Ajmo po ko zna koji put:
Ne može jedan mešni ventil za sve grejne krugove!
Svaki grejni krug MORA da ima svoj mešni ventil!
Amin!
Grejanje na pelet
U potpunosti razumijem pravila, ali ako ostane trzanje rasadnika tu neće pomoći ni 5 mešni ventila opet će doći do pada temperature povratnog voda. Mnogo je zamršen ovaj moj sistem. Meni se čini da možda jedino preko Bafera nebi bilo ovih oscilacija.
Sistem ne mora da bude zamrsen. Ne treba 5 mesnih ventila.
Ja koliko vidim moze prilicno jednostavno da se resi, a i sa relativno malo para.
Ne razumem se u grejanja, ali sebi sam radio ispalo ok. Evo mog predloga na osnovu naucenog sa foruma:
Za rasadnik ti treba neki pametan kontroler koji ce da upravlja ventilom tako da stalno bude ista temperatura u njemu. To mora biti elektronika.
Za kucu ti treba recimo trokraki sa termostatskom glavom, ako se ne varam 50eura. Na njemu ces da stelujes koliko ide toplote prema kuci.
I treba ti jos jedan termostatski ventil sa termo glavom koji ce da regulise povrat u kotao. Za kucu bi mozda moglo nesto nakradano da se izvede da nema nikakve regulacije. Pa da to bude grejni krug bez regulacije. Ali za 50eura, mislim da je glupo tako.
Ovo znaci da mora da bude pumpa u krugu kotla, u krugu kuce, i u krugu rasadnika.
I to je to sto se tice regulacije.
Fali jos po neki element(prvenstveno hidraulicna skretnica) da bi se dobila ispravna hidraulicna sema. Odnosno da jedan protok ne utice na drugi.
A sve to imas na srksonovom blogu, u sitna crevca.
I ima bas takva sema. A ako sam dobro shvatio i HS ne mora da bude neki bauk, nego moze i od komada cevi da se slozi.
Kad reče komad cevi umjesto HS, to mi je padalo napamet da napravim manje burence nešto kao mali Bafer. Imam jednu cijev fi 320 dužine 1m, to je oko 70l vode. To bi vjerovatno moglo zamijeniti HS što bi doprinijelo stabilnijoj temperaturi prema krugovima.
U potpunosti razumijem pravila, ali ako ostane trzanje rasadnika tu neće pomoći ni 5 mešni ventila opet će doći do pada temperature povratnog voda. Mnogo je zamršen ovaj moj sistem. Meni se čini da možda jedino preko Bafera nebi bilo ovih oscilacija.
Mešni ventili nisu namenjeni za balansiranje protoka i čak i kad bi mogli da se primene presporo reaguju da bi bili praktično upotrebljivi. Već napisah da kod velike varijacije protoka nije lako održati konstantne temperature bez separacije, a to radi hidraulična skretnica. Dodavanje bafera je upravo isto to - hidraulična skretnica ali malo veća. Svaki akumulator toplote postavljena da bude protočni (kad sva topla i hladna voda prolazi kroz njega je ujedno i skretnica i time si ubio dve muve (a možda i još poneku) jednim udarcem.
Ako misliš da je tvoj sistem zamršen onda bolje da ne vidiš šemu nekog većeg ili kao kod mene gde su povezana tri izvora toplote i četiri različite grupe potrošnje sa različitim temperaturama i protocima (bazen, sanitarna voda, kuća sa podnim grejanjem i fenkojlovima za grejanje i hlađenje + ventilacija).
Znači da izguraš do proleća tako kako je sad (a blizu je) i da onda lepo kupiš jedan veliki akumulator za sledeću sezonu i obavezno regulaciju temperature mešnim ventilom za rasadnik, a ostalo će već da se složi lakše.
Kad reče komad cevi umjesto HS, to mi je padalo napamet da napravim manje burence nešto kao mali Bafer. Imam jednu cijev fi 320 dužine 1m, to je oko 70l vode. To bi vjerovatno moglo zamijeniti HS što bi doprinijelo stabilnijoj temperaturi prema krugovima.
Pa to je upravo to jedino ti je bitno da je ta cev adekvatnog kvaliteta da izdrži pritisak i da ti to neko kvalitetno izvari. Čak i nije nužno da bude toliko velika zapremina, dosta je i trećina ali ne smeta višak.
Stjenka je 5mm debljine, bravar sam nije mi problem to napraviti a imam i brata profesionalac sa argonskim varenjem pa može i on izvariti.
Treba da napraviš i Sabirnik i razdelnik.Pročitaj blog Srksona,nije previše.
Vidjeću šta je i tamo napisano.
Zdravo. Da li mi ko moze reci, kako da odblokiram gornju oprugu kod peci? Kao da je zapekla. Hvala
Evo skica kako sam ja to zamislio, malo pogledajte ako treba kakva izmjena.
E tako to treba da izgleda. To je prava stvar. A treći krug za rasadnik ne mora, a može sa mešnim ventilom. U ovom slučaju mogu i trokraki mešni ventili, ne moraju četvoroktaki.
Po meni nije ok.
