sniko22 hvala na korisnim informacijama i savetima, iz svega mogu da zakljucim da imamo vrlo slicna iskustva sa kotlom, mislim na periode lozenja i autonomiju, sa tom razlikom sto koliko sam shvatio ti zbog dobrog dimnjaka nemas potrebe uopste da dzaras. Sto se tice autonomije kod mene pec nakon potpaljivanja kada stvori sloj zara i preko njega sipam malo ispod vrha nasipnog okna, temperaturu drzi na zadatoj vrednosti nekih 7, 8 sati u zavisnosti od toga sta sam sve stavio unutra. Autonomija varira u zavisnosti od toga da li je pec potpuno ociscena pre punjenja ili je samo dopunjena pa razdzarana, u drugom slucaju posle 5 sati, okvirno potrebno je prodzarati kako bi kiseonik dosao do novog ogreva. Tvoja autonomija u smislu drzanja zadate temperature verovatno je povecana i zbog same snage kotla koji je sa 5 clanaka.
Ovo sa turbulatorima cu da isprobavam drugom prilikom, sada ispitujem neke druge stvari pa ne bih da ukrstam vise novina, kako bi imao realnu sliku rezultata, a i moram da zavrsim moj dzarac.
viadrus u24
Montirao sam mehanizam, samo jos da podlozim.
Ovo tvoje baš interesantno izgleda. Još kada bi mogao da baciš na YouTube neki video da vidimo kako to u stvari funkcioniše kad ima pepela. To bi bila prava stvar.
Koliko sam te shvatio i ti si zadovoljan sa periodima loženja. Kod mene je to duže, verovatno zato što mi je kotao veći. Moj Viadrus ima 6 članaka i 69 l vode u njemu.
Nemoj zaboraviti da turbulator koji već imaš pomeriš, jer me interesuje da li ćeš primetiti razliku. Pločice ne moraš stavljati, ali probaj samo tulburator.To ti je minut posla
Evo tek sada zavrsih sa zavarivanjima pa sam zalozio po prvi put sa ovim cudom. Nesto mi se sporo raspaljuje mislim da je zbog vazdusnog pritiska. Ovo je prvo lozenje, snimicu sve samo sto nikad nisam uploodovaona youtube pa nisam siguran da ce to iciglatko, ali snaci cu se nekako. Ideja je ne da to bude neki mocni dzarac vec da kada mu dodam motor i automatiku periodicno prodzara i omoguci permanentan dotok vazduha i pospesi sagorevanje.
Radi lepo sve dok se izmedju zuba resetke i siljka ne zaglavi neki grumen. Problem je u tome sto se siljci ne krecu samo gore dole vec prave delimicnu kruznu putanju. To sam namerno tako namestio i sada vidim da sam pogresio. Pokusacu to da resim brzo. Inace lepo radi, rastrese sav sitan pepeo tako da pada sa komadicima zara u pepeljaru. Jedino se plasim da se zubi ne deformisu i naprave mi problem, ali se nadam da nece. Videcu kako ce se ovako ponasati pa javljam.
Oki, samo napred i srećno sa tim čudom. Najvažnije je da ne odustaneš. Pa ni braća Rajt nisu odmah iz prve poleteli, trebalo je tu mnogo truda
Doradio sam mehanizam i za sada obecava, ali otom potom. Poslusao sam savet koji se tice turbulatora i premestio ga tik ispod zvona a pre toga je bio jedan segment nize. Istovremeno sam ocistio komoru od one fine garezi koja je znak daobrog sagorevanja. Tek sam nalozio i deluje mi ok.
Čime bih mogao očistiti sve naslage smole u kotlu, da ložište bude skroz čisto, kao kad sam kupio ovaj kotao ili barem približno? Ima li neko posebno sredstvo za to, ili može i naftom da se isprska i skine? Ne znam da li pranje kotla vodom bi nešto oštetilo? Od prošle godine se nakupilo i nikako da je se otarasim.
