Сика 107 сада нема шта ту да тражи, јер већ постоји урађена хидроизолација. Ако је урађено како треба, може да иде Шулц мрежа и фракција (сејанац) не мора шљунак јер у гаражи неће бити паркиран шлепер натоварен са 40 тона, већ путнички аутомобил који је најчеће тежак до 1.500 кг.
Beton i betoniranje
Hvala na odgovoru.Koju debljinu košuljice da uradim .Da li je dovoljno 8 cm.
Без бриге, 8 цм је идеално.
Cime da zakrpim rupe na terasi?
Terasa se do sada nije koristila, primetio sam da po njoj ima 4-5 rupa precnika oko 5-6cm i dubine 4-5cm.
Hteo sam ove godine da odradim hidroizolaciju ali pre toga bi trebao s necim da to saniram.
Inace armirana ploca 10 cm 4x3m.
За санацију ће бити довољан цементни малтер однос 1:3 са додатком Латекса.
Prema mojoj proceni, ovde se nije štedelo na betonu. Da li je i gde postavljana armatura ne znam ali je činjenica da su se stepeništa tokom 30 godina odvojila od kuće a i staze popucale na velikom delu.
Hteo bih da uz pomoć majstora obnovim i stepeništa i staze i nadkriveni parkirališni plato sa šahtom za vodu (ne i šahtu).
Čitajući ovaj više nego korisan forum ubeđen sam u potrebu korišćenja novih materijala u gradnji kao i poštovanja mnogih pravila struke ali... hteo bih da uradim ovo renoviranje bez iznošenja izlupanog betona nego postavljanjem armature i novog sloja betona preko prethodno ankerima učvršćenog, izlupanog i nabijenog betona, popunjenog peskom.
Da li je tako nešto moguće i za stepeništa?
Koliko je to zahtevno što se tiče ankerisanja (bušenja rupa, na kolikim razmacima, koliko duboko u tlu, koje dubine rupa i kog preseka s obzirom na dimenzije betona) i vezivanja sa armaturom? Pretpostavljam da se za ankere koristi rebrasta armatura uz obavezno prethodno nalivanje rupa nekim sredstvom za bolje vezivanje, npr. Izolit ankeritom? Znam da šipke treba da su minimum 3mm uže od širine prethodno očišćenih rupa, ali koja je potrebna debljina i dužina šipki armature za ankere?
Prema gruboj računici bi mi trebalo 7,5m3 betona za staze, prednje i zadnje stepenište i parkirališni plato ako bi uklonio sav izlupani beton? Koliko bi mi trebalo novog betona, ako je moguće, uz korišćenje starog betona? Da li je 1:3 razmera peska i cementa kod pravljenja mešavine uz korišćenje aditiva i možda i plastifikatora (imao sam na umu Izolit 3 i Sika fibers) dovoljna i za stepenište i za staze i za plato? Da li je potrebna neka posebna vrsta cementa? Koja debljina i gustina armaturne mreže je potrebna za staze a koja za stepeništa?
Mnogo pitanja. Znam.
Unapred zahvaljujem na svakoj sugestiji pa makar i na savetu da konsultujem nekog projektanta i ovlašćenu firmu.
Betonirao sam stazu oko kuce i na jednom mestu velicine oko 0,5 m2 je ispao nizi. (pocev od 0 pa do 2 cm). Sada se tu sakuplja voda i kvasi susedni zid. Cime mogu to da ispunim, odnosno izravnam?
Pozdrav,
mrpeja
Planiraam gabionima uraditi ogradni zid visine 2 m, debljine 0,4 m, ukupne duzine 100 m. Ne svidjaju mi se mreze koje narusavaju izgled prirodnog kamenja u gabionima. Pitanje. da li je izvedivo poslagivanje kamenja u mrezaste kalupe ( gabione), nakon toga zalijevanje betonom I prije faze stvrdnuca mini washom oprati lice ( vidljivu stranu kamena) I nakon toga maknuti pocincanu mrezu. Da li je to izvedivo, tj. da li ce beton ako prodre u sve dijelove ( u rijetkom stanju) poslaganog kamenja, vezati kamenje I drzati ga postojano vezanim bez opasnosti od rastresitosti. Laik sam I ideja mi je palaa na pamet I zato zelim cuti od strucnih osoba da li je izvediva.