Pogledaj ovde
https://stsrdjan.blogspot.com/
Ova sema buffer kotao
https://3.bp.blogspot.com/-XOImTrbUPGc/W1i5D6Uv4sI/AAAAAAAAAOE/uNtQADQxp...
Ova sema porosaci
https://2.bp.blogspot.com/-SR4Bd2jatmc/W1uBuTCvqOI/AAAAAAAAAPc/JZw-xBmmR...
Koliko znam cetvorokraki ventil nema sta tamo da trazi.
Da je bafer u pitanju, tu bi morali trokraki, ali pošto raslojavanje u HS nije toliko bitno, a bitan je povrat u kotao, mogu da idu i četvorokraki. Možda čak i bolje u ovom slučaju da idu četvorokraki jer vraćaju veću t u HS
Jedan četverokraki mešni imam pa da ga iskoristim, a stavio bi i ostale četverokrake ali manje 1", nešto mi se sviđa kod njih što mogu regulisati i potis i povrat a možda to i nema logike sobzirom da kod kotla ima trokraki.
Ovo nije mala HS, to bi bilo kao mali Bafer, 300x 1000, to je oko 70 l vode.
Nemoj mi sad komplikovati sistem, taman sam se prestao znojiti, šta fali četverokrakim mešnim.
Samo navodimo primjere kako je sve moguće iskombinovati a ti izaberi šta je za tebe najbolje.
Na malom prostoru je sabirnik, trokraki sa pogonom, pumpa, čaure za senzore, prestrujni ventil, zaporni ventili na potisu i povratu, nepovratni ventil na potisu.
I tako za 2 kruga
Znojenje tek počinje kad odeš u Etaž ili sličnu prodavnicu
Ma ima prostora čitav podrum, osim tog znojenja čeka me i rasadnik da prepakujem, Peštanova podna crijeva oštećenja od sunca pa se gornji zid otanjio, izgleda da nije uv stabilan.
izgleda da nije uv stabilan.
I nije, čini mi se da niko i ne pravi cevi za podno koje su UV otporne jer u normalnim uslovima nikad neće biti na dnevnom svetlu. Moraš da ih držiš uvek pokrivene inače će brzo da propadnu.
Gotove su, od 2mm zida ostalo 1 do 1.5 mm. Molim boga da izdrže još sledeću sezonu onda mijenjam komplet sistem u rasadniku. Ovog puta ide alkatan.
Pošto mi treba još jedna pumpa za radijatorski krug koju preporučujete, u kotlovskom krugu je Wilo 30/40-180. Više bi mi odgovarala ova zadnja oznaka da je 130 zbog ograničenog mjesta spajanja, i dali ta oznaka 130 ima neke mane za razliku od 180.
Pozdrav za sve!
Ima li neko iz Sombora ili okoline ko se bavi instalacijom kotla, elektronike i sve sto ide uz to?
Potreban mi je covek koji je dobar poznavaca i koji bi instalirao navedeno (mozda i bafer) na postojecu razedenu mrezu?
Naravno potrebna i konsultacije oko adekvatnog izbora dimenzije kotla, elektronike i ostale opreme.
dali ta oznaka 130 ima neke mane za razliku od 180.
Nema mane, to je samo montažna veličina - razmak između navoja za povezivanje ostalo je praktično isto.
Odlično da mogu uklopiti vertikalno do plafona. Dali će biti dovoljna 25/60 ili da uzmem 30/60. Iz podruma goni na prvi i drugi sprat to je oko 4,5m visine a cijevi u kotlarnici su bakar fi 28. Što se tiče proizvođača uzeću Grunfos ili Wilo.
Kupio digitalni termometar sa sondom do kraja sezone, stavio ga na povratu u kotao. Temperatura u kotlu 72, saljem 46, u povrat u kotao od 47-50 varira. Kako postici tih 60 i vise kao sto svi preporucuju?
DaniloDj
Ako imaš četvorokraki ventil onda povećaj brzinu na kotlovskoj pumpi ili podigni temperaturu u kotlu
Nemam kotlovsku pumpu, je l moguce da je zbog toga? Kad podignem temprraturu u kotlu, automatski mi se poveca i temp koju salje. Tek kad prigusim mesni cetvorokraki na 9, dodje do 60 stepeni ali zato mi salje samo 40 sto mi je nedovoljno da zagrejem kucu.
Hahaha TwisterMJ pogađa svaku prepreku. Ima veze da je kobra u novčaniku. Šalu na stranu, činjenica je da je sve to prilično poskupo, da me ne shvatite pogrešno pare nisu problem para ima samo ja moram dobro da izvagam koliko je to isplativo. Ako ću dati nekoliko stotina evra da bih imao u kotlu stalnu temperaturu povratnog voda 65* naspram povremenog pada na 55 do 60* neznam dali je to baš rentabilno, onda bi možda bilo pametnije uložiti u Bafer a postojeći četverokraki iskoristiti za sve grejne krugove i postaviti zaštitu za kotao. Meni nije bitno lutanje temperature prema grejnim krugovima od 40 do 70* ali mi je vrlo bitno da povrat u kotao ne pada ispod 60*.