Vrlo je moguce da je doslo do otkaza releja koji ukljucuje pumpu, Ne znam sad koja je kod punta oznaka, ali moze da se nadje, tako sto se daje kontakt i on bi trebalo kad se da kontakt na autu da cakne, i posle par sec da cakne jos jednom, tj da prekine struju. Ako imas prekidac sa 3 polozaja, jedan je benzin, drugi nula i treci plin, obicno kod automatskog prebacivanja ide taster, mada moguce su svakojake izvedbe. probaj u polozaju koji mislis da je automatski da upalis, pa da vidimo sta se desava
DAJEM SAVJETE ZA AUTOPLIN
Kod astri jeste cest slucaj missfire, sto oznacava problem sa varnicom na svjecicama. Nije striktno vezan za bobine, vec obicno za kablove i svjecice. Kod nje se ako se ne varam bobina nalazi sa desne strane glave motora, iz iz njih izlaze kablovi. Probaj zamijeniti svjecice, obicno one prave problem. a najlakse ces naci koja pravi problem tako sto ces upaliti motor, i kad pocne da stuca, probati jedan po jedan kabal da skidas sa svjecice i vidjeces da mijenja zvuk, kod kog najmanje mijenja zvuk , tj najmanje pocne da trokira, ta je problematicna.....a i svjecice vjerovali ili ne imaju vijek upotrebe od oko 20 000 km,,,,kod nas se provjeri tako sto se vidi da li ima varnice, pa ako ima, dobra je...noup, najcesce su one uzrok.A check engine se kod astre javlaj i od goriva, plina, lambda sonde, kao i missfire greske. bilo sta da je problematicno , ta kao mala pumpica se pali, tako da nije to strasno,,,pali se ona nekad i kad je losiej gorivo. samo zamijeni svjecice , nije neka investicija, i neka budu odgovarajuce za taj model auta.
To sto zatrza 2 -3 sec, moze da bude i do plinske instalacije, jer pusta negdje. probaj da ugasis auto, pa posle jedno sat dva odvrni selnu koja ide od isparivaca ka filteru ili diznama, mora da pocne da sisti plin iznutra, tj da drzi pritisak, ako se to ne desava, onda pusta po malo i treba dotegnuti selne. problem je sto on ispusti pritisak, i kad se prebaci na plin, treba nekih par sec da se napuni sistem plinom, tj cijevi od isparivaca do dizni, zato zatrza, jer dizne odmah pocnu da otvaraju a benzinzke se ugase u milisekundama, i onda se stvori taj sekund kad motor usisava cist vazduh bez goriva.
Plinske dizne ili rade ili ne rade, one su obicni elektromagneti koji povlace metalni ulozak. Dizne kad odu, moze samo da ode spulna u navoju, ili da se zaprlja ulozak dizne toliko da pocn da zaglavljuje,, moze i da ode zaptivna gumica na uloscima pa da zato ispusti pritisak iz sistema..... ali to se osjeti u radu motora. ulosci dizni su jako jeftini i zavisno od dizni kostaju oko 15tak evra, plus podesavanje, ukoliko dizne nisu ciscene i mijenjani ulosci preko 30 000km, valjalo bi ih srediti svakako
Ali meni je cudno to sto trzne samo kada je auto hladan, tj kada jos nije dostigao radnu temperaturu, jer posle toga nema problema,,,tipa ako auto upalim na benzin (inace uvek ga palim na benzin jer je tako podesen) i vozim ga recimo 4-7km na benzinu pa ga prebacim na plin, onda nema trzanja i nema nicega, ali ako vozim smao kilometar ipo do 2 pa kad prebaci na plin, onda trzne...
bice da ste u pravu...probacu svecice da zamenim.
Mada ovo trzanje je sve pocelo da se javlja otkako sam po novom sistemu reatestiranja morao da ugradim i multiventil na boci, pa ovaj od boce kad uradi "crak" mora da otvori i ovaj drugi ventil kod motora, i bice da jos ne stigne plin od boce kroz cevi do drugog ventila, tj sto vi kazete da se napunile a vec otvorio ventil i kod motora, a da su se pri tom ugasile benzinske dizne i to je ono sto vi kazete...probacu da to pogledam sve lepo.
