Jugordana ako bi mogla slika novog sistema i tog mešnog ...a ako su gasovi na p5 na toliko recimo da je prihvatljivo al kako se smanjuje snaga valjalo bi i temperatura , a što se temperature vode tiče tako je i kod mene , za 1-1,5° hladnija od one što ide u radijatore al to smo ustanovili da je možda zbog termo glava na radijatorima i prigušenosti sistema.
Grejanje na pelet
Možda se loše vidi, pa da dodam objašnjenje. Iz kotla ide horizontalna cev, pa ulazi u ventil, znak je na ventilu polulopta. Desno se odvaja cev kojom voda ide prema pumpi u radijatorski krug, oznaka na ventilu trougao. Vertikalno odozgo u ventil ulazi cev povratne vode iz sistema, oznaka na ventilu je krug. Konačno, na levom kraku je cev koja ide u kotao i vraća vodu iz sistema, kvadrat je nacrtan na tom delu. Zbog postojanja drugog kotla i dimnjače morao je ventil da bude zaokrenut za 90 stepeni , tj kotlovska voda ne ulazi sa leve strane, od kotla, nego odozdo. Temperature gasova jesu nešto niže pri manjim snagama, logično, ali sve opet daleko više nego što sam pročitala na forumu. Pretpostavljam da su temperature izduvnih gasova, koje su visoke i razlog kondenzacije na dimljaku. I cirkusa koji mi je to napravilo u kući.
@jugordana poslao sam vam PP
Kolika treba da bude temperatura dimnih gasova MIN - MAX po režimima (P1 - P5) ?
Boree, evo da dodam još neku sliku. Slika 2 je kako je sad mešni ventil, a slika 3 kako je bio do juče .
@Jugordana
Eto,nadam se da nije bilo problem,dali sada krene cirkulacija svaki put kad krene pumpa? Kod mene krene svaki put od kako sam namestio ovako i ja mesni drzim od 1 do 1.5 otvorenosti i u radijatore ide 40 do 50 stepeni voda znaci samo mic po mic u tom delu puno znaci,nadam se da ce i kod vas raditi besprekorno i probajte da se igrate sa brzinom pumpe...
Posle 3 meseca grejanja i potrošene 2,5t, evo postaviću kako izgleda unutrašnjost kotla. Verovatno neki zaključak može da se izvuče na osnovu izgleda zidova kotla. Očekujem komentare. A priložiću i kako izgleda procurenje dimnjaka.
@jugordana
Ako niste do sada cistili zidove kotla onda to odmah uradite. Takodje pretpostavljam da niste redovno tresli turbulatore, a cija zaprljanost pepelom i garezi utice na povecanje temp.izduvnih gasova i smanjenje ucinka kotla. Evo na pr. upravo sam temeljno ocistio moj toby30 kotao, sa pooooduzim tresenjem turbulatora, i za rezultat temp.izduvnih gasova je odmah opala i do 20 stepeni na vecim snagama. Dakle, predlazem makar jednom u 15 dana da temeljno ocistite zidove kotla i posebno turbulatore (otvaranjem onih drugih vrata i intezivnim pokretanjem rucnog otprasivaca pepela). Malo prljav posao, ali neophodan u nedostatku kvalitetnog peleta na nasem trzistu i ako zelite bolju iskoristenost kotla. Boja zidova kotla bi trebala vise da vuce na sivkastu jos bolje bijelu, ali nikako crnu sa garezi, a sto upucuje na lose sagorijevanje.
