Tek sad videh tužnu vest.
Bila mi je čast tražiti od njega savete i mišljenje.
Neka počiva u miru.
Tek sad videh tužnu vest.
Bila mi je čast tražiti od njega savete i mišljenje.
Neka počiva u miru.
Pozdrav,
Nisam se logova odavno i sad me je baš iznenadila tužna vest.
Saucesce porodici, nedostajace mi njegovi komentari.
Kum me je zamolio za pomoc oko odabira snage kotla na pelet za objekat sledećih dimenzija
Osnova kuce je 12 sa 8 (97 kvadrata). Kuca zidang od cigle pvc stolarija svuda, unutrasnji zidovi od
dvojke stiropora dvatesetpetogramski. Krov podascan ter papir. Plafoni gips.
Podrum 47 kvadrata (planira se da se greje povremeno), svi zidovi stiropor sedmica, plafoni gips, stolarija pvc.
moj predlog bi bio toby 17 ili toby 20? kakva bi bila proporuka vas iskusnih majstora?
Toby 20- 150m2
tobi 12 ili kepo 15 . ne treba veci.
Parametri raznih korisnika toby kotlova : https://goo.gl/Qphrli by: koyote®
posle celodnevnog mučenja zaključih da će biti zeznuto i izbaciti staru peć a i ubaciti novu posle toga.
Naime, kotlarnica je u podrumu garaže, gde je jedini ulaz preko kanala (kanal kao za auto) - montažne stepenice. Nemam predstavu kako je stara peć uopšte spuštena dole
Da li postoje možda ljudi-firme koji rade takve stvari - spuštanja peći u podrume? Znam da ih ima što prenose klavire sa 15. sprata, ali za ove nisam baš čuo, a ipak bih više voleo kad bi to uradio neko ko je već imao iskustva sa tim stvarima
Pošto stepenice mogu da se sklone, a iznad kanala je betonska ploča i armirana greda direkt iznad otvora, alternativa u uradi-sam varijanti je da montiram dizalicu i podignem je tako.
U tom slučaju bih kotao obujmio nečim ovakvim: http://www.cure.co.rs/wp-content/gallery/proizvodi/Zatezna-traka-5t-10m-...
A za samu dizalicu bih uzeo ili neku električnu, ili ručnu na lanac ovog tipa: http://www.euroconti.com/32-large_default/poluzna-lancana-dizalica-hadef...
kako vam se to čini i imate li bolju alternativu? okupljanja 10 ljudi i o-ruk varijante bih zaista izbegao
Stavite kotao u garazu i sprovedite cevi do njega. Lakse ce vam biti
A stari kotao ostavite dole
______________________________________________________________________________
i to je opcija, ali ako sve ostalo propadne
Da li je živ onaj koji je ubacio kotao dole?
Nisam dovoljno bogat da kupujem jeftine stvari
ne bih znao - kuća je kupljena u datom stanju
Kuca je na tri nivoa, i ukupno ima 30 radijatora. Kotao na drva i ugalj predimenzionisan, jer se zapravo koriste najvise 10 radijatora. Potrosnja drva i uglja OGROMNA. Pitanje je sledece. Da li je izvodljivo da se na postojeci sistem grejanja prikljuci kotao na pelet za mnogo manju kvadraturu. Znaci, ja hocu da grejem 100m2,a ne 350 m2. Ukljucim 9, iskljucim 21 radijator?!?
Naravno da moze.
Da li ces da dodajes kotao ili da zamenis postojeci za manji ili da postojecem samo dodas pelet-set...to je tvoj izbor.
Savetujem da fizicki odvojis grejani deo kuce od negrejanog.Recimo,da napravis vrata, da ti ne odlazi toplota.
Ko razmislja - shvatice .