Hvala puno i pozdrav za Vas.
Najveca sansa je da je do toga. negde se desava da ispusti plin iz sistema, pa to je najvjerovatniji razlog tih par trzaja. Hoce i membrane na isparivacu, ako nisu mijenjane duze vremena da otvrdnu, guma je to, pa na niskim temeparaturama se ukruti, pa desava se da joj treba malo vremena da otvori. Svaki sistem radi na principu vakuuma sa usisne grane, koji povlaci membranu koja opet otvara ventil u isparivacu i tako regulise pritisak na diznama. Pritisak, orjentirno govorim, moze da odstupa, se krece od 0,3 bara na leru do 1-1,5 bara na punom gasu, zavisno od toga koliko je podesen da bude maksimalan.
A probajte i kad prebacujete na plin, da ne bude pun gas, vec ubrzate, pustite gas, da krene motorno kocenje, tj par sec posle pustanja pedale gasa, motor ce da krene da koci motorom, u tom trenutku iskljucuje dizne i onda prebacite na plin, pa posle sekund dva dodate gas i vidite sta se desava tada. trebalo bi da prelaz bude neosjetan, jer prilikom prebacivanja na plin on ce da otvori elektroventile, ali nece i dizne, i taman ce da se napuni sistem.
provjerite prvo kad auto odstoji recimo jedno 12 sati da otpustite selnu kod dizni, ili bilo koju koja se nalazi izmedju isparivaca i dizni, i moralo bi da ima pritiska plina u cijevima. Majstori cesto stezu selne samo srafcigerom, a crijeva gumena i griju se i jednostavno guma se stanji i dobije vrlo malo lufta, ali dovoljno da ispusti pritisak, plin je kao vazduh,,,pa je potrebno sa vremena na vrijeme selne malo dotegnuti. Ja sve stezem gedorom 7 koja je za selne, i malo jace se stegne, i onda nema problema. srafcigerom se ne moze stegnuti kako valja.
Probacu i to...a kad smo kod stezanja selni, primetio sam da mi curi rashladna tecnost-antifriz preko onih gumenih creva plinskog sistema i racvica...tj curi...i uvek kada pritegnem, ono pocne na drugu stranu da podlizuje...te sam odlucio da plasticne racvice zamenim aluminijumskim i da se to lepo pritegne...zima je...zategnute su sve selnice kod gumenih creva. Za sada nema znaka da negde izbacuje tecnost. Kontam na osnovu Vaseg izlaganja da negde ima pritiska u plinskom sistemu pa jednostavno je morao da izbacuje antifris, tj da propusta. Probacu cim otopli da pogledam sve detaljno.
Evo jutros mi se desilo kada sam prebacio na plin, krenuo da radi kao na 3 klipa...jedno 4 sec i za to vreme trokirao...i odjednom kako sam nabio gas kao da se nesto otpusilo i probilo kroz cilindre, tj sam dotok goriva i onda je krenuo da vuce lepo...ali mene nervira sto uvek moram da pazim na to, i sve cekam da li ce opet da se pojavi misfire greska i da zasvetli check engine.
Nesto tu ne stima...majstor ko majstor stavi ga na dijagnostiku i kaze sve je ok, tako pokazuje kompjuter pa onda krene da lupa...kaze plinska dizna...odem kod drugog majstora, a on pa kontra, zameni mi filtere (ima 3 filtera) i konstatuje da nije do plinskih dizni jer one il rade il ne rade. Pa sam se ovde obratio za strucnu pomoc.
Ako je plinska dizna problem, kompjuter treba da pokaze nepravilan rad jedne plinske dizne sto ovome nije pokazalo..najmerodavniji savet je ovaj Vas...pogledacu sve redom cim otopli. Ili da menjam ove moje plindzije jer pojma nemaju za sekvencionalne plinske uredjaje vec samo znaju za venturi sisteme.
