Код мене је ситуација била феноменална, нисам ложио ја него таст. Шала, заиста није било лоше на овим температурама, али као што сам већ негде написао сасвим је другачије када падне на нулу а још другачије испод -5. До сада ложен цер сечен на дуге комаде, дообро осушен и мешавина бановићи сушени вреоци. Ова комбинација је до сада била заиста ок, лепо сагори не остане ништа односно јако мало пепела, са једним дрветом и мало угља пећ је гурала по 6-7 сати. Међутим јуче када је температура пала, ставим ја дрво на добар жар и напуним до пола угљем, и она супер ради, не гуши се али држи око 5 сати. Видећу са чистим углјем. Да приметио сам мало више смоле на унутрашњим зидовима.
Иначе мислим да није лоша ова комбинација, то је компромис између интервала ложења и чистијег сагоревања. БОЦ могуће је да имаш конденза због угља, колико сам укапирао, ти имаш ковински тресетни угаљ. Он уколико није скроз сув може да кондензује, вади се из воде.
Пећ сам иначе ремонтовао, офарбао бронзом све оне замазане делове и ставио нове дихтунге. Окачићу слуке када будем имао времена да видите и димнјак и пећ. То је више због тога да видим кад процури него због естетике. На уврата-насипног окна која см исто ремонтовао и променио изолацију на истима, ставио сам један лим који је као фалц-олук, и не дозвољава смоли која капље са таванице котла да капље по насипној ивици-рубу на који належу врата и да се слива низ котао. За сада ово није лоше а писаћу како ће бити у сезони смоле.
На доња врата уместо оног перфорираног лима уградио сам поцинковани истег-то је као метална мрежица, изгледа као фабрички уграђено а пропусно је у потпуности. за мрежице у простору између клапне и ње је вентилатор, за потпаљивање. Планирао сам али ме мрзи сада да се бакћем да га вежем на аутоматику коју сам направио. То је најпростији систем који би регулисао вентилатор у зависности од односа температуре улазне и излазне воде, такође би отварао и затварао мешни вентил. Набавио сам и погон за вентил и чак и направио један погон са батеријским ручним окретачем пилића-роштиља. Мислим да се смола може избећи само аутоматизацијом мешног вентила, или стављањем биметал мешног вентила.
viadrus u24
Шта се дешава, прерачунавате се да ли ћете изгурати зиму? Почеле фуруне да гутају као аждаје. Ја мислим да трошим скоро па џак дневно и пар комада дрвета. Додуше ова мешавина угља је због мале специфичне масе вреоца значајно лакша од прошлогодипњег ђурђевика тако да џак има 35-40 кила. Нема много штедње када падне температура. Ја имам дете од три ипо и очекујем бебу ускоро тако да 24 сата пећ ради у фулу. То значи да је у кући 22,24-26 степени. Уштедели смо самим тим што смо касније почели са ложењем.
BOC каква је код тебе ситуација. Да ли успева да набије температуру?
Ciin mi se da ide dosta onog kovinskog uglja ali ja ne mogu da spavam koliko mi je toplo:) Temperaturu nisam pratio ovih dana tako da cu malo da se pozabavim vikendom da ispratim sta se desava
Sad ovo zahlađenje je taman pokazalo kako sistem funkcioniše. Kod mene perfektno. U gaćama smo
I dalje jednom dnevno ložim, s tim da sam povećao količinu uglja na oko 30 kg. Ako zima ovako nastavi, ostaće nam goriva za narednu sezonu.
Ja lozim oko 5 kanti jupola na dan, grejem oko 190m2, moj proracun oko 8 tona za celu zimu a radnu temp kotla drzim na 65c mada kontam da cu ovih dana da podignem na 70-75 jer mu je ipak to radna i ovako se hvata malo smole. Za sad lozim cist ugalj i ne znam da li da pocnem da kompinujem sa drvima, tipa dve cepanice, kanta, dve cepanice, kanta? Mozda probam tako ovih dana pa javim kako ide.