Zdenko, nije Vam ideja baš najbolja. Kad bi počeli da "zalivate" gabion betonom tečne konzistencije došlo bi do strašno velike segregacije. Odvajala bi se tečna cementna pasta i obavijala kamen a krupnija zrna agregata bi se izdvajalna nagomilavala i nebi bio zid kompaktno naliven. Da uzmete i da perete pod pritiskom zid sve bi ga rasturili jer bi taj postupak trebalo da liči na izradu pranog kulira tj. da blagi prskanjem ispirate cementno mleko ali to u ovom slučaju ne bi bilo izvodnjivo. Kamen je zahtevan za rad i nije tek teko raditi zidove u njemu. Za razliku od opeke kojaje izrazito porozna kamen nije opekarija traši kvašenje pre zidanja a kod kamena to nesme nikako da se uradi. kamen se pere pa se tek kada je osušen ugrađuje. Vi ako želite da dobijete estetski visok kvalitet zida trebali bi u cementnom malteru da ozidate lice i koristite ga kao oplatu a da unutar zida popunjavata "trpancem" uz deljenje zida na kampade od 3-4m dužine. Postoji i varijanta koju najčešće rade ljudi u poslednje vreme da ozidaju kamenom lice a iza stave mreži i betoniraju sa izgubljenom oplatom. Treba predvideti barbakane ili drenažu iza zida. HI ako ne želite da dođe do iscvetavanja soli.... Ne znam koliko Vam se ovo isplati jer to je jako spor proces i majstori koji rade u kamenu dosta naplaćuju rad. Možda je neko sa foruma već radio nešto slično pa može da Vam iznese svoja oskustva.
Pozdrav svima
Da li je neko imao probleme sa betonom u vidu krunjenja.Konkretno,beton se stegao ali uz lagano povlacenje sa nekim predmetom (poput armature 10mm,ili neke dascice itd..) on se konstantno kruni,ja sam stigao do dubine 1-2cm i primetio sam da je idalje moguce ici u dubinu?
Ima li neko predstavu sta bi to moglo biti,prvi put se susrecem sa takvim problemom,a mnogo puta smo betonirali.
Da bi bio precizniji sta je i kako betonirano:
Radjena je ploca za kanal u garazi,ispod ploce je folija.
Debljina ploce 15cm,armirana sa mrezom 6mm iarmaturom (sipkama) 10mm
Koriscen je cement Beocin standard 32.5R,sa separisanim soderom (sljunkom)
Odnos je bio 1:3
Nisu dodavani aditivi
Nije mi jasno zasto se to desava,materijali su bili novi,dakle nije bio zprljan sljunak,ili star cement.Evo proslo je preko 2 meseca i idalje je moguce kruniti ga,dakle nije u pitanju ni vreme susenja.Takodje je kvasen nakon sto se osusio.
Koriscen je isti cement za malter u odnosu 1:2 i malter je bas jak,nema krunjenja kao kod betona.
Ђубре од цемента. Тај проблем сам и ја имао, срећом правио сам неки степеник, па је у питању била релативно мала количина материјала, али је проблем био исти, чак ни боју нема какву је бетон некад имао, ово је све нешто светло сиво ко са пепелом да сам правио бетон. После сам купио цемент другог произвођача, ово све порушио па радио наново и наравно све је било како треба.. Сва срећа да нисам радио армирано бетонску плочу, онда би било комплетно "весеље".
E da i to za boju je tako kao sto kazes,kod mene je bukvalno pobeleo ko da sam krec stavljao...
