Imao sam isti problem, nakon sto mi nastao "magic smoke" u elektronici zbog grijaca koji se bukvalno rastopio. Izgorila 2 otpornika i triac. Zamjenim to i evo opet radi sve perfektno.
Grejanje na pelet
Evo sad nađoh ovaj video, izgleda da je to u pitanju...
Sve jedno, ako je neko imao ovakav slučaj, neka se javi da potvrdi. Hvala.
https://www.youtube.com/watch?v=zuUrzTNq0nA&ab_channel=PCtutorijali
Znaci, ovo ne bi bilo lose i preventivno uradit mozda svakih godinu-dvije dana? Cisto radi dugotrajnosti motora, da bi radio sto lakse i sto duze. Hvala za podijeljenu informaciju
Dali mozes da mi kazes,koji otpornici i triac su izgoreli?
Kod mene su pod oznakama R28 i R29 otpornici i T4 triac. Sumnjam i na OK4 optocoupler (non stop prisutan napon na grijacu). Naravno, ovo sve su oznake za toby20 model 2014 elektroniku, ne znam da li je ista kao i kod Vas.
Mislim da je ista,veceras kada dodjem sa posla cu da skinem i pogledam.Buni me malo to oko grejaca,kotao radi normalno samo imam problem sa sobnim termostatom.Kako mogu da znam,dali grejac radi non-stop?Hvala vam puno
Ja sam grijac ispitivao multimetrom, tj napon na grijacu i non stop je prisutan, a mislim da ne bi trebalo da bude (nemojte me tu drzati za rijec, nisam 100% siguran)... Nadam se da cete rijesiti problem i naravno da opet ponovim, to je bio problem kod mene, ne mora znaciti da ce biti i kod Vas isto.
Pozdrav za sve.
Prije nekih mjesec dana sam ugradio pec na pelet Thermoflux 14kw, kuca mi je nekih 65 kvadrata, uzeo sam Thermoflux jer sam cuo da su pouzdane, iako je 14 kw previse za moju kvadraturu.. ali rekoh ajde..
E sad, imam problem postizanja temperature u kotlu.. naime podesio sam sinoc temperaturu na 70 C i posle 8 sati neprekidnog rada pec je jedva nabila do 66.. cirkulaciona pumpa pocinje da pusta vodu na 50 C, znam jer sam cuo da žubori dok nije bilo izraceno.
Do tih 50 C pec nabije lako, znaci za nekih 30-40 minuta sa potpuno hladnog dodje do 50, onda do 58 C jos za nekih sat i po.. e dalje za svaki stepen gore treba po skoro 2 sata, a nekad ne moze dalje od 61-2.
Drug mi rece da je mozda do peleta, ali nisam siguran.. ima prljavstine, ostane u posudi, ali je bukov pelet.
Negdje sam procitao da je neki covjek imao slican problem koji je rijesio time sto je podesio da cirkulaciona ne pusta vodu iz kotla dok se ne zagrije 60 C.
E sad, da li da pokusam to ili neko ima neki drugi prijedlog?
Da napomenem da imam samo 3 radijatora po 2 metra i jedne merdevine.. znaci ne moze biti da mi je sistem preveliki pa ne moze da zagrije.
Koliko peleta potroši peć za tih 8 sati rada?
Potrosi 15kg za 7 sati rada, znaci treba mi 50 kg za 24h, sto je ludilo.. s obzirom na relativno mali sistem i cijenu peleta.
Pelet je suv kao barut, puž ubacuje na svake 2 sekunde.. plamen je veliki, grije kroz staklo u fulu.
Evo sad trenutno je na 63 C, bio je nakratko na 64 C pa je vratio za stepen.. a vec 7 sati radi..
Drugar je imao sličan problem.
Kotao je bio limitiran do 3.snage.
Kada mu je serviser prebacio da može da radi punim kapacitetom (Snage 1-5) rešio je problem.
Udara brate kod mene 5/5, tj podeseno je da ide do 5, kamin sam automatski šalta kako mu odgovara..
Strasno mi ide na zivce ovo grijanje, znaci pec cu da izbacim i da ubacim alfu na drva i ugalj, pelet 250 evra pa na vise.. jos kad dovuce, dovuce smece od peleta i jos naplati i dovoz i ono preko tone sto ima, a jesmo gamad od naroda.. ne mrze nas dzaba svi.