Kod mene je kombinacija dve vertikalno stavljene cepanice i okolo ugalj jako dobra, ali je u kuci nepodnošljivo toplo. Izuzetno dobro sagoreva nema potrebe za dyaranjem, ali kada kombinujes sa drvima ynatno je manji razmak izmedju loženja a bogami i odlazi dosta ogreva. Sa kombinacijom 1 drvo i ugalj okolo (moj kotao je inace plici od vasih kotlova) kada se napuni do vrha gura otprilike 6 sati ali jako ontenyivnog sagorevanja bez pada yadate temperature, a sa dva drveta 4-5 sati. Moram da priznam ovo je sve jako okvirno zato što ja nisam glavni operater na peći, a i nisam vodio preciznu evidenciju kao prethodne godine mada ću na kraju izvući neki prosek. Bogamii i ja sam mislio da će preteći ogreva ali sam se izgleda zaje... Kao što rekoh imao sam kombinaciju 2 tone banovica i 2 tone vreoca+ 8m cera (znači 6-7m).
njomi_k 8t kog uglja imaš.
Imam sušene vreoce i taman sam se sinoć malo posvetio merenju potrošnje po ovakvim temperaturama. Koristio sam samo ugalj i jedna kanta jupola mi je držala 4h a sa dve kante napunim peć tačno do donje ivice gornjih vrata. Napunio sam jednu kantu u 19h i onda dve u 23h i u pola 7 ujutru je žar bio pri kraju. Regulator je bio na 70c a tercijarni dovod vazduha zatvoren.
njomi_k Tvoje ložište je kapaciteta 70 l, vreoci imaju specifičnu težinu od oko 500-600 kg po m3 ako se ne varam. Iz toga proizlazi da tebi kotao troši negde oko 35-45 kg uglja za oko 8 sati ako je ovo prethodno tačno, na spoljašnjoj temperaturi od -2 do 0 koliko je bilo tokom noći. Uzmimo da će temperature biti malo niže ili približne i u narednom periodu, i da ćemo ložiti decembar januar februar i deo marta ukupno neka bude samo 100 dana, mada će biti i više. Dolazimo do rezultata od 10,5 do 12 tona ukoliko ložiš samo ugalj. Najbolje je da izmeriš težinu pune kofe uglja i koliko kofa staje u kotaokako bi mogao tačno da izračunaš.
Ja ću pokušati sada za vikend da izmerim tačnu potrošnju pa vam javljam. Sve u svemu ako je ovo što njomi piše tačno, ovaj ugalj iako kada se preračuna u kalorije izadje dosta skup, ispada najbolja investicija zato što zaista čisto sagoreva. Problem će verovatno nastati na nižim temperaturama ali ćemo videti. Ja sam za sada zadovoljan čak i ukoliko intervali loženja budi 4-5-6 sati. Posle onog iskustva od prošle godine ovo je pesma, ali otom potom.
Kod mene se troši Banović orah i nešto ide drva (bukva) za potpalu i po malo ubacujem uz ugalj.
Juce sam malo eksperimentisao sa turbulatorima ubacivao ih i stelovao i ispostavilo se da sam sa jednim lozenjem izgurao 13 sati , ali je temperatura bila na zavidnom nivou tj nikakva tek negde oko 50 *C, danas sam sve izvadio i namestio samo jedan turbulator na sredini i ubacio sam dve kofe banovica i izgurao je nekih 6 sati sa temp od 60*C u kotlu
Nisam uspeo da izvršim merodavna merenja zato što je bilo prilično toplo, ali npr. noć subota na nedelju mislim da je temp. bila ispod nule, oko 22.00 h sam na sloj žara uzdužno odnosno vertikalno stavio jedno tanko drvo i nasuo ugalj do vrha drveta, pa onda još jedno baš tanko kako bi drva zauzela što mawe prostora, pa opet ugalj skoro do vrha nasipnog okna, i preko piljevina kao čep. Tako napunjena držala je temperaturu na 65-70 do 6 sati ujutro, kada je temperatura lagano počela da opada. U peći je bilo puno žara i samo uz blago rastresawe pepela gurala je do 7.30 h kada je zbog pada temperature bilo potrebno dodati ogrev.
