.
TA peći - najčešća pitanja
Ljudi, ugradjujte FID sklopke, zbog par hiljada se gube glave.Ko ih ima treba barem svakih 6 meseci okidati na test da se vidi njena ispravnost.
Da li je dovoljna jedna FID sklopka za ceo stan ( recmo 1 na osigurač tabli) ili treba podeliti sva strujna kola u kući na više FID-ovki ?
Kako da postavim izolaciju na vrh ta peci. Kupio sam tablu HTB 700 debljine 5 cm.
Cigle su nekih 2-3 cm nize od od vrhova izolacije sa strane.
Ako isecem tablu 63x35 cm (to su dimenzije od ivica limova), ostaje mi rupa u sredini.
ili je dovoljna samo manja tabla da pokrije cigle?
Stara se raspala pa neznam ni kako je bila postavljena.
@MasonIzHobija
Imas vise modela, pocev od amperaze, pa do osetljivosti na koju struju prekidaju.
Za kupatilo sam stavio 40A/30mA, a na kraju prosirio na ceo novi deo instalacije. Neko kaze da je 30mA preosetljivo, ali meni ne iskace "bezveze" jos uvek. Imam jos kuhinju i dnevnu sobu, koji nisu povezani na nju. Sve ostalo jeste.
Mozes jednu, osetljiviju za kupatilo, jednu manje osetljivu za ostatak kuce.
FID sklopka umesto jednog osiguraca ne znam da ima. Obicno zauzimaju 4 osiguracka mesta.
@sampras
Prvo na cigle staviti manju tablu (za nijansu šira od površine cigala zbog oštećene okolne vune), pa preko veću u kotiranim dimenzijama.
O tome sam i ja razmisljao, Samo sto ce mi visina vune biti onda 10 cm. Od cigli do poklopca ima oko 8 cm.Verovatno moze vuna da se pritisne poklopcem iako je dosta tvrda.
Da li bi smetalo da bude ''pod pritiskom"' ? Verovatno ne al ajd da pitam.
Ili da ovu manju tablu malo stanjim, mislim da je tako i pravljena , u slojevima.
.
Kada bi bilo slike,bilo bi lakše pogoditi.
.
sobni termostat je dobro povezan u peci, vuce fazu iz dovodnog kabla i vraca je ventilatoru, nema kod njega faza i nula, to je samo faza koja se u njemu prekida, nek vas ne bune boje zica, svejedno je. sto se sigurnosnog termostata tice svejedno je koji par cete odabrati preko kog ce prolaziti faza. bitno je samo da su spojevi dobro stegnuti
+1
Ne znam dal ovde apsolutni pocetnici mogu postavljati pitanja...
Selim se u kucu i najvise me interesuje nekoliko stvari oko TA PECI od 6kw. Soba koji treba grejati je 44m2 i nije izolovana pa me interesuje nekoliko stvari.
1. koliko vremena se puni doticna pec? nekom prostom racunicom za punjenje jeftinijom strujom od 8 sati 30 dana sam dosao do 1440kw sto me brine...
2. postoji li neki pomocni termostat ili kakogod se zove gde se precizno moze naterati pec da se puni od - do i sl.? mislim da ima od 1 do 5 pa ne kapiram kako je podesiti za toliki prostor.
ima tu jos pitanja ali vas molim da odgovorite i napisete sve sto mislite da ce mi biti korisno
hvala vam unapred!!!
Normalno je da svi clanovi mogu postavljati pitanja. Odgovor na pitanje 2: postoji tajmer kojim se odredjuje vreme punjenja, ovo od 1 do 5 predpostavljam da mislis na termostat na peci koji odredjuje koliko ce se pec napuniti. Odgovor na pitanje1: vreme punjenja najvise zavisi od napona u mrezi, ima jos dosta faktora koji uticu na to. Siguran sam da prvo punjenje peci na pocetku sezone ne moze biti zavrseno za 8 sati ako je zadata max. temperatura. Efekat grejanja zavisi od velicine prostorije, izolovanosti, gubitka kroz prozore,vrata i jos mnogo faktora.
Sa TA peci od 6 kw ne mozete sigurno grejati neizolovanu sobu od 44kvadrata, a jos ako je u pitanju prostor od 44m2 koji nije jedna soba onda jos teze,
Pec se po fabrickim podacima od nule do maksimuma puni za 8h. U praksi zavisi od polozaja sonde radnog termostata, kao i od napona. Pec nikada dok radi nece biti skroz prazna pa punjenje nece biti 8h.
Pec na sebi ima termostat, radni i on je podeljen od 1 do 3, mozda cete naci i od 1 do 5 ali to ne menja kolicinu toplotne energije oko 140000Kj koju pec moze da akumulira do maksimuma.
