Na snazi 3
Grejanje na pelet
Snaga 3 je više nego što kotao može da primi. Nije tih 140 stepeni mnogo, onih 180 već pomalo jeste. Koliki je grejani prostor, kakva izolacija?
Temperatura je mjerena na krivi koja je spojena na izlaz iz peci.
Grije se 100 kvadrata
Izolacija je 8 cm stiropor
Plastična stolarija
Temperatura je 23 stepena non stop
dobro vece dragi forumasi,
trebao bih malu pomoc,
napravio sam gorionik na pelet uskoro postavljam i slike.zanima me kako ste resili kontrolu (elektronika ili automatika)najradije bih kupio gotov proizvod jer sam sa elektronikom jako slab.svaki savet dobro dosao.da napomenem da su mi svi potrošači na 220v.na jednom sajtu za oglasavanje video sam elektronike proizvodnje nekog gospodina Milana jako lepo izgledaju da li se neko od Vas susreo sa tim elektronikama i kakva su Vam iskustva.
unapred zahvalan
Поздрав свима. Имам проблем последњих неколико дана, смањио сам параметре на СУН 12- ФЛЛ6, и сада ми се дешава да ми котао чади, на зидове котла се хвата чађ, запрља се котао јако брзо, а и чункови до оџака. Све сад сам све лепо очистио поново, и гледам шта да повећам, је л капирам да ваљда сагоревање није како треба, и кад отворим врата котла да видим пламен у току рада, дешава ми се да задими на тренутак, што се раније није дешавало никад. Појачао сам вентилатор да би као побољшао сагоревање, али онда беличасти пепео од пелета лети по котлу. Параметри тренутни: т7- 13 , т8- 56, т9-34, т10-58, т11-38. Зчани ради само на снази 1 и 2 . На мофулацији.
Видим да још увек нико не одговара, мало сам појачап вентилатор т10-70 и размишљам да повећам и на т8. Чини ми се да се ситуација поправља, да много мање чади. Не знам како ће се то одразити на снагу и на потрошњу.
Како да ти неко одговори кад није јасно из твог писања шта покушаваш да урадиш.Незна се које је било стање пре промена ових вредности.Мењао си времена за рад пужа и мењао брзине вентилатора.Па си добио лошије резултате него што си имао.Е сада си повећао Т10 на 70 а уствари то је стандардна вредност ( фабричко сетовање).Треба вратити стандардна фабричка подешавања па онда мењати поступно неки од параметара.Сво то подешавање је индивидуално и зависи од многих фактора.На пример квалитет пелета или квалитет димњака.
Ја мислим да сам довољно разумно написао и изнео оно што сам хтео. Ако неко не може да разуме о чему се ради може да постави питање, уколико је вољан да одговори. Наравно да је т10-70 фабричко сетовање, али сам ја смањио т9 са фабричких 40 на 38 и још ми је т7 13 уместо фабричких 12, па сам сматрао да треба смањити вентилатор на тој снази. Али изгледа да није одговарало. Свеједно мислим да је беспредметно разговарати о сетовању котла јер је то код свих различито. Ја сам хтео да питам шта ли може бити узрок појаве дима, али изгледа да сам открио да је то био смањен вентилатор, сада када сам га појачао видим да не чади толико. Свеједно морам звати неког да ми наштелује горионик према издувним гасовима како треба, него сам хтео да решим овај проблем пре него што тај неко дође, јер ми запрља и котао и чункове и димњак.
@nemanja191 Та електроника од тог Милана изгледа професионално и квалитетно али он не даје никакве податке техничке сем да има гаранцију.
Ако те баш интересује обрати се онима што су купили ту електронику па их испитај.На његовом налогу код купујем -продајем можеш да их пронађеш пошто су га оцењивали и сви позитивно.
sinoc sam razgovarao sa majstor Milanom odlucih se za njegovu najmanju elektroniku piccopell.elektronika ima regulaciju svega sto je meni potrebno,doziranje,razmak izmedju doziranja,trajanje paljenja.brzinu ventilatora-turbine (u radu i u potpali) gasenje,ulaz za termostat i rezim odrzavanja.u razgovoru mi je pricao o toj velikoj eletronici e to je vec umetnost.pitao sam ga da mi napise u email sve mogucnosti velike elektronike pa kad dobijem podelicu sa Vama.