Evo mog dimnjaka o kome je bilo reči. Fotke su poređane hronološki, od momenta farbanja onoga što je bravar napravio, preko montaže koju sam ja radio do završnice odnosno izolacije i oplate od alu lima koju je uradio na licu mesta limar.
@nikolajev ovaj dimnjak dobro izgleda. Jel to ručna izrada?
sniko22 ovo je deo teksta sa jedne druge teme.
Naime nakon dodavanja drugog kotla viadrus u 24 u sistem cg, koji zbog tehnickih nemogucnosti nije postavljen na idealno mesto za prikljucenje na dimovod, i posle prilicno muka najverovatnije izazvanih takvim povezivanjem, dimnjak koji je zidan ciglom pravougaonog preseka 26x16 cm je prosvirao negde, i poceo neverovatno da smrdi na spratu kuce u sobama kroz koje prolazi.
Obzirom da na tom spratu nemam otvora za dimnjak niti grejnih tela gotovo sam siguran da je negde prosvirao.
Kao i mnogi koji su u slicnom problemu primio sam se na prohromski dimnjak, a narocito zato sto nisam imao drugu soluciju obzirom da ne postoji mogucnost da se zida drugi dimnjak na adekvatnom mestu, a naknadno sam utvrdio da ne moze ni da se sanira postojeci adekvatnim proxrom cevima za sanaciju. Preturio sam pola Srbije i tom prilikom mislim kontaktirao dobar deo firmi koje su u mogucnosti da naprave ovakav dimnjak ili ga vec prave. Od svih dimnjaka koje sam video meni se kao najkvalitetniji ucinio KEPO i TERMORAD, od fabrikata, a od ponuda zanatlija koje sam dobio to je bila ponuda jedne bravarske radionice iz Pozege, koja pravi bojlere dimnjake isl. Sustina kod izbora dimnjaka proxromskog je debljina zida koja ne sme biti ni prevelika ali ni premala ukoliko koristite ugalj. Naime Vilpra ima vise serija dimnjaka kao i Sidel koji su namenjeni razlicitim tiovima ogreva. Ovo sto Vilpra prodaje kod nas po vec navedenim cenama nije namenjeno za ugalj, sto mozete videti u njihovim katalozima. Kada budem imao vise vremena poslacu vam i ponude koje sam dobio iz sidela u kojima mi njihovo strucno lice za moj kotao od 25 kw preporucuje dimnjak (inox) od 9m visine i najmanje 1mm debljine lima. Kepo radi 1mm debljine vilpra 0,6-0,7 termorad isto cini mi se.
Zbog previsoke cene poceo sam da se raspitujem i za gotove cevi od inoxa koje bi samo izolovao, pa sam tako dobio ponudu od firme iz Cacka koja je najveci proizvodjac i distributer ove robe kod nas. Cev promera 204 mm spoljni precnik 200 unutrasnji, debljine 2mm duzine 6 metara bi izasla 31000 dinara sa prevozom do Beograda. Malo je falilo da se upustim u ovu pslednju varijantu izrade, ali sam odustao zato sto sam dosao do zakljucka da mi ne treba toliko trajno resenje koje drasticno podize cenu, zato sto planiram kupovinu stana. Na kraju sam u Ugrinovcima nasao bravaara Zokija koji mi je izvario cev f 200, iz dva segmenta 2m i 4 m sa prikljuckom i vratima za ciscenje, prstenom za spajanje segmenata selnama za montazu i glavnim nosacem sedlom sa oduskom za kondenz po veoma povoljnoj ceni. Lim je 2mm i ocekujem da ce trajati najmanje 10 godina.
Istovremeno sam saznao da ni inox u navedenim debljinama nece imati mnogo duzi vek, sto ne mogu da potvrdim.
Izolaciju mi je uradio limar od vune debljine 5cm opsiveno alu limom. Skuplje me je kostao limar sa mojim materijalom i to skoro duplo nego bravarski radovi sa materijalom, ali zaista je odradio odlican posao.