@Jugordana ja bi vam savetovao da obmotate dimnjak staklenom vunom gde god je to moguce i u kotlarnici i na tavanu skroz do crepa da ga sto bolje "ususkate" to bi trebalo da smanji kondenz dimnjaka i niste mi odgovorili ima li poboljsanja na mesnom ventilu zakretanjem leptira u mesnom od 90' ?
ironmaiden:
Zidove kotla nisam čistila, turbulatori su tretirani. U stvari, te aktivnosti oko kotla meni završava radnik, ja kad dođem kući sa posla, kotao je već uveliko u radu, a uveče, kad zagasim, bude mi kasno da čekam da se ohladi. No, sutra ću očigledno morati da ga zagasim i sve to da odradim.
rastislav:
Nemoguće je da dimnjak obmotam staklenom vunom, dimnjak je u zidu, bio je zapušen, odžačar mi je bio juče. I definitivno od tog dimnjaka nema leba. Očigledno ću morati dimnjaču, tj kotao da priključim na drugi dimnjak, koji je većeg preseka, a koji se nalazi pored ovog ...Rekla bih da je zaokretanjem mešaonog ventila postignut efekat, u kući je toplo, ja, doduše već dva dana ulazim u kuću na kratko, sutra ću tek imati vremena da provedem neko vreme u kotlarnici, pa ću tek onda moći sa sigurnošću da izvedem zaključak.
Zapušen dimnjak ... eto rešenja za dimne gasove , kad budete priključili na nov dimnjak jovo na novo štelovanja jer će kotao prodisati , polako , biće to sve ok
@rastislav : Vi ste imali promene kad ste okrenuli ?
Da,kod mene je bila slicna situacija kao kod jugordane,zbog nemogucnosti izvedbe cevi da bude povezano kao na upustvu koji se dobija sa mes.ventilom bilo je postavljeno kao na skici B ali posle sam zakrenuo kao na skici A i sada mi cirkulacija vode krene svaki put kad se ukljuci pumpa (gledano na termometrima koji su postavljeni na svaki krak) a pre toga kad se pumpa ukljucila radijatorski krug je bio mrtav (termometri su mirovali) dok nisam bar malo prodrmao mesni ili i ako se pokrenulo to je bilo posle pola sata i vise... to je zato sto je mesni postavljen po upustvu a cevi su na pogresnim mestima!
Poštovanje,
Obzirom da mi je postojeći kotao (Central 23) posle skoro 25 godina udarničkog rada počeo da curi u situaciji sam da moram razmišljati o nabavci novog. Molio bih vas da mi neko odgovori i pomogne u izboru kotla snage do 25KW.
Ja sam gledao i upoređivao ali mi treba savet iskusnih servisera/korisnika šta bi bilo svrsishodno uzeti obzirom da grejem nešto manje od 140m2 površine koja je dobro izolovana. Po onome što sam pročitao i video moj izbor bi bio jedan od sledećih: Megal 25KW + B-max Home gorionik ili Ferroli SFL3 + Ferroli 7 gorionik. Ukoliko imate nekih drugih predloga rado ću ih prihvatiti.
Isto tako me interesuje koja je dobit ukoliko se odlučim na kupovinu kotla koji je samo na pelet.
Pozdrav.
Veća iskorištenost tj malo manja potrošnja , manje mesta zauzima ...za 140m2 ti je 20kW u vr glave , i pod šešir da ti ode
Na kontrolnoj ploči kotla Toby 12 postoje 2 kontakta za povezivanje eksternog termostata. Ako bi se priključio neki sobni termostat, kako reaguje kotao pri postizanju temperature prostorije zadate termostatom (gašenjem kotla, smanjenjem snage, modulacijom) ?
Pozdrav.
Novi sam clan na ovom forumu ali imam problem koji ste i Vi imali pa bi Vas zamolio oko pomoci. Imam stan od oko 70 m2 i trenutno se grejem na etazni kotao Centrometal Eko cet 23 ali bih hteo da predjem na pelet. E, tu vec nastaje problem koji kotao da se uzme. Koliko vidim na nasem trzistu su najzastupljeniji Alfa Commo od 21 kw (sto je za mene isuvise jak kotao) i MBS Termo pelet od 12 kw i 18 kw a vidim da postoji i Kepo kotao od 12 kw i 20 kw. Zanima me da li imate iskustva sa nekim od ovih kotlova. Unapred hvala.
Zdravo svima nov sam na forumu.Imam kotao Helios Banovici, 48kw kupljen pre 23 god.i interesuje me ugradnja gorionika na pelet, da li je izvodljivo i koji gorionik? Pozdrav
Ja bi pre postavio pitanje jel vredi nadogradnja gorionikom , star je to kotao ...
