nije ociscen ili mozda nesto sasvim trece u pitanju....
@ jande-va
Da li mozete da nam date objasnjenje kakva je razlika izmedju "verovatno" ili "mislim" i te vase izjave "mozda" , "mozda" ili "mozda"
Dolazim do zakljucka da ste serviser nekog od tih gorionika a svi smo se ovde uverili o "strucnosti" istih. Izvinjavam se ako gresim.
Pa valjda treba neko vreme da neki materijal izgori.
Npr. moje gradale ako su losije, izgore za 1-2 sezonu u kaljevoj, a ako su bolji kvalitet, izdrze, 2,3 godine.
Ne znam kako pelet i nacin gorenja moze uticati na to. Valjda je sve tako podeseno, da izvlacis maksimalnu mogucu temperaturu iz peleta i da bude toplije od Sunca, a ne da obuzdavas pelet da tinja i da cuva kotao.
Odgovor za BLeban-a.
Imam vec drugu godinu za redom isti problem, progorevanja plamene cevi. Prosle godine zamenjena u garanciji ali ove godine ne znam da li cu uspeti da je zamenim, a koliko sam cuo od majstora ta plamena cev za pomenuti model kosta oko 30000 dinara. Razlika je jedino sto nije progorela na isto mesto kao i prosle godine. Sada je progolera po strani nekako, a zasto, pojma nemam. Inace prosle godine je bio pelet iz Usca (dobra kalorijska moc, ali mnogo,mnogo pepela) a ove godine koristim Progres koji se prodaje u Velikoj Plani ( sa kojim sam veoma veoma zadovoljan, jedini je problem mala kalorijska moc, inace sagoreva extra, ostavlja malo pepela.. itd.). Slike u prilogu.
Po recima majstora problem je u podesavanju kotla, koji je prepodesen te prve godine. Medjutim on ga je vratio na standardna podesavanja i opet se desilo isto ove godine. Da li je problem u materijalu od kog je napravljena plamena cev ne znam ( meni lici da je to problem, posto je logicno da se pravi od materijala koji trpe ogromne temperature), ili neceg drugog nemam pojma. Zanima me da li je moguce variti tu istu plamenu cev. Ako neko ima ideju neka javi. Izvinite na malo duzem tekstu.
Inace kotao se koristi 4 sezone.
jande-va
'El može fotografija vaše plamene cevi.
Evo slike gorionika o kom sam pisao. Malo je i pločica koja zaustavlja pelet prilikom padanja sagorela. Debljina lim je 3 mm.
talijani namjerno koriste 2mm inox za surlu plamenika,,kažem namjerno jer isti prodaju kao potrošnu robu koja se lako mijenja (digička posla) ali original treba da izdrži minimalno 5 godina korištenja u relativno normalnim uvjetima,dakle po kvaliteti peleta poštelani parametri za određene snage zatim ložište uljno/plinskog ili na drva kotla sa minimalnim mjestom za razvijanje plamena (zbog povratne vatre),ako u kratkom vremenu dođe do deformiranja surle plamenika jedno od ova dva uvjeta nije bio ispoštovan i to nema veze sa ne kvalitetom samog proizvoda več do nepravilnog korištenja
Материјал очигледно није добар , предпостављам да би прохром био бољи.Али овде је изгледа проблем у неправилном коришћењу.Мора да има довољно места да се пламен развије .Невиди се добро како изгледа унутрашњост дела где се пламен развије.Види се нека решетка .То би ваљда морало да буде све слободно.
Значи ако унутра има решетка која се користи приликом ложења дрва , онда мора да се извади када се ложи пелет.Иначе ја неби дао 30.000 дин за ту нову цевку .Пре би гледао варијанту да променим том приликом цео горионик са Екопел-ом.
Biće da je uzrok i jedno i drugo.
Gotovo sam siguran da nije Č4578 koji je vatrootporan na vazduhu do 1270 stepeni, već Č4580 koji lako trpi temperaturu preko 1000 stepeni, ali je "osetljiv" na temperature od 450 do 800 stepeni, Tako piše u opisu materijala. Pored razlike u vatrootpornosti, razlikuju se i po ceni: onaj drugi je više od tri puta jeftiniji od onog prvog. Žut plamen je cca 1000 stepeni, onaj blještavo žut (recimo) 1050, a po obodu vatrene cevi ne bude više od 600, što zbog udaljenosti jezgra plamena, što zbog vazduha koji gura ventilator i cev hladi.