Pa plinska dizna je obicna elektromagnetna spulna, koja ima kao mali klip unutra sa gumicom i oprugu. ona moze da zaglavljuje jer se nakupi prljavstine da je tu cudo, ili moze da ne zaptiva dobro kad ode gumica na glavi klipa, zamislite ta gumica sta trpi u radu kad ona udari i zatvori diznu 800-5000 puta u minutu. Dizne mogu vrlo lako i da se rasklope i ociste, samo je bitno da se vrate sve na svoje mjesto, posto se svaka dizna podesava za sebe i ima imbus obicno za podesavanje,
Svakako je jako pametno rjesenje to sa alu racvama, jer plasticne ne znam ko uopste i izmisli, traju kratko, lose se ponasaju i nemaju neku upotrebnu vrijednost, krive se prilikom stezanja i vrlo brzo od toplote pocnu da se raspadaju, a i nije neka razlika u cijeni basnoslovna da bi se isplatilo ugradjivati ih.
Da li dizna radi ili ne, to nema ni jedan kompjuter koji moze da ustanovi, on moze da zna da li kalem indukuje magnetno polje, tj da li je u prekidu, a da li klip radi u dizni, to ne moze da zna nikako, nema senzor za to. kad ne radi neka od dizni, to se manifestuje preko lambda sonde i onda se pali check engine lampica koja ukazuje tada na siromasnu smjesu posto na izduv izlazi mnogo hladniji gas kad jedan cilindar nema sagorijevanje, ali plinski komp to ne moze da vidi jer je on hajde tako recimo glupav, on samo vrsi proracune i multipliciranje vrijeednosti koje dobije od motornog kompjutera i lambda sonde, ciste matematicke operacije.
Niste me razumeli u vezi plina i antifriza, oni nemaju dodirnih tacaka, i samo je los spoj na selnama ili na sistemu mogao dovesti do gubitka antifriza. Njegov auloga je samo da grije ispaorivac i da ne dozvoli da zamrznu membrane u isparivacu, posto se prevodjenjem iz tecne u gasnu fazu kod plina povlaci velika toplota, i mrzne.
A mislim da ce zamjena svjecica u ovom slucaju da rijesi problem, posto kao sto rekoh one su predvidjene da traju oko 20k km, a kod nas se voze dok ne pocne da trokira, cesto i po 70-80 000km.
Vozim Vectru B 2002 1.8 16v i nedavno sam ugradio plin. Sve sa plinom funkcioniše OK, sem grejanja u autu. Sa prvim hladnijim danima i potrebom za grejanjem auta javio se problem, pre ugradnje plina je grejao sasvim OK. Dešavalo se da na semaforu dok je auto na leru krene da duva hladan vazduh, dodam gas i onda duva toplo. Naravno, smara da se drži gas na semaforu kako bi grejanje radilo a i ne treba tako da bude. U početku sam mislio da je vazduh u pitanju i da će vremenom sam sistem da se odzrači. To se verovatno i desilo jer je vremenom prestala potreba za držanjem gasa na semaforu. Padne nešto intenzitet grejanja ali ipak greje. Kad je krenuo ozbiljniji minus napolju krenuli su i problemi sa grejanjem. Nikad zagrejati auto a o grejanju i odmrzavanju šoferke da ne pričam. Na radnoj temperaturi bi trebalo vreo vazduh da ubacuje a ne mlak. Pitao sam na nekoliko mesta i dobio jedan interesantan odgovor. Majstori su odvod za rasplinjač povezali paralelno na instalaciju grejanja sa dve T-račve. Odgovor koji sam dobio na jednom forumu je bio da je to greška i da se rasplinjač na mom autu mora vezati na red kako bi grejanje bilo OK i da to moram prevezati. Interesuje me da li je taj predlog korektan i šta se zapravo dešava pa mi je grejanje loše. Naravno, ako treba na red šta onda postaviti kao prvo, rasplinjač ili radijator grejanja?
Pa tu je doslo do malo nelogicne situacije, obicno kad se poveze paralelna veza, trebalo bi da veca kolicina rashladne tecnosti ide kroz mali hladnjak nego kroz isparivac, ali kod vas je vjerovatno doslo do suzavanja celija u malom hladnjaku pa je rashladnoj tecnosti izgleda mnogo lakse da ide linijom manjeg otpora, tj kroz isparivac.
