I mora da bude iznad ravni krova, a u zavisnosti od udaljenosti susednog objekta, visina dimnjaka se koriguje i u odnosu na njega, ako treba.
Grejanje na pelet
Ne znam šta još reći...
Dimnjak dalji od 3m od sljemena je niži od visine krova i to je OK kao što je to na slici.
http://www.samsvojmajstor.com/portal/sites/default/files/dimnjak_4.jpg
Ali to nije zbog Zakona (koji ne postoji) već zbog toga što niži dimnjak u zavetrini ne vuče dobro i pravi kotlu problem.
Visina dimnjaka neće rešiti problem dima koji pada na dole kad je veći vazdušni pritisak. Možda da je duplo viši što je već nemoguće.
Inače, prijateljica stanuje u 5-to spratnici na 3. spratu (skoro u centru NS) i komšijin dimnjak joj je udaljen 3m od terase a inače na granici komšijinog placa gde je prizemna kuća. Svi su potpisali peticiju da komšija pređe na toplanu pa kad nije hteo tužili ga. I izgubili sud jer ne postoji uredba koja reguliše to za kotlove snage manje od 50KW (ako se dobro sećam). Ima tome bar 5 godina i eno komšija im dimi i dan danas. Čekaju da neko otkupi taj plac i nazida zgradu pa će se tako rešiti problema.
Niko meni ne može da naredi čime ću se grejati.
Komšija je tužio Ideju jer je izbacila 6 klima na fasadu prema njemu. On ima 2m ogradu od cigle, ali su klime na 6m visine i gde god da je u dvorištu, klime zuje da poludiš. Tužio ih, došao veštak izmerio buku i kaže da je u granicama dozvoljenog. I tačka. To što poludi od zujanja, što ne može da otvori prozor ni leti ni zimi - nema veze. Buka u dvorištu je u Zakonskim granicama. A da ne spominjem ko bi tu kuću sada kupio i pošto?
Pozdrav Drugari,jedno pitanje,trebam ovih dana da ugradim gorionik za pelet na kotao pa sam ovde na forumu procitao da je veoma pozeljno ugraditi i sobni termostat (cetvorokraki ven imam)radi ustede goriva i itd.Sad me zanima jel mozete da mi preporucite neki sobni termostat ali da naglasim da on mora da bude sto prostiji,ne zanimaju me opcije programiranja unapred da je digitalni itd nego ako postoji neki bukvalno na tockic kao kod TA peci.Ja cesto nisam kod kuce putujem a majka mi je starija zena pa bi to za nju bilo komplikovano da se bakce,nego ako postoji neki termostat sto ona moze kad ujutru ustane da pomeri tockic npr na 23c a kad padne vece vrati ga na 16,17c...........
Jel moze ovako nesto da se postavi
Hvala
Hvala na savetu. Pokusacu za koji dan da skinem kotao na loz ulje, napravicu par slika pa se cujemo za misljenje. Sto se tice pravljenja paleta, prijateljski savet, ne pokusavaj ja sam pravio celu liniju sam sa prijateljem koji ima radnju, metalostrugar, sve sljaka odlicno ali,,,... Problem je u piljevini i njenoj pripremi. Zakljucak mog pokusaja je: cist pelet ne postoji, mislim na pelet od tvrdog drveta, raznim stvarima se proizvodjaci sluze, ne bih ulazio dalje u tu temu. Pozdrav
Evo jos malo detalja o gorioniku, za kucnu izradu.
ovo što si ti postavio su tehnički podaci nekog_tamo_gorionika. za gorionik kućne izrade ne možeš ovako paušalno da iznosiš snage grejanja u kW i napone napajanja a bogami ni potrošnju jer se uglavnom pravi od onoga što ti je pri ruci, pa tu bude samo ventilator od 120W a možda i neki od auta na 12V... + pogon puža... + snaga grejača za potpalu a i on može od nekog dizela... sve je relativno.