Eto to je neka priča o mom problemu sa dimnjakom i krajnjem rešenju. Dimnjak je ručni rad i kao što sam napisao napravljen je u bravarskoj radionici bravara Zokija a opšivka je radjena na licu mesta. I unutrašnjost i spoljašnjost cevi premazane su vatrostalnom bojom.
Za sada ubija kako vuče, i ne samo što vuče dobro nrgo jako brzo postigne radnu temperaturu, nije inertan, mnogo manje energije mu je potrebno da ostvari razliku u temperaturama i postigne silu uzgona. To se naročito odražava u situacijama u kojim kotao nakon postignute temperature zatvori klapnu vazduha i prestane da sagoreva intenzivno, nakon toga kada temperatura padne a dimnjak se pothladi kada se otvori klapna potrebno je vreme da se zagreje dimnjak i počne da vuče. To je ovde olakšano i mnogo je kraći taj period.
Jedino što je upitno to je trajanje ovakvog dimnjaka, ja sam po tom pitanju bio vodjen time što ne planiram da još dugo živim u ovoj kući, a i time što se i kod zidanih dimnjaka dese nepredvidjene okolnosti i oni uglavnom ne potraju duže od 15-20 godina u sistemima cg pa i kraće. Dobro je što se može relativno lako skinuti i popraviti.
Hvala na iscrpnom odgovoru Ovaj moj Šidel ima garanciju od 30 god. Ako je verovati proizvođaču, barem toliko smo mirni, pa neka potraje još 15 god. nakon garancije, ja sam za ovoga života miran što se tiče dimnjaka
Daj boze da sluzi i tvoje potomstvo, ja ti pricam o tome da se mnogima sa zidanim i sa keramickim dimnjacima kao sto se i kod mene desilo dimnjak zapali pukne i jebi ga. Ne kazem da je to losa investicija ja na roditeljskoj kuci imam 2 sidela od po 13-14 metara i 4 obi;na dimnjaka, tako da znam vrlo dobro sta je sidel i koliko je dobar.
Što se potrošnje tiče kupio sam 2t sušenih vreoca i odmah krenuo da ložim 3 novembra pa ćemo da vidimo do kad će trajati, a onda ću negde na netu da nađem istoriju temperatura pa da izračunam neki prosek.
Međutim imam problem sa klapnom dimnjače. Naime otvarao sam je i sada ne mogu da je zatvorim do kraja, da li od katrana li veš čega ne znam. Da li neko ima praktican savet kako da rešim ovo? Sve sam probao, čak sam i otvarao onaj mali poklopac na zvonu da probam da gurnem klapnu od nazad da zatvorim i neće. Evo i screen jedan.
njomi_k, sada je došlo na red ono o čemu sam pisao prethodne grejne sezone, i zbog čega su pojedinci bili revoltirani. Prošle godine sam se napatio sa istim problemom, i sada ti ostaje ili da skineš celo zvonoo doobro ga očistiš ili da teraš tako kako je. Kada kažem tako kako je mislim da puniš okno do vrha i samim time će ti se peć ponašati kao da je zatvoren cug illi slično,ali će biti smooole ohoho. Čudi me da imaš ovakav problem s'obzirom da imaš dobar dimnjak.
Možeš probati da ugasiš kotao pa iz nutra da gurneš ruku i prstom opipaš šta glavi, može se desiti i da to bude parče uglja ako je uletelo prilikom loženja, ali ako je smola jebao si ježa. Ja sam čak pravio jednu osovinu sa dugačkom jakom oprugom-federom na koji se montira rotacona čelična četka, pa sam sve to kačio na bušilicu i sa unutrašnje strane brusio. Imao sam i specijalno oblikovanu kuku kojom sam groz taj otvor grebao falc na koji naleže klapna, zato što u donjem uglu tog falca obično bude depozita. Teško mi je to da ti objasnim moraćeš da ukapiraš strukturu peći pa ćeš se onda izveštiti za čišćenje.