Procedura je vrlo jednostavna, prevezati na red, kojim redosledom, to bas i nije toliko bitno, to cete isprobati pa vidjeti koja vam varijanta vise odgvoara, ako vezete prvo isparivac, imacete hladniju rashladnu tecnost u malom hladnjaku, ako uradite posle malog hladnjaka imacete haldniju na isparivacu. Ja bih radije postavio prvo mali hladnjak u redu, pa ukoliko, a trebalo bi da ima dovoljno toplote da drzi isparivac na preko 50c, radice sve kako treba. ukoliko bide problema, samo prebaciti crijeva na izlaz i eto rjesenja...
U sustini sve sto vam je potrebno je raskacti T racve i umejsto njih postaviti nastavke za cijevi 16mm ili 12mm zavisno od debljine cijevi, ili prevodnice sa 16 na 12mm, zavisno od toga koje cijevi su koristene za sta.
majstori ko majstori, najlaksi vod sjecnu i iskoriste izvode onako kako je njima najlakse. ja gdje god to ima mogucnosti koristim izvode sa haldnjaka za ulje motora, najbolje grije a ne smeta sistemu.
Ja bih na vasem mjestu prvo dobro isprao mali hladnjak, i to tako sto se raskace cijevi pa se u njega sipa par kasicica sode bikarbone i limuntusa, izduva se prvo mali hladnjak pa se onda komadom crijeva uspe i na jednu i na drugu cijev po malo tog miksa, rastvorenog u vodi da moze da se uspe, jer oboje nije agresivno prema aluminijumu a rastvara sav talog i to ostaviti da prenoci a onda na mali hladnjak nakaciti crijevo za vodu pa ga isprati par puta, mijenjajuci smjer vode, malo na jednu, malo na drugu cijev. Najbojlje je to uraditi vrucom vodom, Oni obicno taloze u sebi mnogo toga jer i ulaz i izlaz im je odozgo, i sve sto iam taloga padne na dno, ulijepi se vremenom i onda smanji provodljivost celija .koje su poprilicno tanke i krecu se 4-10mm
OK. Hvala na savetu. Tako sam i mislio povezati. Logičnije mi je da tekućina ide redom kroz radijator i rasplinjač. Rasplinjaču je dovoljno i 50°C ali za grejanje to nije dosta. Ispiranje radijatora ću ostaviti za toplije dane jer tu ima podosta posla. Interesantno je da je on postavljen horizontalno a da su mu uvodnici za tekućinu sa donje strane. Kod većine auta je postavljen vertikalno pa mi je ovo bilo veoma interesantno kad sam na Youtube gledao kako se skida. Pristupačno je da se ispiranje obavi iz motornog prostora pa se ne mora skidati ništa ali ću ipak to odraditi kad grejanje ne bude trebalo jer ne želim rizikovati da se radijator zapuši skroz pa da nemam grejanje nikako. Probati ću zamoliti u servisu koji je i ugradio plin da oni to prevežu, zbog garancije. No, ako ne budu hteli uradiću sam.
Hvala još jednom i pozdrav.
Ljudi imam sledeci problem: AUDI 100-C4 92 godiste sa LOVATO plinskim uredjajem. Vozilo sam skoro kupio i ne vozi se na benzin, vec samo na plin jer je pumpa crkla. Auto je 2300 cm3 100kw imao sam takav auto i pre, ali bez plina i znam kako ide, a ovaj auto ide mnogo lose i malo trosi. Interesuje me sledece: prethodni vlasnik mi je rekao da je vozilo ustrojeno da bi manje trosilo. Mogu li ja sam i kako da nastelujem plinski uredjaj nebi li auto isao bolje? Pri tom primetio sam da kada dam gas pri vecim obrtajima zacuju se ventili, svracao sam kod mehanicara koji mi je rekao da je paljenje verovatno stavljeno malo ranije zbog plinskog uredjaja, a da se ventili cuju jer vozilo nema dovoljan dotok plina. Hvala unapred
dobar dan imam pitanje za vas u vezi auta.skidam plin sa auta ali imam problem jer sam na auto dodao druga stop svetla bele boje sportski auspuh i alu felne filter za vazduh imam i neke dodatke unutar auta kao sto sam dodao dugme za palenje auta i jos neke prekidace.pa me interesuje dali moram i unutrasnjost auta da vratim u fabricko stanje da bi mogao da ga atestujem i da bi prosao tehnicki
Pozdrav drugari, moze li neko da napise, eventualno ako ima neka slika primjera kako to treba da izgleda plinski uredjaj koji prolazi atest.