Strasno mi ide na zivce ovo grijanje, znaci pec cu da izbacim i da ubacim alfu na drva i ugalj, pelet 250 evra pa na vise.. jos kad dovuce, dovuce smece od peleta i jos naplati i dovoz i ono preko tone sto ima, a jesmo gamad od naroda.. ne mrze nas dzaba svi.
Najjeftinije je na struju trenutno grejanje! Impulsni kotao, ne potrošiš više od 100-120 evra dodatno struje, nema čišćenja, buke, uvek topla grejna tela, nema standby i ostale režime kada su hladna grejna tela...
Sta je impulsni kotao?
Sta je impulsni kotao?
Ja imam u stanu (do duše radio je dok je bilo etažno grejanje koje je zamenjeno centralnim pa sada bezveze samo stoji) 3x1,5KW Impulsni kotao na struju. Kotao radi tako što upališ 1, 2 ili 3 grejača i, recimo, 10 sec radi, 20 sec ne radi grejač(i). To je impulsni rad. Kada dostigne po termostatu željenu temperaturu onda se isključi potpuno. Ja nikada nisam više od 2 grejača angažovao za 68 m2 a niko nije grejao stanove oko mene, bez izolacije zgrada.
kuca 200m2
PVC stolatija
Stiripor 8cm
Plafon izolovan
Grejna tela predeminzionisana za oko 20% (nikakva automatika nije postavljena)
2 bojlera od 120L vezana za grejanje
kuca sa 1 spratom
16 prostorija sa grejnim telima
Trenutno se greje na ugalj i drva preko kotla starog preko 30 godina Radijator Zrenjanin
Plan je da se ostavi ovaj kotao, samnji broj glidova sa 11 na 5-7 (trenutna snaga mu je 50kw) kao pomocni i da se doda primarni kotao.
Sta bi bio vas predlog? TOBY, KEPO, Centomatal, radijator ing.. vidim da vecinom se preporucuje manji kotao od inace potrebnog znaci do 25kw bih isao.
Da li bi ubacivali bafer?
Samo termostat ili i termoglave?
Bimasa + pelet ili samo pelet ?
frrka, centrometal peltec 18 lambda i sa vanjskim osjetnikom, spojen preko hs na razdjelnik 1/3 (krug grijanja+2 kruga ptv), krug grijanja sa regulacijom polazne t. (može i acc30/40) + termoglave za regulaciju t. po sobama, termostat za korekciju može i ne mora (može služiti i samo za informaciju t. u prostoriji), dobivaš samoćisteće ložište, samoćisteće dimovodne kanale, regulacija rada sagorijevanja korigirana lambda sondom, rad u pametnoj modulaciji prema temperaturi, ponovna potpala plamena u pokušaju neuspjeha od prve-3 puta, autonomija sa peletom cca.6~12 dana, autonomija sa sklanjanjem nastalog pepela 15~25 dana, po želji mogućnost nadogradnje wifi kontrole, po potrebi mogućnost nadogradnje 2 i više krugova grijanja (ne računajući krug ptv), ako tražiš potpunu komociju sa dugom autonomijom onda Centrometal PelTec18 lambda, za sve ostale kombinacije sa manjom komocijom i autonomijom naravno i manjom cijenom sve drugo što si naveo
4000e za 18kw kotao nije malo, da li u pordjenju sa drugim kotlovima opradava tu cenu i kako tolika razlika? (deblji lim,bolji celik, manja potrosnja, veca iskoriscenost...)
Sta je HS ? PTV?
"nadogradnje 2 i više krugova grijanja" to je sve vezano za taj kotao ili sa nekim ventilima?
