Jedan prijatelj koji je imao renoa kaže da je imao isti problem i da je bilo neko vakum crevo.
Ne znam sta da radim.
Pregledaj pažljivo vakum crevo da nije negde naprslo pa ti vuče falš vazduh.
Nego, odakle campus iz '90-e sa automatskim sauhom?
Jedan prijatelj koji je imao renoa kaže da je imao isti problem i da je bilo neko vakum crevo.
Ne znam sta da radim.
Pregledaj pažljivo vakum crevo da nije negde naprslo pa ti vuče falš vazduh.
Nego, odakle campus iz '90-e sa automatskim sauhom?
Imam suzuki swift `89.god,1.0,monopoint.Problem je kad dodje na vecu uzbrdicu,pocne da trokira i nece da vuce.Kad izadje na ravno,jos jednom se ugasi i posle normalno ide.Na pravcu dodje do cetvrte brzine,pocne da gubi snagu,ne prima gas trokira,kao da radi na dva klipa,i ugasi se.Tako se se ponasa jos 2-3 kilometara,i posle 4-5 gasenja pocne normalno da ide.Skidan rezervoar,ociscen,pumpa je ok.Sta dalje?
Proveri svećice, možda pod opterećenjem ne daju kvalitetnu varnicu.
Без алата нема заната, a без знања ни најбољи алат неће помоћи..
e cao svima....
ovako imam dva pitanja imam peugeot 307 hdi i ovako auto je prosao 94000km i nece da upali kad je hladno to jest cim ode u minus temperatura,rekli su mi da zamenim grejace i to sam uradio i oped isto ali tacno cujem da ujutru nece da radi el.dizel pumpa u rezervaru kad upali jednom onda kad das kontakt tacno se cuje da zuji a kad je hladno nece kao da je mrtva:::...
i drugo me interesuje kad pukne zupcasti kais na peugeot 307 hdi,jel krivi ventile ili ne??
hvala unapred
Prvo pitanje da li je stvarno prešao 94000 ili samo piše na tahografu.Ja sam kupio auto na kome je pisalo 112000, a kad sam otišao u servis onda su mi rekli da je auto servisiran prošle godine na 240000 kilometara.Toliko o našim prodavcima automobila sa auto placeva.Pitam se samo dokle će država tolerisati ovakve prevare.
Što se pumpe tiče, ako ima vode u rezervoaru eto prilika da se pumpa zaledi, na primer.
Na poslednje pitanje ne znam odgovor.
Без алата нема заната, a без знања ни најбољи алат неће помоћи..
To sa zaledjivanjem vode ima smisla... A da li auto daje neke znake da hoce da upali ili samo vergla?
svaki dizel motor krivi ventile, to je osobina nacina rada dizel motora.
Neukljucivanje elektricne pumpe goriva kada je hladno ukazuje na moguci elektricni problem upravljanja pumpom, moguci hladni lem.
Treba uraditi proces dijagnostike (ne misli se na aparat vec zivog coveka koji koristi mozak za taj proces koristeci citav niz mernih instrumenata, iskustvo, elektricnu semu i ostale alatke) i utvrditi poreklo kvara.
Za dijagnostiku je dobar pomocnik osciloskop kojim moze da se "gleda" strujni tok i shodno tome izvuce zakljucak.
Ako je motor mehanicki dobar, pri ovim temeperaturama dizel treba da pali iz prve, nakon najvise 10tak sekundi rada grejaca.
To podrazumeva da je sistem ubrizgavanja kako treba.
Kada bude stvarno zahladnilo, tipa -25C postaje problematicno paljenje dizela i tu leka nema.
Mozemo samo da nagadjamo... Covek je pomenuo da se pumpa ne cuje sto je znak da je nesto do nje. E sad teba uzeti instrument, prikljuciti ga na napajanje pumpe i dok je motor hladan ispitati da li ona dobija napon pri davanju kontakta i pri verglanju...Ako ima napon, problem je u samoj pumpi, a ako nema, kvar treba traziti u kolu napajanja pumpe... Sto se tice hladnog lema cisto sumnjam jer bi se to manifestovalo i pri temparaturama od nekoliko stepeni iznad nule sto, koliko sam ja shvatio, nije slucaj. Ako jeste ,neka me dakki ispravi jer to u potpunosti menja oniu teoriju sa vodom u sistemu.