Prije 5 godina atestiran je plin, ali sada ide reatest, i nigdje ne mogu da nadjem podatke sta je obavezno da se uradi da bi se sada prosao atest. Sve cijevi i crijeva su prilikom ugradnje ubacena sa homologacijom, tako da to nije problem. Ono sto mene zanima je montaza toroidne boce, na mjesto rezervnog tocka, spoljna montaza na kombi. Sada je procvrscena sa nosacem rezervnog tocka, tj ploca sirine jedno 15cm koja ide ispod boce, ucvrscena naprijed i pozadi fabrickim srafovima, i jedna poproecna limena traka, ona standardna za povezivanje boce u gepeku. I ta limena traka je vezana za sasiju. Da li trebaju neke gumene trake da se ubace izmedju nosaca i boce, i da li to sad treba sta ojacavati jos. Sutra idem na atest, a tek sam se vratio sa terena pa nisam imao kad da odem do plindzija da to oni pregledaju.
na golf 2, 1.6, ugradio mi je majstor mimgas elektronski isparivac umesto lovato vakuumski kome su membrane otisle. u pocetku je palio iz 2 put, al kasnije cim je hladan motor nije mogao da upali na plin i posle vise puta drzanja na kontakt (dok ne zaustavi prekidac dotok plina). na benzin pali na pola kljuc, odamh nakon toga pali na plin. koji je uzrok tome sto ne pali na hladan motor na plin? da li moze da se na elektronca poveze da se dodatno ubrizga plin u karburator na chok dugme kao kod vakumskog isparivaca iz kabine? mislim da nema dovoljno plina u karburator da upali na hladan motor tj.da elektronski prekidac iskljuci ranije. ubacio sam brc vakumski i pali na -5 iz prve, samo naspricam 2-3 puta na chok i pali odmah. molim za savet.
p.s. brc mi je od z101 i star je 11 god, odsluzio svoje a mimgas je nov.
Pozdrav,
Auto automatski prebacuje na plin kada dodam gas, na nekih 1500 obrtaja i cim prebaci, auto se ugasi, kao da nema nista plina. Vozio sam na bezin i pogledam na kontrolu prebacivanja i vidim da imam i taster 1, 0 i 2. 2 je prebacivanje na plin na 1500 obrtaja, 1 je samo benzin a 0?? sta je 0? Na 0 poziciji auto radi na plin. Dam kontakt, upali se crvena, cim zaverglam upali se zelena, kao da je na plinu, i ok, radi sve. Ako radi na plin na 0, zasto onda se gasi na pozicji 2? Gde da gledam, sta da trazim?
Audi 100
2.0 85 kw
Sekvent plin
Radi super dok je hladan
Kad postigne radnu temp pocinje da streca u prvoj i drugoj brzini
Kad mu dajem gas kad krecem kao da ima neku rupu u gasu nece odmah da primi gas i struca inace lepo radi na leru
Hvala
Pozdrav,
Danas kretoh nesto do grada i najedanput mi se ugasio prekidac od plina u autu.Znaci ne svetli nijedna lampica kao da je ugasen.Plin takodje ne radi.
Molio bih za pomoc
Hvala
Najverovatnije je pregoreo osigurac, treba pronaci uzrok pregorevanja.