Po mom misljenju, sto da ne. I ako kotao procuri posle X vremena gorionik uvek moze da prebaci na novi kotao. Uvek ima alternativu cvrstog goriva i slicno.
Sto se tice gorionika, Ferroli/Bosch/Fer P12 ili Elmec B max Essential
Evo malo zezancije sa GoPro kamerom, u pitanju je iImelapse snimak rada Biodom kotla.
Fotografisano je na svake dve sekunde pa je onda napravljen video gde jedan sekund video materijala sacinjava 24 fotografije.
Na centrometalu 20-35 kw zadnjih mjesec-dva nece sama da se upali/ugasi na zadane tajmere. To se otprilike desava jednom sedmicno ali ne u isti dan. Provjerio sam program i tajmeri su uredno namjesteni da se pali svaki dan u 07h ujutru, a gasi u 21h, medjutim to cesto puta izostane pa moram rucno da je palim/gasim.Dali je neko imao slican problem i kako je rjesio, resetovao sam pec ali opet se isto desava, hvala unaprijed pozzz...
helios
Po mom misljenju, sto da ne. I ako kotao procuri posle X vremena gorionik uvek moze da prebaci na novi kotao. Uvek ima alternativu cvrstog goriva i slicno.
Sto se tice gorionika, Ferroli/Bosch/Fer P12 ili Elmec B max Essential
Da li mora baš P12 ili može i P7 gorionik?
Pozdrav
.
Postovani,
Imam dva kotla. Jedan je ABC supereco sa tri rebra 26kw(2004.godiste) i kotao Nemacke proizvodnje na loz ulje, liveni (star preko 30.godina). Hocu da nabavim gorionik na pelet. Interesuje me na koji kotao bi bilo bolje ugraditi gorionik. S tim sto ovaj liveni na loz ulje ima iskotiscenje od 98% kada je radio na loz ulje i svidja mi se sto je odlivak.
Moj brat ima isto ABC classic kotao i nabacio je njihov gorionik. Dve sezone ga koristi i prezadovoljan je.
Ima li ko iskustva sa ABC gorionikom? Koliko sam video jako je prost i jednostavan, pristupacan displej, dovoljno vidan, isti kao kod termis-a. Samo nisam siguran oko svih mogucnosti koje ima ABC gorionik. Cenu koju su mi ponudili je 122.000din s tim sto vrata moram da menjam i traze 4.800 din, plus kos ili da pravim ili da kupim njihov 300l cirka 26.000 din !?
Sabrati znate i sami ??
Inace grejem dve etaze 90 m2 + 40 m2, super izolovana kuca. Na cvrsto gorivo se trenutno grejem i poredjenja radi, zadnje lozenje uradim u 19h i do sutradan u 11h ne lozim, temperatura od 24-25C do sutradan u 11h padne na 20-21C
POMOC
HVALA
Napravio sam ovaj gorionik sa mojim manjim modifikacijama, navešću modifikacije, i koštao me oko 700e komplet, bez modifikacija bi kostao oko 750e. Tako da nije neka usteda, ali znanje koje sam stekao praveci ga ne moze nikakav novac da kupi. Potrudicu se da na forumu podelim moja iskustva. Gorionik koristim ovu sezonu od pocetka, krenuo sam lozenjem 21.10.2014.godine i do sada sam potrosio oko 150 dzakova peleta ( 7 vrsta ). Kuca je solidne izolacije, potrebno je samo jos na tavanu da postavim stirodur, ali je ponestalo finansija pa je to ostalo za neku bolju priliku. Jako sam zadovoljan gorionikom i njegovim mogućnostima. Moze da isporuci do 50kW snage za taj novac kod nas nema gorionik tih performansi. Da jos podelim moje modifikacije (kad budem nasao vremena slikacu realno stanje gorionika):
1. turbinu sam napravio od sušača za ruke, tačnije od motora
2. za transporter sam koristio motor brisača sa keca.
srdačan pozdrav forumašima
P.S.: ako ima neko pitanja slobodno neka me kontaktira i na forumu (na ovoj temi) i na PP.
