Kod mene je izmedju prvog i drugog i to cini mi se da bi ga trebalo gurnuri do kraja kako bi se gasovima povecala putanja i time poboljsala razmena toplote. Premestao sam i izmedju 3 i 4 ali mi se cini da je tada previse vukao, ne mogu nista sa sigurnoscu da tvrdim, tada mi je dimnjak bio znatno losiji. a moyda je to bilo obrnuto?
viadrus u24
pročitah ovo: "...imam ukupno 265 rebara tipa 500 i 600 kombinovano plus 3 susaca i 2 bojlera sa izmenjivacem toplote i grejem nekih 260m2 u tri etaze po nekih 85m2..."
Znači @BOC ti imaš između ostalog i DVA BOJLERA sa izmenjivačima toplote. U bre, pa tebi je onda kotao od 5 članaka mali za sve to!. Ti bi morao da uzimaš drugi kotao, ili da ovaj proširiš za narednu sezonu. Za sada ti ne gine kupovina visokokaloričnog uglja ili da, ako možeš, ova dva bojlera staviš van funkcije.
Što se tiče turbulatora, probaj da ga namestiš ovako kako je na slikama. Obrati pažnju na slike, skini ih odavde da možeš uveličano da vidiš. Baš tako namesti tulburatore.
Ali kod tebe nisu problem turbulatori, već očigledno ti kotao nije dobro dimenzionisan. Smanji grejna tela i moraš imati temperaturu. Za početak, ako možeš, isključi te akumulatore! @nikolajev ti je lepo objasnio da zavrćeš radijatore po sobama i videćeš da će ti se temperatura u kotlu podizati. Ne znam što to do sada nisi probao?
kao sto rekoh u poruci #172, ovo ostalo su pokusaji da se nesto uradi do tako drasticnih poteza kao sto je kupovina kotla. Bas veliki sistem za taj kotao.
Znam da su mi sada radijatori najveci problem jer ih ima mnogo Zavrnuo sam nekih 30 rebara. Visak skidam sledece godine ali sam probao sa turbulatorom nesto da dobijem i video sam da nema funkciju ako se postavi skroz gore nego da se postavi tacno tako kao sto je na slici sniko22, nisam zapamtio tacan polozaj turbulatora gde sam dogurao do 70*C ali resice njega bili Nego sto cu morati celu mrezu instalacija da menjam, posto mi je majstor na izlazu ustinuo cev na 28 umesto na 35. Tako da znam sta me ceka sledece godine.
Kada sracunam sve radijatore u kuci to ispada nekih 36 kW, i sve je to predimenzionisano kada npr u jednoj sobi imam 22 rebra. Izgleda da se nije stedelo kod mene Ali po proracunu se uzima ako je kuca dobro izolovana nekih 10kw za 100m2 sto znaci da bi meni kotao od 32 kW bio vise nego dovoljan. Probacu da nadjem nekoga da mi tacno sracuna koliko mi treba radijatora po prostoriji.
BOC, ti bi ukoliko nisi trebalo da budes politicar na Balkanu, toliko si stvari objasnio, a meni tek sada nista nije jasno. Rado bih pokusao da pomognem ali ne znam kako, ti ocigledno znas sta ti nedostaje, odnosno sta ti je visak.
koji si ti car nikolajev ))))))))))))))
sniko22 jesi ti imao intervenije na tvom kotlu? Zanima me koliko kosta to zadovoljstvo i ako imas adresu i broj od te firme
Za sada nikakve intervencije.
Da nije mozda nikolajev, procitao sam negde ali ne znam tacno ko je to pisao:)
Ako je sudeći po prethodnoj problematici i zaključku koji je izveden pre onog da sam ja car, verovatno ćemo zbog šizofrenih cepanja podvojene ličnosti zaključiti da si to ti sam sebi napisao, a da sam ja sam sebi majka koja je pobacila u 8 mesecu trudnoće.
Preciziraj, ne znam na kakve intervencije misliš, ja sam ga rasturao prilikom remonta ali to nije ništa preterano ozbiljno.
Razmisljam kao opciju ugradnju jos jednog clanka na svoj kotao
Mislim da je to izvodljivo. Trebalo bi da kontaktiraš uvoznika ovih kotlova: Portal doo.
Pronađi na internetu tu firmu i tamo negde u kontaktima imaš tehničku podršku, pa možeš dobiti sva objašnjenja od njih. Moguće čak i da njihova ekipa izlazi na lice mesta i vrše prepravke.