Nije mi jasno šta će osciloskop da bi se ispitala pumpa za gorivo.U automobilima se još uvek koristi jednosmeran napon i šta će se tu videti na osciloskopu.Za merenje struje se koriste ampermetri, a za napon voltmetri.Hladan lem, malo teže, jer ti spojevi se izvode mehanički.Znači zavrtanj koji pritegne žicu ili kabl papučicu.Inače većina spojeva u automobilu, koji su vezani za razne električne agregate se ne izvodi lemljenjem, jer zbog vibracija može doći do pucanja lema, osim na elektronskim sklopovima kako što su razni eketronski uredjaji poput bord kompjutera itd.
Vrlo je moguće da je sama pumpa neispravna, jer kod common raill motora postoje dve pumpe, e sad pitanje je koji je motor u pitanju itd. Da ne bih nagadjao, jer ne znam tačno koji je sistem ugradjen u taj Pežo.
Без алата нема заната, a без знања ни најбољи алат неће помоћи..
e ovako hvala na odgovorima
kao prvo auto pali sve normalno do -2 stepena cim prede preko nece i onda sedim ko budala u auto i daje kontakt nekoliko puta i posle odprilike 15 min auto upali i to cim pumpa pocne da zuji.auto je prosao toliko zato sto sam ja prvi vlasnik. a danas mi se desi da je zupcasti preskocio i da nece da upali vise uopste pa sam ga oterao kod majstora i on je pogledao na dijagnostici i video kao gresku da je prezubio i da mu sensor zupcastog kaisa neda da upali, pa je ostavio da zameni kais i uzubi ga ponovo,samo molim boga da nije iskrivio ventile mada vergla sasvim normalno kao da nije izgubio kompresiu.a ovo za paljenje ujutru ni majstor nema pojma sta je proveravao je grejace ponovo i sve je uredu............
Zvukoljube ne bih se slozio sa tobom. Savremene pumpe, kao i vecina savremenih aktuatora poseduju u svom sastavu elektronske sklopove koji sluze za razne svrhe ( regulacija broja obrtaja, preopterecenja i sl.). A sto se tice osciloskopa, koristi se i te kako u automobilima. Senzori npr. daju promenljive napone koji se najbolje mogu pratiti pomocu osciloskopa gde se vidi oblik, amplituda kao i frekvencija signala.
Ma znam da se elektronika danas uselila u automobile i dobro mi je poznato kako i šta radi osciloskop.Imao sam Hameg, btw, nego sam mislio da oko pumpe nema neke elektronike da treba osciloskop.
Без алата нема заната, a без знања ни најбољи алат неће помоћи..
evo mene ponovo ni stari problem nisam resio a vec imam novi..
ovako zamenio mi majstor zupcasti kais i ubacio sam novi akumulator ali mi se upalio na displeju jedna poruka `` economy mode active`` i nece da upali.citao sam malo po netu ali nisam nasao pravi odgovor,kazu da je to nesto sto stiti kompjuter kad se baterija istrosi ili zameni i to se aktivira sad nece da rade ni svetla ni el.stakla i jos dosta toga,dali neko zna kako da resetujem da se to izgudi.probao sam sa sat vremena da iskljucim bateriju,ili da zakljucam pa otkljucam i dalje isto nece da pali.
hvala unapred
Moras uvek da imas napon na racunaru, ne mozes tek tako da skines akumulator i zamenis ( kod nekih automobila moze, a kod nekih ne). Jbg. , nisi znao, ali na greskama se uci... Resetovao si racunar i sad verovatno, tj. sigurno moras u servis...
Imam ja jedno pitanje, molim za pomoc. Postavio sam novu temu, ali evo i tebe da pitam, danas kad sam pokusao da upalim auto, primetio sam da mi se uopste ne pali lampica grejaca, i naravno nisam uspeo da upalim auto. Sta moze da bude problem?
Koji je auto u pitanju?
Без алата нема заната, a без знања ни најбољи алат неће помоћи..
