Evo jedna ok regulacija mesnog ventila i to dosta jeftina. http://www.njuskalo.hr/grijanje-hladenje-ostalo/digitalni-regulator-cent...
Grejanje na pelet
@aslservis - http://www.salus-tech.com/products/thermostat/it500/
Cena je oko 30.000 din kod nas. Potražite na internetu, ne znam da li je dozvoljeno reklamiranje ovde na forumu.
@Jetsetvilly Ja takodje imam nameru sa smanjim doziranje peleta, jer mi ovaj pelet napuni casu i ne stigne da gori dovoljno brzo. Ali ne znam sta da radim sa ventilatorom, jer se bojim da ako smanjim obrtaje pelet opet nece dovoljno brzo i u potpunosti sagorevati. Sa druge strane mozda, ako ne smanjim obrtaje manja kolicina peleta ce brze izgoreti, pa ce mi se javljati alarm. Sve je to izgleda stvar experimentisanja (visednevnog ili cak visenedeljnog) dok ne ubodes, pogotovo za mene koji sam totalni laik za ove stvari.
P.S. Danas sam samo letimicno pogledao u meni i nisam stigao da pribelezim ove vaznije parametre, a sada trenutno nisam kod kuce. Zapamtio sam jedino da mi u rezimu snage 1 puz ubacuje pelet 1 sekundu, a pauza izmedju ubacivanja je 3 sec.ventilator je na 180 obrtaja.
Pozdrav!
Nisam bas siguran ali mozda ima razlike od jacine kotla ali mislim da ti je prevelika snaga ventilatora 180 za 1 brzinu.aA mislim da je i veiko doziranje kod mene je na 1 poc.0,5 a kraj doz 1,5.P.S.Sad sam izmenio parametre po preporuci ironmaidena.
1.poc.doz.1,8-11 ventilator-65
2.-II-II- 2.3-10.5 70
3. 2.8-10 75
4. 3.3-9,5 80
5. 3.8-9 85
Ima razlike u podešavanjima za kotlove različite snage, neko je to napisao na prethodnim stranama. Mislim da su o tome pisali i upoređivali aslservis i ironmaiden, ako se ne varam.
Edit:
da, na 30-oj strani se pisalo o tome. Razlika je u ventilatoru: na toby 12 je fi 80 a na toby 30 je 120. Zbog toga je tolika razlika u podešavanjima ventilatora, a po svemu sudeći i puž je veći ili ima više obrtaja u jednom doziranju na toby 30 u odnosu na onaj u toby 12.
@grnmilosevic
Mislim da su podesavanja za taj kotao sasvim drugacija od mog. Tvoj je kotao mnogo jaci i verovatno je i ventilator veci, pa dobro vuce i sa malim obrtajima. Kod tebe hranjenje kotla traje dosta duze nego kod mene, ali je i pauza izmedju hranjenja mnogo veca. Bojim se da bi meni recimo u rezimu snage 5 za 3,8 sec. napunilo onu malu pepeljaru i nebi stigao da izgori do sledeceg hranjenja. Ali mogu pokusati i videti sta ce se desiti, lako cu parametre vratiti nazad.
Samo preporuka da parametre prilagodite svojim potrebama za energijom, a kako je zmajdin i prethodno pomenuo. Kod mene je dvo-etazna kuca 220 m2 sa visinom plafona u podkrovlju od 1.5 do 3.5 m. Trenutno za spolj. temp.od -3 do 10 meni je dovoljno 17 kw sto mi omogucava start sa snagom 3.
Ujutru sam na minusu zapazio pusenje iz dimnjaka vise kao paru, moguce zbog kratkog dimnjaka od 3.5 m. Cim grane sunce nestaje i "dim".
@aslservis - http://www.salus-tech.com/products/thermostat/it500/
Cena je oko 30.000 din kod nas. Potražite na internetu, ne znam da li je dozvoljeno reklamiranje ovde na forumu.
Hm dosta visoka cena za jedan termostat,
mene zanima da li je i dalje najbolje resenje ona regulacija mesnog ventila first mr tr plus, posto je ona malo vise cene od tog termostata? (naravno dok Zmajdin, ne zavrsi svoju regulaciju)
Taj dim je u stvari vodena para na početku kondenzacije. Ne bi bilo zgored, cenim, malo da izolujete taj dimnjak.