Evo još jedna, koliko za razmišljanje: http://termis-gorionici.weebly.com/delovi-za-gorionike.html
Pozdrav svima..Pratim ovaj forum vec mesec dana i moram da priznam da sam stvarno mnoge stvari naucila i vidim da ima dosta iskusni ljudi od koih moze mnogo da se nauci pa sam resila da se i ja uclanim. Za pocetak htela sam da pitam ako mozete da mi date predlog za kotao koji bi grejao 260m2 kuce koja trenutno nije izolovana (mada je u planu u nekoj skorijoj buducnosti) sa PVC stolarijom. Kuca je na 2 etaze.Kotao bio bi smesten u kotlovnicu.
proracun za jacinu kotla dace vam majstori koji budu razvlacili grejanje,moje misljenje 40kw
Hvala Nemanja ali me izmedju ostalog zanima i proizvodjac
recite mi odakle ste,cuo sam za proizvodjaca iz Ratkova proizvodi kotlove i gorionike koji mogu da gore sve vrste peleta
Kepo AC35 bi bio izvrstan izbor.
Ako ste spremni da platite 300.000din.
Мене занима да ли има ко компетентан да ми објасни принцип рада погона за четворокраки мешни вентил ЕСБЕ, као овај што је на слици у прилогу и која му је намена. Јасно ми је како финкционише модел који командује мешним вентилом према унутрашњим условима. Елем, овај тип погона мешног вентила колико сам схватио из неких клипова уграђује се најчешће када постоји на другој страни пуфер и он регулише да температура воде у инсталацији буде увек уједначена, када почне да се хлади систем погон мало по мало отвара вентил и пушта топлу воду из пуфера, до тренутка док се вода у пуферу и инсталацији не изједначи када је скроз отворен, у међувремену котао поново загреје воду у пуферу и онда добијамо помоћу погона конфор без варијација опадања и раста температуре. Е сад уколико пуфер не постоји а постоји погон за мешни вентил он ће своју улогу вршити тако што ће отварати мешни вентил и уместо из пуфера красти топлину из котла како би одржао једнак ниво температуре у инсталацији. Обзиром да ја имам горионик на пелет и термоглаве на свим радијаторима које већ саме регулишу температуру у свакој просторији у зависности од потреба за топлотом онда се улога погона за мешни вентил губи. Јер су термоглаве те које краду топлину из инсталације колико им је потребно, дако да неких великих варијација у температури нема у просторијама. Да ли сам ја нешто изоставио или криво схватио или погон има још неку функцију желео би неко да ми објасни. Захвалан унапред. Поздрав
@fibi08
Ja mogu , iz mog iskustva , da preporucim TOBY 30 koji imam .Moram da kazem da je zaista odlican kotao sa rasponom snage od 9-34KW .Ovo je cetvrta sezona kako se grejem na njega i prezadovoljan sam.Za tvoju neizolovanu kucu on bi bio taman ali kad stavis izolaciju mozes ici slobodno broj manji 20-25 KW sto ce ti takodje mozda biti mnogo.
Ja trenutno grejem 240 kvm ( od 350 ) i drzim ga na snazi 3 ( od 5 ) sto je nesto oko 20-23 KW.Moja izolacija je osrednja oko 5cm stiropora i 20cm tervola u krovu.Ta snaga je bila dovoljna i proslog januara kada su bile ekstremno niske temperature.Ako procitas forum od pocetka videces kave probleme imaju ljudi zbog predimenzionisanog kotla.
@AleksandarVeliki
I za tebe je preporuka da procitas forum od pocetka to je objasnjeno i elaborirano vise puta proteklih godinu dve.
U grubom , to na slici je pogon ( aktuator ) za mesni ventil koji zajedno sa ventilom sluzi za kontrolu temperature polaznog voda,sto dalje omogucava da sam kotao radi na visim temperaturama a da prema sistemu ide niza temperatura . U praksi to znaci da ce ti kotao raditi npr na 80 stepeni a ka radijatorima ce ici koliko odredis ali obicno 40 ili 40+,sto zavisi od toplotnih gubitaka same kuce.Tu temp. polaznog voda odredjujes ti ili neka automatika po spoljnoj temperaturi.U zavisnosti od sistema , pogon ide na trokraki ventil ( kod sistema sa puferom )
ili na cetvorokraki ventil kod sistema bez pufera.U svakom slucaju korisna naprava koja u sadejstvu sa automatikom olaksava zivot .
Termomont izbacuje na tržište 2018. kotlove sa automatskim čišćenjem , zanimljivo će biti , za cenu ćemo još videti , i za rad naravno ...