Te naslage su kreozit i ko zna sta jos, cisti se hemijski , mehanicki i spaljivanjem brenerom, ali bi to po preporuci jednog privatnika cija je firma radila kod mene na poslu ciscenje kotlova trebalo da uradi profesionalac kod ovog kotla. Ako spaljujes brenerom pumpa bi trebalo da radi. Od hemikalija imas u etazu rusex ali neznam koliko je efikasan, a imas i garvan koji sam ja ubacio u ovaj kotao i nisam primetio neki efekat. Moje iskustvo vezano za smolu koja se slivala niz spoljasnje obloge kotla koji sam tako zaamazan kupio, je da sam istu prilicno uspesno skinuo nitro razredjivacem. Neznam kakav je za debele naslage iznutra. Ako bilo sta palis pazi na dimnjak i kontrolisi cugove.
Sto se tice plocice koju sam prebacio po preporuci sniko22 mislim da mi kotao bolje radi ali jos nisam siguran posto nisam imao vremena da ga detaljno pratim. Cini mi se da bolje vuce i da je sagorevanje bolje.
Evo snimaka dzaranja. Nisu idealni posto se dzaranje obavlja sa obe ruke pa mi je bilo malo nezgodno da drzim telefon i da dzaram. Ima tu mesta za jos usavrsavanja ali otom potom.
Leva poluga pokrece makaze koje idu gore dole i na kojima su postavljeni siljci kao cesljevi. Siljci se srednjom polugom najpre usmere ka napred kako bi prosli kroz resetku kotla, zatim se lovom polugom sve to izdigne i onda se moze rastresati gore dole ili napred nazad. Tesko je opisati verujjem da nista nisam objasnio.
http://www.flickr.com/photos/90236427@N02/8201120962/in/photostream/
http://www.flickr.com/photos/90236427@N02/8199910701/in/photostream/
Svaka čast @nikolajev! Ja da sam na tvom mestu, ja bih ovaj patent prvo zaštitio. Nemoj da se neko obogati na tvojoj ideji, a da ti nemaš nikakve koristi od toga
Upravo se spremam da mu metem prvi sloj zastite, antikorozivne al nisam siguran dali ce to biti dovoljno.
Neka se bogate ”Mene ako se sete za Dan bezbednosti, neka se sete, a ako se ne sete, nikome ništa; to je bila moja dužnost!!”
ha ha ha ha
Izveštavaj sa dešava sa turbulatorom, nemoj da zaboraviš
Што се тиче турбулатора, пећ дефинитивно боље вуче и боље сагорева али ми се чини да брже исисава огрев. Такође сам приметио да у малој пепељари има више оне фине чађи што би требало да је знак боље промаје котла. Механизам сам извадио пошто остали укућани нису спремни да прођу обуку за коришћење, а ја како би га заштитио од прегрубог и вандалског коришћења извадих га из фуруне. Ускоро ћу да чистим другу комору па можда нешто искомбинујем.
Спојеве чункова сам задихтовао специјалном смесом и мислим да је то баш дало ефекте. Специјална маса састоји се од брашна и воде замешаних на брзака а арматура је новина поцепана на траку која се натопи том масом и гурне где треба. За сада је ок а ако се запали јавићу.