Za progoretinu je nesumnjivo odgovoran i prejak ventilator zbog čega je plamen bio kratak i oštar, pa umesto da u potpunosti sagori tek na ustima plamene cevi, odnosno koji santimetar kasnije, on je to činio unutar tubusa plamenom usmerenim na gore. Može da bude i da je rešetka zapepeljena/začepljena, ona polovina prema otvoru cevi, što ako jeste slučaj, povećava brzinu vazduha kroz slobodne proreze i time plamen čini još oštrijim. Zbog toga je izgorela i ona tarabica na uvodniku, koju plamen u dobrom radu ne bi smeo ni da dotakne, osim tokom paljenja..Cenim da je uobičajena snaga oba gorionika "trojka".
Međutim, da je sve ovo napravljeno od "proper" čelika, onog Č4578, ovo se ne bi dogodilo.
Postovani
Bosch solid 2000 b set 27kw, u fazi RAD je do zadatih 70 stepeni, onda prelazi u fazu ODRZAVANJE - smanjuje ubacivanje i ventilator smanji na 20%, kada temp padne na 65 stepeni prelazi opet u fazu RAD i opet formira brutalan plamen i uz odlican plamen na displeju nakon nekoliko minuta pojavljuje se faza GASENJE, ventilator ide na 50%? Da li je normalno da pec sama ode u fazu gasenje? Ja bih ocekivao da prelazi iz faze RADA u fazu ODRZAVANJA i obratno, ali zasto odlazi u GASENJE? Da li mi neki od parametara ne valja? U instalaterskom meniju nasao sam "histerezis gasenja" - ponudjeno je od 0-10 i takodje postoji parametar "temp.razlika gasenja" - tu je isto ponudjeno da biram od 0-10. Da li i kako da izbegnem nezeljeno gasenje uredjaja? Tnx!
Zadajte tih 70 stepeni, a oba histerezisa stavite na 10. To znaci da ce gorionik iako na 70 ode na odrzavanje, imati lufta jos 10 stepeni da ode u plus. Isto tako na 60 ce da se ponovo upali, tj iz odrzavanja da krene da radi velikom snagom. Mislim da u tom slucaju nebi trebao da se ugasi kada krene drugi put da se zagreva. Ovo je samo moja pretpostavka, ja ne znam nista o tom gorioniku, samo sam napravio analogiju sa B Maxom koji pored ima i modulaciju, ali kao i vecina gorionika koja radi na velikoj snazi, po inerciji udje u gasenje jer ne moze na svaki stepen obaranja snage da se blagovremeno zaustavi na odredjenoj snazi. I kod B Maxa postoje ta dva histerezisa da nebi doslo do gasenja, s tim sto je gornji histerezis maksimalno 5 stepeni, a donji 10. Jedino elektronika na PltGrnku radi posao kako treba
Jasno Zmajdin, e sad da li prilikom menjanja uzeti originalni ( koji opet posle dve sezone može da zataji) ili napraviti od kvalitetnog materijala u nekoj radionici?
Ovako što još nisam video - da se tubis potklobuči i/ili progori: bilo je ispucalih/pokrivljenih rešetki, ali tubis ni jedared. Ako biste uslikali gorionik u radu - mislim na otvorena vrata i "škljoc" iz profila na snazi na kojoj gorionik uobičajeno radi, možda svi budemo pametniji.
U vašem slučaju, ja bih ovu cev "upeglao" - malo brener, malo čekić sa odgovarajućom kontrom iznutra, pa kad/ako progori, kao kod Saše, onda bih razmišlajo o zameni. Trie's 'iljada za tubus je neopavani bezobrazluk: mislim da može da se napravi za upola manje para i da se lepo zaradi. Možda probam.
Pokušao sam da snimim ali je nemoguće jer ne mogu da otvorim gornja vrata od ulazne cevi za pelet. Inače plamen je beo i dugačak. Našao sam u oglasima da je nova originalna cev 22000 din, dok u jednom slovenačkom oglasu cena je 67€ kao original, 82€ vatrootporan do 1000 C. Mene isto muči sumnja da je ispupčenje na cevi nastalo zbog toga što se više peleta raspoređivalo na tu stranu jer je stradala ona brana koja zaustavlja pelet kod slobodnog pada (slika 3.)