@gile
ovo je vezano za gorionik ciji sam poprecni presek vec okacio
@gile960
to su podaci po projektu, ko pravi po projektu dobija te rezultate, i nije tamo neki gorionik vec po projektu pravljen gorionik, veoma fleksibilan u odnosu na dobro poznate marke na nasem trzistu koje su krute i strogo precizirane, pa na najmanju promenu u vrednostima od kalorija peleta, do napona u nasoj famoznoj elektricnoj mrezi pravi probleme. samo za poznavaoce rada gorionika kacim crteze 2 vrste resetke, shodno potrebnoj snazi gorionika. Lamelna resetka je za vece snage, a ravna za manju snagu.
poverovao sam ti i na prvi odgovor, ali... koliko sam ja shvatio ti si napravio taj gorionik, dao mu nešto svoje, a ovo je forum "sam svoj majstor" pa u skladu sa tim očekujem i slike i podatke i iskustva, koje si i obećao u postu u kojem si predstavio taj fabrički gorionik: "Potrudicu se da na forumu podelim moja iskustva." znači čekam ovo: "kad budem nasao vremena slikacu realno stanje gorionika".
samo to, bez ljutnje.
Pozdrav svima! Treba mi pomoć. Na putu sam, kuci mi radi pelet gorionik (ne mogu sada da se setim dali je bosch ili ferroli ali mislim da je to dovoljno slicno). Evo u cemu je problem, sinoć je zaglavio pelet u crevu od spremnika i dok sam objasnio majci kako da ga odglavi i resetuje, nesto se desilo, odnosno verovatno je nestoo pogrešno pritisnula i sada na displeju piše OFF. Ja sada ne mogu da nadjem rešenje na netu, pa vas molim ako neko ima jednostavno rešenje koje bi mogaoo da objasnim starici od 70 i kusur godina da mi pomogne. Da se žena ne smrzava do petka dok ja ne dodjem da vidim o čemu se radi. Hvala unapred i srdačan pozdrav!
Trebalo bi da bude dva pritiska na dugme "M".
Tačno tako! Hvala Zmajdine, majka je spašena!
Evo par slika,kao sto sam napisao. Ovo je homemade gorionik, a za GILE960 je FABRIČKI, nemoj da se uvredis Gile. Na prvoj slici je motor od kojeg sam napravio turbinu, mada je suvise jak ali je precizan u smislu odgovora na impulse elektronike. Resetke sam okacio na proslom postu ali se izgleda ne vide u .pdf formatu, pa ih evo ponavljam. na drugoj slici je kontaktor kojem diriguje elektronika ON-OFF, koristio sam ga jer elektronika imaizlaze od 220V a meni je potrebno 12V za motor transportera. Skoro sam to izbacio pa sam bez kontaktora, nabavio trafo i grecov spoj i direktno sve vezao na elektroniku. Na trecoj slici se takodje vidi i komadni deo elektronike, preko kojeg se unose parametri. Na cetvrtoj slici je obican termostat od bojlera i sluzi za detektovanje povratnog plamena, odnosno naglog porasta temperature u dovodnoj cevi za pelet. A na poslednjoj slici je automatika, zasticena plastikom od prasine i zbog nijednog drugog razloga, ona moze da stoji u oplati gorionika koju nisam uopste pravio, jer me ne zanima estetika vec funkcija. U pocetku sam imao velikih problema sa transporterom, glavljenje peleta, povratni plamen mi je palio fleksi crevo, pa sam na kraju odlucio da ga okrenem. Da podignem rezervoar i okrenem transporter da ne podize, vec da gura pelet i na taj nacin dozira kolicinu potrebnu za sagorevanje. Prva sezona pa ima i decijih bolesti naravno.
P.S.: Na ovog svog FRANKENSTAJNA (kako neko naziva ljudski trud da napravi nesto) sam veoma ponosan.
samo zli jezici mogu da kažu da je nečijih ruku delo "frankenštajn". i treba da budeš ponosan na svoj rad ako radi tačno ono što si zamislio a po tvom pisanju zaključujem da radi, i to dobro. moje delo, predstavljeno na ovom forumu hronološki, je nazvano "skalamerija". ali ta skalamerija se ne gasi već treći mesec i besprekorno radi 24 sata dnevno, 7 dana u nedelji, greje za svih 10 hiljada dinara za ovu sezonu i takođe je imalo dečjih bolesti koje su u hodu izlečene.
bravo, 3will, to se zove ssm varijanta, i da... naravno da nisam uvređen, naprotiv, drago mi je, vrlo.
Pozdrav svima,
citao sam dosta postova ali i dalje imam dilemu.