Evo od nedelje najavljuju prva zahlađenja, moguće i sneg. Vreme je da grejanje krene punom parom. Ovo do sada je bilo samo mučenje
Taman lepo da testiramo potrošnju i u hladnim danima. Do sada sam i dalje jednom dnevno ložio. Naravno mešajući ventil, poboljšana izolacija kuće, sve to ima uticaja na potrošnju ogreva. Ako je izolacija kuće loša, prozori zvižde na sve strane, nema te pećke koja će biti ekonomična. I dalje prezadovoljan kotlom Viadrus U24... uglja ima još o ho ho
Pratim šta pišeš nikolajev, vidim ima dosta promena kod tebe he he he
Evo posle male pauze da nešto napišem. Mislim da sam podbacio kada je procena potrebne količine ogreva u pitanju, do sada sam potrošio 15 džakova od oko 50 kg uglja, bez drveta ali uz povremeno doziranje strugotine i ugljene prašine. Kao što sam prethodno napisao kupio sam 5 tona djurdjevika. Peć radi ok. ali mislim da pločicu treba vratiti na srednji izmenjivač pošto imam utisak da peć mnogo izvlači kroz dimnjak. Potrošnja je naravno porasla sa padom temperature, ali o tome ću pisati nakon malo dužeg perioda korišćenja u minusu. Napunjena do vrha čistim ugljem, peć drži zadatu temperaturu npr 70 stepeni nekih 5 sati plafon, a zatim mora malo da se prodzara, ili da se ostavi da radi na nižoj temperaturi od oko 50 stepeni još sigurno 3 sata. Tih 50 stepeni je u principu dovoljno za 21-22 stepena u kući, ali pošto ja imam penzionere na donjem spratu, to ne zadovoljava a i nije dobro za samu peć. Mislim da mi je potrošnja sada kada peć radi u fulu na -2,3,5stepeni c oko 40 tak kilograma uglja, ali nisam u potpunosti siguran. Kada ugalj ubacujem po slojevima, znači sloj uglja pa malo strugotine, lomljenog briketa, pa zaspem ugljenom prašinom, pa opet tako do vrha, onda se malo priguši i radi dosta dugo ali se mora češće prodžaravati ili pustiti da gori slabijim intenzitetom (to je dobro preko dana kada se može silaziti i igrati se). Čist briket izuzetnog kvaliteta sam probao i ne valja ništa. Naime odlično gori i može nasut do vrha a to je nekih 15 kila okvirno da izdrži 4-5 sati čini mi se na oko 0 stepeni, pepeo je čist i ima ga jako malo, ali smola se cedi na sve strane, baš kao što je sniko22 napisao. Kombinacija ovih briketa u manjoj količini sa ugljem po slojevima redjanih i iscepanih na salame prolazi, čak mislim da daje i dobre rezultate pošto poboljšava sagorevanje uglja.
Utisak je da je za ovu peć da bi bio miran 10-12 sati a da pri tom radi u fulu, što znači da kada postigne temp. pa spusti klapnu, pa kada je opet podigne krene ponovo bez gušenja da radi, potreban jako kaloričan ugalj koji ima mnogo manje otpada od ovih koji se kod nas mogu naći. Pišem ovo zato što sam primetio da i kada se ne uguši odnosno kada pepeo pada fino, zbog velike količine uglja u nasipnom oknu i velike količine pepela koji se proizvede, pepeljara nije dovoljna da prihvati količinu pepela koju proizvede ugalj iz punog okna. Tako da svakako mora da se prazni makar pepeljara odnosno mora da se silazi do peći. Cenim da je situacija sa Banovićima u najboljem slučaju ista.
Sve u svemu nije loše ali moglo bi biti i bolje. Mislim da ovaj kotao nije idealno rešenje za prosečnog Srpskog korisnika, samo zato što je prilično zahtevan što se tiče ogreva, a kako kod nas razni monopoli diktiraju cene ogreva, nije dobro biti vezan samo za ugalj i to onaj iz kategorije skupljih ugljeva. Ali ukoliko se ima alternativa onda je ok. Ja imam i stari kotao koji je u stvari skoro nov a koji je u sobi i i dalje je u funkciji, pa ako ostanem bez uglja negde tokom februara naložiću njega briketima.
sniko22 kakva je tebi potrošnja, koliko uglja još imaš, a mogao bi da napišeš koliko si ga prethodne zime potrošio (i za koliki period, pošto imaš i gas kao alternativu, pa uračunaj i to), piši kakva je sada situacija. Koliko često prazniš pepeljaru isl. kako bi imali realnu sliku o kotlu.
Ništa od eksperimenata o kojima smo pričali?
Kod mene je situacija zadovoljavajuća. Ja grejem oko 200 kvadrati i to bez prestanka. Znači 24 časa u fulu. Imam malo bebče (sada već 3 meseca napunilo), pa moram da grejem i ne sme mi kuča biti hladna. U ovim hladnim danima držim temperaturu na kotlu 70 stepeni. U kući mi je 23-24 stepena. Temperatura unutra mi ne pada ispod 22.
Do sada sam potrošio, pa sigurno 2 tone "banovića". Sa prvom potpalom sam krenuo 29. oktobra, al grejna sezona kod mene je počela zvanično 1. novembra. Od tada samo ložim ugalj i drvo. Pre toga je grejanje išlo na gas.