Imam jedno pitanje,nesto sam i sam radio...Imam sraf za stelovanje na samom rasprsivacu,stelovanje sam radio onako na sluh...Motor zagrejan,zavrcem taj sraf i kada pšocne da se gusi,ja ga odvrcem do trenutka kada pocne lepo da radi,i jos malo ga odvrnem za pola mkruga posle toga...Ka motoru mi ide jedno crevo,i negd na polovini se racva na dva dela.Ono desno je za dodtok plina,i to sam isto nastelovao kao i ovo prethodno i to je ok.Međutim,ovo levo crevo,takođe ima svoj sraf,koje je pretpostavljam za vazduh i kako njega nastelovati.Ovo sve pitam,jer za koji mesec cu svakako kod plindzije kada budem menjao bocu pa ce i to pogledati,ali bih voleo dotle da radi kako bi valjalo.Dakle,ovo levo crevo kako nastelovati i koliko pustiti vazduha?
Ppzdrav svima
Vozim Astru H, 2006, 1.4 66kw. Imam problem kada auto podigne temperaturu, motor krene da trokira pri nizim obrtajima i vecem opterecenju, nekad se ugasi, a nekad probije. uglavnom upali "check engine" lampicu i iskljuci cetvrti cilindar, kacio sam ga na dijagnostiku, prijavljuje greske P0300 i P0304. Kada ga vozim na benzin uglavnom je sve OK, ponekad stucne, ali neprimetno. Prvo sam promenio bobinu(stavio sam polovnu-40evra ), par dana je bilo ok, sve kako treba, ali ponovo je pocelo isto trokiranje 3.ili4.dan. Onda sam zamenio i svecice, nisam primetio skoro nikakav boljitak. Majstor za plin me salje kod elektricara(proveravao, kaze sve ok), a elktricar kod mehanicara (kompresija dobra u svim klipovima, ne mesa vodu i ulje, ako radi lepo na benzin idi kod plinadzije), a ovaj kod plinadzije (simptomaticna greska za struju, promeni svecice stavi nipon denso tt, sa plinom je sve ok dijagnostikovao...) i tako u krug...
Molim za pomoc, hvala na razumevanju...
Moguce je da zeza senzor radilice, desavalo se to cesto na opelovim motorima. Dijagnostika nista ne vidi, ali ocitavanje broja obrtaja tj signala kad ce da pusti diznu nije bilo pravilno, ili senzor bregaste, mislim da taj motor ima i njega. Benzin manje oseca nedostatak struje ali se na plinu itekako osjeti, sto je i normalno. Imali smo svoejvremeno jednu corsu sa tim motorom, sve u redu ali danima je palili, i onda saznamo za te vrljave senzore. Stavimo drugi i auto radi ko zmaj.
Ako su zamenjene bobine, tj kod njega je ako se ne varam jedna pozicionirana na desnoj strani glave gledano sprijedam i svjecice ne bi trebalo da je problem do toga. Ostaju kablovi ako nisu mijenjani trebalo bi ih provjeriti, ono sto bi rekli predjes rukom preko njih pa ako te zdrma struja na nekom, taj je probio hehe. Tako to ja radim, ali nije pametno, ono, nece da ubije ali bas neprijatno otrese 20 000 volti.
Probajte vi naci polovne senzore radilice i bregaste pa probajte, najvjerovatnije ce to rijesiti problem.
Probaću, hvala na savetu, srdačan pozdrav...
Pozdrav,
Trenutno sam u Svajcarskoj. Ovde nema servisa za LPG pa Vas molim za pomoc. Imam Hyundai Accent 2005g. sa ugradjenim Lovato sekvent sistemom i toroidnim rezervoarom.
Pre oko dva meseca se desilo da je, jos u toku tocenja na pumpi, gas poceo da curi na spoju sigurnosnog ventila i tela multiventila. Saljem Vam sliku sa tacno oznacenim mestom curenja gasa. Ja sam nastavio da vozim po autoputu i istrosio sam sav gas iz boce na taj nacin. Od tada vozim samo na benzin, a za par meseci cu u Srbiji da to popravim.