Evo pokušaja
Pa dobro, jeste malo pojači vetar, tako se bar čini.
To što je oštećenje na jednu stranu jeste zbog izgorele tarabice uvodniika, ama ja se pitam odkud to uopšte. Naročito me zbunjuje odrednica "original", "kao original", odnosno "vatrootporan do 1000 C", koji je skuplji od "kao original".
Sa druge strane, probna serija gorionika koje proizvodim - PltGrnk bila je napravljena od toplovaljamog lima koji nije vatrootporan, a evo već treću godinu svi rade u sreći i veselju: ništa progorelo nije, ali sam ipak uveo vatrootporni Č4578 za plamenu cev, rešetku i tarabicu uvodnika.
Po meni ostaje da sačekam da ova plamena cev izgori a onda da napravim drugu od cevi standarda Č4578, ako može da se nađe kod nas. Verovatno je krivac ova tarabica koja je puna korozije kao da.je.od drugog materijala u odnosu na cev. Da li se slažete? Ili neki drugi savet?
Pozdrav svim forumasima, nakon duzeg vremena citajuci o gorionicima i drugim majstorijama odlucih da i ja postanem clan ovog foruma i da se zahvalim pojedinim osobama krenuvsi od gospodina zmajdina pa nadalje koji su jako lepo obljasnjavali detalje grejanja na pelet i rad gorionika, nebih da davim puno samo mogu reci da sam nakon mesec i nesto dana postigao rezultate grejanja na pelet i izradom gorionika citajuci postove kolega, dosta prepravki je bilo ali se isplatilo, sa mojim kotlom viadrus u22 sa sedam clanaka postigo sam odlicne rezultate i po meni jako malu potrosnju peleta 1h 1kg peleta temperatura u kotlu ide od 58c do 60c a sobna temperatura je 22c do 23c sa zadatom temperaturom 55c... i da nedavim vise... jos jednom pohvale forumasima sto su mi svojim postovima olaksali resenje mog gorionika.
Wolf koji plamenik i kakav je u pitanju,kakva upravljačka jedinica i čega sve,vrijeme i način rada spomenutog plamenika,površina i izolacija grijanog objekta,budi konkretan sa argumentima,i moj karavan troši 5,4 litre i ja sam zadovoljan ,ali na otvorenoj cesti bez tereta u 6 brzini pri 120 km/h preko tempomata, uglavnom daleko je to od stvarne potrošnje u prosječnoj vožnji ,tako da iznesi konkretne podatke za spomenutu potrošnju u spomenutom kotlu,1kg peleta daje cca. 4,5 kW energije i okvirno 1 kubik prostora iziskuje 0,08kW,lako se izračuna potrošnja što kod da natko prića argumenti su bitni,hvala
Mbukal gorionik homemade upravljacka jedinica je naturela, povrsina koju zagrevam je oko 80 kvadrata, radijatori gusani, kotao viadrus u 22 sa sedam clanaka, stolarija drvena sa diht gumicama na svakom krilu, izolacija ne dovrsena, potrosnju koju sam naveo je kada je napolju temperatura oko 0 jer gorionik radi tek oko mesec i nesto dana, u kotlu sam odradeo pregrade iskoristivsi stare gusane radijatore gde sam seko clanke i redjao unutar kotla... da izgleda sasavo i ludo to stoji u neke stvari i ja sam nemogu poverovati jer nisam ocekivao tako nesto mozda je to lose ili dobro kako radi ali meni zadovoljava potrebe i uspeh onog sto sam postigo nisam neki strucnjak ko vi gospodine da se razumem u te mere i u te racunice ja to nesto iz moje glave odradeo i skupljajuci informacije citajuci o viadrusu i grejanju na pelet, prilozicu slike kako to izgleda ali zaista sasavo izgleda a radi po meni jako dobro... ima neki detalji koji nisam slikao pa cu se potruditi da to resim i da dopunim sa slikama. lep pozdrav.