Pepela naravno ima, ali jednom-dva puta na dan pražnjenje pepeljare mi nije problem. Desi se i po tri pepeljare odjednom da izbacim, kada peć potpuno čistim i potpaljujem od nule. Takav je "banović", al to nije do pećke već do uglja. Džaranja skoro i da nemam, a peć sada drži sigurno 8 sati zadatu temperaturu. To je sada u ovim hladnim danima kada je temp. otišla ispod nule. Ako podesim 70 stepeni na kotlu, sigurno će držati 8 sati tu temperaturu (možda padne za oko pet-deset stepeni, ako bude malo više prašine). Ložim dva puta na dan, a sada kada je pao ovaj sneg i temp. otišla i do skoro -10 stepeni, ložim i jedan kraći period samo sa drvima. Prvo loženje kreće oko 16 ili 17 sati. Sledeće je oko ponoći i onda sledećeg dana oko podneva do 16-17 sati idem samo drvo. Kada temperatura napolju ide prema plusu, periodi loženja se smanjuju, pa dođe čak i samo jednom na dan. O tome sam već pisao ranije.
Smole ima, ali u zadovoljavajućoj meri. Mislim da kada otvorim vrata kotlarnice i kada se lože samo drva, kondez se smanji. Ne znam kako to, ali vrata mi ipak moraju biti zatvorena, da se neke živuljke ne uvuku
Od početka rada kotla do sada, kao što sam rekao, otišlo je 2 tone uglja. To me je koštalo oko 31000 din. Sa tom količinom para nemoguće je da istim tempom grejem celu kuću na gas. Možda kada jednog dana proradi "južni tok" gas bude daleko jeftiniji ili barem kvalitetniji, pa onda se preorjentišem na njega. Do tada ja uživam u mom Viadrusu
Mogu reći još i ovo, da sam do sada imao iskustva sa 4 kotla. Dva kotla kod mojih i ova dva kod tasta. Od njih 4, sa Viadrusom U24 sam najzodovljniji.
Mislim da bi se @nikolajev kod tebe situacija drastično promenila, kada bi sazidao glanc nov dimnjak sa zadnje strane kotlarnice i umesto "pitona" napravio jedan kraći čunak. Sve te probleme oko džaranja sam ja imao prošle godine. Čim primetim da je temp. pala, silazi dole na džaranje. Sad peć obilazim čisto iz dosade, da vidim šta se dešava Još kada bih mogao da nabavim taj tvoj Đurđevik ili ne daj bože pravi "ruski ugalj", a joooj kuku lele... u gaćama bih spavao
Evo još jednom da vidiš stanje kod mene:
sniko22 hvala na iscrpnom odgovoru i snimku. Da me ne shvatite pogresno, ja sam sasvim zadovoljan, ali sam malo revoltiran sto za debele pare ti ovde ne mozes da kupis debelo kvalitetan ugalj. Objasnio sam i zasto, dzaba ti boks koji hvata 50 kila uglja, kada on napravi 10 kg pepela a pepeljara ti zahvata samo 3 kg. Poenta je da pec sagoreva da pepeo pada i da ga ima iz jednog punjenja za jednu pepeljaru. Kod mene se situacija popravila otkako su pale temperature, nisam smeo da pisem dok se nisam uverio u potpunosti. Naime sada otprilike 2 puta pec mora da se napuni do vrha u toku 24 sata, i prakticno se ne dira, ona sagoreva i padao pepeo ne padao drzi solidno temperaturu, ali ako zelim vise mora da se prodzara i isprazni pepeo. To je samo dokaz da je dimna promaja veoma znacajna, posto se sa padom temperature povecava razlika temp. dimnih gasova i spoljasnje sredine i time raste uzgon. Dimnjak ako budem zidao to moze da bude samo nadogradnja postojeceg, posto je on zaista solidno zidan, samo mu fali mozda 1,5 metar visine, ali otom potom, nije ni ovako lose cak i sa 5,6 sati izmedju punjenja je vrlo solidna autonomija a juce mi je drzao temperaturu od 7 ujutru kada sam ga napunio do 4 popodne i jos uvek je bilo uglja unutra. Inace on vuce tako da pec huci kao raketa ja je cujem kada otvorim prozor sobe iznad kotlarnice, tako da sumnjam da je on veliki problem.