Medjutim, uskoro bih trebalo da pocnem da koristim podzemnu garazu za svakodnevno parkiranje (do sada sam parkirao na ulici). Da li postoji mogucnost da je nesto gasa ipak ostalo u boci i da se desi da pocne da ponovo curi na istom mestu? Citao sam da npr. moze da zaglavi elektroventil i da onda mi se cini kao da je sav gas potrosen a ustvari ga jos ima u boci. Da li bi on svakako za ova dva meseca iscureo kroz tu rupu koja se pojavila na telu sigurnosnog ventila? Da li treba da zavrnem sigurnosni ventil?
Hvala unapred.
Ovo sto je oznaceno strelicom nije sigurnosni ventil, vec obicni ventil za zavrtanje protoka plina, okrece se i tako se zavrce plin sto bi rekli. Sigurnosni ventil je ovo rupicasto iznad strelice, i unutra ima opruga, klip i gumica i sluzi kao sto mu ime kaze da ukoliko dodje do povecanja pritiska u boci, otvori ventil i ispusti visak pritiska.
Cesto se desava, pogotovo zimi da pocne da pusta plin prilikom utakanja na ventilu, ili cak i na sigurnosnom, ali to je uzrokovano zamrzavanjem ventila usled utakanja i zamrznuta gumica se ukruti, smanji i ne dihtuje. Vrlo vjerovatno je da mozete ponovo sipati plin i da nece da pusta ponovo, jer se to obicno desi bas kad smrzne, ali svakako je bolje zamijeniti ili gumice sto malo ko radi ili kompletan multiventil koji je oko 40tak evra.
Probajte slobodno na pumpi da sipate ponovo par litara samo da provjerite. Obavezno ventil odvrnite do kraja, jer u polozajima izmedju odvrnuto i zavrnuto cesto pusta, a kad se skroz otvori zadihtuje gumicu koja se nalazi oko osovinice. A ako vam radi elektromagnetni ventil kako treba, i zelite da ispraznite bocu skroz samo treba da upalite automobil i pustite par puta da radi na plin i on ce izvuci vecinu plina iz boce. Nece sav plin izvuci samo iz razloga jer je sekvent u pitanju i on je podesen da recimo cim pritisak padne ispod 0,7 bari ili koliko je vec podeseno, automatski prebaci na benzin. Drugi nacin da se uvjerite da je boca skoro skroz prazna je da odvrnete ovaj sraf za kljuc 10 na elektromagnetu i svucete spulnu elektromagneta, to je ovo plavo plasticno, i onda ostaje kuciste klipa koje se, odvrne malo i na njega ce da izadje plin ako ga ima, stim da ono naravno morate voditi racuna da nema upaljac ili slican izvor varnice u blizini.
Ali to malo sto ostane nije problematicno, jer ma koliko djelovalo nevjerovatno moguce je skinuti i zamijeniti kompletan multiventil i sa do pola napunjenom bocom i da plin ostane unutra. Plin dok je "miran" i dok mu se ne da ono sto kazu buckanje ponasa se kao tecnost koja na niskim temperaturama slabo isparava, Tek kad se bucne onda krece u akciju.
Molim vas da mi razjasnite čemu služi elektromagnetni ventil na multiventilu boce autogasa (MV) i kako se on aktivira. Je li normalno zatvoren NC (bez napona na špulni) ili normalno otvoren NO. Kako i šta mu daje napon na špulni i šta se otvara ili zatvara kad dođe napon ?
Vozim auto na plin,sve je bilo u redu dok juce nije poceo da se gasi u voznji kad pustim papucicu gasa.Kako da resim ovaj problem?U Aleksincu ne postoji auto servis za vozila na plinski pogon.
Posto se niko ne javlja, evo ja cu da pozelim dobrodoslicu novim clanovima i da pokusam da im odgovorim na pitanja. Za" MIKOS"-a odgovor je: elektro ventil na multi ventilu sluzi kao dodatna sigurnost da ne dodje do istakanja gasu u slucaju neke nezgode, naime ventil zatvara izlaz iz boce kada ostane bez napajanja ( 12 V ) Ventil je otvoren samo kada je motor u radu na plin. U svim drugim slucajevima je zatvoren t.j. tada je bez napajanja ( bez 12 V ). Za "godkwabu"-a odgovor je: na osnovu tvog pitanja zakljucujem da ne poznajes plin dovoljno da bi mogao sam da resis problem jer ima puno stvari koje treba prekontrolisati da bi se dobio odgovor na tvoje pitanje. Posto u Aleksincu nema servisa ja bih ti savetovao da odes do Nisa jer tamo sigurno ima a nije daleko ( 20-tak KM } .