Grejem se na pelet, imam kotao termomont 23KW, TKKU3 i njihov gorionik termec. Ukupna grejna povrsina je 60 kvadrata. stan je na prvom spratu u sendvicu između dva neuseljena i nedovrsena stana. Sa podne strane oko 30 kvadrata je pod zemljom, druga polovina je stambeni prostor u sivoj fazi. Sa plafonske strane se nalaze dve stambene jedinice od po 30 kvadrata od kojih je jedna useljena. Ta useljena strana je u istoj ravni sa delom pod zemljom. Cela zgrada je izolovana sa 5 cm stiroporom, deo podne povrsine, koji je stan u sivoj fazi, je plafonski izolovan. Na celom stanu je petokomorna PVC stolarija.
Grejem 24h, sobni digitalni termostat (AURATON) je podesen na 22,25 stepeni. Kotlovska temperatura je od 47 do 55 stepeni u zavisnosti od spoljasnje temaperature. Nalegajuci termostat je na 35 stepeni.
Pitanje:
Poceo sam da grejem oko 10.og oktobra, do danas sam potrosio oko 2.7 tona peleta, poslednjih dana spremnik od 120 kg se isprazni za 4 dana.
Da li je to u granicama normale s obzirom na sveukupnu konfiguraciju?
Hvala.
Jeste, pošto grejete 24/7
Jeste, pošto grejete 24/7
Generalno grejem 24/7 zato što imam utisak da je potrošnja tako manja, tj potreban je kraci vremenski period da se voda u sistemu zagreje nego kada npr ne grejem nocu...
Da li imate nekave predloge za eventualne ustede? Npr sistemska podesavanje gorionika, smanjenje temperature nocu itd itd...?
Četvorokraki ventil!
Četvorokraki ventil!
Hvala.
da li on može da se montira na oba sistema tj na jednocevni i dvocevni?
Kolike su % uštede?
On se montira kod peći , tamo je uvek bar dve cevi.
Ne vidim razlog zašto ne bi moglo.
al mi nije jasno jel TKKU ili TKK3 ona kombinacuja TKKU3 nema kolko vidim
Dobar dan svima,
Želim da se posavetujem sa vama jer ne znam kako bih rešio problem. Imam kotao toby 20 već dve godine, radio je sasvim normalno ali u poslednje vreme bio je poprilično lenj i nije postizavao zadatu temperaturu od 60 ili 65 stepeni. Nemam 4-kraki mešni ventil. Promenio sam podešavanja po uputstvuna strani 12 koje je postavio boree i sada mnogo bolje radi, ali ne znam kako da pročitam parametre ventilatora jer je kod mene stara slovenačka centrala i imam samo dvocifrene brojeve. Bude poprilčno više pepela u pepeljari i kao da zadržava oblik peleta, nije onako usitnjen.
Koristim pelet Zelena Drina.
Pozdrav svima!
Može li neko da prokomentariše ove parametre koji su postavljeni od strane ovlašćenog servisera Termomonta prilikom puštanja u rad.
snaga --- puž uklj --- puž isklj --- ventilator
1 --------- 0,9 -------- 4,0 -------- 192
2 --------- 1,3 -------- 4,3 -------- 204
3 --------- 1,7 -------- 4,0 -------- 216
4 --------- 2,1 -------- 3,7 -------- 228
5 --------- 2,6 -------- 3,7 -------- 240
Pozdrav!
Niste opisali bar malo objekat , kvadratuu , izolaciju ...
Na snazi 1 bi povećao na 1,1 jer je 0,9 jako kratko vreme ubacivanja a pauzu smanjio na recimo 3,8 , ovako će biti malo jači u snazi 1 al ako je puno može se povećati pauza , a ventilator na snazi 5 je definitivno malo prejak , kako vidim po 12 podeoka su stavili da se pojačava , probao bi sa 195 , 197 , 202 , 210 , 215 Jel brunda kotao na p5 ? Kod mene je trenutno kao na slici i zadovoljan sam , do sad sam potrošio 2,5t peleta na 144m2 sa 5 cm izolacije , kotao radi u proseku radnim danom oko 9 h a vikendom oko 11 h , u kući nikad isod 19° noću.
ventilator mi je trenutno na malo jačim brzinama zbog lošeg peleta : 208 , 212 , 218 , 226 , 238 , temperatura izduvnih gasova oko 145° u p5 do 125° u p1
Kuća je u nizu, sendvič zid napred i nazad, sa strane se imamo kuće izmedju je blok + 5 cm stiropor.