Mi smo sezonu poceli 10 oktobra, kada sam i poceo da pisem na forumu, ali je to bilo vrlo restriktivno tokom celog oktobra, zbog visokih temperatura. Od tada okvirno sam potrosio nesto ispod tone djurdjevika bez drva uz jako malu kolicinu briketa ( mislim da sam potrosio 2 dzaka od 25 kg briketa). Inace i kod mene se od kako je pocela hladnoca pec ne gasi, na protiv radi u fulu, tako da je potrosnja ocekivana po jedinici vremena, samo sto sam se ja zeznuo kod predvidjenog vremena rada u satima. Sva sreca nasao sam mesto na kome ima dzakiranog banovica po 950 dinara dzak od oko 50-55 kg, pa cu ako bude potrebe dokupiti posto je sada kasno za utovar i dzakiranje nove kolicine uglja.
nikolajev sve se slažem sa tobom. Pretpostavljam da ovi u Češkoj imaju drugi tip uglja, koji ostavlja manje pepela, pa nisu ni planirali veću pepeljaru. Nisu oni ložili Banović i ne znaju šta znači pepeo. Kada god iznosim pepeo uvek se setim šta si pisao o njemu
Promaja kod Viadrus U24 je na prvom mestu. Znači preduslov svih preduslova he he he Prošle godine sam morao čak da provejavam ugalj kako bih se otarasio prašine. Sada sve sa prašinom sagoreva bez problema. Bude šljake, verovatno što u njoj ima i zemlje, ali ništa strašno, važno je da gori. Pre nije htelo u opšte da gori, zaguši peć, vatra se gasi, muke žive. Toga više nemam pa sad i prašina ide bez problema
Samo da mi ovo potraje dugi niz godina. Planiram da s proleća izolujem i celu kuću. Imam problem sa kondezom i buđi, jer su mi prozori novi, a deo kuće ostao ne izolovan. Ovaj novi deo što ima izolaciju je odličan, ali ovaj bez izolacije i sa novim prozorima mi pravi problem.
Sniko22, pogledaj onu metalnu plocicu na poklopcu druge komore na kojoj su upisani podatci o kotlu. Videces da tu cini mi se na nemackom pisu tri vrste uglja i snaga u kw koju sa svakom od njih daje kotao. Ako lozis prasinu imam jedan savet za tebe. Naime ja sam moj ugalj prosejavao odnosno grabuljama odvajao od prasine i pre nego sto sam isprobao kotao, za svaki slucaj. Zapazanja su sledeca> na pocetku dok se nisam izverzirao desavalo mi se da ugusim vatru, ali sada sam uhvatio foru tako da sada kada su temperature do -4,5, dodajem dosta ciste prasine. Nezgodno je samo sto ona kada krene da gori nema mnogo diranja zato sto formira sitan zar koji doslovno iscuri kroz resetku ako se dira, a onda gorivo koje je u boksu iznad njega spadne i ugusi ga. Sada lozim tako sto na formirani zar sipam lopaticom ili kantom za sipanje sloj cistog uglja tako da pokrije zar (moze i briket iscepkan na tanke krugove kao kad secete salamu) zatim sloj strugotine(suve) tako da skroz pokrije ugalj pa onda sloj prasine, i tako do vrha. Bitno je da na kraju sve dobro pokrije strugotina. Posto ne koriste svi briket mislim da i drva rade isti posao. Za korisnike kotla koji koriste i drva, mislim da bi bilo dobro da probaju ovaj recept kako bi se oslobodili smole u prvoj komori - napunite je do kraja drvima ili mesavinom drva i uglja a zatim sve prekrijte slojem strugorine, ali tako da nema rupa tj. da se ne vidi plamen i ne prodire dim na gore. Strugotina je prirodni filter koji sakuplja produkte destilacije drveta i uglja pa oni zajedno sa njom sagore. Nacin na koji ja sagorevam prasinu verovali ili ne ostavlja jako malo pepela i to uglavnom onog skroz sitnog, jedino je problem sto prasina ima manju kalorijsku vrednost od komadnog uglja, a mesana sa strugotinom i briketom jos se dodatno smanjuje, pa kod mene ova smesa zavrsava posao (gori bez dzaranja i zajebancije) samo kada nisu veliki minusi, ali obzirom da su kod nas ti periodi tokom grejne sezone najduzi, smatram da se sagorevanjem ovog otpada moze znacajno ustedeti ogrev narocito ako se uzme u obzir cinjenica da su svi mrki ugljevi kod nas puni prasine. Ja sam kupio ugalj koji je bio odlican, pokriven suv sa malo prasine na oko, pa kada sam na kraju dzakirao i prosejao i to ne celu kolicinu, ispalo mi je je 8 dzakovaprasine (ne bas ciste ali mesanio sitan ugalj i prasina) na 5 t uglja, a to je oko 500 kila.