3will
kako si dosao do 700 e
to pitam jer sam i ja napravio gorionik ali me kostao dosta manje
jel ovo onaj bugarski što prodaju nacrte i elektroniku za njega?
Poštovani!
Na plameniku feroli sun p7 na rešetci mi se skuplja dosta šljake, tako da je triba čistiti svaki dan.
Probao sam mijenjati pelet od različitih proizvođača ali ista stvar, stoga molim kakav dobar savjet što da učinim da se to riješi
@alek.petro
na žalost tako sam prošao sa suma sumare na kraju. Ubio me inox i secenje laserom, sve ostalo je pesma.
@peca
Nije Bugarski, projektant je Slovenac, a ja jesam koristio i koristim i dalje Bugarsku elektroniku, koja je daleko bolja od domaće, a skuplja od Bugarske gotovo duplo. Koristi se i Češka, bolja i od Bugarske, moja preporuka, ako se neko jos usudi da pravi.
@Yzf
pelet koji koristis ima visak vlage od propisane, ili ima vise mekog drveta od norme. Obično je ono prvo, u Srbiji ćeš jako teško naći dobar pelet. Poslednji koji sad koristim pelet je od proizvodjaca YUPELLET, ali vreće za izvoz na njima pise DI FAGGIO. Za sad sa njim nema ni šljake, ni pojave tamnijeg pepela, dobra i potrošnja, i dosad nisam naleteo na punije dzakovesa manje prasine. Nadam se da sam pomogao iole.
Dobro veče forumašima!
Evo mene posle dužeg vremena, opet. Četvorokraki ventil sam ugradila, posle tri prepravke na sistemu, mnogo nerviranja i solidno mnogo para. Primetila sam da, kada ventil postavim u položaju, otprilike 2/5, pumpa radi, temperatura vode iz kotla bude i preko 70 stepeni, ali ventil ne propušta vodu u sistem. Vidim da temperatura na povratnom vodu iz ventila u kotao, dakle ona koja bi po logici trebala da bude mešana od povratne vode iz sistema - radijatorskog i deo , dakle veći deo polazne iz kotla (znači to bi trebala da bude toplija voda od one koja oplazi ka radijatorima) - ta voda je za neki stepen hladnija od one koja ide u radijatore. I nemam pojma šta se to u stvari dešava. Kad odvrnem mešajući ventil u desno, dakle kad ga otvorim, lepo se čuje kako voda krene u instalaciju! Nikako ne mogu da podesim da temperatura vode prema radijatorima bude oko 55 stepeni. Potrošnja je 1,5 do 2 džaka dnevno...grejanje se uključuje ujutru u 6i radi do pola 8, i popodne u 13, do 22. Temperatura u sobi je podešena na 22.
E, pre nekoliko dana sam definitivno pukla kad sam primetila da je dimljak procureo. Očigledno je da je u pitanju kondenzacija. I sad nemam pojma šta da radim. Dimljak je zidan, nekada davno je korišćen, valjda za kotao na čvrsto gorivo, ne sećam se tačno. Dimenzije su neki standard, verovatno 16x16, zidan je ciglom. Pored njega se nalazi drugi dimljak, koji je naknadno zidan, negde osamdesetih godina, zidan je iz segmenata, koliki je tačno prečnik, nisam sigurna, 18 ili 20. Pada mi napamet da tu izbušim otvor i priključim kotao na taj drugi dimljak. Ne znam kako bi veći otvor uticao na proces gorenja. Oba dimljaka su iste visine, negde 7-8m,
Da napomenem da nisam uspela da smanjim temperaturu gasova, koja je na P5 i do 160 stepeni. Sutra treba da sa majstorom izbušim otvore na piksli za pelet, na toby 20, one koje fabričkom greškom nisu izbušene. Svakako posle tog bušenja treba ponovo štelovati parametre. Mada očigledno nisam uspela da ih naštelujem ni do sad
Eto, pa molila bih za pomoć...baš sam odzimovala u podrumu ove godine.
Pozdrav