Hvala sniko22
Što se tiče proširenja kapaciteta dodavanjem članaka, itekako je moguće, ja sam prilikom kupovine havarisanog kotla to hteo da uradim, ali na kraju sam uzeo celo telo kotla. Inače najskuplji su prvi i zadnji članak, koje ti imaš i neće ti biti potrebni. Srednji članci mislim da su tada bili oko 17-18 hiljada po komadu, treba ti i nove šipke za spajanje, masa za dihrovanje a bogami i nova oplata i izolacija. Oplatu možeš nekako i da izimprovizuješ, ostaju ti frontalna i zadnja oplata a limovi sa strana i gornji ti se neće uklapati. Mislim da oni nisu baš jeftini ako ih uporediš sa cenama ključnih elemenata, tako da tu može da ti odradi posao neki limar. Najbolje je da ih pozoveš i pitaš, moja iskustva su jako pozitivna, telo kotla mi je stiglo na kućnu adresu spakovano i istovareno tačno gde treba. E sada, za razdvajanje i spajanje ti je skoro pa neophodan majstor, ne zato što je to velika mudrost, već zbog rizika koji nosi taj poduhvat. Zamisli da sve sastaviš, spojiš instalaciju, a ono curi. Dakle računaj ruke čini mi se 4000 po rebru, ali ovo je krajnje nepouzdana informacija iz malog mozga. Inače segmenti se razdvajaju relativno lako, bez mnogo nežnosti ali bez preterivanja kako ne bi pukli.
Dobio sam mail i to zadovoljstvo kosta oko 12000 dinara bez oplate ali su naglasili da to rade van sezone. Ostaje mi da prezimim ovako pa tek onda da vidim sta cu da radim
sniko22 da li bi mogao da mi kazes koliko ima rebara na tvom viadrusu 6 u komori za dogrejavanje
Mislim da imam četiri. Kada budem čistio komoru, reći ću ti tačno.
Mislim da bi ti trebao da imas makar 5 zato sto kod mene na mom viadrusu sa 5 clanka ima 4 .
Molim te proveri kada budes cistio
U komori imam 4 radijatora, plus prednja i zadnja strana kotla, to je ukupno 6 članaka. Provereno, juče sam čistio!
Kakva je situacija drugari? Ja nemam puno vremena pa zato i ne pisem, ali mogu vam reci da je mene ova cevcina od dimnjaka preporodila. Ostaje samo da za narednu sezonu smislim neki sistemcic za otpepeljavanje i milina. Zadovoljan sam i kombinacijom ogreva, na temperaturama -6,7 do-10 i na temp. -5 sa jakoim vetrom, pec napunjena do vrha ugljem sa vertikalno postavljena dva drveta, oko kojih se nasipa ugalj gura celu noc 7 sati okruglo, i zateknem ujutru punu pec zara. Imam utisak da sada dimnjak previse vuce narocito kada duva vetar, to je neverovatno kako odlepi pec. Smole ima jako malo i lako sagori kada se pri svakom punjenju pec ostavi da odgori na prvu komoru 10 minuta kada je ovako hladno, pa tek onda puni do kraja i prebacuje u radni rezim. Sve u svemu neuporedivo u odnosu na prethodnu godinu, nisam imao ni jedno zaglavljivanje klapne, komore sam jednom cistio a zbog novorodjenceta pec radi u fulu 24 h, a to znaci da smo u kuci u donjem vesu i temperatura se krece od 23 do 27 stepeni kako u kom delu. Kada je mnogo vruce otvaram prozor trudim se da regulator ne spustam ispod 65-70, kada bas mora bolje je smanjiti temp. i ostaviti pec na prvoj komori nego je gusiti u radnom rezimu, odmah krece smola. Druga varijanta sa smanjenom temp. je da se pec ne puni, odnosno da se bunker ne puni vec da se dodaje malo po malo ogreva kao kod klasicnih peci, sto obesmisljava pogodnosti kkoje bi trebala da ima ova pec. Pouka je da treba imati dobar dimnjak i da ako zelite veliku autonomiju u lozenju kupite neki jako kalorican ugalj i kombinujete ga sa malo drva. Malo drva znaci na jedno kompletno punjenje zavisno od kapaciteta peci i velicine cepanica, 2 do 4 cepanice u vertikalu i nasuti ugljem. Mislim da bi sa ruskim ugljem ovakav nacin lozenja bio fenomenalan i da bi pec mogla da gura i po 12-13 sati. Ovi periodi lozenja vaze za hladno vreme ne za ono oko nule, da se razumemo i ovakav ogrev na visim temp. moze da drzi 15, 16 sati, ali to nije to pricamo o radu peci na maaximumu, dakle kada ona izgara u mom slucaju kotla od 25 kw 20 do 22 kw.