Kotao ce ti potrajati sigurno 30 godina, osim ako ga ne unistis fizicki ili smrzavanjem, a sto se tice pvc prozora, to je pravilo, da ukoliko je losa izolacija zidova na prostoriji koja se greje a ima pc stolariju da dolazi do kondenzacije, i pomoc je jedino izolacija. Kod mene je izolacija solidna, nije kompletirana kuca, ali mogu da kazem da mi je ostalo 40 posto, od cega je jedan neizolovani zid zid garaze, pa soba koja se greje nije direktno izlozena hladnoci, drugi zid je vec problem, i sigurno pravi ogromne gubitke. Vec sam napisao da mi je stolarija kombinovana i solidna. Nisam hteo da menjam slovenacki prozor od drveta sa vakum staklom koji mi je u spavacoj sobi vec sam ga samo izdihtovao i solidan je. Inace ja ne volim pvc iako ga imam, nekako mi je neznaam....
prodala bi VIADRUS U 22- tropromajni , u pola cene hitno , koristen dve sezone i samo na drva , jako lepo radi , znam da nije ovo mesto ali mozda nekome treba
hvala
@nikolajev kako ide, ima li šta novo?
Kod mene sve po starom. Grejem se i kuliram u isto vreme he he he
sniko22 imao sam havariju, uslovno receno. Bio sam bolestan jedno 5 dana, za koje vreme je lozila moja tasta koja je totalnii ali totalni idiot sto se tice bilo cega sto je kompleksnije od metalne sipke. Ona je lozeci ubacivala ugalj na oruk kroz vratance i isti lansirala u zvono dimnjace, sto je dovelo do delimicnog zaglavljivanja klapne. Tako sa poluzatvorenom klapnom je lozeno tih 5 dana sto je dovelo do sakopljanja smole u zvonu, koja se izmesala sa ugljem i prasinom, sto je dovelo do toga da nisam mogao nikako da ocistim klapnu i zvono bez skidanja dimne cevi i zvona. Sreca sto je bilo suncano i toplo pa sam to uradio za jedno 4 sata rada. Inace pec je i tako radila solidno. Nakon skidanja ocistio sam na jedvite jade depozit sa klapne i zvona, ocistio nagomilanu cadj sa spoja zvona i druge komore. Nakon ciscenja pec je mnogo bolje radila i drzala temperaturu znacajno duze.
Osim ovoga improvizovao sam izolaciju dimne cevi i zakljucio da bi trebalo detaljno da je izolujem. Improvizaciju sam skinuo posto imam neku ideju da napravim novu dimnu cev koja bi bila efikasnija i sa manje krivina koju bih izolovao vunom i preko nabacio oklop od tankog lima. Tek kada sam stavio tu izolaciju shvatio sam koliko toplote odaje moja zmija od cunka. Naime cunak je kod mene retko vreo da ne mozes da stavis ruku na njega, pa me je to navelo da pomislim da je iskoriscenje peci veliko i da zbog toga cunak nije vreo. Medjutim to je zabluda, cunak se zbog svoje velike povrsine hladi i daje lazni utisak, tek nakon privremenog umotavanja pamucnim tkaninama, shvatio sam koliko temperature pobegne kroz isti, sto smanjuje temperaturu dimnih gasova na izlazu iz dimnjaka i time i uzgon samog dimnjaka.