Taj mr tr plus je sve sto vam je potrebno. Tu nema greske, govorim iz iskustva. Mada poznavajuci Zmajdina verujem da i njegov uredjaj radi ko doxa
Ljudi pomagajte, jutros je crkao i treci grejac..
Nemam predstavu zbog cega...
Pozdrav svima,
Imam jedan potencijalni problem sa mojim gorionikom Bosch Bren 17-34kw namontiranim na Viadrus u22, prosle sezone je odlično radio, ove sezone mi je posle 10 dana crkao patron grejač za potpalu.
Pošto nema serviser u mom gradu, u dogovoru sa serviserom koji mi je sve to ugradio, poslat mi je drugi grejač. Na samom grejaču nema nikakvih oznaka proizvodjača i sl. i nije bio isti konektor-pa sam morao da stavljam redne stezaljke.
E sad taj novi grejač mi crkne posle 10 dana. Serviser mi je poslao još jedan isti koji trenutno radi.
Moje pitanje je, da li su to možda neki grejači mala privreda-lošija pa zato je crkao posle 10 dana, ako je tako rado bih nabavio "original" Bosch/Ferolli, pa ako neko može da me uputi gde i kako. Dobra je informacija i gde mogu da nabavim "neorginalni" pristojan grejač da imam u rezervi.
Još nešto, serviser me ubedjuje da je to zbog lošeg dimnjaka. Ja mislim da to nema nikakve veze sa dimnjakom, Schidel koji je inače prošle godine ozidan po propisima i opšiven fasadnom ciglom. I čist je kao "suza".
Inače prošle godine sam se grejao na Viadrus u22+Bosch Bren 17-34, počeo sam od 20.10 pa do skoro 15.05. Kuća je sastavljena od dva stana, ukupno 150kvm, izolacija 8cm, nova pvc stolarija, po krovu 20cm vune. Temperatura 20-22 u oba stana. Potrošio sam ukupno 4250kg. Sa par releja sam rešio nezavisno paljenje gorionika i odgovarajuće pumpe sa 2 različita termostata.
Pelet je bio više različitih proizvođača, ali čini mi se da je sve najlepše i najefikasnije radilo sa peletom Špik Ivanjica.
Unapred havla na informacijama.
mirko
nasi nemogu da naprave dobar grejac jer nemaju potreban materijal u kvalitetu-orginal grejac se razlikuje
a nemoj da te hvata panika imas ti resenje i bez grejaca-neznam kako je to kod bosove automatike ali mislim da u modulaciji ima 5 nivoa snage -na 1 mozes nastelovati samoodrzavanje vatre tako da ti je potrebno samo jedno paljenje i ako nemas grejac mozes ga upaliti hepo kockicom(to mi je prvo palo napamet)
grejac ti najverovatnije strada zbog duzine paljenja odnosno zbog predugo ukljucenog grejaca-mozda je problem los pelet ili zapusena sonda u kojoj se nalazi grejac
http://elektrotermija.rs/serbia/index.htm
Uzgred: grejč hođe da pregori ako nije dobro centriran i/ili nema dobrog strujanja oko njega.
Danas sam "pritisnuo" servisera i priznao mi je da nisu original nego upravo Elektrotermija-ini.
Pronasao sam original Ferroli-jev u BGD, sutra mi stize, pogledacu vremena koliko stoji upaljen grejac, koliko dugo duva pri paljenju...
@alek.petro
jasno mi je da mogu ja potpaliti vatru.... Nego sam se zabrinuo da nesto drugo nije problem zbog cega mi crkavaju grejaci.
I ja delim misljenje da ova nasa jeftinija mala privreda ne prozivodi dovoljno kvalitetno. Videcemo ovih dana kad budem koristio novi grejac.
Pelet je od istog proizvodjaca koji sam koristio pola sezone prosle godine. Oni nemaju neku preveliku proizvodnju, i mislim da je korektnog kvaliteta. Vidi se i po kolicini "zgure" koja ostane na resetki.
@zmajdin
gledao si Ferroli/Bosch gorionik unutra, ne postoji nista sto moze da se zezne kod "centriranja". Postoji samo jedna pozicija, i u nju lepo legne. Sve je cisto oko njega, mislim da je strujanje isto kao i prosle godine kad je sve ok radilo. Za svaki slucaj podici cu T-03 na 65, pa bi trebao da ima dovoljno strujanja oko njega.
Zmajdine pa to je patron grejac od 350W, zar on ne bi trebao u zatvorenoj kutiji bez ikakve ventilacije, da greje, s obzirom koliko dugo stoji upaljen?
