razumeo.. hvala puno.. ziv bio.. pozzzzz
Beton i betoniranje
E sad lopatu u ruke pa udri ...
Pozdrav ljudi,
Mene muci jedna mala nedoumica vezana za betoniranje/armiranje.
Uskoro treba da mi stigne stolarija, sa kojom dolaze i jedna klizna balkonska vrata, na preporuku coveka koji ce mi raditi kosuljicu hocu da uradim "betonski sendvic" sa termo prkidom ispod tih kliznih vrata, tj zub od 9cm, pa mi treba par saveta kako to da izvedem u smislu, da li armirati i na koji nacin, koji beton da stavim (sljunak/pesak+cement), da li ima potrebe staviti aditiv (mrazol svakako moram) i ako sam nesto propustio. Laik sam u ovome pa bi savet dobrodosao.
Pre nego sam nasao ovu temu, otvorio sam novu http://www.samsvojmajstor.com/portal/forums/uradi-sam/sam-svoj-majstor/b... gde sam dobio jedan savet, da onako kako je trenutno postavljeno nije dobro, jer i dalje postoji termicki most, ako neko moze malo da mi to pojasni, jer izgleda da mi je tema utihnula?
Evo slika i u ovom postu, kako to izgleda za sada.
Kao prvo sve da vas pozdravim , prvi sam put ovdje na ovom forumu i citam vas i vidim da ima dosta strucnih osoba . Vidim da je tema vezana za betoniranje. Planiram na proljece malo adaptirati kucu medjutim problem su mi temelji inace je prizemna kuca tu oko 10 sa 9 posjeduje i podrum u cetvrtini kuce koji je ukopan u zemlju oko jedan metar . U kuci dugi niz godina niko nije zivjeo . To mi je kuca od oca . Radjena neke 82g cvrsta je gradnja bez ploce . Naime moj problem je sto je bio po cokleti onaj arandjelocki kamen izljepljen ja to prije nisam ni primjecivo al sad kad budu kise na par mjesta se oslika fleka od vode. Ja sam to rjesio odvaliti kad sam poceo odvaljivati beton je bio toliko vlazan da se samo rasipa evo vec dva mjeseca ima kako sam to odvalio i beton se osusio al je i dalje porozan i kruni se. Osim na djelu gdje je podrum tu je beton cvrst i suv i van a i u samom podrumu . Majstori mi predlazu da se opsaluje okaca armaturom i zalije beton. Ne znam ima li ko kakvo rjesenje i ideju
Писано је већ на форуму о тој идеји да се споља постављају темељи око куће и одговор зналца је био да је то узалудан посао и бачен новац.. Треба ту кућу да прегледа стручна особа и да се види да ли има смисла парцијално подзиђивање и бетонирање или је јефтиније срушити и правити ново како треба. Осим тога која фотографија не би била на одмет да људи који имају искуства и знања погледају и дају неки предлог.
Pa nisam mogao bas citav forum procitati a i slabo se snalazim gdje kako naci a mislim da niciji problem nije isti a i doso sam ovdje da cujem rjec strucnjaka i ljudi koji su imali isti il slican problem . Znaci podbetoniranje otpada . A slike cu uslikati i saljem pa molim sve koji su imali il imaju slicno iskustvo nek pisu ako sam promasio post ja se izvinjavam zaista
Prva slika je gdje je podrum i tu je ok druga slika je iznad kuce na cosku
Лако је пронаћи жељену тему уз помоћ претраживача, не мора се читати све на форуму. Претраживач је на насловној страни.
nasao sam i citao malo alme znam
Dal je to rjesenje i za mene
Planiram da betoniram stovariste 350 m2. Na stovaristu ce 2-3 nedeljno da dolazi sleper (oko 50 t bruto). Interesuje me kakva podloga i beton je potrebna da izdrzi ovako nesto. Kontaktirao sam par majstora i firmi koji se bave betoniranjem i dobio razicite odgovore i sad sam u nedoumici sta da radim. Ne zelim da mi beton propadne za dve-tri godine, ali isto tako ne zelim da bacim pare na veliku kolicinu materijala ukoliko to nije potrebno.
Molim Vas recite mi vase misljenje koja debljina podloge i koji materijal za podlogu (iber, sljunak, rizla ili koja kombinacija), koja armatura, koji tip betona i koje debljine bi mi vi preporucili za ovako nesto. Ponude koje sam dobio se krecu od 10 cm rizle +10 cm armiranog betona MB 30, do 50 cm tampona (iber+ sljunak) + 20 cm armiranog betona MB30.
Razlika je prilicno velika tako da mislim da neko ovde hoce da me zezne. Molim Vas za pomoc.