Verovatno neki diesel :hh ... Pa ovako, najverovatnije ti je otisao relej koji pali grejace, mada pre nego sto se odlucis da zamenis isti, proveri da li dobija signal kada das kontakt. To mozes obicnim unimerom ili jos jednostavnije nekom sijalicom 12V. Ako dobija signal od brave, a na izlazu(prema grejacima) ne daje nista- menjaj ga.
Znam, ali nisam mogao danas da pogledam jer je vec bio mrak. Nadam se da je osigurac, posto mi se uopste ne pali ni lampica za grejac...
hmm?
I ja se nadam... .Vidi sutra pa javi sta je bilo...
I bre vaskee, pa shvatio sam da je dizel, samo sam mislio koji je model, da li ima kompjuter u sebi ili je neki stariji model. :tup
Без алата нема заната, a без знања ни најбољи алат неће помоћи..
I bre vaskee, pa shvatio sam da je dizel, samo sam mislio koji je model, da li ima kompjuter u sebi ili je neki stariji model. :tup
Ma znam bre Zvukoljube, to je samo mala sala
Osigurac za grejace kod dizela nije u kutiji (centralnoj) sa osiguracima vec obicno zaseban, reda 50-80A.
tacnije, fusible link, ne lici mnogo na osigurac po izgledu pa moze da zbuni.
Kod starijih dizela je najcesce ovako bilo, kod novijih ne znam.
Nije mi jasno šta će osciloskop da bi se ispitala pumpa za gorivo.U automobilima se još uvek koristi jednosmeran napon i šta će se tu videti na osciloskopu.
da, tako je bilo nekada pre30 ili 40 godina kada su automobili bili bez elektronskog upravljanja.
Iole modernije konstruisan automobil ima digitalno (preko ECU, senzora, RAM-a) upravljane maltene sve sisteme pa tako i pumpe za gorivo.
One koriste naizmenicne modulisane signale, cesto PWM (sirinom pulsa) modulaciju za regulaciju kapaciteta, zatim uzorkovanje frekvencoje paljenja smese radi detekcije rada motora i protivpozarne zastite (obavezno vec 20tak godina da u slucaju sudara prestane rad pumpe za gorvio a to se postize elektrosnkim upravljanjem).
Itd, jednosmerna struja i njena upotreba je danas veoma ogranicena i to uglavnom za izvrsne organe (aktuatore) dok je vecina logickog upravljanja digiatlnim putem kodirana.
Recimo CAN bus magistrala koja je uvedena 90tih godina kao tipican primer razmene podataka upravljackih i izvrsnih uredjaja (sklopova).
Jugo, Lada, Golf2 i slicni iz 60/70tih godina modeli po konstrukciji se mogu pomocu stapa i kanapa ispitivati i danas ali je daleko brze, efikasnije, jeftinije i preciznije upotrebiti mocnu alatku u vidu osciloskopa.
Recimo isciloskopom se odlicno moze pratiti rad ventilamotora, vrsiti dijagnostika elektropokretaca /anlasera, pumpe goriva su takodje odlican primer za primenu osciloskopa.
Manometar, vakuummetar su takodje jako mocne alatke za dignosticke postupke.
Daleko mocnije i efikasnije od raznih lampica, skenera, "dijagnostickih sveznala" koje ne ukazuju na uzrok nego na posledice problema.
A najvazniji dijagnosticki alat je covek, tj njegov mozak koji je i dalje neprevazidjeno efikasan.
Moja preporuka je osciloskop ako se ima, a ako nema posluzice i multimetar za nuzdu.
Imam Renault 5 campus `90. godište, benzinac. Zadnje vreme Mi se povećao ler gas i potrošnja. Mislio sam da je zbog hladnog vremena jer vozim kratke relacije a sauh je automacki pa se ne ugreje dovoljno, međutim i posle dužih vožnji ler gas ostaje jak i potrošnja se oseca. Komšija majstor je pogledao i reko da se ler gas šteluje elektronski nekim instrumentom a on ga nema. Drugi majstor mi je rekao da je verovatno bimetal ( nisam bas siguran za izraz ) ali on je sad u gužvi i da dođem po NG. Prodavac kod kojeg kupujem delove me je uputio na majstora u drugom gradu ( on je kaze naj za reno ). Jedan prijatelj koji je imao renoa kaže da je imao isti problem i da je bilo neko vakum crevo.
Ne znam sta da radim.