Kuća je u osnovi 8x12, dole imamo garažu gde stoji kotao i taj deo se ne greje, ostatak grejemo plus sprat što je negde oko 120 kvadrata trenutno jer je isključen radijator u jednoj sobi gore. Radijatori su aluminijumski i imamo termo glave svuda. 9 radijatora + dva sušača po kupatilima.
Nemam 4-kraki mešni ventil i temperaturu podešavam na termo glavama. Možete li da mi objasnite priču u vezi sa brzinom ventilatora.
Hvala unapred i pozdrav!
Ako ima komadića nesagorelog peleta preporučujem da i Vi (u suštini svi bi trebali) stavite obruč kao na slici , po postavljanju više nema da iskače iz posude i sagoreće redovno , meni je ventilator sad na malo većim obrtajima jer imam pelet koji ostavlja mnogo šljake pa da ga izduva , mada ne pomaže toliko je loš ...Na tom displeju se može pratiti temperatura izduvnih gasova ?
Koliko vidim Vama bi bio dovoljan i toby 12 , ova 20 se verovatno muči malo , preporučujem ugradnju 4-krakog mešnog i postavljanje temp. u kotlu na 75° i barem jedan radijator mora da bude prohodan tj otvoren uvek zbog pumpe .
Sve je to preporuka ljudi koji su procenjivali potrebnu toplotnu snagu, tako da smo mi ma kraju uzeli Toby 20. Sve u svemu, biće oko 160 kvadrata na dve etaže kada se puste svi radijatori. 4-kraki ću ugraditi u svakom slučaju. Temeratura izduvnih gasova je oko 145 u snazi 5 i oko 133 u snazi 2. Broj obrataja ventilatora na staroj centrali podešavam tako što broj na displeyu pomnožim sa 60, pošto je to verovatno logika 3,2x60=192 (ovo sam ja sam skontao, ne znam da li je to logika) i mogu da ga menjam samo sa razlikom 6 stepeni.
Možete li da mi odgovorite na još neka pitanja.
Da li je potrebno menjati parametre u zavisnosti od spoljne temperature ili trenutno samo smanjivati temperaturu vode u kotlu jer bi sa 75 prokuvali po sobama?
Da li je bolje imati jedan period grejanja u toku dana konstantno ili dva sa razmakom od tri sata u najtoplijem delu dana? Neka preporuka po tom pitanju, kako je ko Vas.
Od kog materijala je obruč koji se stavlja preko posude za sagorevanje?
Hvala na svim korisnim odgovorima i veliki pozdrav!
Kod mene je namešteno 3 intervala ujutru, popodne i uveče. Na 75c sam mislio kad bude postavljen mešni ventil. Materijal obruča je običan lim debljine 2mm i širine max 4cm, inače prečnik je 19cm, tako bude odprilike u sredini po obimu, znači treba vam parče od 19x3,14 tj 60cm dužine što košta od prilike 50din. Parametre ne bi trebalo menjati u odnosu na spoljnu temperaturu, trebalo bi naštelovati da bude nekako na sredini, npr kod mene kad je toplije onda brže dođe u modulaciju i tu lakše održava tj dok se ne pregreje i isključi, a kad je hladnije napolju onda se vrti u početku oko 72-3 c dok se ne zagreje. Te temperature gasova su prihvatljive al u p1 ne bi trebalo da bude iznad 110 c max.
@allx
treba saznati kakva je ruza vetrova u vasem kraju, koji i kakvi vetrovi duvaju, da li vazduh cirkulise izmedju tih kuca, to su dovoljne cinjenice za dimnjak. A to sto je schiedel izmislio rupu na saksiji je marketinski trik - glupost. dimnjak nema veze da li je vislji, nizi, u kaskadama, pod kosinom, sve gluposti, vazna mu je prohodnost i izolacija. kondenz i smola se stvaraju zbog temperaturne razlike. najvaznije za dimnjak sute dve prethodno navedene stvari:
1. PROHODNOST
2. IZOLACIJA
Ako su ta dva uslova ispunjena prirodom stvari da topao vazduh uvek ide u visinu dovodi do zakljucka da su nevazne stvari visina, sleme, ...