Inace sam prilicno zadovoljan, narocito nakon ciscenja peci od kada ona mnogo bolje sagoreva i drzi temperaturu, kao na pocetku grejne sezone.
Dakle dimnjak je za ovu pe' najbitnija stvar, tako da na prolece planiram da uzmem inox element i produzim dimnjak za jedno 2 m kao i da sredim i izolujem dimnu cev.
Smole ima u prihvatljivim kolicinamai nje se prakticno ne moze resiti.
Kako je kod tebe, da li si cistio skoro izmenjivace.
He he he, pa u neku ruku možda bi i trebalo da zahvališ tašti što je ložila. Kada bi skidao zvono i detaljno čistio peć da se to nije desilo
Primetio sam da je ipak bolje jednom nedeljno čistiti peć i držim se te prakse. Što ima više gareži u komori iskorišćenje opada, a i samo čišćenje ide teže. Najbolje radi kada je friško očišćena.
Evo me nakon odmora, tek sada vidim odgovor na moj post, sa kojim bih se potpuno slozio da me nije sacekala katastrofa. Smola na sve strane, sve zamazano klapna ne zatvara skroz, zvono puno smole itd. Vise nemam snage da se borim . Nabio sam rozetnu za doznu od fi 200 kao cep u zvono i sada vise nema otvaranja klapne. Nakon toga ocistio sam pec od pepela napunio je i ona je podigla na 80 za cas. Pre toga sam slusao kuknjavu kako nije mogla da podigne na 60 isl. Bas imam problem kada ne opsluzujem pec licno, tako da stojim pri stavu da nije za svakoga ovako kompleksna furuna.
Potpuno se slazem da treba cistiti pec sto cesce, pritom mislim na drugu komoru, pa cak i na otvaranje revizionog otvora na izlazu zvona. Kad god sam otvorio drugu komoru na izmenjivacima je bilo samo sitne garezi u vidu praha, koja nije zalepljena za ivice vec samo nagomilana i lako se cisti. Nakon poslednjeg ciscenja koje se desilo posle ekcesa, pec je zaista mnogo bolje funkcionisala, ali ipak mislim da su osnovni problemi koje ja moram da resim izolacija cunka i povecanje visine dimnjaka za 2 m, posto tasta i taste ne mogu da se resim jos neko vreme.
E od svih tvojih pronalazaka do sada mislim da ti je ovaj najgenijalniji
I ja sam razmišljao kako tu rupu da zatvorim, jer očigledno taj leptir ne funkcioniše baš onako kako su zamislili u Viadrusu. Smola se tu i kod mene hvata i posle određenog vremena se nakupi malo smole tako da leptir više ne naleže najbolje, a onda gasovi kratkim putem izlaze iz pećke.
Mislim da ti je ova ideja sa rozetnom odlična i baš me interesuje kako se ponaša peć i da li rozetna izdržava temperaturu. Moram i ja jednu pronaći od fi 200 kako si naveo.
Sad u subotu sam prvi put skinuo zvono sa nje. Mislio sam da je to komplikovana operacija, ali se ispostavilo da je vrlo jednostavna i što je najvažnije vrlo korisna. Tada se lako priđe i leptiru i zadnjoj strani obe komore. Čišćenje je neuporedivo lakše. Od sada obavezno i skidanje zvona.
Što se tiče tašte... pa mislim da si i tu u pravu...
Ispravka nije rozetna f200 nego f160, e sad kako ce se ponasati videcemo, tek kada je budem ponovo ocistio i sve to ponovo namestio. tek tada cu realne rezultate da imam. Za sada radi dobro ali mislim da i dalje ima smole u nekoj meri. Kupio sam krivinu sa revizijom koju cu staviti do peci i ceo cunak cu izolovati. Pokusaj da izolujes i zvono, posto ja nesto kontam da je prva komora zvona hladnija od druge, pa bi se u slucaju da se izoluje kompletno zvono temperatura u obe komore izjednacila, valjda. Takodje sam razmisljao i o jednoj cevi veceg promera koja bi se stavila da stoji uspravno na resetci i isla do gore gde se inace sve kondenzuje, u kom slucaju bi kondenzacija odlazila u drugu komoru. Inace ova rozetna je legla kao da je za to pravljena.