@1.salee
Температуру полазног вода могу и ручно да наместим преко четворокраког вентила, интересује ме која је онда улога моторног погона? Не сумњам ја да је та тема била и раније, само немам ја месец дана времена да прочитам цео форум од почетка до краја.
Temperatura polaznog voda ne bi trebalo da bude ista kada je napolju +10 i kada je -10 .Da ne bi rucno to radio postoji sprava koja to radi umesto tebe i podesava temperaturu polaza prema spoljnoj temperaturi.Pored komfora donosi i neku ustedu u energentu.Naravno sistem ce raditi dobro i bez nje .Kako ko voli.
Termomont izbacuje na tržište 2018. kotlove sa automatskim čišćenjem , zanimljivo će biti , za cenu ćemo još videti , i za rad naravno ...
pa valjda i sad ima kotlove sa automatskim čišćenjem, ili ja neznam sta čisti
A šta čisti?
@salle
Ja se nekako bojim da mi ne bude Toby 30 mali. Cula sam da su kotlovi odlicni ali ipak.... ne bih da se zeznem pa kud cu onda. Mozes li mi reci koliko trosis peleta po grejnoj sezoni?
@AleksandarVeliki
Pozdrav svima na forumu! Pratim ovaj forum vec duze vremena ali do sad nisam imao postove jer nisam ekspert za grejanje vec samo priuceni korisnik koji dosta cita.
Zaintrigiralo me pitanje u vezi aktuatora za mesni ventil pa htedoh da i ja kazem nesto na tu temu.
Kada sam instaliao ESBE kontrolor CRA 111 (nisam siguran da li i ti imas taj ili ESBE ARA 600), prvo sam ga postavio da kontrolise temp.odlaznog voda. Medjutim onda sam ga podesio da regulise temp.povratnog voda kako bi mi stitio kotao od kondenzacije i drzao temp. na 60C.
U prvom primeru imao sam slucaj da prilikom paljenja ESBE kontrolor odmah otvori mesni ventil i sva toplota koja se stvara u kotlu prvo zagreva sobne radijatore pa tek na kraju i sam kotao. U ovom slucaju u kotao se vracala hladna ili mlaka voda. Na ovaj nacin mozete relativno brzo da zagrejete prostorije ali moje pitanje glasi "Sta je sa kotlom?". Vecina proizvodjaca kotlova preporucuje zastitu povrtanog voda na 60C a pretpostavljam da to ne govore bez razloga.
U drugom primeru kontrole povratnog voda, prilikom paljenja mesni ventil je zatvoren (jer se voda u sistemu tokom noci ohladila) ali je zato kotao ujutru na nekih 50 i kusur stepeni i brzo dostigne radnu temperaturu prilikom paljenja. Potom se mesni ventil polako otvara i propusta visak tople vode kako bi zadrzao tih 60C u povratnom vodu. U ovom slucaju imate sporije zagrevanje prostorija i radijatora, ali zato kotao ima konstantnu radnu temperaturu bez toplotnih oscilacija. Morao sam samo da podesim kotao da se pali ranije ujutru da bi prostorije bile tople kada ustanem i naravno da radi duze. Interesantno je to da se potrosnja peleta smanjila.
A mozda to i nije tako dobra ideja pa bih voleo da cujem i jos neko mislenije...
Ne znam da li gresim, ali mislim da kako bi grejanje bilo najefikasnije moraju da se kontrolisu 3 tacke u sistemu:
Prva radijatori - preko termo glava.
Druga mesni ventil - preko kontrolora.
Treca kotao - podesavanje temperature.
Mislim da podesavanje/regulisanje samo temperature u kotlu bez prethodne dve stavke ne vodi nicemu. Recimo postavite sobni termostat povezan sa kotlom, a nemate automatiku za m.ventil ili termoglave na radijatorima.
Ili imate sobni kontrolor za regulaciju mesnog ventila koji ga samo otvara ili zatvara, a temp. na kotlu ne menjate.
Oni najlenjiviji bi mogli da postave u dnevnoj sobi bezicni kontorol za kotao i jos jedan bezicni kontrolor za mesni ventil, ako bas ne vole da pesace do kotlarnice
Не сумњам ја да је та тема била и раније, само немам ја месец дана времена да прочитам цео форум од почетка до краја.