Pozdrav svima
Za stovarišta toliko opterećena , min je tih 50 cm tampona i 20 cm betona . I dobro armiranje i dilatacije . Naravno beton da bude aditiviran .
Ангажујте статичара да вам направи прорачун за динамичко оптерећење које сте навели и да вам прорачуна потребне количине материјала, марку бетона и потребну арматуру са нацртом армирања.То је једини начин да посао буде урађен како треба и да се утроши потреба количина материјала и да добијете гарантовано стабилну подлогу. За такав посао ће бити потребно ангажовати миксер за довоз бетона, јер то неће бити могуће урадити на мобу и са приручним мешалицама.
Nije ovo pitanje za "statičara" ovim se oni ne bave (ne znaju). Ovo može da reši jedino neki saobraćajac jer se oni bave dimenzionisanjem kolovoznim konstrukcijama.
Prva preporuka "10 cm rizle +10 cm armiranog betona MB 30" može ali da betonirate trotoar oko kuće. Nije dobar pristup ukoliko gledate kolika je debljina tampona a da se ne zna koliki mu je moduo stišljivosti. Kolika debljina ploče, veličina polja, veličina i razmak moždanika, koja armatura u ploči, marka betona, dodatna svojstva betona (otpornoast na mraz i habanje), način površinske obrade... Sve to bi trebao da kaže neko ko se baš time bavi. Generalno nije to neka nauka i manje više to spada u neku od tipskih krutih kolovoznih konstrukcija. Ekvivalentno parkinzima za šlepere na benziskim stanicama na auto putu ili zona oko naplatnih rampi. Stim što je za vaš slučaj znatno manje saobracajno opterećenje pa ce i karakteristike konstrukcije biti sigurno manje.
Inače baš nešto razmišljam i ne mogu da se setim da sam negde video bilo kakvoi stovarište sa krutom kolovoznom konstrukcijom. Sva su sa fleksibilnom tj. od asvalt betona. Nije li pametnije da i vi asfaltirate taj plac. Da li ste se raspitivali za cenu pa da napravite paritet?
Asvalt beton jeste svakako bolje rešenje od klasičnog betona . S druge strane , postoji ješ jedan problem sa stovarištima , a to je istovar , odnosno kipovanje rinfuza . Ako je neki rastresit materijal onda nema opasnosti da taj materijal "bubne " ali u jednom momentu sav teret je na zadnjoj osovini , a ako se recimo bacaju meterice ogrevnog drveta onda veći komadi ladno buše tih 10+10 cm . Ako je u primeni i istovar viljuškarom ili skipom , premeštanje rinfuza , onda je tih 30 cm betona minimum . Generalno rečeno što je veća stišljivost tampona treba jače nabijanje . A za takve površine male vibro ploče i male žabe nisu ništa .
Apropo armiranja bilo bi dobro da se armiranje radi u dve zone . A svakako treba misliti i o uticaju soli zimi .
Debljina AB ploce jeste vazna, ali nije od presudnog znacaja iz prostog razloga sto beton npr. MB30 debljine 15cm moze da izdrzi bez problema silu od cca 700kN (tj 70t) na povrsini 15x15cm. Kako je kod slepera opterecenje podeljeno po osovinama, jasno je da ovaj uslov nece biti problem. Mnogo vaznije da podloga bude dobro zbijena, sto se, kako Tenzor rece, ne moze postici malim vibro plocama. Ako hocete sve po PS-, treba vam gradjevinski inzenjer niskogradnje za proracun tacnih debljina i stepena zbijenosti slojeva. Ako je podloga dobra, armira se u obe zone, ali nije potrebna preterana armatura, a mogu se dodati i celicna vlakna kako bi se povecala otpornost na lokalne udare.
Sto se ostali karakteristika betona tice, narucite beton iz fabrike, uz uslov da bude otporan na dejstvo mraza bar 150 ciklusa (M150) i otporan na dejstvo mraza i soli. Izvodjenje u ssm varijanti nece dati dobar rezultat sigurno.
koliko cesto treba zalivati gornju plocu vodom? Juce je izlivena i rekose mi 2-3 dana svakih 2h. Da li to raditi i po noci? Sinoc pade kisa pa nisam, ali ne znam sto da radim veceras...
Ако имате јутане џакове или неке старе крпаре, прекријете плочу и добро залијете, тако да ће то држати влагу дуже време.Поставите по неку циглу или блок да држи у случају ветра.
Beton se, po pravilu, neguje dok ne postigne cca 60% projektovane cvrstoce. Najcesce, to vreme je oko 7 dana, tako da se beton poliva vodom prvih 7 dana tako da uvek bude mokra povrsina ( koliko puta dnevno zavisi od temperature i vetra, tj. koliko brzo voda isparava) a zatim se polako prestaje (nije dobro naglo prestari sa negom).