Pozdrav
Ljudi pomagajte.Stvarno neznam vise sta je sa ovim mojim kotlom(toby 30 kw. 2013.god.)cas radi lepo cas zeza.Jedamput upali lepo,drugi put ne upali uopste.Pise da nema goriva.Ja mislim da premalo ubacuje pelet pri prvom palenju.Proveravao sam kada ga upalim on krene da ubacuje pelet negde oko 3-4 sek.tako dva puta i onda stane i pise da grejac ukljucen.Ja ugasim kotao i izvadim posudu da vidim koliko ima peleta,imaga vrlo malo i ja mislim da ga malu ubacuje u posudu i da nemoze da se upali.
Trebalo bi da se to regulise parametrima 20 i 21 za duzinu rada/pauze puza u fazi raspaljivanja goriva (feeder loading time on/off). Pogledajte i jacinu ventilatora za fazu raspaljivanja goriva, cini mi se parametar 36 (comb.fan on load).
Znam za to podesavanje,to mi je ok kada se raspaljuje i i kada je stabilizacija,nego ono prvo kada upalis kotao ide ciscenje pa onda testiranje plamena i grejac ukljucen.E tu kada ubacuje pelet mislim da ga ubacuje malo i da ne dolazi do grejaca i da nemoze da se upali pelet.Ne svaki put ali zeza.
mirko_grahovac
Iskreno, nisam zavirivao unutar Boš/Feroli gorionika, ali (kao) znam kako treba da bude urađeno: grejač ulegne u cev-vođicu, koja opet negde pri vrhu ima otvor-zarez-žđljeb kroz koji se upušta vazduh, e da bi oko grejača strujalo nešto vazduha da mu ne dozvoli da se pregreje i tako pregori, ali i da ga pothlađuje dog vatra gori, iz istog pregrevajuće-pregorevajućeg razloga. Ako tako nije, to ne znači da oni u Feroliju ne znaju kako treba, ali grejač nekako mora da se pothlađuje. Naravno, može biti i da su ti grejači koje vam je serviser poslao "falš" - na tu pomisao navodi odsustvo bilo kakve oznake: oni užučki imaju oznaku snage (300W, 220V) i neki broj pride (125.130.), pretpostavljam kataloški, kao i (opet pretpostavljam) datum proizvodnje (05.13) u mm/gg formatu. Doduše, oznake proizvođa,a iz nekog razloga nema. Kako god, meni još ni jedan nije pregoreo, što nije garancija da neće.
Pozdrav forumasi,evo i mene posle duzeg vremena da se javim i ja,redovno citam ovaj forum i pratim desavanja. Ja isto imam kotao na pelet i grejem oko 130 kvm kuce solidno izolovane,kotao je ati terming iz kule koji nema mogucnost u elektronici za promenu 5 brzina grejanja nego samo jednu i kad dostigne zadatu temp.prelazi u mod mirovanja tj.samo odrzavanja zara da bude spremna za ponovno grejanje,e sad probavao sam razne varijante sa sobnim termostatom i termo glavama i najbolje i najekonomicnije je kad ga ostavim da radi 24h i to na jako maloj snazi 2sek doziranja na cak45 sek pavze i da mu je histereza 2stepena bez sobnog termostata samo termo glave regulisu temp u kuci a kotao radi samo na 45stepeni! potrosnja je oko 35 do 40 kg slamenih ( najslabije kaloricnih) peleta
takodje zelim da napomenem da i ja imam isti takav grejac iz male privrede i evo radi besprekorno vec 2gu sezonu samo mora da bude dobro centriran u cevcici kao sto je gospodin zmajdin rekao! e zanima me dali je neko probao tako od vas da namesti pec tako da se neiskljucuje uopste nego samo da odrzava toplotu i kakva mu je potrosnja na takav nacin? jer kod mene je tako da kad namestim na sobni termostat od iskljucivanja do ukljucivanja voda se razhladi i onda mu treba dosta da se zagreje i potrosi vise peleta takodje sam probao i da se pumpa iskljucuje ali i to mi nevalja najbolje je da pumpa radi non stop i da kotao samo da odrzava toplotu a sve ostalo da odrade termo glave!
Postovani forumasi,
Evo vec nekoliko dana citam sve vase komenatre na ovom forumu, pa rekoh da potrazim savet oko dileme koju trenutno imam.