Поздрав свима, сезона набавке пелета, великих сервиса и преправке система је у пуном јеку па бих да оживим тему са пар питања, али бих се предходно захвалио свим члановима добре воље који су ми помогли прошле године без набрајања јер нажалост неки више нису међу нама. Како сам због посла морао изненада да одем из земље урадило се само "основно" грејање а сада је нажалост поново на брзину потребно да се уради и дорада. Слика котла и мањег извода је у прилогу, као и слике пепела после првог чишћења, па ако имате неких сугестија слободно их изнесите. Планирани радови су , уградња акумулатора топлоте од макс 500 лит., ладомата између котла и АТ-а, ел. погона на четворо/трокраком вентилу (у зависности шта је по Вама боље после АТ-а) са аутоматиком. Пре питања како би сте имали комплетнију слику греје се око 90 квм, и има 100 алуребра и један сушач.
Сада конкретно питања, коју бисте ми аутоматику препоручили и који погон, и да ли ми фали још нешто сем пумпе (планирана после АТ-а ка радијаторима Алфа 2) и експанзионе посуде ? Да ли величина посуде треба да буде 10% од количине воде АТ-а или од укупног система ?
Од аутоматика сам загледао Селтрон ВДЦ20, Бош изиконтрол 200 (али нисам сигуран да ли би радила са мојим котлом) и Херц 7793, раније сам разматрао и ЕСБЕ аутоматике али имам Херцов мешни па не знам да ли би се то "слагало/пасовало".
Аутоматика би требала да управља котлом (Кепо АЦ15), пумпом и АТ-ом, тј. замишљено је да котао ради на макс снази док не напуни АТ, а онда да иде у гашење, преко собног термостата аутоматика управља пумпом и "преажњењем" АТ-а, и када затреба пали поново котао. Ако мислите да је неки други тип рада бољи, слободно пишите.
Хвала унапред,
@Ximi
Upravo sam danas objavio novi tekst na mom blogu koji Vam daje sve odgovore na sva Vaša pitanja. Vi kao da ste vidoviti.
Direktan link: http://stsrdjan.blogspot.com/2018/08/akumulator-toplote-at-buffer-u-sist...
Pozdrav, zanimaju me iskustva sa kotlovima Toby, termoflux i MBS
Posto sam iz Bjelovara hr, ti su kotlovi relativno rijetki ovdje i tesko se dolazi do informacija ...
Inače grijao bi do 100m2 u dvije etaze sa solidnom izolacijom i izo staklima
Lp Mario
Imam ja toby 12, radi greje
Jel kupuje neko pelet, kako se krecu cene?
______________________________________________________________________________
Kupujemo, kupujemo..
Cena je nekih 180-185e/t, u proseku.
Srkson, sve pohvale za tekst i svaka čast na trudu uloženom da sve savete objedinite na jednom mestu. Ako možete malo pojašnjenje zašto se insistira na blizini termostatskog trokrakog ventila AT a ne kotlu?
Trokraki termostatski ventil, pumpu i nepovratni ventil po pravilu montirajte što bliže AT-u.
Preporučuje se da i kod kotlova koje ložite na drva i ugalj napravite i instalirate diferencijalni termostat - diferencijalni sklop. Sklop će tada preko Td na temperaturi od nekih 60°C uključivati alarm i crvenu lampu u kotlarnici, što će značiti da odmah prekinete sa loženjem kotla
Ja sam od ranije primetio da Histerezis greje svoj AT do 90C i interesovalo me je zasto Srkson svuda insistira na max. 60- 80C.
Nestrpljivo cekam Srksona..
Pre svega da se zahvalim svima koji su odvojili vreme i pročitali moj blog – tekst. Iskreno se nadam da će i jedna i druga strana (investitori i majstori) izvući korist iz istog.
Odgovor na prvo pitanje:
Ako je veće rastojanje između kotla i AT-a, a da bi se osiguralo ekonomično punjenje AT-a, trokraki termostatski ventil sa pumpom i nepovratnim ventilom bi trebalo da bude smešten blizu AT-a. Ovo se odnosi na baš velika rastojanja, a isto uslovljava hlađenje vode zarobljene u cevima u stanju mirovanja, sporiji protok u primarnoj - kotlovskoj grejnoj petlji, što u isto vreme znači i njen smanjeni grejni kapacitet – veće gubitke.
Praktično bih to objasnio iz dva ugla:
1.