Ako nadokupiš i proširenje pelet spremnika onda kod PelTec18 lambda ne trebaš baš zbog ničega zalaziti u kotlovnicu minimalno 15 dana, ili 2 puta mjesečno posjetiti kotao da bi napunio spremnik peletima i ispraznio ladicu sa pepelom, a uz karakteristike da je kotao samočisteči uz kontrolu gorenja preko lambda sonde kao i mogučnost samopotpale više puta u slučaju neuspješnog prvog starta te radu u modulaciji prema temperaturi uz mogučnost i rada u vremenskim unaprijed isprogramiranim intervalima ima i vrlo veliku iskoristivost, ni jedan drugi od spomenutih ne pruža te mogučnosti u automiji i komociji u radu, želiš beskompromisni pelet kotao a to i košta,ili tražiš neke kompromise, ja grijem slični objekat sa PelTec18 lambda kao što je vaš, prije njega sam se godinama grijao na pelet plamenik na prerađenom plinskouljnom kotlu uz dobru iskoristivost i svakakve kompromise koje je takva kombinacija imala a nema bitne razlike od bilo kojeg poluautomatskog kotla koji nije potpuno/ful automstski kao PelTec18 lambda i njemu slični
Ti MIC i RAMA imaju duplo manje Wati nego sto pise na njima. Takodje su ima punjaci slabi pa treba danima dok ne napune akumulator. Takodje i uradjeni su kao da su deca nogama sklapala.
Evo mene opet. pisala sam pre nekih dva meseca, problem sa toby 20, davao je signal da nema goriva. Koliko god da zvuči smešno, problem sam rešila tako što sam okrenula utikač. E, ali onda je počeo da se javlja drugi problem. Javlja se signal "alarm pad pritiska". To mi se dešavalo ranijih godina na samom kraju grejne sezone, kad sam povezivala sa mogućnošću da na to ima uticaj spoljni pritisak i temperatura i, eventualno malo zaprljan dimljak. Međutim , ovo je sad svakodnevno, prilikom svakog uključenja, kad dostigne sve parametre, kad ode u modulaciju, jednog momenta samo izbaci alarm pad pritiska. Dimljak je očišćen, kotao očišćen, pomagajte, šta može da bude problem!? Inače, primetila sam da je temperatura izlaznih gasova mnogo niža nego što je to bilo ranije. Temperatura je ranije znala da ide i do 160 stepeni. Sad je max 110 na najvećoj snazi. I definitivno je pepeo krupniji, tamnije boje, čini mi se da sagorevanje nije kao pre. Pelet koji sam koristila kad je čitav ovaj cirkus sa kotlom počeo je Bočljevački, onaj prima, za izvoz, njega sam imala prošle godine,pa je nešto ostalo i ove. Trenutno imam ruski, iz uvoza, A+ klasa, čist bukov, nema prljavštine, nema u piksli šljake...Nemam pojma šta da radim, dajte mi ideju!
Da nije alarm zbog nedovoljnog pritiska vode u sistemu? Treba da je bar 1.5bar.
Pritisak vode je dobar, nema to veze sa pritiskom u lozistu.
Danas sam iskljucila kontrolu pritiska i kontrolu termostata peleta (p09 i p10). Sad neće moći da ga izbaci alarm pad pritiska. No, međutim, sad
ga je opet izbacio alarm Alfa nema goriva! :(
Poz svima. Novi sam ovdje i htio sam vas pitati za par savjeta vezanih za grijanje na drva odnosno pelete. Trenutno se grijem na drva, jedna pec/kamin, Alfa Plam. Kuca mi je velicine oko cca 110-120 kvadrata. Po sezoni grojanja trosim max 10 metara drva (cak i manje, zavisi koliko dugo se lozi). Kucu sam prije par godina prosirivao i renovirao. Na izolaciji nisam stedio nego sam zelio da bude sto bolje izolirano, sto se vidi po potrosnji drva. Izvana imam 8 cm stiropora, a iznutra su svi vanjski zidovi izolirani sa po 5 cm staklene vune. Svi stropovi su spusteni i takodjer izolirani sa po 5 cm vune i folijom. Sigurno cete se svi cuditi kakqv proble ja imam. Problem je sto ne mogu regulirati toplinu pa mi bude prevruce u kuci. Najvise me zanima dal itko zna mozda otprilike koliko bih peleta trebao za jednu sezonu grijanja? Ili kako bih mogao otprilike mogao izracunati? U biti svi savjeti i komentari su dobrodosli.
Sto se tiče izolacije mogao si malo i jace , ali si po meni napravio i jednu grešku postavljanjem izolacije iznutra na spoljnim zidovima . Izgubio si akumulacijonu sposobnost zidova. Jer dok grejes zidovi se ugreju i posle kada ne lozis oni isijavaju toplotu. Tako da ja ne vidim svrhu postavljanja izolacije i sa unutrasnje strane . Bolje da ste samo spolja stavili 12-15 cm.