Zvukoljubov predlog je sasvim na mestu, i ja bih ga preporucio.
Onih 2-3 dana preporucuju samo "Majstori"
Pozdrav ljudi
Pitanje za BETONMANE
Osolovao sam stub, samac, i ispunio. Koliko dugo oplata treba da stoji, kad mogu da je skidam jer istu bih koristio za jos dva stuba koja treba da uradim za nadstresnicu ???
I ovde postoji pravilo.
Oplata stubova, zidova, vertikalne strane oplate greda se mogu skidati kad beton postigne cca 30% projektovane čvrstoće, što najlešće bude posle 2-3 dana.
Ovo treba malo uslovno shvatiti jer ako je oplata od neobrađene daske, onda je bolje malo još sačekati da beton dobije dovoljnu zateznu čvrstoće i da se ne bi odvalio zajedno sa oplatom.
Hvala
Hvala za savjet oko zalivanja, ploca je bez ikakvih pukotina. A u medjuvremenu sam odradio i plocu iza kuce, za pomocni objekat/magacin, na staroj betonskoj podlozi, sa mrezom cini mi se oznake q226 a debljine betona 20cm u prosjeku, dimenzije 3.4x5m. Stavljeni su ankeri za 4 stuba. Tek kasnije sam dobio sugestiju da sam (mozda) trebao staviti jos dva po sredini... da li je to neophodno i moguce odraditi naknadno? izbusim ili ostemam da dodjem do postojece mreze?
Nakon zidanja planiram uraditi tanku plocu gore koja bi se koristila kao terasa, nema mogucnosti a niti potrebe za dalju gradnju.
Sem opcije betonske ploce mozete li predloziti neku drugaciju konstrukciju koja bi se mogla koristiti kao terasa? A da ne prokisnjava naravno..
Da li bih mogao betonirati podrumski prostor sa peskom (najsitnijih čestica ) , ako bih pored cementa dodao SIKA aditive ( Sika ViscoCrete 5380 ) i sintetička vlakna . Da li bi to eliminisalo pucanje betona , sobzirom da ne koristim šljunak ?
Zvonko R,
biče malo težko tako " na oko" reči , da če biti v redu stavlajti sidra in izraditi stebar. Obično se izpod stebra ojača donja cona armature, a ako izračun pokaže i zgornja. Terasa če ti služiti samo za sedenja ili.............? Ako budeš napravio tanku plošču, one se ti može na sredini povujesiti. Tu nisi dobro odlučio.
nlazic,
granulacija 0-4 mm (pijesak) je samo za ometavanje i nije material za betoniranje; drži, dodaje se u sastavi betonske mješavine; ne priporučujem da tako betoniraš; nabavi si bar pijesak granulacije do 32 mm i izmješaj si beton. Predlažem da upotrebiš i Q mriježu; malce doponu tvoje pitanje; koliko je debelina plošče; namjen; imš hidroizulaciju ili češ dodati ju;.....
Hvala na odgovoru, ali i dalje nemam odgovora zašto ne može . Da li je neko probao , pa mu je ispucao beton ili šta...
Niko nije ni rekao da ne može , samo vam to niko be bi preporučio da radite , jer se betonom betonira , a malterom malteriše . A vama ako je zgodno slobodno uradite kako ste namislili , a ubrzo će vam biti jasnije , zašto sa peskom ne možete da betonirate .
Hvala
Ima puno razloga da se tako ne radi.
1. Beton je kompozitni materijal koji se sastoji od veziva (cementa), vode, sitnog agregata(0-4mm) i bar jedne frakcije krupnog agregata (4-8, 8-16,...)
2. Ako bi ste pravili samo sa peskom, trebalo bi vam mnogo vise cementa, jer sto su cestice sitnije imaju vecu povrsinu i treba vise cementne paste. A sto vise cementne paste, vee skupljanje i vece sanse za pojavu prslina
3. Mehanicke karakteristike betonu daje krupan agregat a ne cement. Daje i cement, ali je cementni kamen slabija komponenta.
4. Po 100-ti put, ako ne planirate da drzite vagu pored meslice i da razmeravate svaku lopatu, upotrrba superplastifikatora u ssm varijanti betoniranja nije dobra. A pogotovo pomenuti SVC5380, jer ako omasite dozu za 0.2%, napravice corbu od betona
hvala Lookicu na detaljnim informacijama
Odvojiš je šalungom. Recimo liješ celu ploču a taj kvadrat preskočiš , kasnije kad se ploča stegne izliješ i taj kvadrat .
Armature zavari slobodno i šparing ne skidaj
https://www.facebook.com/tenzor1/
https://tenzorisanje.wordpress.com/
https://www.youtube.com/channel/UCHEOtDmyQYSMVXVjjyVsWkw