Zid je od stare pecene cigle spolja, iznutra je nepecena cigla, stari malter od blata, vazdusni prostor i na kraju knauf ploce. Zidovi su uvek topli kad nema vetra. Ukupno 120kvm ali grejem po pola kuce do kraja. Danju dnevni boravak a nocu spavace sobe. Hodnik uvek na 16-18C. Vrata su izmedju. Odlican raspored. Prizemna kuca napravljena 1924. Sad sam gledao neke kotlove na struju i tamo pise da je za 3x6kwh grejaca povezanih na 380V sto meni treba, potrebno 3x32A.
http://www.mikoterm.com/elektricni-kotao-tk-18kw-sa-izvodima-na-levo.html
Izrada Akumulacione posude
Evo napretka
Ok za izolaciju.
3x32A za 18kw? Ti rade za EPS i angažovanu snagu. Ne kažem da neće raditi sa 32A, možda još bolje na 50 ili 100A, ali radiće i sa osiguračima od 20A (ako su grejači od 380V).
Moju potrošnju sam merio indukcionom spravicom (5.2A po grejaču tj za 2kw), a na digitalnom EPSovom brojilu koje ima daljinsko očitavanje (nema uklopni sat) piše da je maksimalna potrošnja 17.25A. Ne znam zašto bi ove sprave pogrešno pokazivale. Uostalom, moji osigurači su 25A.
Ko zna kako su ih oni povezali. Ako su grejači na 220V onda za 6kw po fazi treba 27,27A a prvi veći osigurač je od 32A.
Mikintosh, kako je lepo čučnuo!!! Svaka čast.
Jos je nisam probao na masu tj da je napunim, mada ne bi smeo da ima problema
Sad dolazi na red, posle postavljanja prikljucaka i izmenjivaca izolacija, pricao sam u jednoj radnji, i covek mi kaze da 3 CM polutvrde kamene vune , menja oko 20 CM, meke? Sta vi kazete na to, i ima li nek predlog, kako posle zamotati i cime sve?
Kako se zove ona metalna traka sa rupama, sto na primer koriste da zavrnu kantu za stub rasvete?
pricao sam u jednoj radnji, i covek mi kaze da 3 CM polutvrde kamene vune, menja oko 20 CM, meke?
Kako se zove ona metalna traka sa rupama, sto na primer koriste da zavrnu kantu za stub rasvete?
perforirana traka
Bravo Mikintosh, super odradjeno. Vidi samo ako nisi planirao da postavis i izolaciju izmedju nosaca cisterne i poda. Tihi, narucio sam grejace i cena je 18 eura po komadu. Da li je to ok ili da vidim sa tvojim komsijom. Da li bi bio problem da dobijem instrukcije kako sve to da povezem i da postavim onaj prekidac 0 1 2 koji si postavio kod sebe.
Da da bice i ispod, jedino sto ce nogari ostati neizolovani, jbg, nisam imao izbora. A sto se vune tice, meni to deluje realno, jer kad uzmem 10 CM meke i pritisnem je, ona nema ni 2 centimetra, nozda i manje.
Mikintosh, ne budi naivan: 3cm nikada neće biti isto kao 20cm.
Tvrda vuna se koristi na mestima gde postoji pritisak. I to je jedina razlika. Danas je za to bolje uzeti stirodur jer trpi veće pritiske i uvek se nalazi u podu hladnjača i sličnih objekata.Sva izolacija vune je u vazdušnim prostorima koji su između. Ako istisneš vazdušni prostor, kolika je onda izolacija?
Izolacija ima koeficienat provodljivosti koji se izražava po DUŽNOM metru i zato se kupuje debljine 5 ili 10 cm.
Ista priča je i za stiropor i stirodur. Stirodur je samo još paronepropustan i ima nešto bolja izolaciona svojstva jer je veće gramaže (kvalitet stiropora se meri u gramima i tako se kupuje: 17gramski se stavlja na fasadu, 25g više nije beli nego druge boje a već od 30g počinju stiroduri). Veća gramaža znači da ima više zidova u strukturi tj više vazdušnih prostora pa je bolji izolator.
MBane, prekidač 1-0-2 se stavlja posle brojila (dakle u tvojoj instalaciji), u njega ulaze 3 faze od jednog i na poziciju 2 tri faze iz drugog brojila, a iz njega izlaze 3 faze pa ih spajaš za potrošače kao i da prekidača nema. Grejači su 3x2kw na 380V.
Razumeo sam sad u potpunosti, a recite mi onda koji vam je predlog za ovu izolaciju ove posude?
Tihi, narucio sam grejace i cena je 18 eura po komadu za 6kwh na 380v. Da li je to ok ili da vidim sa tvojim komsijom. Da li bi bio problem da dobijem instrukcije kako sve to da povezem sa sklopkom, tajmerom i termostatom.