Pritisak vode je dobar, nema to veze sa pritiskom u lozistu.
Danas sam iskljucila kontrolu pritiska i kontrolu termostata peleta (p09 i p10). Sad neće moći da ga izbaci alarm pad pritiska. No, međutim, sad
ga je opet izbacio alarm Alfa nema goriva! :(
Probaj očisti crevo presostata. Imao sam kamin na pelet i kad to crevo uvuče malo prašine, izbacuje ili alarm ili uopšte ne radi motor puža.
Imam Centometal PelTek 36 kW i spremnik 1000L. Problem je u tome što kad završi grijanje na temp. 78 °C ide u gašenje, temp i dalje raste i posle izvjesnog vremena oko pola sata dođe do 91 stepen C. Zašto se ovo dešava? Mogu li spuštiti ovu razliku?
Grejanje na struju je dobro gde je struja stabilna i ne nestaje cesto.Ima mnogo mesta kao kod mene,gde svaki 3-4 dana nestaje struje po 4 sata,pa i viseZato je kotao na cvrsta goriva zakon.Sam odredjujes koliko ces naloziti i kolika ce temperatura biti u prostorijama.Jesta da na 4 sata treba da se lozi i pepeo da se iznosi,ali ne smeta mi kada nestane struja.ne treba mi ni pretvarac,jer je moj kotao u podrumu i kada nestane struje sama topla voda cirkulise,a ne dize temperaturu ukotlu.Sad ko ima kotao u niveleti radijatora,mora imati pretvarac zbog pumpe.To opet mislim za one gde cesto nestaje struje.Tesko je danas doci do idealnog grejanja,a da ne kosta,ili da se malo ne pomucis.
Pokušaj da podesiš dodavanje pelta tako što ćeš smanjiti kolilinu doziranja peleta i istovremeno smanjiti period doziranja ako ikako možeš.
ne znam da li si me razumeo ali npr ako ti je sada da na svakih 30 sekundi dozira 2 sekunde podesi da na svakih 15 sekundi dozira 1 sekund. U zbiru to je isto što se tiče potrošnje. MOžda će zahtevati i smanjenje ventilatora da ne bi došđao u situaciju da sa postojećom brzinom ventilatora sagori sav pelet i da se ugasi...a možda i ne zahteva...probaj pa ćeš videti. Normalno, pre ovih pokušaja zapiši podešavanja koja su trenutno da bi mogao da ih vratiš ako moj savet nije dao rezultat.
Pozz
Šta je, po vama, preporuka za sistem grejanja kod gradnje potpuno nove "energetsko efikasne" kuće? U osnovi 120m2 plus krov (koliko može da se upotrebno izvuče, nekih 80m2) sa kombinacijom podnog grejanja. Koji tip kotla i jačina, šta još od delova sistema? Biće i kotlarnica projektovana u okviru kuće. Pitam okvirno, znam da ne može do detalja ali neke smernice mora da postoje.
Hvala.
@jopopo, Pa treba da bude neki energetski efikasan sistem, sad koji ima raznih viđenja i pristupa. NAjveći je problem uskladiti želje i budžet.
Energetski je najefikasnije koristiti geotermalnu toplotnu pumpu i to je i dugoročno najrentabilnije ali je i najveća inicijalna investicija.
Sve druge kombinacije su manje efikasne i eksploataciono skuplje ali i jeftinije u startu.
Inače iz 120m2 bruto u osnovi bi sa solidnom izolacijom moglo da ostane možda i preko 90m2 korisnog prostora plus potkrovlje, ali to prilično zavisi od odabira kombinacije građevinskog materijala za zidove.
Posedujem kotao toby12 i imam problem sa sobnim termostatom.Kada u meniju P07 prebacim sa 0 na 2,da kotlom upravlja termostat,kotao odmah ide u modulaciju,cekanje,gasenje.Nije bitno koja je temperatura i dali je termostat povezan ili ne,cim prebacim p07 sa 0 na 1(pali-gasi pumpu)ili na 2(pali-gasi kotao)on nakon raspaljivanja,stabilizacije plamena,odmah ide u modulaciju.Svaka pomoc je dobro dosla,hvala unapred