sniko22 nije mi jasno kako sam onda kod sebe video isto 4 vertikalna rebra u komori za dogrevanje, kod mene ugalj ne izgori skroz nekako se pec ugusi iako je regulator na 70 80 a kada je prodzaram onda vuce ko luda, sada ne znam sta je u pitanju mada me spasava za sada izolacija pa je podnosljivo u kuci
ja se u svemu pridružujem @nikolajevu i mislim isto kao što je prethodno napisao Kod mene takođe fino u kući. Kotao drži duže jer ima više članaka. Kako je ovo sad zahladilo kotao tek sad došao na svoje. Kada je bilo lepo vreme, sve sam ga nešto gušio, sputavao da se ne razgori, inače bi izginuli od vrućine.
@BOC, ako ti je situacija kao kod mene, onda ti imaš kotao sa 6 članaka. Pogledaj šta ti piše na specifikaciji, kada skineš plavi poklopac od komore za dogorevanje.
e da zaboravih da ti kažem @BOC, to što ti ne izgoreva dobro, i što moraš da džaraš da bi se razgorelo, sve ti to jasno ukazuje da ti dimnjak nije zadovoljavajući. Isti problem kod mene bio dok nisam zamenio dimnjak. Dolazili i "stručnjaci" i rekli, ma dobar ti dimnjak, ne menjaj. Dok ga nisam porušio i napravio Šidela moralo se džarati neprestano.
Kod mene sniko22 pise da je sa 5 clanaka, sada kada si spomenuo dimnjak ...otvor za dimnjak nije u istoj ravni sa dimnjacom nego je malo ispod ...znaci da bi to mogao da bude problem zasto nece da sagoreva do kraja .... a razmisljamda prodam pec i da kupim o5 megala i da se ne bakcem vise sa ovim:)
BOC Vidim da si koristio kovinacki ugalj pa ne znam dal si blizu Kovina al koliko mi se cini letos u rudniku je bila 1 tona 3000 i nesto dinara, ne znam kolika mu je kaloricna vrednost ali mozda bi trebao razmisljati da kupis vecu pec za losili ugalj i da koristis njega ako si blizu Kovina.
Pohvale na istrajnosti članova koji su svojim detaljnim opisima ,prenoseći
vlastita iskustva pomogli meni a vjerojatno i drugima.
Imam Stadler kotao koji je vjerno i herojski služio 20 godina a pri tome
nije adekvatno održavan ni ložen, da jeste izdržao bi najmanje još 10.
Budući da je kotao još u funkciji (jedva -gubi po malo vode) imao sam
lufta da čitam ,raspitujem se i kontam šta bi bilo najbolje za kupiti.
Nije stvar u novcu jer je mala razlika ali nema više te kvalitete kod čeličnih kotlova .
Ne bih želio da prolazim kroz isto nakon par godina.
Upravo zahvaljujući pojedinim članovima koji su detaljno prenijeli svoja
iskustva i zapažanja odluka je pala na VIADRUS U24
Nevjerojatna je činjenica da sam našao samo jedan kotao u BiH i to iz izložbenog asortimana a u prodaji ga nema .
Liveni kotlovi su dugotrajni a tražio sam isključivo trajnožareći jer takav je i sadašnji.
Ciklusi loženja su jednom u 8-12 sati.
Grijem 160 kvadrata + 100L bojler ,kuća djelomično izolovana sa dobrom stolarijom.Dimnjak elementi 200 mm visine 8m.
Sadašnji kotao je kupljen mnogo prije nego što je grijanje uvedeno i bio je malo predimenzioniran 32kw .
Po preporukama inžinjera iz par kvalitetnih firmi došao sam do istog
podatka da je za moj objekat potreban kotao 24-26 kw .
Poručeni kotao je sa 5 članaka ,ložim isljučivo ugljen Đurđevik ili Banovići (oko 20 Mj.kg) drva samo za potpalu.