Mikintosh, ja planiram da uvijem kamenu vunu u najlon pa da oblozim cisternu. Uvijam u najlon zbog kondenza koji ce se sigurno pojaviti. Mislim da je vuna trenutno najpovoljnije resenje. Probaj da postavis bar drvene klocne ispod cisterne, dosta ce umanjiti gubitke. Tihi, kako napreduje izolacija?
Dok mi se nije navlažila poliuretanska pena mislio sam da je najbolja. Ne znam zašto kod mene to nije valjalo, ili je bila falična ili ja nisam znao da je apliciram.
Možda pitati neku firmu da to odradi jer kažu da to nije baš "pomešaj, promućkaj pa prospi". Sada sam stavio 20cm vune i kupio neku paropropusnu i vodonepropusnu foliju koja izdržava do 130*C, pa ću videti kako se ponaša.
Imaš lep ćošak za pufer, možda ako nije skupo da firma dođe i ceo ćošak popuni poliuretanom. Ja sam to više neću raditi.
Vunu možeš i sam, ali ne znam hoće li biti kondenzacija ako se stavi direktno na pufer. Ja sam zato uzeo onu foliju, pa ću na proleće videti i znati.
Nisam hteo najlon jer on ne izdržava ni 80*C i mislim da će se topiti.
A ko uopste radi to sa poliuretanskom penom, i koje su cene toga?
Inace ta paropropusna vodonepropusna folija se vidi na jednoj od fotografija, zuti se na vratima iza. Inace bolje ti je ona resenje od najlona obicnog, makar je armirana
Ja sam uzeo neku strotex 1300V, vidi se na http://promico-zr.webs.com/krovnefolije.htm bilo 13 evra/m2.
Ja sam na rezervoar nalepio 3cm stirodura i preko njega stavio poliuretan. Zanimljivo je da je poliuretan SKROZ mokar da curi voda, a stirodur suv kao barut. Skinuo sam poliuretan, ostavio stirodur, stavio taj strotex 1300 i sada preko njega stavljam vunu. Videću kako će se ponašati.
Tihi, sad sam zvao distribuciju i rekli su mi da cu dobiti 16A osigurace na oba brojila, odnosno 22.08 kw odobrenu snagu. Ako ne uspem da pojacam osigurace a za to se ceka jos mesec dana moram da idem na varijantu sa 2 brojila ili na jedno sa 3X5kwh grejaca sto mi je nategnuto. Sad sam gledao nacine povezivanja i koliko sam shvatio treba da ih povezem u trougao ako su motani na 380V. Da li imas semu kako da povezem 6 grejaca od 3kwh na 380v na dva brojila uz vezu sa tajmerom, termostatom i sigurnosnim termostatom.
To nešto nije u redu. Sa 16A nema načina da dobiješ 22kw. Ako ti piše u ugovoru da su osigurači od 20A onda insistiraj na tome i ne pristaj ni na šta drugo. To što (možda) nemaju nije tvoj problem. Ako nemaju neka stave veće i neka ide na njihovu štetu a ne tvoju. Ne potpisuj zapisnik da je urađen posao a da je drugačije u ugovoru. Znaju oni da to ne smeju, probaju, pa ako prođe prođe.
Za 22kw treba 20A osigurač.
Nema tu neke šeme. Sa jedne faze ispred sklopke skidaš struju i redom vežeš rele sklopke, digitalni tajmer, termostat i sigurnosni termostat. Kad su u kontaktu termostat, sigurnosni termostat i tajmer (znači da je niža tarifa, da treba zagrejati vodu i da je temperatura vode manja od 92*C) onda rele privlači špulnu na sklopki i rade grejači.
Ako je bilo koje od ta tri isklučeno, grejači ne rade. Ovo je što nisi pitao a treba.
Ako su grejači sa kontaktima 1-2, 3-4, 5-6 onda se 1. faza kači na kontakte 1 i 6, druga faza na 2-3 a treća faza na 4-5. Ako tako vežeš trebaju ti samo kratke žičice od 3-4cm koje spajaju susedne grejače. Ovo opet zavisi od majstora koji ih je pravio, ali ako kontakti nisu susedni moraš ih povezivati dužom žicom. Svakako šema je upotrebljiva, makar obeležavao grejač po grejač (od 2kw).
Već sam ti rekao, ja imam dva tajmera (za svako brojilo tj grejače na njemu) a jedan termostat i jedan sigurnosni termostat. Na jedno je bilo 2x6kw a na drugom 1x6kw. Onom sklopkom 1-0-2 u brojilu mogu i taj treći grejač od 6kw da prebacim na isto brojilo kao i prva dva.