Ja grejem 66kw sa dve trojke 2x100000KJ sto je znatno vise toplotne energije nego jedna petica. A kad je hladno kao prosle godine moram da ukljucim i trecu. A kuca mi je vise nego dobro izolovana. Ovo je prizemlje, a na spratu 75m2 imam jos cetiri trojke odnosno jos 400000KJ. Ovo napominjem da bi razumeli koliki prostor grejem sa kojom toplotnom energijom. Meni peci u dec i jan rade u proseku do 3-4h u toku jeftine struje i potrosim maksimum do 3500Kwh.
Jos ako pec nije Magnohrom Kraljevo onda .......
Hvala na odgovorima.
Koja je tacna kalkulacija potrosnje struje ako tu od 6kw punim 8 sati recimo 30 dana i sta se desava sa tarifama i zonama itd? Da li je to ako odem u crvenu (stvarno se ne razumem) i dalje najjeftinije grejanje? Imacemo i 3-4 uljana radijatora kao ispomoc ali ne znam snagu i sl dok se ne preselim. Ti radijatori su koliko sam cuo sa termostatima i iz nemacke su.
Kad TA peć uparite sa uljanim radijatorima oni će vam devastirati račun za el.energiju. Cena 1kWh koji se potroši unižoj tarifi ne zavisi samo od potrošnje u nižoj već i od potrošnje u višoj i od ukupne potrošnje na mesečnom nivou (potrošnja je zonirana). Tako da cena 1kWh koji ćete koristiti za grejanje može da varira i bude nekoliko puta skuplja od neke početne zamisli. Morate da saberete bazičnu potrošnju na tom brojilu pa da otprilike sračunate koliko ćete dodatno trošiti kilovata niže tarife za akumulaciju plus koliko kilovata više tarife za dogrevanje radijatorima. Onda pravac na sajt EPS snabdevanja i na kalkulator potrošnje da vidite da li se uopšte isplati grejanje na taj način.
Racunao sam ja za TA pec i ispalo je za 8 sati puta 30 dana 1440kw. Sta to znaci?
TA peć se nikada ne isprazni potpuno do kraja već je svakodnevno dopunjujete prema potrebi i neće potrošiti tih teoretskih 1440kWh. Ne može cena da se posmatra pojedinačno već mora zbirno za celokupnu potrošnju na jednom brojilu. Na primer kada se budete dogrevali radijatorom po višoj tarifi automatski povećavate i cenu onog kWh koji ste prethodne noći akumulirali u TA pec.
Razumem to sve oko zbirne potrosnje. Nisam znao da se nece isprazniti skroz. Htedoh pitati u proslom postu kakav je scenario sa tarifama i lupanjem po usima kad potrosim tih 1440kw a i vise...
Ne bi trebalo da mi bude problem da platim koliko god potrosi nego ne razumem to ako udje u crvenu i sl. Sta se tada desava sledeci mesec i sl. Oprostite ali malo panicim unapred.
Sada su mi racuni svaki mesec oko 14-15.000 a na selu ocekujem toliko samo zimi dok se grejem na struju.
Hvala Vam na strpljenju
14-15000 !!! Jel Vi imate proizvodnju necega ????
Ja imam dva brojila, sve se normalno koristi, leti klima, jedna ili dve rade po 12h dnevnopotrosnja oko 500kw (2x250) i racuni su mi oko 1750din.x2
Zimi mi rade sest ili sedam peci i oba brojila zbirno ne predju vise od 3500kw. (3300 je granica plave zone 2x1650kw, posle toga je crvena). Najveci racun koji sam do sada platio je 15000dinara, naravno za oba brojila.
Stime da tada trosim 3000kw nocne tarife i oko 300 dnevne.
Tako mozete da izracunate da mi pec radi, tacnije puni, oko 100kw za noc sto je po broju peci oko 5h. To je na temperaturi kao sto je bilo ove godine. Konstantno ispod -10 do -30.
Malo sam mozda pisao zbrda zdola jer su mi deca nad glavom.
Moj savet je da nabavite vi jos jednu pec i da se grejete jeftinije a bolje !!! Uljane radijatore zaboravite za jeftino grejanje !!!
Poštovani, verovatno je o ovome već diskutirano ovde, ali molim za savet: kako odlučiti dali je izolacija TA peći za zamenu?
Nedavno sam pazario polovnu CER 6kW, u odličnom stanju - sve je funkcionalno, nema oksidacije na kontaktima... Naizgled je i izolacija dobra.
Sada, ja bih da rasturim i očistim peć, ali ne znam dali da zamenim i kamenu vunu.
Koliki je faktor oslabljivanja izolacije VREME STAROSTI peći? Ova je peć verovatno stara preko 30 godina.