Ne spuštajte peć ispod 65-70 stepeni, verujte nije dobro, najpre se jave ovi problemi a zatim će ti krenuti smola sa svih strana.
Tu smolu sam čistio hemijski letos, kada sam remontovao peć. Ovo što pišem jako je opasno i ukoliko se upustite u proceduru obavezno naočare gumene rukavice do lakata i gumena obuća. Prskao sam unutrašnjost živom sodom, odnosno rastorom iste, u par navrata, a zatim sam i oprao kotao iz nutra. Primetio sam da kada se kotao koji je naprskan ovim rastvorom zapali, čađ se odvaja odnosno postaje krta i lako otpada. Rastvor 25 posto naoh je cevol. Probaj kada je peć topla, ili prilikom potpaljivanja na ogrev da sipaš. Tu reakciju u stari stvaraju isparenja koja nastanu izgaranjem naoh.
Juce sam se bas mucio, gurao ruku, telefon da bih snima i mrka kapa. Preko vikenda cu se malo vise posvetiti ovome. A sto se tice skidanja zvona, ne znam kako bih to izveo s obzirom da mi je pec bukvalno nabijena na solundar koji je zazidan u rupi u zidu + povezane su instalacije na nju, mislim da nema sanse to da uradim (poslacu jedan screen da vidite kako to izgleda). Mislim da mi ne ostaje nista drugo nego da se cimam kako znam i umem dok ne skinem smolu.
Inace ne znam da li ima veze ali majstor koji mi je montriao pec mi je savetovao da ne uzmam onaj cetvorokraki venitil. Kao ne treba ti to je livena pec i sobzirom da se nece ni gasiti konstanto radi ,retko kada padne temp ispod 60 i to ujutru pre nego sto nalozis.
Snimao sam kako dimnjak vuče, inače uživo to izgleda bar tri puta bolje(jače).
http://www.youtube.com/watch?v=c97ZvRwJAA0&feature=youtu.be
P.S.
Drva sam ubacio tad jer sam nešto testirao.
Probaj da skineš ako ne upali ništa drugo, inaće zvono ima dva dela, videćeš već kada budeš na licu mesta. Ako imaš onu brusilicu kao zubarsku sa sajlom možeš glodalo da staviš i sa tim da probaš. Na hladno ona hemikalija rastvara kreozit-smolu a na toplo već sam ti napisao, probaj i to.
Evo ja rukom nesto skicirao, nadam se da ceš ukapirati šta je šta, ne mogu sad bolje da ti nacrtam na poslu sam.
Da da sve kapiram, probao sam malo juce sa tom kukicom ali nisam bas bio uporan. Videcemo sta cu uraditi preko vikenda.
Dobar crtež
Tu kukicu ces morati da pravis ili da savijas postojeci dzarac od sporeta, ali je i sa njom veoma zeznuto. Evo ja dosao sa posla a vatra se skoro zagasila drzali je na 50 stepeni smola iscurela sa nasipnog grla. Eto to je definitivno razlog pojavljivanja smole-niska temperatura. Do sada nije bilo ni kapi van peci a evo jedno pogresno lozenje sta moze da uradi. Mora da gura na 65 a jos bolje 70, ali tada guta ogrev, ako nemas akumulator toplote bice pretoplo u kuci. Sto se tice mesnog ventila bio on trokraki ili cetvorokraki, ukoliko nije bimetal odnosno automatski, ili pogonjen motorom i elektronikom dzaba, imam ga i on nema funkciju kada opadne temperatura radi kao baterija u kupatilu. Mora da ima termostat koji ce u slucaju pada temperature povratne vode zatvoriti krug i kotao ce grejati sam sebe i tako odrzati minimalnu temperaturu.
Siguran sam da ti je 2 t uglja malo, treba ti najmanje 10t za sezonu ako ne gasis pec plus nesto drva. Ja imam sada 4t 2 banovica i 2 vreoca i 8 m drva, i mislim da ce mi zafaliti. Mislim na Vreoce.