Naime, imam ugradjen kotao na cvsto gorivo snage 32kW, proizvodjaca KGH Zajecar. Do sada je lepo sluzio za grejanje kuce sa solidnom izolacijom i stolarijom "osrednjeg" kvaliteta, na kojoj se sigurno moze poraditi, ukupne povrsine koja se greje oko 140m2, plus naravno bojler za toplu vodu. Na kotlu je ugradjen trokraki ventil. Za grejanje sam koristio kombinaciju drva/ugalj i zavisno od sezone trsio oko 7m3 drva i 5-6t uglja (Stavelj).
Od ove godine, planiram da prikljucim jos jedan stambeni objekat u kome zive moji roditelji (bukvalno prilepljen za moju kucu) povrsine oko 70m2.
E sad, posto bih presao na grejanje sa peletom, velika je jurnjava bila poslednjih mesec dana oko nabavke gorionika. Na trzistu nema Ferroli gorionika, odnosno barem ne ovde kod mene u Zajecaru, ali se nude gorionici B-max.
Moja dilema i pitanje svima vama je sledece: Posto je kotao snage 32kW, da li je pametnije ugraditi gorionik od 25kW ili onaj veci od 32-50kW?
Iz svega sto sam cuo i procitao, nije pametno ugradjivati veci (jaci) gorionik na slabiji kotao, ali me brine da li ce ovaj manji zadovoljiti potrebe na ovolikoj povrsini. Da ne spominjem da pored 4 zenska deteta i gospodje, kupanje tokom zime dodje kao u nekom spa hotelu, odnosno znacajan deo energije odlazi i na bojler. Za mene i sina koliko ostane
Inace ponuda peleta ovde u okolini je takodje ogranicena a cena sarolika, pa postoji mogucnost da bih koristio sve sto vec moze da se nadje. Postoji drveni BioPoint po ceni od 195 Eur/t plus prevoz, Grabovica cena 185 Eur/t na kucnu adresu, onda neki privatnik pravi po ceni od 160Eur/t, pa dalje od slame po ceni od 90 Eur/t, od suncokreta 130 Eur/t a tu je i hladnjaca gde se mogu nabaviti kostice visnje, ako se stigne na red....
Koji gorionik je po vasem misljenju najbolji za ovako siroku paletu goriva, a ujedno i odgovarajuci po snazi u odnosu na kotao.
Unapred hvala svima na odgovorima i savetima.
"Termis": tu su vam u komšiluku - u Knjaževcu.
Jos imam nedoumice oko ventilatora. Kako nisam u prilici da uradim analizu gasova moram se osloniti na culo vida. Toby 30kw ima opseg od 0 do 300 jedinica za setovanje ventilatora. Izlaz je 120 i kaci se na dimnjak visine 3.5m i precnika 160mm. Dugo sam drzao vent.na snazi 1 od 60 do 65 i temp.gasova ode do 100-105. Nekako mi brzo sagori pelet na jedinici a i temp kotla zna da varira od 72 do 75 zbog nejednakog doziranja peleta. Sad sam spustio ventilator na 42 i gasovi ne prelaze 90 a temp.kotla stoji na 75 iako doziranje nije ujednaceno. Plamen se dodatno "smeksao" i uz to je fino zut skoro bez iskrica. Da li neko ima iskustvo sa ovako drasticnim smanjenjem ventilatora i kakvi su rezultati?
Ja racunam da je mali otpor dimnjaka uticao na ovo smanjenje a sto ce takodje umanjiti potrosnju.
Zmajdine u pravu ste dimnjak se "znoji" iznutra pa cu ipak staviti 10 cm kamene vune na spoljnim povrsinama. Koliko i da li ova kondezacija utice na efikasnost kotla?