http://prntscr.com/eke8fh
http://prntscr.com/eke9hd
http://prntscr.com/ekea1k
http://prntscr.com/ekeanp
http://prntscr.com/ekeb3l
http://prntscr.com/ekebhv
http://prntscr.com/ekebuq
http://prntscr.com/ekecb3
http://prntscr.com/ekecvk
zahvaljujem g.wolf na opširnijem opisu,baš me zanima vaša intervencija u ložištu kotla viadrus u22,fascinira me potrošnja od 1kg peleta što daje cca.4,5kW energije sa kojom vi uspijevate grijati 80 kvm neizolirani objekat temperaturom od 22*C~23*C pri vanjskoj temperaturi od 0*C, imam i ja u paralelu sa ferolijevim pelet setom gn1n04+sunp7 spojeni kotao viadrud u22d 6 rebara 35kW u rezervi na drva, sakupljam saznanja i iskustva da si i ja smanjim trenutnu potrošnju na spomenutom pelet setu koja za grijanje 180kvm neizoliranog objekta 24h/22,5*C pri vanjskoj temperatuti 0*C iznosi malo više od dvije vreče tj.cca.35kg, ali u radu raspona snaga od 8/11/14/17/20kW,vremenski plamenik u 24 sata radi pri 0*C cca.15sati u etapama prema zahtjevu temperature polaznog voda koja je 54*C a 9 sati ima pauziranje između tih etapa rada, po vašem iskustvu sa potrošnjom od 1kg/1h i da radi 24h potrošnja bi iznosila 24kg/24h, x 2 (duplo veča moja kvadratura) potrošnja na viadrusu bi mi iznosila 48kg/24h što bi bilo puno više nego sada na feroliju,
wolf 019, Na ovoj slici gdje je motor dozatora, kao da vidim i AC motor i motor od brisača. Jesam li dobro vidio i kako to radi ako je tako? Jačina plamena nije baš najbolja ili je senzor loše pozicioniran. Kod mene, razvijen plamen ima jačinu 189-191. Jeli to faza održavanja plamena pošto vidim da je plamen 0?
Malo bolje sam pogledao zumirane slike i skontao sam namjeru. Mislim da je uloženo mnogo nepotrebnog truda. Rad ventilatora sa procentom od 30% pokazuje da je ventilator prejak i da male promjene napona u mreži prave velike probleme. Možda se to ne primjeti u radu ali se primjeti na zidovima kotla ili u pepeljari. Moj ventilator na minimalnoj snazi radi sa 68% napona. Tvoja prednost je što pri čišćenju bukvalno oduva sve što mu se nađe na putu ali ja to nadoknađujem čišćenjem kompresorskim vazduhom
Zbog čega bi male promene napona u mreži pravile veće probleme ako je ventilator na 30 odsto, nego iste te promene ako je ventilator na 70?
Dali je npr. 5% protoka vazduha,zapreminski isto i kod ventilatora od 50 w i od ventilatora od 100 w ?
Naravno da nije isto, ali nije o tome reč, već kako male oscilacije napona u mreži prave potencijalno veliki problem pri malom broju obrtaja ventilatora, a pri velikom ne.
Mislim da sustina nesporazuma lezi u postu od wolf019. Na slici se vidi displej a na njemu odrzavanje snaga"0" i ventilator 30. Predpostavka je da je to snaga oko 5 kw. I kod mene je najniza snaga 5 kw. Ako uzmemo npr. da za tu snagu treba 10m3/h vazduha, ispada da je njegov max. kapacitet 33,3 m3/h. Tu istu kolcinu vazduha moj ventilator obezbjedjuje ali sa 70% kapaciteta. Max. Kapacitet je onda 14m3/h. Ako napon mreze ode u jednu ili drugu stranu 5% to znaci da ce njegov ventilator u gorionik ubaciti vise ili manje od podesenog, za 1,66m3 dok ce moj ventilator, pri istom odstupanju napona, ubaciti manje ili vise od podesenog za 0,7m3. E ja sam u tome vidio razliku izmedju slabijeg i jaceg ventilatora. Imao sam problema sa setanjem mreze i znam o cemu pricam. Takodje mi je ventilator sa 3 brzine i svasta sam eksperimentisao
Nije to baš tako linarno.
Nema tu šta da se misli hoće-neće, ima da mora k'o bela lala.
Dobra vatra - mir u kući, čist vazduh - duga ljubav.