@njomi_k lagano skini to zvono od nazad i lepo ćeš sve očistiti. Vrlo jednostavno ide, imaš četiri šrafa, a pre toga skineš gornji poklopac sa kotla i oslobodiš polugu kojom guraš taj leptir. Nije komplikovano, samo polako. Ja takvo čišćenje praktikujem jednom mesečno i preporučio bih svima. Onda ćeš lepo videti šta zaglavljuje i moći ćeš i komori da priđeš od nazad.
Da li je sivi liv (gus) otporan na natrijum hidroksid? Imam lose iskustvom sa gusanim kanalizacionim cevima koje su mi za nekoliko meseci istrulile posle tretmana upravo sa Cevolom.
Ja sam ga cistio zivom sodom, nagriza korozivna je ali nije on toliko dugo pod dejstvom iste da bi pojela gus u rastvoru 25%. Tvoja cev je verovatno bila vec debelo sjebana pa ju je ovo samo dokusurilo. Slazem se da je najbolje uzeti gotov proizvod, na primer Rusex 160 koji sadrzi amonijum hlorid i bakar sulfat, ili Vas Astrahem ciji mi je sastav nepoznat. Koja je cena astrahemovih proizvoda za ovu namenu?
ja vise nisam pametan sta da radim
probao sam sve ali nikako da predjem 60*C, i vadio turbulator i pomerao unutra nazad i nista. Da li neko zna tacan polozaj turbulatora za viadrus sa 5 clanka gde treba da se postavi.
Ziva soda je vrlo nagrizajuca a amonijum hlorid je tek ubistvo za metale - toliko je agresivan da ce za kratko vreme da bukvalno pojede i nerdjajuci celik, ako ne verujes potrazi u opisu bilo gde na internetu. Cevi jesu dosta stare ali prvi komsija ima isto gusane i jednake starosti posto su obe kuce pravljene u isto vreme ali njemu su kao nove, verujem jer nikada nije koristio ta sredstva. Doduse, liv je vrlo specificna stvar - moguce je da u istom komadu bude razlicita struktura materijala bez obzira da li je odlivak kanalizacione resetke ili kotla.
Sve to stoji ali dejstvo tih sredstava bazirano je na isparenjima koja nastaju u kontaktu istih sa visokom temperaturom, koja deluju kataliticki na kreozit nalepljen na povrsinama te on sagoreva na nizim temperaturama. A ukoliko imas debele naslage smole bilo koje sredstvo najpre dolazi u kontakt sa njom a ne sa povrsinom metala. Tako sam bar ja ukapirao delovanje, na kojoj osnovi su vasi proizvodi i sta ti kao najstrucniji po ovom pitanju preporucujes.
Boc, cini mi se da ti premestanje turbulatora nece mnogo pomoci, to sam ti vec jednom i napisao, redukuj radijatore ako je to moguce, makar da ustanovis da li je u pitanju problem preslabog kotla. Zavrni pola radijatora koje imas i nalozi je, nemoj da te zavarava to sto ti je temperatura u sobama ok, tome je razlog dobra izolacija, pec bez obzira na to nema kapacitet da ugreje tu kolicinu vode koja se hladi u velikom broju izmenjivaca. Probaj da kupic na dzak manju kolicinu nekog kaloricnijeg uglja moguce je da ce to popraviti situaciju. kao sto si video to je kotao od solidnog liva koji je prevashodno namenjen visokokaloricnim ugljevima. Ako ni to ne pomogne nisam pametan, zakljucices vec sta ti je ciniti.
Sto se mene tice ja jos uvek eksperimentisem kako da pronadjem najbolju potrosnju za moj kotao, kada lozim onaj manje kalorican ugalj temp ide do nekih 60*C(lozim tada na svaka 3 sata) a kada krenem da lozim sa banovicem onda prelazi i 60*C pa moram da regulisem pomocu regulatora promaje jer mi je u kuci pakao, ali sam onda ispod radne temp kotla i malo kotao pocne da curi
Uglavnom kod mene je stiglo leto:) samo sto jos uvek ne znam potrosnju:)