Ako te zaista interesuje ova tema, a iz tvog pitanja vidim da te baš interesuje, onda bih ti i ja kao i kolega 1.salee savetovao da ipak nađeš mesec dana vremena, a po potrebi i više, da pročitaš ne samo ovaj forum-temu, već i druge forume, a uz to i još ponešto.
Pozdrav!
@fibi08
Siguran sam u to da je takva snaga kotla dovoljna za tvoj prostor a mozda i prevelika za buduci izolovani prostor.Sto se moje potrosnje tice ja sigurno nisam primer za poredjenje jer kod mene je dosta specificna situacija .Ukratko kuca ja podeljena na sest zona od kojih se dve zone u suterenu ne greju .Ostatak od cetiri zone od po 60 kvm su dve u podnom a dve u radijatorskom jednocevnom grejanju.Svaka zona ima svoj termostat i pumpu i nezavisno se greje po zadatoj temperaturi.Svaka zona ima i svoju klimu koja radi nocom po jeftinoj tarifi tako da grejanje na pelet startuje tek kad se prostori ohlade od nocnog grejanja to jest kada temp u tim prostorima padne na ispod 21,5 stepeni.Tako da kotao cesto ne startuje pre podne.Sa takvim kombinovanim grejanjem struja , pelet potrosnja je zaista pristojna i krece se izmedju 3 i 4 palete po sezoni.Kuca juzno orjentisana sa velikim staklenim otvorima pa kad ima sunca ne treba grejanje.Ove sezone do sad otisla jedna paleta ,struju iskren da budem ne merim jar su i racuni pristojni.
Sistem je visoko automatizovan sve samo radi po spoljnoj temperaturi i zadatim temperaturama po zonama i moj posao je da nahranim kotao (staje 11 vreca pelete odjednom ) i ocistim.Kod ovakvih zima ( i dobrog peleta) autonomija je velika tako da kotao obilazim jednom u tri dana a punim i cistim 3 do 4 puta mesecno.
Pozdrav svima
Interesuje me šta znači parametar T 2 . čemu služi i šta se događa kad se isključi Ka d se opciono stavi na nulu, kod mene je 1.
Ono što sam primetio da se tokom rada plamen pojača i da skoro dođe do drugog zida kotla to traje oko minut dva a onda čujem da se parametri u elektornici menjaju ( kliktanje ) i intezitet plamena se smanji nekada ga čak i ne vidim. Takođe se kod punjena gorionika, nakon ubacivanja peleta intezit plamena smanji a varnice u mlazu idu do zadnjeg zida kotla.
Gorionik radi na režimu 3 (Snaga). Kotao je Centrometal 25 kW stari model. Koristim prepravljenje turbulatore $ komada, dva u zadnjoj a dva u srednjoj komori. Potrošnja po ovakvom vremenu je oko dva đaka dnevno a grejem oko 100 kvadrata. Imam termo glave i kad sam na poslu u otprilike polovini objekta je termoglava između dva i tri. Temperaturu kontrolišem sobnim termostatom danju je 22,5 a noću 20,
Dakle da ponovim; od same ugradnje mi je bio cudan plamen Mnogo je slab.Naidje na momente kada dosegne do zadnjeg zida u kotlu ali vecinom vremena je do pola (od vrata kotla pa do zadnjeg zida kotla) a ima i situacija kada jedva izlazi iz gorionika.Gledao sam neke snimke ferrolija na you-tube-u i primetio sam da tamo ljudima mnogo jace bije plamen tako da sam ubedjen da meni mnogo duze radi gorionik nego sto bi trebalo i da zbog toga trosi.
Zna li neko da me uputi kako da naštelujem kotao da intezitet plamena bude uvek isti ili bar približno isti. Šta bi se desilo da parametar T 2 stavim na nulu.
Takođe seam u dilemi koliko turbulatora treba da koristim i da li uopšte treba da ih koristim. Merim temperaturu dima i ona je oko 160 stepeni. Temperatura donjih kotlovskih vrata je oko 100 stepeni a gornjih oko 55. Da nisam možda preterao sa turbulatorima pa gorionik sam pojačava brzinu ventilatora?
Ovo mi je prva sezona grejanja na pelet pa imam mnogo dilema i pitanja. Dakle, još jednom vas molim da ako neko zna podeli samnom iskustvo kako da podesim da intezitet plamena bude uvek isti
Srdačan pozdrav još jednom
Braca
Na snazi pet?
Dobra vatra - mir u kući, čist vazduh - duga ljubav.