Dodatni problem, u slučaju zamene izolacije, je i to što ne bih mogao da stavim preporučenu Knauf HTB700 kamenu vunu (ne može se naći kod mene, u Makedoniji).
Ima li ko od vas iskustva u ovome?
Hvala.
Ovu vunu sa slika ne treba menjati.
Pozdrav svima!Imam problem sa Ta peci.Cer-2,25 Kw.Monofazna struja,povezao sam po semi i ukljucio u struju,gornji grejac radi,a donji ne radi.Cigle sam morao iznova slagati,jer nisu bile dobro poredjane i grejaci su se razmrdali u Ta-peciMultimetrom sam proverio oba grejaca,imaju otpornost od 42 Oma,svaki.Kada skinem stopice sa keramicke klemne znaci klemna je u reduKlemna je u redu,jer bez stopica koji vode od termostata do grajaca su isklucene.Multimetar uredno pokazuje nulu i fazu,nema pistanja na sve strane.Kontrola nule i faza sa utikacom ta peci je u redu.Znaci utikac je u redu a kada vratim stopice na klemne,multimetar pisti i na nulu i na fazu-govorim za kontrolu preko utikaca.Kao da je neki spoj negde,ali gde???Ventilator je dobro vezan i on radi preko sobnog termostata,to jest ukljucuje ga na 20 stepeni i prekidacom ga mogu iskljuciti.Da li je problem termostat,sonda,ili kablovi???Zasto gornji grejac radi a multimetrom pisti kada merim nulu i fazu?Ne razumem...Pomagajte
sto se povezivanja tice sve je u redu oko grejaca, oko sobnog termostata nije. sta ce onaj zutozeleni provodnik na sredinu kleme kad sa druge strane ne bi trebalo da bude nista povezano? taj prekidac na termostatu koji spominjete na kome vam se iskljucuje duvanje nije namenjen za iskljucivanje vec za promenu brzine duvanja, zato sluzi taj otpornik na gornju regletu, ono crveno. e sad druga zamerka vidim nisu vam grejaci centrisani verovatno dodiruju limove, znaci izvadite grejace, centrirajte keramicke prstenove, priblizite ih jedan do drugog i pomerite zeger osigurac do prstena. ako je pec dobro zadzidana grejaci treba da se izvlace lagano bez muke. ako se cigle oslanjaju na grejac pec nije dobro sazidana, imate semu na youtube za vasu pec. e sad ja najiskrenije uopste nisam razumeo sta i gde vama pisti na multimeru. izmerite grejace sa skinutim stopicama i da grejaci ne dodiruju lim. to vam je najsigurnije, ovako vam pisti nesto jer se negde zatvara strujni krug pa vam daje lazne znakove. pistalicom merite provodljivost elemenata ali opet sa raskacenim stopicama. unimer na termostatu ne bi smeo da pisti kad je iskljucen, a trebalo bi da pisti kad je ukljucen. najbolje proverite sve elemente zasebno a kad to lepo povezete najzad provera putem utikaca, stavite dve pipalice na kontakte utikaca i kad je pec iskljucena ne sme ni da pisti ni da pokazuje otpor, a kad okrenete termostat onda mora pokazati neku otpornost, dalje, ne sme pistati na ni jednom kontaktu sa uzemljenjem, to je sva filozofija proverke.
Pozdrav svima, vidim ima dosta oko TA peci, ali moj problem nisam uspeo da resim pomocu prethodnih odgovora pa se nadam da neko moze da mi pomogne
kupio sam polovnu Elind 2.5 TA pec, i radila je lepo 3 dana, zatim je prestala da greje. Kada sam je otvorio video sam da je onaj sigurnosni termostat skroz pregoreo. Otisao sam u radnju, uzeo isti takav i zamenio ga, zice sam vratio na ista mesta na kojem su stare stajale, ali pec i dalje nece da greje ni posle 8 sati rada. Na grejac kad prislonim glinaricu prikazuje struju na obe strane.. Kada izmerim multimetrom, pokazuje 024.. Moze li neko da pomogne oko resavanja problema? Postavljam i slike da bi se lakse snasli.. hvala unapred
Ako dobro vidim instrument je na opsegu zujalice, kratak spoj, ako zuji grejac je dobar.
Da, zuji, i kada je pec ukljucena u struju glinarica pokazuje struju i na jednom i na drugom kraju, a pec i dalje nece da greje, sta bi moglo da bude?
otkacite zice sa grejaca pa proverite omsku vrednost - moze i zujalica.
Slika koju sam postavio pokazuje vrednost sa otkacenim zicama
Menjaj uticnicu ako je sve ostalo u redu.One i te kako znaju da prave problem ako su labavi kontakti, a ima i svoj vek.I poslusaj Tenzorov savet, FID je par hiljada dinara a cuva glavu.j
Знам да незнам, а све што знам научио сам од неког.