Po specifikaciji ovaj kotao sa pet članaka ako se loži ugljenom do 20 Mj.kg ima snagu od 25kW .
Sada je kraj sezone i dok se kotao postavi neće biti više loženja ali svakako kada dočekamo iduću zimu
javiti ću kako se kotao ponaša i koliko troši u usporedbi sa Stadlerom,koji je po mnogima jedan od najekonomičnijih.
LP
Pozdrav i od mene i ovo je ubedljivo najaca tema u vezi sa u24 i mogu reci da sam citao do detalja sve kao neku knjigu.E sad zamolio bih sve clanove koji imaju u24 da napisu iskustva sa ciscenjem,jer sve pohvale za u 24 daju svi majstori i prodavci ali pljuju ta vrata za lozenje tj mali otvor i dosta nepristupacnosti,druga stvar koju takodje pljuju je ciscenje kotla,kazu ako ga za nijansu zapustis da nikad neces uspeti da ga ocistis od smole i naslaga jer ne moze da se pridje nigde.Voleo bih da mi ljudi koji koriste ovu pec obrazloze ovu problematiku jer najvise od ovoga sto sam pomenuo me plasi to talozenje smole i tesko ciscenje peci,a def ce se pojaviti kad tad taj garez i smola bar malo,da li je stvarno toliko tesko cistiti pec!?
Ja imam TVT kotao i dok nisam stekao potrebno znanje o kotlu,temperaturi,ogrevu,čišćenju i dr. isti problem se javljao.
Smola se javlja ako kotao radi na niskoj (radnoj) temperaturi ili sa slabim (neadekvatnim) ogrevom ,ako nema nikakve regulacije temperature povratnog voda i td.
Svaki (zapušten) kotao i najpristupačniji se teško čisti pogotovu ako je u ovakvom stanju kao na ovoj slici:
http://imagizer.imageshack.us/a/img36/8730/ultimatave.jpg .
Kada se to desi onda muko moja ali sa brenerom i špartlom i svim raspoloživim strugalicama i to se očisti.
A vidi kak je pristupačan i lijep http://storage4.static.itmages.com/i/13/0310/h_1362907105_7271500_d41d8c...
Prodavce ne slušaj ,samo ljudi koji imaju kotao i koje uistinu zanima da isti dobro funkcioniše mogu dati sud i komentar ostali će samo reći ma to nevalja a neće znati objasniti zašto je to tako.
Iz ličnog iskustva kažem kada sam tek počeo koristiti centralno smole je bilo i teško se čistila, peć je loše radila .Sada radi savršeno ali nažalost vrijeme je za zamjenu.Sada na internetu ima sve pa je lakše doći do podataka.
Svako 20-30 dana digneš temperaturu u kotlu na 90 i držiš neko vrijeme posle toga četku i očistiš .Smola se otopi i sagori pa je lako čistiti ,gdje ne ide brenerom zagriješ.
U odnosu na moj kotao U24 djeluje puno jednostavnije za održavanje.
Savjet instalatera koji su ugradili na desetine Viadrusa na ovom područiju je upravo kao što sam rekao temperaturu na 90 i sva smola , čađ izgori a onda se lako čisti.
Za ta vrata postoji veoma prosto rešenje video sam kod jednog prijatelja koji ima Viadrus U22 ,kanta za loženje je iste širine kao otvor kvadratnog oblika zasječena. Ovako nešto:
http://s25.postimg.org/hls2857cf/Kanta.png
Postoji i rešenje za vađenje pepela bez prašine ,kanta ima naprijed otvore istih dimenzija kao kotao i prorez za pribor kojim izgrćete pepeo - ovako izgleda:
http://s25.postimg.org/z0cagf4hb/Kanta2.png
Kroz mali otvor se proturi alatka za izgrtanje kanta se prisloni uz kotao i povlači se pepeo iz lužare dole a iz ložišta gornji otvor ,malo sačekate da se prašina slegne i gotovo.
Kod kotla je najvažnije da ima što veće iskorištenje energenta koji se loži (70% ili više) i da je dugotrajna (da ne procuri ) - sve ostalo se nauči usput .
LP
Sinoc sam nasao na netu da se tubulator postavlja izmedju prvog i drugog rebra gledano odozgo i sada sam tako i uradio posto je kod mene bio izmedju drugog i treceg i sto mi se cinilo logicnim da bude postavljeno sto vise da ima vecu zapreminu koju zagreva. Sada cu da vidim rezultate