A npr kad se napravi odnos 1:2 za malter (sa peskom) onda pa dobro veze,bas bude jak....
(mada mi je sve to malo nejasno,jer npr stubovi koji vezuju blokove su jaki ko isvaki beton,dok se ploca rasipa,a isti odnos,isti materijal)
Kog drugog proizvodjaca preporucujes ?
Pozdrav svima U izgradnji smo vikendice, pri kraju je, pa sad radimo malu ostavu iza nje, od 15-ak kvadrata. Stavljen je serklaž i naliveni stubovi, koliko treba da prođe dana prije nego se rašaluje? Imamo različite informacije, a htjeli bi da to bude kvalitetno..Da li je moguće raditi krov prije nego se rašaluje? Majstori nas ubjeđuju da može, nama djeluje čudno, ali evo, značilo bi nam da čujemo vaše mišljenje, što je prije moguće Hvala
Radilica ica, okačite sliku ostave. Nije sve jedno da li je greda (visi u vazduhu) ili je HS (leži preko zida). Spominjete stubove pa da ne bude vi mislite na jedno a neko sa foruma na nešto drugo. Kažem vam ovo jer jedna je stvar skinuti oplatu a sasvim druga skinuti podupirače ako je greda ili ploča u pitanju
Ne znam zasto neće
Svakako, ako mogu da približim, ostava ima petnaestak kvadrata, podijeljena je u dvije prostorije, izliveni su stubovi sa strana i serklaž gore koje sve objedinjava,ići će jednostavan krov(varijanta-jedna voda),znači samo drvena građa i crijep, neće se izlivati betonska ploča.To je naliveno prije dva dana,danas treći dan, a majstori planiraju da sve rašaluju u petak i stavljaju krov. Da li je to dovoljno čvrsto ili treba čekati još koji dan? Znači postoje četiri noseća stuba, na četiri ćoška,pregradni zid po sredini, a gore sve povezano serklažom..nadam se da je sad makar malo jasnije
Hvala na pojašnjenju, evo sad slike
Radilica ica, ostava je u klasičnom zidanom sistemu. Na uglovima su vertikalni serklaži a ne stubovi. Zidovi se završavaju horizontalnim serklažima koji leže na zidu i oni trenutno ništa ne nose. Krov je lagan konstuktivni sklop i nije neko opterećenje. Vreme je lepo a hidratacija cementnog kamena napreduje tako da u petak slobodno nastavite sa radovima. Pravite krov i nemajte brigu....
Hvala puno,odlicno ste nam ovo pojasnili.Mi kao laici ovo smatramo stubovima,tako nam izgledaju
Izuzetno je dobro sto postoji ovaj forum,da se moze cuti misljenje profesionalaca,mnogo znaci,pogotovu mladjim ljudima koji nemaju puno iskustva,a htjeli bi izbjeci greske.Bicu slobodna da za trazim jos koji savjet,tako da hvala jos jednom,oslobodili ste nas brige,vec smo zamisljali kako se sve urusava posle dva dana
Pozdrav... imam nekoliko pitanja.... ove godine sam uradio jedan pomocni objekat i pre nekoliko dana je uradjena malteracija i danas su izbetonirani podovi.