Zahvaljujem na odgovoru.
Morao sam da se uverim da je to tako, jer sam slučajno otkrio da na mom Yugiću nije regularno stanje elektromagnetnog ventila na MV. Na buksnama nema napona ni kod
upaljenog ni izgašenog motora. Buksne i žice nestručno zgnječene, labave. Ali pošto nisu priključene na struju, to i nema nikakve veze. Kako meni motor normalno radi, zaključak je da je izvađena kotva, tj. telo el. magnetnog ventila. Najgore od svega, boca je zamenjena pre 9 meseci kod ovlašćenog servisera, dobio sam sve papire i atest. Sad ne znam šta da redim. Serviser mi, naravno može osporavati da je njegova omaška, već da je neko naknadno "brljao". Naravno da nije. Čuo sam od drugih "nazovi" majstora da je taj elektromagnetni ventil propisima skoro uveden, ranije ga nije bilo, te je bolje da se eliminiše jer lako zaglavi. Čuj to.
Treba li da insistiram kod servisera da to otkloni, da ga prijavim nekoj inspekciji i tome slično ? Veliki pozdrav.
Ako je serviser bio toliko bezobrazan da uradi to sto je uradio i da ti da sve papire budi siguran da nece priznati nikakvu reklamaciju, a da prijavis inspekciji nemas dokaza tako da je to uzaludan trud. Jedino sto mozes to je da napises i da svud pricas kako se zove serviser i gde se nalazi kako bi upozorio ljude . U tehnickom pogledu nema problema, jedini problem moze biti na reatestu za 5 godina, uostalom mozes i da pokusas da reklamiras pa ces videti ponasanje servisera.
Pozdrav, u Skodici se nalazi stag gofast sa crvenim valtekom i tomaseto isparivačem.
problem sa istim imao sma i prosle godine samo retko ove godine je češće pri voznji i upaljenoj klimi nekad pri stiskanju kvacila kazaljka jako brzo pada ispod lera i dešava se da se ugasi, naravno ovo sve na plinu, isto i semafori i skretanje u ulice. Caka je što dva tri dana bez problema, i onda u jednom danu 3 puta. Kada je autokalibracija radjena sa upaljenom klimom potrosnja je bila i preko 50% od benzina, ovako je kalibrisan samo sa upaljenim svetlima, i potrosnja je nekih 20 25 posto od benzina, sto mi je prihvatljivo.
Na slici se nalazi mapa posle 20k km od zadnje kalibracije proslog leta. mnozilac je 1.4 u tom prvom delu. Ovakav problem se negde vodi kao Cut Off sto u ovoj gofast nema kao opcija, ili bar ne znam.
Mapa kao sto se vidi nije savršena, ali nije proveravana do danas
Imam vv jetu 2 91 god, 1.8,vozim je na plin do pre 20-25 dana trosila mi 125 litara u gradskoj voznji,u medjuvremenu mi se poremeti neki dodatak na mesacu i promeni rad i vucu,odem kod majstora covek sve pregleda vezano za instalaciju plina od boce pa do motora j isparivaca i sve kako treba,pomerao i paljenje i nista na kraju je nasao da se ta plastika na mesacu pomerila i nije imao dovoljno protok vazduha,covek namesti i ok.Ali sledeca dva sipanja pokazu potrosnju 22litra i kao da auto nema tu snagu,Odem ponovo kod istog majstora opet ista prica i na kraju ustanovi da sad dobija vise vazduha pa ubaci u usis na filteru reducir auto je dobio snagu ,mirno i cisto radi ali potrosnja 18 litara,sta moze jos biti.Inace plin uvek sipam na istoj pumpi i uvek tocim pun,tj dok ventil sam nezaustavi tocenje