Ukoliko je trokraki termostatski ventil bliže kotlu (veoma kratka petlja u odnosu na petlju prema AT-u), inertnost njegove patrone može da dovede do prebrzog dizanja temperature u samom kotlu, a samim tim i do njegovog pregrejavanja (drva, ugalj) ili neželjenog isključenja gorionika na pelet na ciljanoj temperaturi.
Ukoliko je trokraki termostatski ventil bliže AT-u, do pregrejavanja kotla (drva, ugalj) ili neželjenog iključenja gorionika na pelet na ciljanoj temperaturi, neće dolaziti jer se grejanjem poduže petlje, koja je ujedno i mali potrošač, anulira inertnost patrone.
2.
Ako je trokraki termostatski ventil bliže AT-u, otvaranjem njegove hladne strane i istovremeno zatvaranjem gornje vruće strane, a zbog kratke veze od T razdela do vrha AT-a imamo momentalno grejanje vrha istog, te time ne remetimo temperaturu vode u vrhu AT-a jer je zapremina ohlađene vode zarobljene u toj kratkoj vezi - cevi mala. U ovom slučaju imamo i manje gubitke, jer vruća voda spremna za grejanje kratkim putem ulazi u AT koji je naravno izolovan. U opozitnoj varijanti kada bi trokraki termostatski ventil bio bliže kotlu onda bi od T razdela do vrha AT-a imali veću količinu zarobljene ohlađene vode u kotlovskoj polaznoj cevi, te bi njome rashladili vruću vodu u vrhu AT-a.
Termoventiler AB veoma šturo to objašnjava na fotografiji u prilogu.
Izvor: http://www.termoventiler.com/application/files/7914/8395/3754/LM21-60100...
Preporučujem svima da u okviru teksta kliknu na linkove koje sam postavio na blogu, ima još dosta toga da se vidi i pročita.
Odgovor na drugo pitanje:
Pretpostavljam da se Vi grejete na pelet, a u delu teksta odakle ste izvukli ovu rečenicu pišem o grejanju na drva i ugalj. Složićete se da je razlika u kompletnom pristupu grejanju na drva i ugalj u odnosu na pelet kao nebo i zemlja.
Ako ste pažljivo pročitali tekst, onda u prethodnoj rečenici od ove rečenice koju ste izdvojili pišem sledeće:
„Kod kotlova na čvrsto gorivo prilikom loženja na drva i ugalj težite da dosegnete gore preporučene temperature unutar grejnog sistema, ali veoma oprezno u smislu da prediktivno ranije prekinete sa loženjem kotla (recimo na 60°C koju očitavate na trećem termometru na AT-u gledano odozgo na dole), odnosno da nesagorelog energenta u kotlu ima samo još onoliko da se daljim njegovim izgaranjem dosegne gore preporučena temperatura od 78°C pri dnu AT-a. Za ovo tzv. prediktivno loženje kotla na drva i ugalj potrebno je iskustvo, a ono se stiče vremenom.“
Znači ja i u ovom slučaju pišem o ciljanoj temperaturi od 78°C pri dnu AT-a, a da prediktivno pri Td = 60°C prekinete sa loženjem kotla, jer će se daljim izgaranjem nesagorelog energenta u kotlu dostići ciljana temperatura Td = 78°C.
Kod gorionika na pelet imamo ON/OFF kontrolu vatre tako da je tu sve jasno.
Ja nisam za to da se u grejnom sistemu ide preko temperature od 80°C. Možda do 86°C max., ali sve preko toga je po meni prevashodno nebezbedno, nepotrebno i štetno. Uzmite u obzir da su neki gorionici na pelet, kao i neke elektronike kotlova softverski ograničene na 80°C max. i da vi kao korisnik to ne možete da menjate. Nije to tek tako stavljeno. Takođe imajte na umu da materijali od kojih se pravi kompletan fiting za komercijalnu upotrebu nije baš top kvaliteta, te njegovim širenjem na visokim temperaturama, te skupljanjem na nižim temperaturama, dolazi do mikro deformiteta što kasnije u konstantnoj eksploataciji dovodi do curenja, istrošenosti i propadanja. Time se skraćuje životni vek svakoj komponenti u sistemu što implicira njegovu skoriju zamenu, a time i češće izbijanje novca iz džepa. U vezi ovoga uzmite primer razlike u ceni kod automobilskih motora u istoj klasi onih kvalitetnih i onih manje kvalitetnih. Najveću razliku u ceni pravi kvalitet materijala od kojih su napravljeni, a radne temperature motora idu od 92°C pa na više.