E sad mene zanima koliko treba da se saceka da se to osusi pa da se uradi unutrasnja fasada i da se zalepe plocice na pod... majstor mi je rekao da ne bi bilo lose da se ostavi do sledece godine, mada se meni to cini dosta dugo
Hvala unapred...Boban
poz svima
molio bih za savet oko betoniranja garaze. evo i detalja malo. povrsina za betoniranje ima 22 kvadrata, i podeljena je u dva dela - po sredini garaze je kanal, koji se koristi za popravku vozila. garaza je pokrivena, i u nju ulaze samo putnicka vozila, odokativno do tezine od 1500 kg. takodje, povremeno u nju istovarim i cepam drva, sto mi i sada predstavlja nedoumicu, pa mi treba savet iskusnijih. drva koja se istovaraju nisu trupci, cepanice isl., vec trupcici iseceni na duzinu od 30 -tak cm, znaci cepanje i u sporet. u garazi je stari beton, koji je postavljen pre oko 25 god, propao je sto zbog loseg kvaliteta sto zbog zuba vremena. armature u njemu nema. koliko sam procitao na forumu - prvo i osnovno - iskop starog betona. e sad konkretna pitanja
- koliko dubokiskopati, koliko nasuti kamena (recnog ima u izobilju), a koliko sljunka pre betoniranja
- koju debljinu armature postaviti ( koristicu mrezu naravno)
- koja debljina betona je optimalna da nebi doslo do pucanja betona - ponajvise zbog cepanja drva
- koji odnos sljunak - cement
- najlon izmedju betona i nasipa obavezan?
- koji cement se biti najbolje upotrebiti za ovu svrhu (separirani sljunak se podrazumeva)
- neki aditiv dodavati ( povremeno se garaza ispire vodom- iz cesme naravno)
- koliko priblizno ce biti potrebno sljunka i cementa za ovu kvadraturu u zavisnosti od debljine betona
svaki savet je dobrodosao, hvala unapred..
poz svima
molio bih za savet oko betoniranja garaze. evo i detalja malo. povrsina za betoniranje ima 22 kvadrata, i podeljena je u dva dela - po sredini garaze je kanal, koji se koristi za popravku vozila. garaza je pokrivena, i u nju ulaze samo putnicka vozila, odokativno do tezine od 1500 kg. takodje, povremeno u nju istovarim i cepam drva, sto mi i sada predstavlja nedoumicu, pa mi treba savet iskusnijih. drva koja se istovaraju nisu trupci, cepanice isl., vec trupcici iseceni na duzinu od 30 -tak cm, znaci cepanje i u sporet. u garazi je stari beton, koji je postavljen pre oko 25 god, propao je sto zbog loseg kvaliteta sto zbog zuba vremena. armature u njemu nema. koliko sam procitao na forumu - prvo i osnovno - iskop starog betona. e sad konkretna pitanja 
;- koliko dubokiskopati, koliko nasuti kamena (recnog ima u izobilju), a koliko sljunka pre betoniranja ( kakav material ti je izpod staroga betona; izkop do 40-50 cm; utvrđivanje u slojevima; predlažem tampon (oštri rubovi kamena)
.- koju debljinu armature postaviti ( koristicu mrezu naravno) (to je za statički izračun; nekoliko nazad +/- Q 335 (drugi primjer +/- Q 283) i ojačitve uz rubno conu kanala; zaključak sa uzengijama + 4 fi 12 (+/- 2 fi 12)
- koja debljina betona je optimalna da nebi doslo do pucanja betona ( to je za statički izračun; nekoliko nazad 16 cm AB ploča; dilatacija ob stijeni; beton C 25/30- D max 16(32)-XC1- PV 1)
- ponajvise zbog cepanja drva (biče u redu)- koji odnos sljunak - cement (predlažem, da ugradiš beton iz betonarne, jer doma ga ne možeš tako primereno izmješati)
- najlon izmedju betona i nasipa obavezan? ( predlažem PP ili PE foliju)
- koji cement se biti najbolje upotrebiti za ovu svrhu (separirani sljunak se podrazumeva)
- neki aditiv dodavati ( povremeno se garaza ispire vodom- iz cesme naravno) (možeš naknadno zaštiti beton sa sredstvom proti upijanju vode ali menim da to nije potrebno; samo ga primereno zagladite)
- koliko priblizno ce biti potrebno sljunka i cementa za ovu kvadraturu u zavisnosti od debljine betona
svaki savet je dobrodosao, hvala unapred..