Imam odobrenu snagu od 22.08kw za oba brojila a nazivna struja glavnih osiguraca je 2*3*16A. Trenutno su obe kuće na monofaznom priključku a dobiću dva trofazna tako da nemam osnov za žalbu. To me opet vraća na prvu varijantu od 6 grejača po 3kwh. Pokušaću da vidim sa majstorima da li može nešto da se uradi bez saglasnosti Elektro distribucije ali kažu da im je sad frka da to rade da ne bi izgubili posao. Ako podnesem zahtev za izmenu rešenja moram da čekam još mesec dana što mi je predugo. Da li imaš broj telefona od tvog komšije ili ako možeš da ga pitaš koliko bi koštao grejač od 3kwh na 380V. Meni treba 6 komada. Da li je ona tvoja šema povezivanja trougao?
Šta si dobio, zavisi šta si tražio i, još važnije, koliko si platio. Verovatno nisi obraćao pažnju na snagu (više pazio na pare) pa si uzeo najjeftiniju varijantu.
Ono 22.08kw za oba brojila je čudno. Ti treba da imaš na banderi osigurače od 32A kako bi oba mogla da koriste po 16A. Ovako te ograničavaju na 20A za oba brojila što je glupost. Nije tu sve čisto.
Ja imam 2 brojila, jedno je na meni a drugo na tati. Tvoja priča bi značila da ako tata upali svojih 25A ja to ne smem jer će iskočiti osigurač na banderi koji nas ograničava zajedno. Hoću reći da komšija ne može meni da ograničava potrošnju. Ako ja plaćam snagu 25A onda to mogu i da potrošim.
Videću za broj.
Oba brojila su na isto ime a po ovom kalkulatoru http://www.supercircuits.com/resources/tools/Volts-Watts-Amps-Converter 22000w podeljeno sa 690V je oko 32A sto je za 2 brojila po 16A svakom koliko sam i dobio. U pravu si za pare, uzeli smo jeftiniju varijantu u nadi da će se naći rešenje ali nismo računali na to da ćemo čekati priključak skoro 3 meseca što nam sužava prostor za snalaženje.
Tihi, da li se svi grejaci kod tebe ukljucuju u isto vreme ili postepeno. Da li je bucna sklopka kad se postigne zadata temperatura npr. 2 sata pre isteka jeftine tarife pa se grejaci pretpostavljam svakih par minuta pale i gase?
Čuje se sam jači udar kada se kotva privuče ili otpusti. Ne pali se tako. Pogledaj bojler: kad dostigne temperaturu i ugasi grejač, ako ga ne koristiš upaliće se posle 2-3 sata na 5 minuta.
Ovde je velika količina vode ali mislim da isto tako radi. Paljenje zavisi od osetljivosti termostata, ali je obično tolerancija oko 2-3*C. U prelaznom periodu koristim samo 12kw tj jedan tajmer (a ponekad namestim da počne da greje od 2 ujutru). Znači, pali se tajmerom jedna grupa (kod mene 2x6kw) a drugim tajmerom 1x6kw. To se nikada ne može namestiti da se upali istovremeno.
Kad sam rekao elekričaru da mi njegovi grejači traju 3 zime, obradovao se i pitao koliko puta se pale. Na moje "ne znam" rekao je da je to sigurno malo puta jer je to glavni uzrok pregorevanja. Ja računam da to nije više od 2-3 puta za noć.
Ok, otac mi je električar i juče me napade kako je to šok za mrežu ako ujutru pri kraju punjenja akumulacije grejači počnu da se pale i gase na svakih 5 minuta. Danas mi je bio majstor za grejanje i dogovorili smo se da uradi otvoren sistem da bih maksimalno iskoristio temperaturu vode. Ubi me onih 16A. On je za to da postavimo ekspanziju iznad akumulatora. Pomenuo mi je i neku foru da će pokušati da izimprovizuje termostatski ventil sa termoregulatorom za radijator. Kaže da su kupovni termostatski ventili dosta osetljivi i da traže meku vodu. Postaviće pumpu na 6/4 cevi. Nadam se da će sistem raditi ok.
Majstor je sigurno stara garda pred penzijom ili u penziji. 6/4 se stavlja na peći preko 50kw. A staviti cevi od 6/4" i posle toga redukciju na 1/2" na cirkulacionu pumpu kao što će on staviti ne bi da komentarišem.
Moja instalacija kotao-akomulator je bakar 22mm, pumpa Grundfos 35/45w na 1/2", kotao 30kw i sve radi dobro. Deblje od toga mi ne treba, samo bih bacio pare.
Kaže da je pumpa na 6/4 a polazna cev u krugu grejanja je 28mm. Planira od akumulatora do kruga grejanja da stavi cev 6/4 i pumpu za taj promer cevi. Najudaljeniji radijator mi je oko 40 metara od akumulatora.
Gore si pisao da imaš samo ploču, ali si verovatno mislio na kotlarnicu. Tim bolje. Od čega je zid od 70cm? Zid od 70cm sam viđao samo u crkvama.
Izolacija dobra, a koliko je to u kw? Razvod struje super, problema nema.
20A je dosta, radiće to dobro sa 18kw.