Srkson, veliko hvala na detaljnom odgovoru.Sve je razumljivo i ima smisla. Ja se ne grejem na pelet već na grva i ugalj i upavo kao što ste rekli sa vremenom sam (iskustveno) odredio kolika mi treba količina ogreva da napunim ceo AT. Ko se greje na pelet sasvim je druga priča....
Po meni punjenje AT treba da se ide na maks moguću temp , jer je osnovna ideja AT da akumulira što je moguće više . A recimo da je kritična tačka preko 95 zbog opasnosti od ključanja . Apropo fitinga je manje više varijacija na zadatu temu , bakarni fiting će bez problema izdržati i priitiske od 50- 60 bar bez ikakvih problema , eventualno može da bude problema do lema ili "hartleta " tj majstora , ali to nema veze sa fitingom , kod čeličmog razvoda to tek nema veze jer su čelični razvodi i za toplovodno i parovodno grejanje isti Softversko ograničenje kod peletskih kotlova je više "samozaštita " proizvodjača od eventualnih neželjenih reklamacija .
Pozdrav svima! Imam sistem sličan onome koji je Srkson opisivao - AT + dve pumpe + dva mešna ventla sa motornim pogonima + automatika koja sve to nadgleda. To sam uradio prosle godine i u toku zime nisam imao nikakvih problema. Ovog leta već duže vreme nisam obraćao pažnju na sistem (bio sam poslom odsutan), automatika i kotao su bili iskljuceni i sada imam utisak da su trokraki mešni ventili (oba) ukočeni - prebacio sam motorne pogone na "ručno" i pokušao da ih okrenem ali ne mogu. Da li neko može u kratkim crtama da objasni postupak pokretanja takvog sistema posle letnje pauze? Unapred hvala!
Nema neki poseban postupak.Skini pogon pa probaj levo desno.
Mogu da primetim da je Zmajdinov sajt otisao u out...
Bez obzira sto je Zmajdin otisao, mogao bi sin da nastav caletovim stopama i da nastavi sa fabrikovanjem gorionika. Taman sam hteo da kupim Zmajdinov...
Pozdrav,
Ja se bio odlucio da kupim Ecopell gorionik ali pre godinu dve cene peleta pocele da divljaju pa rekoh da sacekam da ne prodjem kao sa gorionikom i cisternom za naftu svojevremeno, grejao se jednu sezonu i to ne celu..
Nego u poslednje vreme sam dosta istrazivao na temu gorionika na ugalj.. Ima dosta poljskih i ceskih firmi koje ih prave.. Ima ih i kod nad da se kupe, vidjao sam po oglasima..
Ima li ko iskustva sa ovim gorionicima?
Jedina po meni mana jeste sto zahtevaju znacajnu preradu kotla i dodavanje postolja jer se montiraju "ispod" kotla i naravno sto opet moram da utovaram ugalj..
Po nekim informacijama grejanje ovim gorionikom bi bilo jako povoljno.. Sezona za 250 kvm ne bi izasla preko 500 evra u najgorem slucaju..
Pozdrav za sve forumase dali neko ima Burnit kombinovani kotao i kakva su iskustva sa istim
Hvala
Zelim da prodam moj kotao toby12 set (sa pumpom i svim ostalim), ako znate nekog da mu treba
______________________________________________________________________________
Boleeve, menjate kotao ili definitivno odustajete od peleta?
Nesebično nam je pomagao ovde svima, ima sam tu čast da dođe do mene i da preštelujemo kotao.
Hvala mu za svako slovo napisano ovde, napisano je sa stotin puta većom pažnjom nego što treba da se ono pritisne na tastaturi.
Hvala njegovoj familiji što za strpljenje za svaki minut odvojenog vremena za pomoć nama peletarima.
Počivaj u miru Zmajdine, neka su ti laki i svetli putevi.