Moj odgovor sam dopisao kod tvojega pitanja
hvala druze.. iako te vecinu stvari nisam razumeo, posto sam laik oko betoniranja (pa mi zbog toga i trebaju saveti, da me ne bi majstor koji ce to raditi za..bao).. eevo redom
- ispod starog betona je zemlja.. (pre starog betoniranja, godinama utabavana automobilima, drvima i cime jos ne)
- iskop 40 - 50 cm? nije malo previse?
- sta oznacava " utvrđivanje u slojevima - tampon?
- debljina armature? šestica, osmica, desetka? - nemam pojma sta znaci - "nekoliko nazad +/- Q 335, ili Q +/-238
- "ojacitve uz rubno conu kanala"? uzengija znam sta je otprilike, ali ovo + 4 fi 12 ili +/.2 fi 12 neznam...
- debljina ploce 16 cm? " dilatacija ob stijeni? beton C 25/30- D max 16(32)-XC1- PV 1)?
ja te pojmove nerazumem, pa bih ako moze to prostim recima- narodski.. i na kraju - - koliko priblizno ce biti potrebno sljunka i cementa za ovu kvadraturu u zavisnosti od debljine betona?
Iskopaj jedno 25-30 cm
Naspi bar 10 -15 cm šljunka
Beton neka bude 12-15 cm debljine cca 3,5 m3 betona , to tije cca 4 m3 šljunka i 20 dzakova cementa u beton ubaci aditiv za vodonepropusnost
Uz ivicu kanala izlij malo deblju ploču jedno 20 cm kao venac i ubaci vinkle za dasku
Armaturnu mrežu min fi 6
Negde gde ti odgovara napravi jedan kvadrat 1*1 m i tu izbetoniraj ploču debl jine 20 cm i neka bude odvojena od ostastka ploče . I tu cepaj drva dobar panj i i udri
e to brate tenzor... kratko i jasno.. vec sam poceo da proucavam ove Q oznake za armaturne mreze i MB za spremanje betona.. hahah.. olaksao si mi mnogo.
zaboravio sam da napisem da uz ivice kanala vec ima postavljene vinkle za dasku, i na tim vinklama su zavareni levo i desno na po 50 cm jedna od druge sipke od nekog debelog sparinga duzine po oko 1,5 m. njih takodje ostavljam, ili da ih skinem? nisu trule... kako da mrezu spojim sa vinklama - moze zavarivanje CO2 aparatom... hvala unapred
i jos mi ovo razjasni molim te - "Negde gde ti odgovara napravi jedan kvadrat 1*1 m i tu izbetoniraj ploču debl jine 20 cm i neka bude odvojena od ostastka ploče"- na sta si misllio - kako da bude odvojena od ostatka ploce?
stefan1973,
" tenzor" brate Hvala za pomoč i komentar.
Ja nekako, kako je napsao, ali ja nisam, da se beton miješa doma, zato sam napisao , možda , previše stručno. Se opravičujem. Teško se kod kuče tako kvalitetno izmješa betonska mješavina, za podliježe kvaliteti C 25/30.
stefan1973, armaturo samo na preklop izradi oko tvoje jame, posebno ako je rebrasta palica.
Tampon se sabija/utrđuje u slojevima po 15 cm; sa vibro ploščom/žabom.
Uradio sam hidroizolaciju moje garaže na prethodnoj lošoj ruiniranoj betonskoj ploči.Sada preko hidroizolacije(bitulit i kondor) hoću da stavim betonsku košuljicu.Jedan majstor mi je predlagao sika 107 koji je skup.Takođe mi je predlagao šulc mrežu i pesak sejanac.Drugi su mi rekli da je sika 107 u ovom slučaju potpuno bespotrebna,da umesto šulc mreže uzmem armaturnu mrežu promera 4 mm te da ne uzimam sejanac jer on ne daje čvrstoću koja je potrebna pošto će na ploči da stoji autimobil..već da uzmem sitni šljunak
ŠTa je od svega toga tačno...??!!