Skidanje zvona je ok, ali zamisli tu operaciju u sred cice zime, zato cu pokusati sa ovom revizijom. Jesi li primetio kako radi nakon takvog ciscenja, meni je nabila 90 c za cas. Definitivno se mora nesto preraditi kod ove peci, ali to tek na prolece.
Smole se nećemo otarasiti to je definitivno. Ne znam kako da izolujem zvono, malo je nezgodno, ne znam čime bi se to moglo uraditi, a problem je kako pričvrstiti da to sve stoji i naleže na zvono. Kad se peć očisti, onda radi perfektno. Temperatura skoči vrlo brzo.
Zaboravio sam još da kažem da sam i dimnjak čistio. Bila puna kofa gareži, a i nahvatalo se na zidovima. Čišćenje išlo glatko i što je najvažnije sva garež je spala sa keramičkih cevi dimnjaka. Sija se kao da nije korišten. I to ću da praktikujem tokom sezone. Barem dva puta. Prilikom gradnje sam vodio računa da se može lako čistiti i to mi sada ide na ruku. Zašto čekati da se dimnjak zaguši, zapali, kada se može vrlo lako održavati. Promaja će uvek biti kao i kada je nov bio i nema smanjenja prečnika usled nagomilavanja gareži. Oduševio sam se kada se kearmička cev pojavila nakon prvog prolaska četkom. Na kraju sezone provućiću je još jednom i dimnjak je spreman za sledeću sezonu
Ja sam probao da stavim i neke keramičke pločice u komoru za sagorevanje, ali te što sam imao su debljine oko 6-7 mm. Prolazile su knap, pa čak su malo i zaglavljivale, tako da ne bih baš preporučio da se stave u višlje delove. Moglo bi da idu skroz u donji deo gde su izmenjivači nakoso postavljeni. tu ima puno prostora, pa ako i puknu lako će se izvaditi.
@nikolajev evo u ovom postu imaš ponovo onu našu dobro poznatu sliku komore za dogorevanje od našeg druga @DzigiBau Pretpostavljam da turbulator kod tebe stoji na istoj toj visini u komori, samo što je gurnut skroz unutra. Ja bih ti predložio da ga izvadiš i staviš isto tako ali za jedan nivo na gore. Kada ga budeš gurao do kraja, on će doći u zoni donjeg dela dimnjače. Ali pazi da ga ne uguraš skroz u zvono. Proveri od nazad kroz otvor za čišćenje zvona dokle je došao, pa ga prstima vrati nazad u komoru taman toliko da nije u zvonu. Baš me interesuje da li će ti peć tako bolje goreti. Kod mene se ovo pokazalo kao bolje rešenje i bilo je manje i kondeza. Baš me interesuje da li ćeš primetiti razliku na bolje
Možeš uzeti i keramičku pločicu ali stavi je skroz dole u onaj deo gde su izmenjivača ukoso postavljeni. Pločica neka ide odmah na početak, tako da se nasloni na poklopac komore i zatvori prvi vertikalni prored. To bi bila otprilike dužina oko 20 cm, a širina neka bude 14 cm ili 13 cm da može da prođe kroz otvor gde je poklopac. Ovo sa keramičkom pločicom ne moraš isprobavati, ali baš me intertesuje tvoje iskustvo kada turbulator staviš tu gde sam ti opisao i da li primećuješ da peć bolje funkcioniše.
Hteo bih i ovo da dodam! Što se tiče džaranja, toga više nema. Prošle godine sam se ubio od džaranja i trčakaranja. Čim se malo pepela bilo nakupilo na rešetki, peć gubila snagu, pa sam morao stalno da džaram i osposobnim sveže gorivo i žeravicu na rešetku. Generalno zaključak je da se mora imati jako dobar dimnjak i svaki problem sa gorenjem i dimom će biti rešen.