Moja pretpostavka je da ce se smanjiti potrosnja ako uspete da smanjite maksimalno ventilator kolko mozete i da povecate pavzu izmedju dva doziranja peleta! Ja sam davno odustao od "brenera" i presao na upaljac,kad otvorim vrata od peci a ono plamicak nemas sta videti ali polako dize temp i odrzava zadatu temp. a kotao sam preradjivao-dodao sam jednu pregradu tako da od 2promajnog sam napravio 4promajni i ubacio sam spiralne turbulatore u sve pregrade,sada drzim klapnu na dimnjaci skroz otvorenu i cev koja ulazi u dimnjak je oko 40stepeni topla (mereno digitalnim toplomerom),e sad kolka je temp. samih dimnih gasova neznam takodje i meni se rosi ta cev koja ide u dimnjak tako da cu i ja morati da izolujem cev
Kondenzacija u dimnjaku ne utiče na efikasnost kotla, ali je nezdrava pojava: hoće na tome - orošenom dimnjaku svašta da se nahvata. Apropo smanjenja broja obrtaja ventilatora: Tobijeve "fabričke" postavke su, po mom skromnom iskustvu, budi-Bog-s-nama, tako da to što ste ventilator "smanjili" i dobili mekan žut plamen bez (mnogo) iskrica - dobro ste uradili. Tako sad i za ostale snage i sreća, sreća, radost. Inače, tek sa analizatorom dima može da se baš-baš podesi, ali i ovo je dovoljno - kad nema kiše, dobar je i grad. Uostalom, bolje je nego što je bilo. Malo li je?
Hvala na odgovorima. Upravo tako ventilator je kljucna karika optimalne potrosnje. Sa smanjenjem se takodje javio bjelicast do sivkast dim, ne velik i ne stalno. U mom slucaju to vezem ze kvalitet peleta jer mi pravi probleme u doziranju. Ako to nije razlog, da li je manjak vazduha problem, mada se po boji i obliku plamena ne bi reklo. Na kraju nista bez analizatora. By the way, imate li predlog za neki po razumnoj cijeni i kvalitetu?
Ako ima nekog dima, onda je manjak vazduha: poigrajte se mallo - "zera" gore, "zera" dole.
Što se analizatora tiče, ne bih znao koji je to dobar, koji bolji, a koji lošiji. Sve je to ista "ona stvar", samo se firme, doduše i cene razlikuju. Sad, ima ih od iste firme, a po različitim cenama: oni jeftiniji su sporiji, češće treba da se servisiraju (a to košta, pa ko ne plati na mostu, plađaće na ćupriji). Najveći problem je što za analizu sagorevanja peleta mora da postoji i dodatna filtracija onoga što analizator na analizu uzima: ako je nema, a oni jeftiniji po pravilu nemaju, može da se dogodi da analizator bude za jednokratnu upotrebu. Ti jeftiniji, naime, namenjeni su pre svega za štelovanje sagorevanja plina i nafte, potom drva i uglja ali sa prirodnom promajom. Inače, koliko ja znam, najjeftiniji su reda 800 do 1000 evra, oni srednje i više srednje klase poput "ove moje kante" od 2 do 3 hiljade, oni vrhunski (recimo) do 10 hiljada, mada sigurno ima i skupljih.
Evo poslacu sliku, ne postoji nikakv zarez, niti se po necemu moze odrediti orijentacija grejaca.
Kad zavrnem grejac on lepo udje u jedan prsten 2cm iznad resetke, nema hoda ni 1/10 deo mm. Znaci jedina pozicija je tako...
Stigao je danas novi grejac, podesio sam gorionik da pritisak pri paljenju bude 65 (umesto dosadasnjih 51), i da dodao malo vise pleleta kod prve vatre (10 sec vise prvo doziranje). Videcemo kako ce se ponasati.
E sad nisam bas ni siguran da me opet nije serviser slagao, jer Zmajdin kaze i da Elektrotermijini imaju neku oznaku, ovi nemaju nista, ama bas nista na sebi od oznaka.
Evo slike novog originalnog koji je stigao juce.
Sutra cu poslati slike ovih zamenskih..
Hvala, na info svima koji su pomogli.
takodje zelim da napomenem da i ja imam isti takav grejac iz male privrede i evo radi besprekorno vec 2gu sezonu samo mora da bude dobro centriran u cevcici kao sto je gospodin zmajdin rekao! e zanima me dali je neko probao tako od vas da namesti pec tako da se neiskljucuje uopste nego samo da odrzava toplotu i kakva mu je potrosnja na takav nacin? jer kod mene je tako da kad namestim na sobni termostat od iskljucivanja do ukljucivanja voda se razhladi i onda mu treba dosta da se zagreje i potrosi vise peleta takodje sam probao i da se pumpa iskljucuje ali i to mi nevalja najbolje je da pumpa radi non stop i da kotao samo da odrzava toplotu a sve ostalo da odrade termo glave!
evo slika mog grejaca
Toby ima meni na srpskom ali ta podesavanja nisu prevedena. Posto je taj Salus termostat?